تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820579196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقدم: خبرگزاري ها به صحت خبر توجه كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مقدم: خبرگزاري ها به صحت خبر توجه كنند
جام جم آنلاين: مدير مسئول روزنامه جام جم با اشاره به توقيف خبرگزاري فارس ، گفت: عدم استفاده دولت از چنين روشهايي هم به نفع دولت و هم به نفع رسانه‌ها است. بايد مراقبت كرد كه اعتبار خبرگزاري‌ها با اخبار موثق حفظ شود ، البته تلاش همين بوده و بايد بعد از اين هم همين ادامه پيدا كند.


بيژن مقدم مدير مسئول روزنامه جام‌جم در گفتگو با فارس با اشاره به توقيف سه روزه خبرگزاري فارس در پي درج خبري با عنوان «احتمال جايگزيني داودي به جاي مظاهري در بانك مركزي قوت گرفت» ، اظهار داشت: اگر واكنش هيئت نظارت مشخصاً به اين خبر باشد مطمئناً واكنش درستي نيست و جزء موارد كم سابقه‌ است و اينكه يك رسانه‌، احتمالي را مطرح كند، احتمالي اگر محقق نشود ولي زمينه‌هاي آن وجود داشته، اگر براي اين درج چنين خبري تصميماتي براي توقيف يك خبرگزاري گرفته شود تصميم خيلي دقيقي نيست و به نظر من توقيف خبرگزاري فارس اقدام شتابزده‌اي بود و شايد راه‌هاي بسيار بهتري وجود داشت.

وي اظهار داشت: توقيف خبرگزاري فارس توقيف متفاوتي است و نبايد در اين زمينه به دنبال شاكي گشت از اين جهت هيچ بحث شكايتي مطرح نبوده چرا كه اگر شكايتي مطرح بود بايد معلوم مي شد كه شاكي چه شخصي است و به چه كسي شكايت كرده به همين دليل نوع توقيف فارس متفاوت است.

مدير مسئول روزنامه جام جم با بيان اينكه براي توقيف خبرگزاري فارس جلسه‌اي از سوي هيئت نظارت تشكيل نشده است، گفت: برخي اعضاي هيئت نظارت هم گفته‌اند كه از ما دعوتي نشده است، اما هر چقدر يك موضوع مهم و فوري باشد، بايد براي آن جلسه‌ تشكيل شود و اعضا در آن حضور پيدا كنند و افراد در اين جلسه به يك تصميم برسند چراكه ساختار هيئت نظارت به گونه‌اي است كه هم مي‌تواند به جنبه‌هاي قانوني كار و هم به حقوق حرفه‌اي و صنفي توجه كند و هم خطاها را خوب تشخيص دهد.

وي افزود: وقتي چند نفر براي جلسه هيئت نظارت دعوت نشوند مطمئناً شايعه‌هايي به وجود مي‌آيد و روش درست اين است كه جلسه‌اي تشكيل شود و همه‌ي اعضا نظرات خود را ارائه كنند، اما آنچه در رسانه‌ها منعكس شد نشان از اين بود كه جلسه‌اي تشكيل نشده اما اين به آن معنا نيست كه امضايي گرفته نشده باشد ممكن است صورت جلسه‌اي تنظيم شده باشد و امضايي هم رد و بدل شده باشد.

مقدم با اشاره به قانون مطبوعات گفت: چنين مواردي در آيين نامه و قانون مطبوعات هست و چارچوبها همين قوانين تعيين شده است و هيئت نظارت اختياراتي دارد و دستگاه قضايي هم اختياراتي دارد، مثلاً در گذشته چنين روش‌هايي در برخي خبرگزاري ها اجرا شده و برخي توقيف شدند و در حال حاضر هم تعطيل هستند و مسير توقيف خبرگزاري مشخص است و اينگونه نيست كه اگر يك خبرگزاري تخلف مي‌كند راهي وجود نداشته باشد اما بحث اين است كه كارهايي كه براي توقيف خبرگزاري فارس انجام شد آيا قانوني بود؟

وي بابيان اينكه بايد اطلاع رساني در خبرگزاري ها بگونه‌اي باشد كه منشأ بروز شايعات نشود ، گفت: در هر صورت توقيف خبرگزاري فارس اتفاق خوبي نبود ولي نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه دوستان ما در رسانه‌هاي مختلف بايد به صحت خبر توجه كنند چرا كه درج هر خبري آثار اجتماعي و سياسي مختلفي دارد هر چند روشي كه در مقابل فارس صورت گرفت مورد پسند نيست، اما در عين حال بايد مراقبت كرد كه اعتبار خبرگزاري‌ها با اخبار موثق حفظ شود، البته تلاش همين بوده و بايد بعد از اين هم همين ادامه پيدا كند.

مدير مسئول روزنامه جام‌جم با اشاره به اينكه دولت مي‌تواند تعامل بهتري با رسانه‌ها داشته باشد، تأكيد كرد: مسائلي كه در ذهن مسئولين دولتي است مشخص بوده و عدم استفاده دولت از چنين روش‌هايي هم به نفع دولت و هم به نفع رسانه‌ها است.
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن