تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814979910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني: صيانت از انقلاب اسلامي وظيفه روحانيت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هاشمي رفسنجاني: صيانت از انقلاب اسلامي وظيفه روحانيت است
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به مكه مكرمه، وي در ديدار روحانيون كاروان‌هاي حج عمره در مكه مكرمه گفت: پاسداري از انقلاب اسلامي را كاري آسان نيست.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامي با مجاهدت انسان‌هاي شريف بوجود آمده است و خون‌هاي زيادي براي تشكيل و پاسداري از آن ريخته شده است و به همين دليل اهميت پاسداري از انقلاب اسلامي بيش از پيش مهم است.

ديدار روحانيون كاروان‌هاي حج عمره در مكه مكرمه با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام روز پنجشنبه صورت گرفت.

هاشمي رفسنجاني به دعوت رسمي ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي و به منظور شركت در اجلاس بين‌المللي گفتمان مذاهب اسلامي به اين كشور سفر كرده است.

وي عوامل تهديدكننده انقلاب اسلامي را زياد دانست و گفت : عوامل خارجي چندان در برهم خوردن نظام موفق نخواهند بود و بايد استحكام دروني خود را حفظ كنيم و در مسير اهداف انقلاب باشيم و در مقابل تهديد ها، از ظرفيت ها و فرصت‌هايي كه داريم، استفاده كنيم.

رييس مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه روحانيت بايد حمايت از انقلاب را اصل قرار دهد،
گفت: جهت گيريهاي سياسي تا جايي مقبول است كه با مسير انقلاب هماهنگ باشد.

هاشمي رفسنجاني گفت: هيچ جرياني به اندازه روحانيت نمي‌تواند مردم را با خود همراه كند و اگر مردم اينگونه تصور كنند كه ما مسايل را براي خودمان مطرح مي‌كنيم ، نااميد مي‌شوند .

وي افزود: مردم به نام دين، روحانيت را همراهي مي‌كنند و اگر احساس كنند ما با دين به صورت ابزاري برخورد مي‌كنيم، به گونه‌اي ديگر عمل خواهند كرد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه بايد وحدت اسلامي اصل باشد، گفت: براي آشنا كردن مردم با انقلاب اسلامي بايد فضاي منطقي ايجاد كنيم و نبايد بگونه‌اي صحبت شود كه آثار مخرب داشته باشد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به حفظ اعتقادات گفت: تاكيد بر اعتقادات نبايد به بهاي به جان هم افتادن مسلمانان باشد، اگر چنين اتفاقي افتد به مكتب اهل بيت(ع) آسيب مي‌رسد.

وي با اشاره به مذاكرات خود با مقام‌هاي عربستاني براي بهبود وضعيت حجاج ايراني گفت: با مقام‌هاي عربستاني در خصوص بهبود شرايط اقامتي و زيارتي زايران ايراني گفت و گوهايي انجام شده است، در اين زمينه آنچه قطعي آن است كه مقام‌هاي عربستاني نيز مايل نيستند شرايط براي زايران ايراني سخت باشد، اما برخي افراطي‌ها با اقدامات خود مشكلاتي فراهم مي‌آورند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابراز اميدواري كرد كه اقداماتي براي بهبود امور زايران ايراني صورت گيرد كه اين نيازمند همكاري متقابل زايران ايراني است.

هاشمي رفسنجاني افزود: اميدوارم پس از گفت و گو با مقام‌هاي عربستاني وضعيت براي زايران ايراني مطلوبتر باشد و زايران ايراني نيز براي استمرار وضعيت بهتر توجه بيشتر كنند.
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن