تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه سفر به لبنان؛ساركوزي از احتمال گشوده شدن صفحه جديدي در روابط فرانسه- سوريه خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در آستانه سفر به لبنان؛ساركوزي از احتمال گشوده شدن صفحه جديدي در روابط فرانسه- سوريه خبر داد
رئيس جمهوري فرانسه در آستانه سفر به لبنان در گفتگو با مطبوعات اين كشور اعلام كرد شايد صفحه جديدي از روابط ميان فرانسه و سوريه گشوده شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، "نيكلا ساركوزي" كه قرار است امروز براي ديدار با مقامهاي بلندپايه لبنان از جمله ميشل سليمان رئيس جمهوري اين كشور وارد بيروت شود، درگفتگو با روزنامه هاي النهار، السفيرو لوريان لوجور لبنان گفت : امروز، چه بسا صفحه جديدي بين فرانسه و سوريه در مسير گشوده شدن باشد.

وي افزود: موانع و بحران لبنان مانع ازسرگيري گفتگوي تدريجي شد، اما در پي انتخاب رئيس جمهور جديد لبنان بعد از دستيابي گروههاي لبناني به توافقنامه دوحه، مسائل چه بسا در مسير تغيير باشد كه آرزوي ما اين است.

رئيس جمهوري فرانسه اظهار داشت : در گذشته گفتم كه من تماسها با سوريه را فقط وقتي تحولاتي مثبت و محسوس در لبنان به منظور زمينه سازي براي خروج از بحران ايجاد شود، از سرخواهم گرفت.

وي افزود: بايد اذعان كرد كه توافقنامه دوحه، انتخاب سليمان و ماموريت دوباره به فواد سنيوره براي تشكيل دولت جديد از جمله اين تحولات به شمار مي رود.

ساركوزي گفت : نتايج را جمع بندي كردم و با بشار اسد رئيس جمهور سوريه تماس گرفتم تا تمايل خودم را براي تداوم روند اجراي توافقنامه به وي ابراز دارم.

رئيس جمهوري فرانسه افزود: من همچنين به بشار اسد گفتم كه مذاكرات غيرمستقيم بين كشورش با اسرائيل با ميانجيگري تركيه درمسير درست حركت مي كند و وي را به گام برداشتن در اين مسير تشويق كردم.

وي افزود: خواست ما براي دانستن حقيقت و اجراي عدالت درباره ترورهاي سياسي صورت گرفته در لبنان تغيير نكرده است.

به گزارش مهر، رئيس جمهوري فرانسه در بخش ديگري از گفتگوي خود با مطبوعات لبنان اظهار داشت : جامعه بين المللي مصمم به كمك به لبنان براي پشت سرگذاشتن دوره ترورهاي سياسي است و تشكيل دادگاه ويژه بين المللي با شتاب به پيش مي رود و موضوع درباره روندي بازگشت ناپذير است و قطعنامه هاي شوراي امنيت بر همگان اعمال مي شود.

ساركوزي با ادعاي اينكه فرانسه دوست همه لبناني ها بدون استثنا است، گفت : متن توافقنامه دوحه متوازن است و پيش از هر چيز بر اولويت گفتگو بر خشونت تاكيد مي كند و راهكاري را براي برون رفت از بحران فراهم مي كند كه دوطرف از آن برنده بيرون مي آيند بدون اينكه مغلوبي وجود داشته باشد.

وي افزود : سرنوشت لبنان و سرنوشت منطقه بسيار مستحكم به يكديگر پيونده خورده است و اگر صلح و ثباتي در لبنان برقرار نباشد؛ خاورنزديك نيز از صلح و ثبات برخوردار نخواهد بود.

ساركوزي انتخاب سليمان را بارقه اميدي براي همه لبناني ها و همچنين تمام دوستان اين كشور به ويژه فرانسه دانست و گفت : دوست داريم كه حمايت كامل خود و آمادگي كامل فرانسه را براي همراهي لبنان در اين مرحله سرنوشت ساز به رئيس جمهور لبنان ابراز كنيم.

وي همچنين بر همبستگي فرانسه با ملت لبنان و پايبندي كشورش به استقلال و حاكميت اين كشور تاكيد و آن را سياست ثابت و دائم فرانسه توصيف كرد.

به گفته مسئولان كاخ اليزه، رئيس جمهوري فرانسه به همراه فرانسوا فيون نخست وزير و شماري از روساي احزاب سياسي فرانسه امروز براي بيان "حمايت و فرستادن پيام وحدت" به لبنان امروز وارد بيروت مي شوند.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن