تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814223004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون شيخ‌ الاسلام تايلند:نقش احياگري امام خميني(ره) در دنياي معاصر بسيار برجسته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون شيخ‌ الاسلام تايلند:نقش احياگري امام خميني(ره) در دنياي معاصر بسيار برجسته است
در همايش "تأثير انديشه‌هاي امام خميني(ره) در جنوب شرق آسيا" كه در تايلند برگزار شد، شريف سي چاران گفت: نقش امام خميني به عنوان يك احياگر بزرگ اسلامي در دنياي معاصر بسيار حائز اهميت بوده است و جهان اسلام از اين حركت بزرگ مطلع است و آن را ارج مي‌نهد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همايش منطقه‌اي"تأثير انديشه‌هاي امام خميني (ره) درجنوب شرق آسيا" با پيام وزيرفرهنگ وارشاد اسلامي به مناسبت گراميداشت نوزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در كالج اسلامي شهربانكوك برگزار شد.

دراين همايش كه به همت رايزني فرهنگي ايران برگزارشد، محمد تمهيدي رايزن فرهنگي ايران در بانكوك امام خميني را الگوي واقعي و كامل يك رهبر اسلامي ناميد و گفت: امام خميني عمر شريف خود را صرف تقوي ، ايمان ، عدالت ، خودسازي و تقرب‌جويي به خداوند متعال ، كسب دانش و رهايي انسانها از زير ظلم و ستم استعمارگران و ظالمان صرف كرد.

وي اظهار اميدواري كرد كه اين همايش بتواند جنبه‌هاي مختلف شخصيت معنوي عرفاني ، ديني ، سياسي و اجتماعي حضرت امام را نمايان ساخته و به ترويج انديشه‌ها و افكار بلند ايشان منجر شود.

سپس پيام صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد به اين همايش توسط تمهيدي رايزن فرهنگي قرائت شد.

در اين پيام صفار هرندي مقام و شخصيت اخلاقي و عرفاني امام را وجه امتياز ايشان از ساير رهبران عقيدتي ، سياسي و مصلحان اجتماعي اعلام كرد و گفت: بي‌شك يكي از رازهاي نفوذ امام در قلوب ميليونها انسان در سرتاسر جهان و محبت آنان نسبت به او را مي‌توان در سلوك اخلاقي وعرفاني و مجاهدات سياسي و ديني ايشان جستجو كرد.

در ادامه اين مراسم" الوندي" كاردار سفارت ايران در تايلند طي سخناني محوروار به تشريح شخصيت و مقام علمي و سياسي ايشان و تأثيرات حركت و قيام وي در جهان پرداخت.

وي گفت: احياي دين و معنويت از يك نقش سنتي و تشريفاتي به يك ايدئولوژي كار آمد، احياي احكام دين مبين اسلام و برپايي حكومت اسلامي، جلب توجه جوامع اسلامي و غيراسلامي به احياي ارزشهاي معنوي و انساني و معرفي اسلام به عنوان ديني ضد استعمار و ضد استثمار و سازگار با نيازهاي روز انسان از جمله تأثيرات انديشه‌هاي حضرت امام هستند.

"شريف سي چاران" معاون شيخ الاسلام تايلند نيز ضمن اشاره به مصلحان اجتماعي و ديني معاصر نظير شيخ حسن بناء از مصر كه براي عزت و احياء اسلام تلاش كرده‌اند، وي را با امام خميني در جهان معاصر مقايسه نمود.

وي افزود: نقش امام خميني به عنوان يك احياگر بزرگ اسلامي در دنياي معاصر بسيار حائز اهميت بوده است و جهان اسلام از اين حركت بزرگ مطلع است و آن را ارج مي‌نهد.

معاون شيخ‌ الاسلام تايلند امام خميني را تركيبي از يك عالم بزرگ معنوي و يك رهبر سياسي دانست چيزي كه كمتر در تاريخ معاصر مشاهده شده است.

سپس حجت‌الاسلام مجيد انصاري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به ايراد سخنراني كوتاهي در مورد شخصيت ، مبارزات و تأثيرات انديشه‌هاي امام در ميان مسلمانان و جهان پرداخت و گفت: شجاعت ، ديانت ، ايمان ، تقوي ، و خداترس بودن حضرت امام از جمله ويژگيهاي شخصيت ايشان است كه منجر به سرنگوني رژيم سابق ايران و برقراري انقلاب اسلامي در ايران شد كه امروز رمز وراز موفقيت انقلاب اسلامي در ايران و در جهان مرهون انديشه هاي بلند حضرت امام و صداقت و شجاعت بي‌نظير اين ابر مرد نيمه دوم قرن بيستم است .

در اين همايش يك روزه كه با حضور انديشمنداني از كشورهاي تايلند ، مالزي ، اندونزي ، فيليپين ، برگزارشد،در دو ميزگرد با عنوان "تأثير انديشه‌هاي حضرت امام در جنوب شرق آسيا "و همچنين " راهكردهاي ترويج آثار و افكار انديشه‌هاي امام خميني(ره) "برگزار شد.
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 459]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن