تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 13 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837332508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازی‌های رایانه‌ای با تکیه بر تجربه سینما تاثیرگذارتر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

نخستین نشست تخصصی بررسی مولفه‌های ماندگار در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای عصر روز یکشنبه ششم مرداد به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور محمدرضا جعفری جلوه، مینایی رئیس بنیاد، کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از تولیدکنندگان بازی رایانه‌ای در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.  در ابتدای این نشست بیطرف دبیر اولین نشست تخصصی بررسی مولفه‌های ماندگار در تولید بازی رایانه‌ای گفت : حدود دو سال است مصوبه این بنیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و فعالیت آن نیز آغاز شده است. این سال‌ها در حوزه تولید بازی رایانه‌ای محصولات خوبی ارائه شده که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای خوب باشد.  وی افزود: امیدوارم در سال‌های آینده شاهد اتفاق‌های تاثیرگذار در این عرصه باشیم. این نشست امروز با حضور تولیدکنندگان محصولات رایانه‌ای برگزار شده و امید است با ارائه راهکارهای شما بتوانیم برای عرضه و تولید این محصولات فرهنگی در آینده برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.  لطفی مدیر عامل شرکت ایده‌پرداز پارس گفت: متاسفانه تجاری‌سازی نرم‌افزار یک معضل بزرگ است که امیدوارم با کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برطرف شود. خوشبختانه با همت این عزیزان در بنیاد بحث سرمایه‌گذاری در بخش فنی نسبت به گذشته بهتر شده است. امسال شش بازی جدید به بازار عرضه کرده‌ایم که امیدوارم تا پایان سال این تعداد به 12 بازی برسد.  وی ادامه داد: اگر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بتواند در تهیه سناریو خوب ما را یاری کند می‌توانیم به آینده خوشبین باشیم. امید است با حمایت سازمان‌های دولتی بتوانیم در زمینه تولید آثار موفقتر عمل کنیم. هر سازمان اگر 20 درصد بودجه فرهنگی خود را به خرید بازی رایانه‌ای اختصاص دهد مشکل حل می‌شود و امیدوارم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این موضوع را تحقق بخشد.  در ادامه اثمری مدیر عامل شرکت نوین پندار گفت: نحوه حمایت از تولیدکنندگان، ارتقاء کیفی محصولات، توزیع در بازار و چگونگی ماندگاری شرکت‌ها از مواردی است که باید در تولید بازی‌های رایانه‌ای به آنها توجه شود. متاسفانه از این بازی‌ها به عنوان یک سرگرمی مخرب برای نوجوانان و جوانان یاد می‌شود و هرگز درباره فواید این بازی‌ها صحبتی به میان نمی‌آید. برغه‌ای مدیر رسانه‌افزار شریف و پروژه عصر پهلوانان هم درباره مشکلات تولید بازی رایانه‌ای گفت: این بازی‌ها به شرطی در ایران جواب می‌دهد که چرخه تولیدکننده و مصرف‌کننده درست شکل بگیرد. صدرا حسینی مدیر فرارسانه نیز گفت: سخنان مهندس جلوه در جشنواره فیلم کودک درباره حضور بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در این جشنواره نویدی خوش برای آینده است.  دادگر مدیر عامل رسانه‌های پویا، فرامرزی سردبیر نشریه بازی‌نما و نمازیان سردبیر نشریه دنیای بازی هم دیگر سخنرانان این نشست بودند. پس از پخش کلیپی از تولیدات رایانه‌ای مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: جا دارد از کی‌نژاد که باعث شکل‌گیری بنیاد شدند، از مهندس جعفری جلوه و علیمردانی در اداره کل همکاری‌های سمعی و بصری سپاسگذاری کنم.  وی افزود: امروز در این عرصه باید به نقطه متمایزکننده بازی‌های رایانه‌ای نسبت به دیگر رسانه‌ها، واقعیت‌های عرصه صنعت تولید، شاخصه‌های مهم ارتقاء توان تولید در کشور، شیوه تعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تولیدکنندگان و چرخه اقتصاد پویا در تولیدات و انتشار بازی‌ها توجه ویژه شود.  مینایی ادامه داد: باید در این زمینه سعی کرد بازی‌های رایانه‌ای برای ارتباط بیشتر با مخاطب با هدف ساخته شوند. به عقیده من فیلم یا انیمیشن و بازی رایانه‌ای بدون هدف معنی ندارد. در این عرصه باید با ترویج بازی‌های آنلاین بکوششیم فعالیت‌های خود را با دنیا هماهنگ کنیم. کشورهایی هستند که می‌توانند ما را یاری دهند و باید با برنامه‌ریزی درست از آنها کمک بگیریم.  مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما برای کمک به تولیدکنندگان این عرصه محدودیت نداریم و به کسانی که به ادبیات شاهنامه، کلیله و دمنه یا قصه‌های عمیق و باارزش ایرانی توجه ویژه نشان دهند، کمک خواهیم کرد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تولید انیمشن وارد شده و وقتی کاراکترها از قبل آماده باشد، تولید بازی رایانه‌ای آنها برای ما راحت است.  مینایی با اشاره به ساخت بازی‌های رایانه‌ای از فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی گفت: مجموعه‌های "هزاردستان" و "مدار صفر درجه" نیز می‌توانند برای شکل‌گیری یک بازی رایانه‌ای مفید باشند. حماسه هشت سال دفاع مقدس، تاریخ اسلام، مفاخر علمی و فرهنگی، داستان‌های قرآنی و مبارزه با اعتیاد از جمله مواردی است که باید در تولید بازی‌ها به آنها توجه شود.  در ادامه مهندس جعفری جلوه معاون سینمایی وزیر ارشاد گفت: امروز اهمیت و تاثیر بازی‌های رایانه‌ای و سینما بر هیچکس پوشیده نیست. این دو هنر صعنت به عنوان رسانه برتر به بسط و نشر فرهنگ‌ها در جوامع می‌پردازند. از حضور سینما بیش از یک قرن گذشته، اما بازی رایانه‌ای هنری متاخر است که با تکیه بر هنر سینما و انیمیشن امروز جهان دربر گرفته است.  وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای باید فراتر از این قابلت‌ها امروز مورد توجه قرار گیرد. بدون اطلاع از این عرصه نمی‌توان جایگاه بازی‌ها را دریافت و در فراهم کردن ابزارهای تولید نیز توفیق نخواهیم یافت. دوستان تولیدکننده امروز در این نشست به مقایسه بازی‌های رایانه ای ایرانی و خارجی پرداختند و در این میان کاستی‌ها و ضعف‌های بازی‌های ایرانی را برشمردند.  معاون سینمایی وزیر ارشاد با اشاره به رسانه‌های گرم و سرد گفت: اندیشمندان رسانه‌ها را به دو دسته گرم و سرد تقسیم کرده‌اند و سینما حرکتش به سوی گرم بودن است، زیرا امکان انتخاب و اعمال اراده بیشتر را به مخاطب می‌دهد. این تعامل و افزایش خلاقیت و توان مغزی در بازی‌های رایانه‌ای بیشتر است. این بازی‌ها در آزادسازی توان مغزی جوانان بیشتر ظهور پیدا می‌کند.  جعفری جلوه خاطرنشان ساخت: وقتی در قیاس سینما و بازی‌های رایانه‌ای این قابلیت‌ها پیگیری شود متوجه می‌شویم در بازی‌ها این قیاس بیشتر است. پس در نتیجه بازی‌های رایانه‌ای تاثیرگذارتر هستند. این به معنی ترک سینما از صحنه نیست. بلکه بازی‌ها با تکیه بر تجربه سینما اثرگذارتر خواهد بود.  وی افزود: این دو رسانه توانمند و قدرتمند امروز در خدمت دو حادثه همزمان جهانی شدن و جهانی‌سازی هستند. پروسه مطلوب جهانی شدن این بار با بهره‌گیری از این دو هنر رسانه در دستور کار ماست. امروز یک پدیده قبل از آنکه جهانی باشد یک امر استوار ملی است. برای جهانی شدن باید اول ملی بود. کپی بودن راحت است، اما ما باید از زبان متفاوت و ویژه خود بهره ببریم.  مسئول سینمای ایران گفت: هر کس می‌خواهد در این جایگاه قرار گیرد باید ملی بیندیشد. باید بکوشیم بازی‌های رایانه‌ای ملی را تعریف کنیم و بشناسیم و در راستای تحقق آن تلاش کنیم. ما یک کشور اصیل و کهن در عرصه تمدن‌سازی هستیم و امروز از ما انتظار تولید انیمیشن، سینما و بازی‌های رایانه‌ای ملی می‌رود.  مهندس جعفری جلوه وجوه ملی در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای را چنین برشمرد: عنصر حقیقت‌یابی، جستجو حقیقت و کشف آن در دل مجموعه وقایعی که در اطراف ماست، خیال‌انگیزی در مقابل توهم‌آفرینی، قصه‌پرداز بودن انیمیشن و بازی رایانه‌ای ملی، اخلاقگرایی و شادی‌آفرینی از وجوه تولید یک بازی یا انیمیشن ملی است.  وی در پایان گفت: تولیدکنندگان عرصه بازی‌های رایانه‌ای باید به نکاتی چون رصد مستمر بازی‌های رایانه‌ای در جهان، الگوسازی بازی‌های ملی، حمایت از تولید ملی و اقتصاد بازی‌ها توجه کنند. حمایت از ترویج و توزیع بازی‌های ملی و ترجیح آنها به بازی‌های خارجی، همکاری و تعامل با نشریات تخصصی و مسابقه‌های ملی و منطقه ای نیز می‌تواند راهگشا باشد. 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن