تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820599336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردارهاديانفر خبرداد: بخشودگي آزمون دارندگان گواهينامه‌هاي«ب1»يكساله با تمبرقرمز امكان دريافت جرايم رانندگي برروي تلفن همراه تعويض پلاك موتورها از2ماه آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سردارهاديانفر خبرداد: بخشودگي آزمون دارندگان گواهينامه‌هاي«ب1»يكساله با تمبرقرمز امكان دريافت جرايم رانندگي برروي تلفن همراه تعويض پلاك موتورها از2ماه آينده


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از بخشودگي آزمون مجدد دارندگان گواهينامه‌هاي «ب 1» يكساله موقت با تمبر قرمز خبر داد و گفت: دارندگان اين دسته از گواهينامه‌ها در صورتي كه 4 تخلف تقصير در تصادفات فوتي و جرحي و سرعت و سبقت غيرمجاز را نداشته باشند، از اين هفته مي‌توانند براي تبديل گواهينامه‌هاي خود به مراكز پليس + 10 مراجعه كنند.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سيد كمال هاديانفر افزود: حدود 300 هزار نفر از دارندگان گواهينامه‌هاي «ب 1» يكساله موقت با تمبر قرمز كه طي سال‌هاي 83 و 84 گواهينامه دريافت كرده‌اند، تا كنون براي تبديل گواهينامه خود به 5 ساله مراجعه نكرده‌اند.

وي با اشاره به اين كه گواهينامه اين افراد از درجه اعتبار ساقط است، افزود: دارندگان اين دسته از گواهينامه‌ها تا پيش از اين برابر ماده 27 آئين‌نامه راهنمايي و رانندگي به دليل پايان مهلت تمديد گواهينامه و عدم مراجعه، مجبور به مراجعه به آموزشگاه‌هاي رانندگي و انجام آزمون مجدد بودند كه با پيگيري‌هاي انجام شده و موافقت سرپرست وزارت كشور، اين افراد نيازي به شركت در آزمون مجدد ندارند.

جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود: دارندگان گواهينامه‌هاي 1+4 با تمبر سبز نيازي به مراجعه و تبديل گواهينامه ندارند و چنانچه مرتكب 4 تخلف سبقت و سرعت غير مجاز و تقصير در تصادفات فوتي و جرحي در طول يكسال اول دريافت گواهينامه نشده باشند، گواهينامه‌ آنها خود به خود به پنج‌ساله تبديل مي‌شود.

موتورسيكلت‌ها تا 2 ماه آينده پلاك ملي مي‌گيرند

بيمه موتورسيكلت‌ها 380 هزار ريال مي‌شود

وي گفت: پلاك ملي موتورسيكلت‌ها در زمان نقل و انتقال موتورسيكلت‌ بر عكس نقل و انتقال خودرو به همراه موتورسيكلت به مالك جديد منتقل مي‌شود.

جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه با اجراي كامل اين طرح تمامي موتورسيكلت‌ها در كشور پلاك ملي مي‌گيرند، تصريح كرد: هزينه تعويض پلاك هر دستگاه موتورسيكلت 70 هزار ريال خواهد بود.

وي در خصوص بيمه موتورسيكلت‌ها نيز به ايسنا گفت: بيمه ارزان‌قيمت براي موتورسيكلت‌ها ديده شده است كه در اين زمينه منتظر تصويب شوراي عالي بيمه هستيم.

سردار هاديانفر خاطرنشان كرد: در صورت تصويب نهايي اين طرح، هزينه بيمه موتورسيكلت‌ها به 380 هزار ريال كاهش مي‌يابد.

صدور گواهينامه‌هاي هوشمند تا 2 ماه آينده از كرج

امكان دريافت جرايم رانندگي بر روي تلفن همراه

وي در خصوص گواهينامه‌هاي الكترونيكي نيز گفت: اجراي اين طرح تا 2 ماه آينده به صورت آزمايشي از كرج آغاز مي‌شود.

جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود: بر اساس اين طرح سوابق رانندگان در چيپ هوشمند گواهينامه درج مي‌شود كه با دستگاه‌هاي الكترونيكي درج تخلف رانندگي (PDA) قابل خواند خواهد بود.

وي در خصوص قبض‌هاي جريمه و اعتراضات مردم گفت: با اجراي سيستم هوشمند اجرائيات 99 درصد از مردم اعتراضي به نحوه جريمه خود ندارند و فقط درخواست بخشودگي و مساعدت مي‌كنند.

سردار هاديانفر ادامه داد: افرادي كه خودروهاي خود را به رانندگان اجاره مي‌دهند توجه داشته باشند، حداكثر ماهي يك بار صورت‌وضعيت تخلفات خودرو را از مركز اجرائيات استعلام كنند تا در آينده با مشكلي مواجه نشوند.

به گزارش ايسنا، وي در پايان با اشاره به اين كه مالكان خودروها از طريق ارسال VIN كارت خودرو به پيامك 30005151 مي‌توانند از آخرين وضعيت جريمه خودرو خود مطلع شوند، افزود: همچنين رانندگان مي‌توانند با اشتراك در مراكز پليس + 10 در صورت ارتكاب تخلف، جريمه خود را بر روي تلفن همراه دريافت كنند.

انتهاي پيام
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن