تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819990379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقبال اسپانيا از بسته پيشنهادي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: استقبال اسپانيا از بسته پيشنهادي ايران
واحد مركزي خبر: اين مقامات در ديدار مصطفي دولتيار، ‌مديركل غرب اروپاي وزارت امور خارجه ايران، تصريح كردند، بسته پيشنهادي تهران بستر و مبناي خوبي براي مذاكرات آتي بين خاوير سولانا، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا و طرف ايراني خواهد بود.

دولتيار كه ديروز براي انجام يك ديدار رسمي دو روزه وارد مادريد شد، ملاقات‌هاي جداگانه‌اي با آنخل لوسادا، قائم مقام سياسي وزير خارجه اسپانيا، رافائل دسكايار، دبيركل سياسي و آلوارو ايرانثو، همتاي خود داشت.

وي با اشاره به مساله هسته‌اي و بسته پيشنهادي تهران خواستار ايفاي نقش فعال‌تر و سازنده اسپانيا به عنوان دوست ايران و يكي از قدرت‌هاي تاثيرگذار در اتحاديه اروپا و عرصه بين‌المللي شد كه طرف اسپانيايي از آن استقبال كرد.

اين مقام ايراني با اشاره به همكاري ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد كرد: تهران با ارائه بسته پيشنهادي، آمادگي خود را براي ايجاد صلح و ثبات بين‌المللي و منطقه‌اي اعلام كرده است.

مقامات اسپانيا در اين ملاقات‌ها بر نقش و اهميت جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت مهم و تاثيرگذار منطقه‌اي در حل و فصل بحران‌هاي منطقه‌اي تاكيد و عملكرد مثبت و سازنده تهران را تحسين كردند.

آنها همچنين بر ضرورت استمرار رايزني، مشورت و همكاري درباره موضوعات منطقه‌اي به ويژه افغانستان، لبنان و مساله فلسطين اشغالي تاكيد كردند.

دولتيار همچنين در اين ديدارها با اشاره به ظرفيت‌هاي روابط دو كشور در ابعاد مختلف سياسي، پارلماني، اقتصادي، تجاري، فرهنگي، علمي و غيره زمينه‌هايي عيني را براي توسعه،‌ تعميق و تقويت اين نوع همكاري‌ها تبيين كرد.

در همين رابطه طرفين بر لزوم افزايش مراودات سياسي براي تبادل نظر و مشورت در خصوص موضوعات مهم منطقه‌اي تاكيد كردند.

دو طرف همچنين رايزني‌هايي درباره افزايش همكاري‌هاي پارلماني و نقش اتاق‌هاي بازرگاني در تسهيل و گسترش مناسبات تجاري داشتند.

در خصوص همين مسايل و براي ادامه گفت‌وگوها، دولتيار از مقامات اسپانيايي براي ديدار از جمهوري اسلامي ايران دعوت كرد كه با استقبال طرف مقابل مواجه شد.
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن