تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813188990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌جنتي در نمازجمعه ‌تهران:مجلس پيام رهبري را پيش چشم خود قراردهد/ تقدير ازمواضع آيت الله سيستاني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ‌جنتي در نمازجمعه ‌تهران:مجلس پيام رهبري را پيش چشم خود قراردهد/ تقدير ازمواضع آيت الله سيستاني
دبير شوراي نگهبان با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب به مجلس هشتم ، به نمايندگان مردم توصيه كرد منشور و پيام رهبري را جلوي چشم خود داشته باشند تا خدا و مردم از عملكرد آنان راضي باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله احمد جنتي در نماز جمعه اين هفته تهران با تسليت به مناسبت ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران امام خميني(ره) را انساني استثنايي در تاريخ خواند و دليل مستثني شدن ايشان را ، گذراندن دوران خودسازي برشمرد.

وي با اشاره به روي آوردن مردم به امام خميني(ره) در 15 خرداد 42 گفت : دستگيري امام در آن واقعه و فشار دشمن ، عشق و علاقه مردم را به امام بيشتر كرد.

آيت الله جنتي با بيان اينكه امام (ره ) بعد از خروج از ايران تا سال 57 برخلاف انتظارات ، انقلاب را از راه دور رهبري كردند گفت: امام خميني براي نخستين بار بعد از پيامبر اسلام حكومت صد درصد اسلامي و مردمي تشكيل داد.

وي افزود: امام توطئه هاي داخلي و خارجي را پشت سر هم سركوب كرد و در برابر مخالفان ولايت فقيه ايستاد ، امروز ولايت فقيه اين انقلاب را به اين نقطه رسانده است و در آينده هم ولايت فقيه بايد دشمنان را پس بزند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام (ره) هر فتنه اي را كه مشتعل مي شد به سرعت خاموش مي كرد و قدم به قدم انقلاب را به پيش مي برد.

وي با اشاره به رهبري جنگ توسط امام خميني(ره) گفت: ما ديدم كه در بعد نظامي امام بهترين فرماندهي هاي نظامي را انجام داد ، امام با يك پيام "خرمشهر بايد آزاد شود" خرمشهر را آزاد كرد و بعد فرمود كه خرمشهر را خدا آزاد كرد.

دبير شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: اگر 100 فرمانده جنگ نقشه مي كشيدند نمي توانستند خرمشهر را آزاد كنند اما امام با يك پيام اين كار را كرد.

وي در ادامه با بيان اينكه امام نگران رهبري كشور بعد از خودش بود، گفت: امام در شرايطي كه نياز به يك جراحي در زمينه جانشيني ايشان بود اين كار را به سرعت انجام داد و شبانه عكس هاي نصب شده پايين آمد، اگر اين تصميم امام نبود مسئله همان مي شد كه ضد انقلاب مي خواست.

وي با بيان اينكه امام (ره) نمي خواست صراحتا جانشين خود را معرفي كند، افزود: ايشان درجلسات خصوصي آيت الله خامنه اي را معرفي كرد و تعبيراتي چون اينكه "ايشان چون خورشيد مي درخشد" بكار برد و در نهايت هم خواست ايشان محقق شد.

آيت الله جنتي ادامه داد: امروز مي بينيم با انتخاب مجلس خبرگان رهبري و بيعت مردم حضرت آيت الله خامنه اي پا جاي پاي امام مي گذارد، هر جا وارد مي شود قاطعيت امام و رهنمودهاي ايشان را دارد.وي همچنين به ايستادگي رهبر معظم انقلاب در به ثمر نشستن توانمندي هاي هسته اي كشور اشاره كرد و گفت: در اين مسير مردم حق خود را عليرغم همه سختي ها خواهند گرفت اما بايد مقاومت و ايستادگي كنند.

دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود در نماز جمعه امروز تهران ، موافقتنامه عراق و آمريكا را غير قابل اجرا خواند و از مواضع آيت الله سيستاني در رابطه با آن تقدير كرد و گفت: رساله نوشتن و فتوي دادن كار سختي است اما در عين حال كار اساسي و اصولي و نجات بخش نيست، كار نجات بخش آن است كه هر جا اسلام به خطر مي افتد ، عالم به ميدان بيايد.

وي با بيان اينكه مردم عراق هم به اين موافقتنامه راضي نمي شوند گفت : تعجب مي كنم چطور عده اي فكر مي كنند مي توانند آن را امضا كنند.

آيت الله جنتي تاكيد كرد: معناي اين موافقتنامه اين است كه حكومت مردمي عراق را از مردم جدا كنند و حكومت عراق حكومت آمريكايي شود و تسليم آمريكا باشد.وي ادامه داد: اگر حكومت مردمي عراق بخواهد اسلامي و ديني و مردمي بماند بايد بايستد و از آمريكا نترسد.

امام جمعه تهران گفت: اميدواريم همه سر عقل بيايند و بفهمند كه اين كارها كار عاقلانه نيست آمريكا هم بايد عراق را ترك كند و به خانه بازگردد.

آيت الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نيز در آستانه وفات حضرت زهرا(س) به بيان ويژگي هاي بارز شخصيت آن بزرگوار و ذكر مصائب ايشان پرداخت و بر ضرورت الگوگيري از آن حضرت و همسرش حضرت علي (ع) در صبر تاكيد كرد.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه در حق اولاد هيچ پيامبري مانند حضرت فاطمه (س) ظلم نشده است گفت : ظلم به ايشان نه از طرف كفار و مشركان بلكه از سوي كساني بود كه لا اله الا الله هم مي ‌گفتند. وي ادامه داد : تاريخ بايد درباره اين سئوالات پاسخگو باشد كه چرا حضرت فاطمه (س) در جواني از دنيا رفت و فرزندشان محسن سقط شد.

آيت الله جنتي با اشاره به لقب سيده النساء العالمين براي حضرت فاطمه ( س) به برتري ايسان نسبت به حضرت مريم (س) ، به عنوان دارنده اين لقب پيش از ايشان اشاره كرد و به ذكر مصائب جسماني و معنوي دختر پيامبر اسلام پرداخت .

به گزارش مهر ، پيش از نماز جمعه امروز تهران ، نمازگزاران در مراسم نوحه خواني به عزاداري و سوگواري به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند .
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن