تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805366760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور در مراسم سالگرد رحلت امام(ره): حركت در خط امام و ولايت يعني آماده‌شدن براي تحمل فشارها زنگ شمارش معكوس اضمحلال قدرت آمريكا به صدا درآمده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس‌جمهور در مراسم سالگرد رحلت امام(ره): حركت در خط امام و ولايت يعني آماده‌شدن براي تحمل فشارها زنگ شمارش معكوس اضمحلال قدرت آمريكا به صدا درآمده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور كشورمان در آستانه‌ي نوزدهمين سالگرد رحلت امام خميني (ره) در حرم امام خميني حضور يافت و در جمع عزاداران سخنراني كرد و گفت: امام (ره) يك هديه‌ي الهي به بشريت امروز بود.

وي افزود: امام (ره) آمد تا نور عشق، رحمت و خداپرستي و عدالت را در بشريت امروز منتشر كند. امام (ره) آمد تا قفل‌هاي بسته به پاي بشريت را كه ناشي از انديشه‌هاي مادي بود باز و افق جديدي را به روي بشريت باز كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود با بيان اين‌كه وجود نوراني امام عزيز هديه‌ي الهي براي بشريت امروز است، گفت: امام (ره) فريادگر تمام خوبي‌ها و زيبايي‌هاست، دروازه‌اي است به سوي نور و هدايت انبياي الهي و در واقع سخن گفتن از امام (ره) سخن گفتن از همه‌ي خوبي‌ها و زيبايي‌هاست. سخن گفتن از امام (ره) سخن گفتن از خداپرستي، عدالت و ظلم‌ستيزي است.

رييس‌جمهور خطاب به حضار، اظهار كرد: من در اينجا مي‌خواهم مطالبم را در سه بخش ارايه كنم. بخش اول مربوط به انسان و هدايت الهي است. شما مي‌دانيد كه خداوند بزرگ، انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آفريد و همه‌ي اسماء الهي را در وجود انسان جاري كرد و در واقع خداوند اگر انسان را خلق نمي‌كرد راه و ظرفي براي شناخت خدا وجود نداشت. ظرفيتي براي تجلي اسماء الهي در عالم وجود نداشت. خداوند انسان را آفريد و او را تجلي اسماء خود قرار داد.

رييس‌جمهور گفت: خداوند انسان را آفريد و دو ماموريت اصلي كه در طول هم و مكمل هم هستند براي انسان قرار داد. ماموريت اول ساختن جامعه‌اي نمونه و حيات طيبه و زندگي پر از پاكي، عدالت و عشق در كره‌ي زمين بود و ماموريت دوم اوج گرفتن و حركت به سمت قله‌هاي كمال تا جوار رحمت الهي بود و اين دو هر دو مكمل و در روي يك سكه هستند.

وي افزود: براي تحقق اين ماموريت‌ها سه عنصر و سه عامل بايد در كنار هم قرار بگيرند. عنصر اول عبارت از خداپرستي و توحيد ناب، كار براي خداوند كردن و اين همان چيزي است كه امام عزيز ما را به آن دعوت مي‌كرد. توحيد مايه و محور و مركز تمام خوبي‌هاست و انسان بدون توحيد و خداپرستي به هيچ درجه‌اي از درجات كمال دست پيدا نمي‌كند. توحيد اساس آفرينش و تمام خوبي‌ها و زيبايي‌هاست.

رييس‌جمهور عنصر دوم را عدالت دانست و گفت: عدالت زمينه‌ساز رشد و كمال انسان است. بدون عدالت استعدادها شكوفا نمي‌شود و دل‌ها به هم گره نمي‌خورد و در واقع عشق و محبت و رحمت الهي در جامعه‌ي بشري جاري نمي‌شود. بدون عدالت روح‌ها اوج نمي‌گيرد.

وي عنصر سوم را مديريت و حاكميت انسان صالح بر جامعه‌ي بشري عنوان كرد و گفت: مهمترين عامل پيشرفت، توسعه و عدالت، مديريت و حاكميت صالحان و انسان كامل است. بدون مديريت صالحان توحيدي برقرار نيست و عدالت زمينه‌ي ظهور پيدا نمي‌كند. راهي براي كمال انسان نيست. مديريت انسان كامل و صالح راهگشاي جامعه به سمت قله‌هاي كمال است. گره زننده‌ي دل‌هاست و جاري كننده‌ي عدالت.

احمدي‌نژاد گفت: همه‌ي فرياد پيامبران دعوت به خداپرستي، توحيد ناب و دعوت به قيام براي استقرار عدالت و دعوت به حاكميت انسان كامل است و زياده‌خواهان هميشه درصدد بودند در برابر اين سه عنصر بايستند و اجازه ندهند كه توحيد و عدالت و حاكميت انسان‌هاي صالح در عرصه‌ي جهاني حاكم شود چرا كه تحقق اين سه عنصر برابر است با از بين رفتن زشتي‌ها، بداخلاقي‌ها و عقب‌ماندگي‌هاي جامعه‌ي بشري. چيزهايي كه قدرت‌هاي ظالم هميشه به دنبال حاكميت آن بوده‌اند و به همين خاطر در برابر اين سه عنصر هميشه ايستادگي كرده‌اند.

وي گفت: اگر به زندگي امام خميني نگاه كنيد امام از روز اول تا آخر پرچم‌دار توحيد در دنياي معاصر است. در كمتر موضع‌گيري امام (ره) مي‌بينيم كه دعوت به توحيد نكند. امام زندگي خود را صرف مبارزه با آنچه كه مبارزه عليه توحيد بود، كرد. امام عليه خودخواهي‌ها و هواهاي نفس مبارزه كرد و از مبارزه با هواي نفس و بداخلاقي‌ها و ظلم‌ها و حركت در راستاي توحيد و خداپرستي به اين مقام الهي رسيد. امام حركتش را با شعار توحيد آغاز كرد. امام پرچمدار توحيد است. امام پرچمدار توحيد در دنياي معاصر است. امام زندگي خود را صرف دعوت به خداپرستي و توحيد ناب كرد. وجود امام سرشار از شوق الهي بود. امام پايبند به تكاليف الهي و ذوب در اين تكاليف بود.

رييس‌جمهور ادامه داد: پيام دوم زندگي امام حركت وي در جهت برپايي عدالت بود. امام از روز اول تا روز آخر پرچمدار توحيد در اين سرزمين و جامعه‌ي بشري بود و ديديم كه در برابر كوچك‌ترين ظلم و تبعيضي كوتاه نيامد و ظلم و تبعيض را تحمل نمي‌كرد. امام فريادگر عليه تبعيض‌گران، عليه مرفهين بي‌درد و عليه زياده‌طلبان و متجاوزين به بيت‌المال بود. امام فرمود تا ظلم هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم. اين رويكرد امام بود و امام اين را تكليف خود مي‌دانست و در واقع امام پرچمدار عدالت‌خواهي است. ايشان در اوج فشارهاي دشمنان در جنگ تحميلي، در زمان تحريم و فشار نظامي يك لحظه دست از مقابله با ستمگران عالم و زياده‌خواهان برنداشت و فرياد زد كه اگر آنها بخواهند در برابر دين ما بايستند ما در مقابل دنياي آنها خواهيم ايستاد و امام بود كه خواهان تشكيل بسيج مستضعفان و مبارزه با ظلم و تبعيض شد.

وي گفت: در نوع نگاه امام به مردم نيز شما عدالت را مشاهده مي‌كنيد. امام سعي داشت و تلاش مي‌كرد در نوع نگاه به مردم عدالت را رعايت كند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش گفت: امام تمام تلاش و توان خود را براي زمينه‌سازي حاكميت صالحان و انسان كامل صرف كرد و در اين راه تلاش‌هاي زيادي را انجام داد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: امام در طول دوران زندگي خود حتي يك لحظه حاكميت طاغوت و ستمگران را به رسميت نشناخت و دلش مالامال از عشق به خدا بود. در عمل و ذهن امام جز قدرت خدا هيچ قدرت ديگري وجود نداشت و در واقع امام از اساس، قدرت‌هاي ظالم را به رسميت نمي‌شناخت و تنها قدرتي را كه به رسميت مي‌شناخت قدرت خداوند بود.

رييس‌جمهور بار ديگر تاكيد كرد: امام يك هديه‌ي الهي به بشريت امروز بود. امام آمد تا نور عشق، نور رحمت و خداپرستي و عدالت را در بشريت امروز منتشر كند. امام آمد تا قفل‌هاي بسته به پاي بشريت را كه ناشي از انديشه‌هاي مادي بود باز كند و افق جديدي را به روي بشريت باز كند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، رييس جمهور در ادامه‌ي سخنان خود، گفت: در اينجا مي‌خواهم چند كلمه با امام صحبت كنم.

وي گفت: اي امام عزيز، اي امام خوبي‌ها، اي امامي كه وقتي آمدي و پيام خود را اعلام كردي ملت ايران در نهايت غربت پيام تو را لبيك گفت و با تو ميثاق بست و در راه دفاع از آرمان‌هاي خود بهترين‌هاي خود را نثار كرد. گر چه قدرت‌هاي مادي جهان تمام امكانات مادي خود را به كار بستند تا نور را خاموش كنند و تصور مي‌كردند كه با انتقال ظاهري تو به دنياي جاويد روح و مكتب و راه تو به فراموشي سپرده مي‌شود؛ اما اكنون تو شاهد و ناظر هستي كه ملت ايران در راه دفاع از آرمان‌هاي خود محكم ايستاده است. در راه دفاع از انقلاب خود ايستاده است و پيام تو هر روز گسترش بيشتري پيدا مي‌كند.

رييس‌جمهور گفت: نام امام پرچمدار عزت، آزادي‌بخشي و نقطه‌ي اطمينان ملت‌هاي آزاده است. نام امام كابوس رها شده بر خواب مستكبرين است و آنها را آشفته و هراسان مي‌كند.

رييس‌جمهور ادامه داد: امام عزيز شما فرموديد كه نظام سلطه‌ي جهاني بايد برچيده شود و امروز به لطف خداوند و با حركت ملت ايران در راستاي مكتب و پيام شما مستكبرين به بن‌بست كامل رسيده‌اند و به فضل الهي زنگ شمارش معكوس اضمحلال قدرت اهريمني آمريكا به صدا درآمده است. (مرگ بر آمريكاي جمعيت)

وي گفت: اي امام عزيز شما فرموديد كه رژيم صهيونيستي يك رژيم غاصب و يك رژيم نامشروع و يك غده‌ي سرطاني است و بايد از صفحه‌ي روزگار حذف شود. من مي‌خواهم خدمت شما عرض كنم كه اي امام عزيز اين كلام نوراني تو و اين آرمان تو امروز در آستانه‌ي به ثمر نشستن است و رژيم صهيونيستي فلسفه‌ي وجودي خود را از دست داده است و امروز مردم فلسطين با ياد تو و در راه مكتب تو در برابر زورگويان ايستاده‌اند و خودشان را شناخته‌اند و رژيم صهيونيستي در بن‌بست كامل قرار گرفته و به فضل الهي اين آرزوي تو محقق مي‌شود و اين جرثومه‌ي فساد از صفحه‌ي روزگار حذف خواهد شد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: اي امام عزيز شما عاشق ملت بوديد. تمام وجودتان عشق به جوانان و خدمت به مردم بود و آرزو داشتيد جوانان اين سرزمين قله‌هاي ايمان را فتح كنند و امروز مي‌بينيم كه جوانان ايراني در عرصه‌هاي علمي در عرصه‌ي جهاني ميدان‌داري مي‌كنند و آرمان‌هاي شما را دنبال مي‌كنند و من مي‌خواهم خدمت شما عرض كنم كه صحنه‌ي گردان تمام صحنه‌هاي انقلاب امروز جوانان هستند. جوانان درس آموخته از مكتب خميني بزرگ. مي‌بينيم كه جوانان ايراني در صحنه‌هاي گوناگون سياسي، علمي، فرهنگي و اجتماعي حضوري فعال دارند و نسل امروز پرشورتر، مومن‌تر، آگاه‌تر، شجاع‌تر بر حفظ و دفاع از ارزش‌ها در وسط صحنه ايستاده است تا پرچم هدايت تو را و مكتب تو را بر قلل رفيع بشريت به اهتزاز درآورد و تا اين امر را محقق نكند بر زمين نخواهد نشست. (تكبير جمعيت)

رييس‌جمهور گفت: اي امام عزيز امروز ملت ايران منسجم‌تر، مومن‌تر و شجاع‌تر در وسط صحنه ايستاده و با پيروي از خلف صالح تو مسير نوراني تو را با قدرت ادامه مي‌دهد و در برابر مستكبران و زورگويان ايستاده است. اي امام عزيز شما سفارش كرديد كه مسوولان خادم مردم باشند، در خدمت مردم باشند و در دفاع از حقوق ملت ذره‌اي عقب‌نشيني نكنند. من مي‌خواهم عرض كنم كه افتخار مسوولان ما اين است كه نوكر و خادم مردم هستند و افتخارشان اين است كه در عرصه‌هاي جهاني با نام تو با اتكاء به مكتب و انديشه‌ي تو در برابر مستكبرين مي‌ايستند.

وي ادامه داد: شما فرموديد كه گوش به حرف كساني كه دائم نق مي‌زنند و مرفهين بي‌درد، ندهيد. من مي‌خواهم به شما بگويم كه ملت ايران نه تنها اين اقشار را پشت سر گذاشته بلكه در راستاي رهنمودهاي تو براي ابرقدرت‌هاي زورگو كوچك‌ترين ارزشي قائل نيست. (شعار جمعيت: احمدي قهرمان حمايتت مي‌كنيم).

احمدي‌نژاد ادامه داد: اي امام عزيز امروز ابرقدرت‌ها در اوج عصبانيت از ملت ما به سر مي‌برند و ما به آنها مي‌گوييم «موتوا بغيضكم» از خشم خود بميريد و به جهنم واصل شويد. (مرگ بر آمريكاي جمعيت)

رييس جمهور ادامه داد: امروز مسووليت ما بسيار سنگين است. انسان موحد و پيرو خط امام و ولايت همزمان در چند جبهه درگير است. حركت كردن در خط امام و ولايت يعني آماده شدن براي تحمل فشارها، جوسازي‌ها، تهمت‌ها، دروغ‌ها و تهديدها و رمز پيروزي، ايستادگي است.

رييس جمهور خطاب به جمعيت، گفت: عزيزان من در ذات انقلاب اسلامي مبارزه با استكبار وجود دارد يا به عبارتي ديگر مقابله با استكبار در ذات انقلاب اسلامي است. همانطور كه نفي بت‌ها و بت‌شكني در ذات خداپرستي است. انقلاب اسلامي با نفي ابرقدرت‌ها و ايستادگي در برابر آنها و حركت در راستاي عدالت‌خواهي، پاكي و مقابله با زياده‌خواهي‌ها و دست‌اندازي‌ها زنده است و به فضل الهي زنده خواهد بود. اي امام عزيز ملت ايران تمام تلاش خود را مي‌كند تا آرزوها و آرمان‌هاي تو را محقق كند و در اين راه لحظه‌اي بر زمين نخواهد نشست. (تكبير جمعيت)

رييس جمهور گفت: اي امام عزيز من مي‌خواهم عرض كنم امروز ملت ايران علي‌رغم فشارها منسجم‌تر، شجاع‌تر و مومن‌تر در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها در وسط صحنه ايستاده و با پيروي از خلف صالح تو تا آخرين لحظه مسير نوراني تو را با قدرت ادامه مي‌دهد و در راه دفاع از آرمان‌ها و تحقق آنها تلاش مي‌كند.

رييس‌جمهور در پايان در جمع حاضران، گفت: به علت مسافرت خارجي كه در پيش دارم نمي‌توانم سه‌شنبه در مراسم رحلت امام حضور داشته باشم.

انتهاي پيام
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن