تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804460803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش كامل ايسنا از سفر احمدي‌نژاد به رم/ *8 پيشنهاد رييس‌جمهور براي رفع مشكلات حاكم بر جهان* احمدي‌نژاد: بوش هرگز موفق به حمله به ايران نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گزارش كامل ايسنا از سفر احمدي‌نژاد به رم/ *8 پيشنهاد رييس‌جمهور براي رفع مشكلات حاكم بر جهان* احمدي‌نژاد: بوش هرگز موفق به حمله به ايران نخواهد شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

رييس‌جمهور اصلاح و رفع مشكلات امروز جهان را مستلزم تغيير در انديشه و نظامات حاكم بر جهان، دانست و هشت راهكار و پيشنهاد اساسي براي رفع فقر و سر و سامان بخشيدن به وضعيت حاكم بر جهان ارائه كرد.

رييس‌جمهور در اجلاس فائو مطرح كرد:

8 پيشنهاد و راهكار اساسي براي رفع مشكلات حاكم بر جهان

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلي در سخناني در اجلاس اضطراري سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد( فائو) در مقر اين سازمان در رم ضمن ارائه پيشنهادات خود بر ضرورت بيش از پيش ترويج انديشه ديني و انساني و ارزش‌هاي اخلاقي و حاكميت مديران صالح و عدالت گستر تاكيد كرد.

وي در ابتداي سخنراني خود، ياد و خاطره امام خميني (ره) بنيانگذار جمهور اسلامي ايران را گرامي داشت و گفت: امام خميني(ره) راه آزاد، عزتمند، پاك و زيبا زيستن و مسير برون رفت بشريت امروز از بن بست انديشه مادي و استيلاي خودخواهي، تبعيض و كينه‌ورزي را به سوي بيكران نور، مهرورزي، آزادگي و برادري گشود.

وي در ادامه به تشريح وضعيت اقتصادي و فقر در جهان پرداخت و خاطرنشان كرد: در حالي كه بيش از 25 درصد مردم فقير جهان بيش از 75 درصد درآمد خود را صرف مواد غذايي مي‌كنند، عدم تعادل در توليد و مصرف مواد غذايي تشديد مي‌شود، حدود نيمي از محصولات كشاورزي در 10 كشور جهان توليد مي‌شود، سرانه مصرف در كشورهاي برخوردار بيش از دو برابر و در كشورهاي فقير بسيار كم‌تر از نصف ميانگين جهاني است و خود اين مساله زمينه ساز بحران‌هاست.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: بدون ترديد ادامه اين وضع به گسترش فقر و مرگ و مير ناشي از آن و هم‌چنين تحولات سريع اجتماعي و سياسي در بسياري از نقاط و برهم خوردن موازنه‌هاي موجود جهاني منجر خواهد شد و چشم‌اندازي نيز براي برون رفت از آن وجود ندارد.

او بررسي و شناخت دقيق علل بروز اين پديده را منطقي‌ترين راه براي دستيابي به راه حل مناسب دانست و گفت: عده‌اي علت را در مسابقه بي‌فرجام براي افزايش رشد اقتصادي در بسياري از كشورها، افزايش قيمت مواد اوليه صنعتي، افزايش قيمت انرژي، استفاده از محصولات كشاورزي براي توليد سوخت، كاهش ارزش دلار و تورم جهاني جست‌وجو مي‌كنند و عده‌اي ديگر تغييرات زيست محيطي و خشكسالي، افزايش مصرف، نامناسب بودن شيوه‌هاي كشاورزي و پايين بودن بازدهي توليد و ضعف كشاورزان را عامل اصلي مي‌دانند.

وي خاطرنشان كرد: با فرض درست بودن اين تلقي‌ها، سوال اين است كه علت ريشه‌اي همين عوامل در جهان چيست؟ آيا چنين شرايطي نتيجه طبيعي مدل توسعه جاري در جهان و مكانيسم بازار است، يا اين‌كه عواملي خارج از آن با دخالت‌ها و يا اعمال سياست‌هايي باعث اين وضعيت نگران كننده شده است.

رييس‌جمهور هر دو عامل را موثر و مكمل يكديگر دانست و اظهار كرد: اصولا نظام توسعه و مكانيزم بازار بدون يك كنترل قوي و تعيين كننده مسلط كه روابط را به صورت عادلانه در جهان تنظيم كند، فاقد اعتبار و دوام است و امروز از وجود چنين كنترل كننده‌اي بي‌بهره هستيم و مهم‌تر از همه دخالت‌هاي سازمان يافته، هدفمند و البته مخرب برخي قدرت‌هاي سياسي و اقتصادي در موازنه‌هاي اقتصادي و در بازار است.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين‌كه "كاهش ارزش برابري دلار و افزايش قيمت انرژي كه از عوامل نابساماني‌هاي اخير معرفي مي‌شوند، دو روي يك سكه هستند" پرسيد: به راستي علت چيست؟

وي بخشي از كاهش ارزش دلار را انعكاسي و بخشي ديگر را ارادي دانست و گفت: امروز برنامه‌ريزان برخي قدرت‌هاي بزرگ به ناچار براي كاهش تبعات عملكرد ديروز خود و از سوي ديگر براي تحميل اراده خود بر بازار اقدام به كاهش ارزش دلار مي‌كنند.

او تصريح كرد: سال‌هاي طولاني تورم و مشكلات اقتصادي برخي از قدرت‌ها از طريق تزريق دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهاني، به ساير ملت‌ها تحميل شده است و امروز كه ظرفيت جذب اقتصاد جهاني كاهش يافته و ديگران نيز وارد اين ميدان شده اند اين آسيب‌ها به كانون اصلي توليد آن بازگشت كرده است.

رييس‌جمهور ادامه داد: به منظور تامين هزينه جنگ‌ها و اشغالگري‌ها، جبران مصارف سنگين و اسراف‌گونه و هم‌چنين براي پر كردن جيب سرمايه‌داري جهاني از جيب ملت‌ها، به طور گسترده‌اي دلار بدون پشتوانه تزريق شده است. به نحوي كه امروز انعكاس آن در كاهش روز افزون ارزش دلار به خوبي قابل مشاهده است. پديده‌اي كه همه روابط اقتصادي جهان را در معرض خطر قرار داده است.

احمدي‌نژاد دخالت‌هاي غيرمسوولانه در موضوع انرژي را نيز در وضعيت نابساماني‌هاي جهاني مشهود دانست و گفت: در حالي كه رشد مصرف، كم‌تر از رشد توليد است و بازار انباشته از نفت است، قيمت‌ها روند تصاعدي خود را طي مي‌كند و اين وضعيت كاملا مصنوعي و تحميلي است. بسيار روشن است كه دست‌هاي پيدا و پنهان و با اهداف سياسي و اقتصادي قيمت را به صورت كاذب كنترل مي‌كند.

وي با طرح اين سوال كه "به راستي چرا برخي از قدرتمندان و سرمايه‌سالاران بين‌المللي چنين مي‌كنند؟" گفت: آيا هدف آنان توجيه‌پذير كردن سرمايه‌گذاري روي منابع جديد انرژي در عمق درياها در قطب شمال و يا ساير مناطق است يا مسايل ديگري در كار است.

وي اضافه كرد: از يك سو به صورت مصنوعي قيمت نفت و انرژي و ماليات بر مصرف آن را بالا نگه مي‌دارند و از سوي ديگر استحصال سوخت از مواد پايه كشاورزي را ترويج مي‌كنند و همين را بهانه افزايش قيمت مواد غذايي قرار مي‌دهند و بدتر از آن در برابر توسعه توليد و استفاده از انرژي پاك و ارزان هسته‌يي صف‌آرايي مي‌كنند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: به نام تجارت آزاد از يك سو مقرراتي مانند كاهش تعرفه واردات كشاورزي را به ملت‌ها تحميل مي‌كنند و از سوي ديگر با اعطاي يارانه به بخش كشاورزي خود بسياري از كشاورزان ضعيف در ديگر كشورها را از پاي در مي‌آورند.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با طرح اين سوالات كه "چرا عده‌اي غذاي مردم را وسيله سوداگري و تحصيل منابع نامشروع مالي قرار مي‌دهند و با تحميل مناسبات ناعادلانه صدها ميليون انسان را در فقر نگه مي‌دارند؟ و چرا عده‌اي براي كسب ثروت و سلطه بر جهان همه مرزهاي انساني و ارزش‌هاي اخلاقي را در مي‌نوردند و به راستي چرا عده اي چنين رفتاري دارند؟ و اين‌كه آيا با سازوكارهاي موجود مي‌توان زياده خواهي بي پايان و اشتهاي سيري ناپذير آن‌ها را كنترل كرد؟ " تصريح كرد: با سازوكار سازمان ملل در حالي كه برخي از اين قدرت‌ها براي شوراي امنيت كه بالاترين نهاد تصميم گيري است تكليف تعيين مي‌كنند و از آن استفاده ابزاري مي‌كنند، چگونه مي‌توان شرايط را بسامان كند؟

وي اظهار كرد: اصولا در حالي كه هر كشوري سياست‌هاي خاص و مبتني بر منافع خود را دنبال مي‌كند و همزمان اراده‌هاي مختلف و انگيزه‌هاي گوناگون و بعضا شيطاني و با امكانات وسيع دست‌اندركار اعمال سياست‌هاي ناعادلانه در مناسبات جهاني هستند، سازوكارهاي موجود چگونه قادر به حل مسايل هستند.

وي افزود: اگر قادر به اصلاح بودند آيا وضعيت جهان به اين‌جا مي‌رسيد كه آمارهاي رسمي از بيش از يك ميليارد فقير در جهان خبر دهد در حالي كه فقط سرانه جهاني توليد سالانه غلات بيش از 400 كيلوگرم به ازاي هر نفر است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: كاملا روشن است كه وضع موجود حاصل انديشه و مديريت ناسالم و سازوكارهاي حاكم است و اصلاح آن تغيير در انديشه و مديريت و نظامات حاكم بر جهان است.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: در چنين شرايطي ترويج انديشه ديني و انساني و ارزش‌هاي اخلاقي و حاكميت مديران صالح و عدالت گستر بيش از پيش ضرورت مي‌يابد، مديريتي كه بر پايه سلامت، عشق به انسان‌ها و خدا پرستي استوار باشد.

وي تصريح كرد: رقابت‌ها براي قدرت و ثروت بايد به رقابت براي خدمت و دوستي تبديل شود و سازوكارهاي عادلانه جانشين مناسبات يك سويه و ظالمانه شود.

او در ادامه سخنراني خود خاطرنشان كرد: اينك با وجود گسترش ياس در عموم ملت‌ها از كارآمدي ساز وكارهاي موجود حاكم بر جهان، به علت فوريت و اهميت مواد غذايي در حفظ حيات انسان‌ها پيشنهاداتي ارائه مي‌شود.

احمدي‌نژاد پيشنهاد كرد كه "يك نهاد مستقل و قدرتمند براي تنظيم عادلانه بازار مواد غذايي تشكيل شود و هم مناسبات را از توليدات مصرف سازمان‌دهي كند و همه كشورها از آن تبعيت كنند."

دومين پيشنهاد رييس‌جمهور اين بود كه "سهم مناسبي از هزينه نظامي كشورها صرف بهبود توليد مواد غذايي و يارانه غذا براي فقيران شود؛ چراكه بدون گسترش سلاح‌هاي مرگبار و با مهرورزي مي‌توان امنيت را برقرار كرد، اما بدون غذا نمي‌توان زندگي كرد."

وي در ادامه پيشنهاد كرد كه "كشورهاي برخوردار موظف به مسووليت‌پذيري بيش‌تري در قبال تحولات جهاني و مشاركت در تنظيم مناسبات غذا شوند."

وي "بازتعريف نظام تعرفه و يارانه در مواد غذايي در جهت توليد و توزيع عادلانه" را به عنوان چهارمين پيشنهاد خود در اين اجلاس مطرح كرد.

رييس‌جمهور در پنجمين پيشنهاد خود عنوان كرد كه "قدرت‌هاي بزرگ براي حفظ محيط زيست انساني و جلوگيري از توسعه آلودگي و تخريب جو به كنوانسيون‌هاي مربوطه بپيوندند تا از انهدام بيش‌تر زمين‌هاي كشاورزي و گسترش خشكسالي جلوگيري شود."

احمدي‌نژاد در ديگر پيشنهاد خود گفت كه "اين به نفع همه است كه قدرت‌هاي زورگو وادار شوند به جاي اشغالگري و جنگ، به صلح و دوستي روي آورند و هزينه‌هاي نظامي‌گري را خرج اصلاح وضع كشاورزي جهان و كمك به مردم فقير كشورهاي خود و ساير كشورها كنند."

وي در هفتمين پيشنهاد خود گفت: سوداگري و تقلب در موضوع انرژي كنترل و ممنوع شود و برنامه جامع براي توليد و توزيع انواع انرژي تنظيم و اجرا شود.

وي به عنوان آخرين پيشنهاد خود در اين اجلاس خاطرنشان كرد: همه با هم براي انتشار و حاكم شدن ارزش‌هاي اخلاقي و انساني و مديران پاك و يكتاپرست تلاش كنيم.

رييس‌جمهور در پايان سخنان خود با قدرداني از مديركل فائو و دست‌اندركاران اين اجلاس تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هم‌چون گذشته آماده است تجربيات خود را در اختيار بگذارد و در اين روند مشاركتي فعال و سازنده داشته باشد.

رييس‌جمهور در نشست خبري با رسانه‌ها در رم:

مشكلات بشري با زورگويي و سلطه‌گري قابل حل نيست

شخصيت مردم اروپا قرباني دفاع از جنايات صهيونيست‌ها مي‌شود

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه " با راه‌هاي سلطه‌طلبانه نمي‌توان مشكلات بشريت را حل كرد" گفت: وضعيت جهان ظرفيت ادامه تنش‌زايي‌ها توسط دولت آمريكا را ندارد و ادامه اين وضع صدمات سنگيني براي دولت و ملت آمريكا خواهد داشت.

احمدي‌نژاد بعدازظهر روزسه‌شنبه در كنفرانس خبري با حضور صدها خبرنگار رسانه‌هاي مختلف جهان كه در حاشيه اجلاس فائو برگزارشد در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر تهديد آمريكا به حمله نظامي عليه ايران گفت: بوش خيلي علاقه‌مند است كه به ايران حمله كند و تلاش زيادي براي به دست آوردن بهانه اين حمله انجام داده اما شكست خورده است و با وجود اشتياق فراوان، بوش هرگز موفق به حمله به ايران نخواهد شد و دوران رياست جمهوري خود را با غصه اين آرزو به پايان خواهد برد.

وي با تاكيد براين‌كه "موضوع هسته‌يي بهانه‌اي بيش نيست كه آمريكا آن را دست‌آويزي براي حمله به ايران قرارداده است" تصريح كرد: فعاليت‌هاي ايران كاملا قانوني، شفاف و زير نظر آژانس است اما قدرت‌هاي زورگو و دولت آمريكا برخي دولت‌ها از جمله رژيم جعلي صهيونيستي را به سلاح هسته‌يي مجهز كرده و از آن‌ها حمايت مي‌كنند كه يك استاندارد دوگانه است و دوران استاندارد دوگانه پايان رسيده است.

وي با بيان اين‌كه "ما از تهديدها نمي‌ترسيم و بيش از حق خود و خارج از قانون هم چيزي نمي‌خواهيم" خاطرنشان كرد: ملت ايران صلح‌طلب است و نشانه‌اي از تجاوز ملت ايران به سايرين در تاريخ مشاهده نمي‌شود؛ ملت ايران ملت صلح، برادري و عشق است و هيچ نگراني از اين تهديدها ندارد، نگراني از آن كساني است كه با دروغ و چپاول حقوق ملت‌ها را تضييع مي‌كنند.

احمدي‌نژاد درباره مذاكره با آمريكا و اين‌كه چرا ايران از آمريكا به عنوان شيطان بزرگ نام مي‌برد با بيان اين‌كه "اين يك حقيقت است" اظهار كرد: امروز رييس دولت آمريكا آبروي ملت آمريكا را به حراج گذاشته است، چه كسي بايد پاسخ هزاران كشته در عراق، افغانستان، فلسطين و لبنان را بدهد. آيا شيطان جز اين عمل مي‌كند؟

رييس‌جمهورهم‌چنين درباره مذاكره با آمريكا خاطرنشان كرد: ملت ايران اهل صلح و گفت‌وگو است و براي حل مساله جهان، زبان منطق را بهتر از زور مي‌دانيم اما بعضي‌ها فقط زبان تهديد را بلدند در حالي كه زبان ملت ايران زبان منطق، فرهنگ و صلح است.

وي گفت: ما از دولت آمريكا خواستيم كه رفتار خود را اصلاح كند زيرا از رفتارهاي امروز آن‌ها همه جهان ضرر مي‌كند اگر هم گفت‌وگو كنيم همين درخواست را خواهيم داشت.

وي با بيان اين‌كه "ملت ايران پرچمدار صلح و ادبيات ايران سرشار از محبت و عشق است" اظهار كرد: كساني كه در 100سال اخير ريشه همه جنگ‌ها بوده‌اند و ميليون‌ها انسان بي‌دفاع را قتل عام كرده‌اند، ملت ايران را متهم مي‌كنند و اين يك دروغ براي چپاول ملت ايران است.

احمدي‌نژاد گفت: به ملت ايران حق بدهيد كه در مقابل زورگويي‌ها بايستد و از حقوق خود دفاع كند.

رييس‌جمهوردر پاسخ به سوالي درباره انتخابات آمريكا و تاثير نتيجه آن بر روابط دو كشور با اظهار اميدواري از اين‌كه " انتخابات آمريكا آزادانه برگزار شود" گفت: نشانه‌ها و دلايل فراواني داريم كه انتخابات آمريكا آزاد نيست. فرقي نمي‌كند چه كسي راي بياورد، مهم جهت‌گيري و رويكردهاست.

او با تاكيد بر اين‌كه "وضعيت جهان ظرفيت ادامه تنش‌زايي‌ها توسط دولت آمريكا را ندارد و ادامه اين وضع صدمات سنگيني براي دولت و ملت آمريكا خواهد داشت" تصريح كرد: هركسي انتخاب شود بايد تجاوزگري و اشغالگري را پايان دهد و فضاي تهديد را برچيند و گفت‌وگو را حاكم كند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: سال گذشته پيشنهاد مناظره با بوش را در حضور خبرنگاران درسازمان ملل مطرح كردم امسال هم پيشنهاد مي‌دهم كه با نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا در حضور خبرنگاران مسايل جهان را بررسي كنيم؛ زيرا معتقديم گفت‌وگو و منطق بهتر از درگيري است.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: با راه‌هاي سلطه‌طلبانه نمي‌توان مشكلات بشريت را حل كرد.

وي در ادامه نشست مطبوعاتي با خبرنگاران خارجي در رم در پاسخ به خبرنگاراني كه درباره اظهاراتش در مورد اسراييل سوال كردند، گفت: ما دوستدار همه انسان‌ها هستيم و فكر مي‌كنيم مشكلات امروز جهان راه‌حل‌هاي انساني دارد و با راه‌هاي سلطه‌طلبانه نمي‌توان مشكلات بشريت را حل كرد. صحبت‌هاي من در واقع يك خبر بود و فكر مي‌كنم كه همه كساني كه مسايل جهان را پيگيري مي‌كنند به اين نتيجه رسيده‌اند كه اين موضوع (محو اسراييل) اتفاق خواهد افتاد چه ما دخالت داشته باشيم چه نداشته باشيم.

وي گفت: وقوع اين رخداد به نفع اروپا هم خواهد بود، چون كه هزينه برخي جنايات صهيونيست‌ها به مردم اروپا تحميل مي‌شود.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: حرف ما اين است كه اجازه دهند ملت فلسطين در يك انتخابات آزاد سرنوشت خود را برگزيند. اين يك راه حل انساني براي پايان 60 سال جنايت است. مي‌خواهيم عدالت اجرا شود و از كشته شدن انسان‌ها به شدت ناراحتيم.

رييس‌جمهورتصريح كرد: اين‌كه خبر داديم يك رژيم جعلي و اشغالگر رفتني است، فكر مي‌كنيم اين خبر براي همه انسان‌دوستان و طرفداران صلح و برادري خبر خوشايندي است. اين يك خبر است كه درحال وقوع است.

او خاطرنشان كرد: گفته‌ام كه هژوموني آمريكا در منطقه خاورميانه و جهان در حال اضمحلال است و ملت‌هاي خاورميانه از حضور دولت آمريكا هيچ چيزي جز جنگ و تهديد نصيب نبرده‌اند.

از رييس‌جمهور درباره افزايش قيمت محصولات نفت و كشاورزي و تاثير برگزاري اين اجلاس در جلوگيري از اين افزايش قيمت‌ها سوال شد، كه در پاسخ گفت: امروز افزايش قيمت محصولات كشاورزي را عادي نمي‌دانيم و معتقديم قيمت‌ها به صورت مصنوعي تعيين مي‌شود. در اين افزايش قيمت‌ها دو علت دخالت دارد؛ يكي اين‌كه سيستم بازار پاسخگوي شرايط نيست و ما نيازمند كنترل كننده قوي هستيم و دليل دوم نيز دخالت قدرت‌هاي سلطه‌گر است كه معادلات جهاني را به نفع خود ناعادلانه تنظيم مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: امروز رشد عرضه بيش از رشد مصرف است اما قيمت به طور مصنوعي بالا مي‌رود و به اعتقاد ما سازمان‌هاي موجود براي كنترل اوضاع در انجام ماموريت خود ناتوان هستند و نيازمند سازو كارهاي جديدي هستيم.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي با تاكيد براين‌كه "ملت ايران قرباني تروريسم است" گفت: متاسفم كه امروز تروريست‌ها در آمريكا و برخي كشورها آزادانه زندگي و فرمان ترور صادر مي‌كنند.

وي افزود: ما نمي‌خواهيم در دنيا كشتار باشد و به نام صلح، جنگ را تحميل كنند و به نام حقوق بشر كشتار و جنايت صورت گيرد. ما مي‌خواهيم صلح و برادري باشد و دروغ و فريب نباشد. من دلم براي بشريت امروز مي‌سوزد و از كشته شدن انسان‌ها متاسف مي‌شوم و تلاش مي‌كنم كه صلح برقرار شود و زورگويي و تجاوزها از بين برود.

احمدي‌نژاد درباره دليل بي‌اعتمادي ايران به اروپايي‌ها گفت: البته همه قدرت‌هاي اروپايي اين‌گونه نيستند و به جز يكي دو كشور به دنبال صلح و روابط گسترده با ايران هستند.

رييس‌جمهور افزود: قبل از انقلاب با چند كشور اروپايي و آمريكا و كانادا قرار داد هسته‌يي داشته‌ايم و حتي پول آن را هم پرداخته‌ايم اما آن‌ها يك طرفه قرارداد را فسخ كردند و طبيعي است كه ما به آن‌ها اعتماد نكنيم.

وي با اشاره به اين‌كه "ملت ايران تحميل و تجاوز را نخواهد پذيرفت" تاكيد كرد: پيشنهادهاي ما به نفع ملت‌هاي اروپايي است. مردم امروز اروپا كه نقشي در جنگ‌هاي گذشته نداشته‌اند، چرا بايد هزينه اين جنگ‌ها را پرداخت كنند و اين تحميل به مردم اروپاست و ما با آن مخالفيم.

وي خاطرنشان كرد: شخصيت مردم اروپا قرباني دفاع از جنايات صهيونيست‌ها مي‌شود و شك ندارم كه مردم اروپا با اين جنايات مخالفند اما آن‌چه امروز منتشر مي‌شود اين است كه مردم اروپا موافق هستند و اين ظلم به مردم اروپاست.

احمدي‌نژاد افزود: اين را هم متوجه هستيم كه دولت‌هاي اروپا دوست ندارند كه صهيونيست‌ها در اروپا زندگي كنند اما نبايد آن‌ها را به مردم فلسطين تحميل كنند.

رييس‌جمهور درباره روابط ايران و ايتاليا و انجام نشدن ديدار با مقامات ايتاليا در اين سفر، گفت: روابط ايران و ايتاليا تاريخي و دراز مدت است و بيش‌ترين حجم روابط اقتصادي ايران و اروپا متعلق به ايتالياست.

وي اضافه كرد: اين سفر براي شركت در اجلاس فائو بود و برنامه‌اي براي ديدار دوجانبه نداشتيم. ما ملت ايتاليا را دوست داريم و علاقه‌مند به گسترش روابط هستيم.

وي در ابتداي اين كنفرانس خبري و قبل از پاسخگويي به سوالات خبرنگاران در سخناني با اشاره به سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) گفت: آرمان‌هاي امام‌خميني، آرمان‌هاي پيامبران الهي و حضرت عيسي مسيح است و بدون ترديد امام خميني (ره) مظهر حضرت مسيح در عصر ماست. او عاشق مردم و عدالت بود و براي ملت‌ها عاشقانه دل مي‌سوزاند.

احمدي‌نژاد گفت: امام خميني (ره) پرچمدار عشق و محبت و مبارزه با ستم و خواهان آزادي بود و هم‌چون پيامبران الهي و حضرت مسيح عدالت را ترويج مي‌كرد.

وي گرفتاري امروز بشريت را ناشي از بي‌عدالتي‌ها و و تضييع حقوق انسان‌ها دانست و به مشكلات امروز كشورهاي اشغال شده همچون عراق، فلسطين و افغانستان و كشتار مردم بي‌دفاع اشاره كرد و گفت: مشكل امروز دنيا مديريت انسان‌هاي ناصالح در مراكز اصلي مديريت جهاني است و قرار گرفتن بخشي از قدرت و ثروت ملت‌ها دردست انسان‌هاي ناصالح است.

او با بيان اين‌كه "امام آمد و در مقابل قدرت‌هاي فاسق ايستاد و كرامت انساني و عشق و محبت را به روي آن‌ها گشود" گفت: ما امروز با تبعيت از امام عزيزمان خواهان كرامت، آزادگي، عدالت و حفظ حقوق براي همه انسان‌ها هستيم و همه بايد دست به دست هم دهيم و جهاني بر پايه عشق و عدالت بسازيم.

رييس‌جمهور كشومان تاكيد كرد: البته قدرت‌هاي زورگو اين پيام را بر نمي‌تابند و در برابر آن صف‌آرايي مي‌كنند، اما بايد بدانيم كه تنها راه بشريت و رفع بحران‌ها و حل عادلانه مشكلات جهان پيروي از راه امام خميني(ره) است كه راه پيامبران و صالحان و راه حضرت مسيح است.

رييس‌جمهور در گفت‌وگو با رسانه‌هاي ايتاليا تاكيد كرد:

ضرورت بازگشايي جعبه سياه رژيم صهيونيستي

رييس‌جمهور هم‌چنين در گفت‌وگو با سه شبكه تلويزيوني ايتاليا و يك روزنامه پرتيراژ شهر رم، جنايات رژيم صهيونيستي در سرزمين فلسطين را موجب خدشه‌دار شدن حيثيت بشريت دانست و گفت: وقت آن است كه جعبه سياه رژيم صهيونيستي باز و حقايق درباره آن آشكار شود.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين مصاحبه كه در محل هتل هيلتون رم برگزار شد، در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه "مواضع شما درباره رژيم صهيونيستي منجر به منزوي شدن ايران در عرصه بين‌المللي مي‌شود" تاكيد كرد: موضع‌گيري ما عليه رژيم صهيونيستي به نفع همه ملت‌هاست زيرا اين رژيم لكه ننگي بر دامن كل بشريت است و جنايات آن در سرزمين فلسطين حيثيت بشريت را خدشه‌دار كرده و از همين رو ما خواهان نابودي جنايات هستيم.

وي با بيان اين‌كه "رژيم صهيونيستي بنابر ده‌ها دليل روشن به زودي متلاشي خواهد شد" تصريح كرد: امروز وقت آن رسيده تا بعد از 60سال جنايت جعبه سياه رژيم صهيونيستي باز و حقايق درباره آن آشكار شود.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اين‌كه " همه ملت‌ها از دست رژيم صهيونيستي در عذاب هستند" گفت: چه رمزي در اين رژيم جعلي وجود دارد كه در مقابل انواع جنايات، تضييع حقوق بشر وتحقير كرامت انسان‌ها مصونيت دارد و حمايت مي‌شود؟ بايد مشخص شود رژيم صهيونيستي چه ماموريتي دارد كه برخي كشورهاي اروپايي به طور مطلق از آن حمايت مي‌كنند.

وي افزود: چه رازي در وجود رژيم جعلي صهيونيستي نهفته است كه همه حقايق بايد در مقابل آن قرباني شوند.

وي با بيان اين‌كه "رژيم صهيونيستي شيره جان ملت‌ها را مي‌مكد و برخي دولت‌ها از پول ملت‌هاي خود سالانه به آن جزيه مي‌دهند" تاكيد كرد: ملت‌هاي اروپايي به عنوان انسان‌هاي صلح دوست، با اخلاق و صميمي و قرباني جنگ مطمئنا با جنايات رژيم صهيونيستي مخالف هستند.

رييس‌جمهور افزود: ما به همه كشته‌هاي جنگ احترام مي‌گذاريم و از وضعيت امروز جهان به شدت ناراضي هستيم و به همين جهت تلاش مي‌كنيم وضعيت عوض شود.

احمدي‌نژاد در ادامه اين مصاحبه با تاكيد براين‌كه "برخي قدرت‌ها قصد دارند قيمت نفت تا 200 دلار بالا برود" تصريح كرد: اين قدرت‌ها با افزايش قيمت نفت در صدد كسب سود بيشتر، توجيه سرمايه‌گذاري در ديگر مناطق و فروش محصولات خود با قيمت بالاترهستند.

وي با بيان اين‌كه "مناسبات اقتصادي بايد عادلانه باشد" اظهار كرد: درآمد كشورهاي خريدار نفت از درآمد صادركنندگان آن بيشتر است و قيمت امروز نفت مصنوعي است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايتاليايي درباره گزارش اخير مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درمورد فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران و ادعاهاي جديد مطرح شده از سوي آمريكا، عليه ايران، گفت: اسناد آژانس تاييدي بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران است كه حداقل 12بار انجام شده و حتي در گزارش اخير البرادعي نيز به دفعات بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي ايران تاكيد شده است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه "همه ناامني‌ها در جهان از دولت آمريكاست و سردمداران اين كشور بايد پاسخگو باشند" تاكيد كرد: ادعاهاي مطرح شده از سوي آمريكا درباره فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي ايران طبق قوانين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قابل رسيدگي نيست.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه "دشمني آمريكا با ملت ايران جديد نيست و امروز نيز با فشار به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادامه دارد" خاطرنشان كرد: ما دنبال قانع كردن دولت آمريكا نيستيم و طي 28سال گذشته ياد گرفته‌ايم در فضاي مخالفت آمريكا پيشرفت كنيم.

او تاكيد كرد: آژانس بايد مستقل عمل كرده و گزارش‌هاي متعدد مربوط به فعاليت‌هاي غيرصلح آميز انگليس،فرانسه و آمريكا را نيز منتشر كند.

خبرنگار ايتاليايي از رييس‌ جمهوري اسلامي ايران پرسيد كه شما مي‌گوييد آمريكا قدرت شيطاني است، دوره بوش تمام مي‌شود و فردي ديگر خواهد آمد آيا در آمريكا تغيير ايجاد خواهد شد؟ كه دكتراحمدي‌نژاد در پاسخ اظهار كرد: هر كدام از كانديداهاي رياست جمهوري امريكا راي بياورند ديگر آمريكاي گذشته نخواهد بود زيرا دولت آمريكا با توجه به ادامه آواره بودن مردم در پي طوفان سه سال قبل، بحران سنگين اقتصادي، وجود 40ميليون شهروند فاقد هر نوع بيمه و حضور نيروهاي اين كشور در عراق، چاره‌اي جز اعتراف و جبران اشتباهات خود ندارد.

وي با بيان اين‌كه "جمهوري اسلامي ايران آماده گفت‌وگو در فضاي عادلانه، احترام متقابل و آشكار و شفاف با همه به جز رژيم صهيونيستي است" گفت: سال گذشته از بوش براي مناظره در حضور خبرنگاران رسانه‌ها دعوت كردم و امسال نيز از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اين كشور دعوت مي‌كنم كه در حضور رسانه‌ها درباره مسائل مهم جهان گفت‌وگو كنيم.

وي خاطرنشان كرد: آمريكا تصور مي‌كرد با قطع رابطه ، ايران را منزوي مي‌كند اما ملت ايران امروز پيشرفته و قدرت صالح، عادل و دوستدار ساير ملت‌هاي جهان است.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از اين مصاحبه با توصيه به قدرت‌هاي زورگو مبني بر احترام به حقوق همه ملت‌ها از جمله لبنان و افغانستان، تاكيد كرد: محال است كه سياست‌هاي ناتو در افغانستان به پيروزي برسد زيرا اين سياست‌ها بدون توجه به ساختارهاي اجتماعي و فرهنگي مردم اين كشور تدوين و اجرا شده است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: با هزينه كمتر مي‌توان مسائل افغانستان را حل كرد و مردم لبنان نيز مي‌توانند خودشان اين كشور را اداره كنند و ديگران بايد كمك بدهند نه اين‌كه مانع حركت شوند و دخالت كنند.

رييس‌جمهور در ديدار تجار و صاحبان صنايع ايتاليا و ايران:

ايران امن‌ترين نقطه براي سرمايه‌گذاري است

سياست قطعي ايران توسعه روابط با همه ملت‌هاي عالم است

رييس‌جمهور هم‌چنين در ديدار تجار و صاحبان صنايع ايتاليا و ايران، ايران را امن‌ترين نقطه دنيا براي سرمايه‌گذاري و دولت ايران را صادق‌ترين دولت براي دوستان خود دانست و گفت: اصحاب تجارت و صنايع و سرمايه‌گذاران بايد كار خود را يك كار فرهنگي، سياسي و ارزشمند تلقي كنند.

رييس‌جمهور با اشاره به سالروز رحلت امام خميني(ره) گفت: امام آمد و ادبيات دوستي همدلي برادري را به جاي ادبيات بددلي، سلطه‌طلبي معرفي كرد و زندگي خود را وقف صلح، برادري و عدالت و پاكي نمود.

وي با بيان اين‌كه "توسعه روابط اقتصادي كمك كننده به صلح و امنيت است" خاطرنشان كرد: از گذشته‌هاي دور بازرگانان و اهالي اقتصاد، صاحبان صنايع و تجار علاوه بر اين‌كه روابط اقتصادي ملت‌ها را برقرار مي‌كرده‌اند، زمينه‌ساز توسعه سياسي، فرهنگي و صلح دوستي بين ملت‌ها بوده‌اند.

وي افزود: با نگاه به تاريخ در مي‌يابيم كه بازرگانان و تجار كساني بودند كه پيوندهاي تاريخي ملت‌ها را برقرار و بستري را فراهم كردند كه زمينه‌هاي ديگر را تقويت كرد.

رييس‌جمهورگفت: همكاري‌هاي اقتصادي پشتوانه خوبي براي تقويت روابط بين ملت‌هاست.

وي با اشاره به بسياري از مشتركات تاريخي فرهنگي كه از طريق تبادل اقتصادي ايجاد شده است، اظهار كرد: ملت‌ها از راه توسعه اقتصادي با يكديگر و فرهنگ و تاريخ هم آشنا شده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: هر كار اقتصادي مهمترين پايه براي استحكام بين ملت‌هاست.

احمدي‌نژاد ادامه داد: دو ملت ايران و ايتاليا داراي تاريخ و تمدن باستاني و موثر در فرهنگ و تمدن بشري هستند و در سابقه روابط دو ملت نقطه تاريك، تضاد سنگين و يا برخورد منافع وجود ندارد و مانعي براي توسعه روابط دو كشور و دو ملت نيست.

رييس‌جمهوربا اشاره به اين‌كه " اساس صلح و برادري در جهان وابسته به تعميق روابط بين ملت‌هاست" گفت: ملت‌ها در روابط با هم، يكديگر را تكميل مي‌كنند و ظرفيت‌هاي يك ملت در اختبار ملت‌هاي ديگر قرار مي‌گيرد.

وي افزود: سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران توسعه روابط با همه ملت‌هاي عالم است. روابط دوستانه و عادلانه بر مبناي حقوق متقابل و تاكيد بيشتر بر گسترش روابط با ملت‌ها و دولت‌هايي است كه با آن‌ها مشتركات بيشتري داريم.

وي با اشاره به حجم مبادلات 6ميليارد يورويي ايتاليا و ايران، ايتاليا را از اين حيث اولين كشور در اروپا دانست و گفت: بايد بدانيم كه ظرفيت‌هاي دو كشور بالاتر از اين رقم است.

احمدي‌نژاد افزود: بايد با چشم‌انداز بلندمدت روابط مستحكم را پايه‌گذاري كنيم و ادامه دهيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " روش جمهوري اسلامي ايران در گسترش روابط با ديگر كشورها روشن و شفاف است" به نمونه‌هايي از سياست‌گذاري‌هاي كشورمان براي افزايش حجم مبادلات با برخي كشورها اشاره و خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران تاكنون به تمام هدف‌هاي پيش‌بيني شده با طرف‌هاي مختلف دست يافته است.

وي اظهار كرد: با برداشتن موانع و تنظيم مقررات و توافقات گمركي و تجاري با اين ديدگاه، مي‌توان به هدف افزايش حجم مبادلات ميان دو كشور دست يافت و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري را فراهم كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به امضاي قراردادهاي مختلف در زمينه نفت و گاز در دو سال اخير به ارزش بيش از 70 ميليارد دلار، گفت: اين قراردادها با شركت‌هايي از آسيا، آفريفا و اروپا به امضا رسيده است و ما علاقمنديم با دوستان‌مان در ايتاليا هم روابط را گسترش دهيم.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: توسعه روابط دو جانبه به نفع دو ملت است و به ضرر هيچكس نيست.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه "برخي سياستمداران جهاني دائما در پي تنش آفريني و غبارآلود كردن فضاي روابط ميان ملت‌ها هستند" گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران با آمريكا در 30 سال گذشته قطع بوده است و روابط تجاري ميان دو كشور هم در پايين‌ترين حد ممكن است.

وي افزود: آن‌ها چون سهمي در بازارايران ندارند براي محدود كردن ديگران از ابزار سياسي و سازو كارهاي بين‌المللي استفاده مي‌كنند، اگرچه ما نسبت به اين مساله بي‌تفاوت هستيم.

وي گفت: در شرايط كنوني دنيا هر ملتي مي‌تواند نيازهايش را تامين كند و كالاهايش را به فروش برساند، تجارت در جهان انجام مي‌شود و هيچكس نمي‌تواند مانع آن شود.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: اين ادبيات مربوط به گذشته است و امروز ناپخته‌ترين و بي‌ربط‌ترين حرف يك دولت اين است كه بگويد مي‌خواهد در روابط كشورها اخلال ايجاد كند، اين نشدني است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: ما به عنوان يك سياست اصولي در گذشته و براي آينده علاقه‌منديم روابط فرهنگي و اقتصادي خود را با ملت ايتاليا به حداكثر ممكن افزايش دهيم و اين آمادگي را داريم.

وي در ادامه سخنان خود خطاب به بازرگانان و تجار دو كشور ايران و ايتاليا گفت: فرصت‌ها و توانمندي‌هاي دو كشور را به هم بشناسانيد و علاوه بر ايجاد خطوط ارتباط الكترونيكي، نمايشگاه‌هايي را بطور دائم در دو كشور برپا كنيد.

رييس‌جمهور فعال شدن كميته مشترك براي شناخت موانع و مقررات را براي توسعه روابط اقتصادي ميان دو كشور بسيار مفيد خواند و گفت: اهل تجارت و صنايع و سرمايه‌گذاري كار خودشان را بايد علاوه بر بعد اقتصادي، كاري فرهنگي سياسي و اقدامي ارزشمند تلقي كنند، اگرچه در وهله اول كسب سود هدف است اما بالاتر از آن ارتباط دوستانه ملت‌هاست كه تضمين كننده صلح و روابط پايدار است.

در اين ديدار تعدادي از بازرگانان و صاحبات صنايع ايتاليا و تجار ايراني فعال در اين كشور در سخناني مشكلات خود را مطرح و ديدگاه‌هاي خود را براي توسعه روابط اقتصادي دو كشور بازگو كردند.

رييس‌جمهور:

همكاري‌هاي ايران و كوبا در صحنه‌هاي بين‌المللي به خوبي پيش رفته است

هم‌چنين رييس‌جمهور در حاشيه اجلاس سازمان بين‌المللي خواروبار و كشاورزي سازمان ملل متحد (فائو) در ديدار معاون رييس‌جمهور كوبا بر گسترش تعميق روابط دوجانبه تاكيد كرد.

احمدي‌نژاد در اين ديدار با اشاره به روابط رو به گسترش ايران و كوبا، از فيدل كاسترو، رهبر پيشين كوبا به عنوان انساني بزرگ و پايه‌گذار روابط دو كشور نام برد و گفت: ملت ايران از او به عنوان رهبر آزادي بخش ملت كوبا به نيكي ياد مي‌كند.

وي روابط ايران و كوبا در سه دهه اخير را مستحكم و رو به گسترش دانست و تصريح كرد: مناسبات اقتصادي دو كشور تا بالاترين ظرفيت مي‌تواند توسعه يابد. هم‌چنين همكاري‌هاي ايران و كوبا در صحنه‌هاي بين‌المللي كه هر دو در يك جبهه هستند به خوبي پيش رفته است.

وي با ابراز اميدواري از اين‌كه "تشكيل كميسيون همكاري دو كشور، روابط ايران و كوبا را گامي به جلو ببرد" خاطرنشان كرد: فعاليت مشترك تهران و‌هاوانا در جنبش غيرمتعهدها مي‌تواند تاثيرات مهمي در پيشبرد آرمان‌ها و اهداف مشترك داشته باشد.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به وضعيت منطقه، به بن بست آمريكا در عراق اشاره كرد و گفت: مردم عراق مخالف حضور نظاميان آمريكايي در كشورشان هستند و به همين دليل آمريكا بيش از پيش در اين كشور دچار معضلات گوناگون شده است و اين مشكلات حتي به درون جامعه آمريكا نيز نفوذ كرده است كه كسي اين واقعيات را نمي‌تواند پنهان كند.

جوز رامون ماچادور ونتورا، معاون رييس‌جمهور كوبا نيز در اين ديدار با تاكيد بر لزوم استفاده ملت ايران از انرژي هسته‌يي گفت: كوبا همواره از مواضع ايران در موضوعات بين‌المللي حمايت مي‌كند.

او افزود: امروز مديريت نظام حاكم بر جهان، يك مديريت متناقض است و نيازمند اصلاح اين مديريت هستيم.

وي در پايان اين ملاقات ابراز اميدواري كرد كه " كميسيون مشترك همكاري‌ها دو كشور در ارتقاي روابط تهران -‌هاوانا گام مهمي باشد."

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد پس از بازگشت از اجلاس اضطراري سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد( فائو) به تهران، در فرودگاه مهرآباد و در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشريح برنامه‌ها و اهداف خود از اين سفر يك‌روزه پرداخت.

رييس‌جمهور شركت در اجلاس فائو را دليل اصلي سفر خود به ايتاليا عنوان كرد و گفت: به خاطر شرايط سختي كه در وضعيت اقتصادي و غذايي مردم جهان حاكم شده، فائو به برگزاري اجلاسي اضطراري براي برون رفت از اين وضعيت اقدام و از چندين ماه قبل از سران برخي كشورها از جمله ايران دعوت كرد.

وي خاطرنشان كرد: از سوي كارشناسان كشورمان عوامل بروز وضعيت اقتصادي فعلي جهان شناسايي و ريشه‌يابي و راه حل‌هايي مطرح شده بود كه در اين اجلاس از سوي جمهوري اسلامي ايران ارائه شد.

وي با اشاره به اين‌كه "در حاشيه اين اجلاس بين‌المللي ديدارهايي با برخي مقامات كشورها و هم‌چنين دبيركل سازمان ملل متحد انجام شد، تصريح كرد: در ديدار با دبيركل سازمان ملل درباره مسايل منطقه،عراق، افغانستان و لبنان و مسايل عمومي جهاني وانتظارات ملت ايران از سازمان ملل و شخص دبيركل در صيانت از حقوق ملت‌ها مطرح شد.

وي هم‌چنين خاطرنشان كرد: در ديدار با سران برخي كشورها نيز درباره مسايل بين‌المللي و شرايط پيش آمده، گسترش و تقويت روابط و هم‌چنين وحدت جهان اسلام گفت‌وگوهايي صورت گرفت.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه "بخش دوم اين سفر يك روزه به رساندن پيام ملت و انقلاب ايران به مردم ايتاليا اختصاص يافت" اظهار كرد: فرا رسيدن سالگرد امام راحل فرصت مناسبي بود كه انديشه‌ها و راه امام(ره) به عنوان تنها راه بشريت مطرح و معرفي شود.

وي گفت: در دو نشست خبري سنگين با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف و هم‌چنين سه شبكه تلويزيوني ايتاليا و يك روزنامه پرطرفدار ايتاليايي هم به طور جداگانه به سوالات مختلف آنان به ويژه درباره رژيم صهيونيستي و موضع ايران در مورد آن به طور مشروح سخن گفتيم.

رييس‌جمهور هم‌چنين ديدار بازرگانان، صاحبان صنايع و هم‌چنين تجار ايتاليايي و ايراني و ديدار با ايرانيان مقيم ايتاليا را از ديگر برنامه‌هاي سفر يك روزه خود به ايتاليا عنوان كرد.

انتهاي پيام
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن