تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815420219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقبال حماس از طرح گفتگوي ملي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: استقبال حماس از طرح گفتگوي ملي
جام جم آنلاين: اسماعيل هنيه ، نخست وزير منتخب فلسطين ، از دعوت محمود عباس ، رئيس تشكيلات خود گردان فلسطيني ، براي گفتگوي ملي استقبال كرد.


به گزارش واحد مركزي خبر، طاهر النونو سخنگوي رسمي اسماعيل هنيه بلافاصله پس از دعوت محمود عباس گفت : ما از دعوت محمود عباس براي اجراي ابتكار يمن استقبال مي كنيم .

وي افزود : اسماعيل هنيه امروز پنجشنبه رسما به اين درخواست پاسخ خواهد داد.

محمود الزهار يكي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين ، حماس ، نيز در گفتگو با شبكه تلويزيوني الجزيره از فراخوان محمود عباس ، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني ، براي مذاكره گروههاي فلسطيني استقبال كرد.

الزهار تاكيد كرد، جنبش حماس از هر تلاش فلسطيني كه به دور از مداخلات خارجي كه به مذاكرات مسئولانه اي بين اين گروه ها منجر شود، استقبال مي كند.

الزهار خاطرنشان كرد، همانطور كه در گذشته هم در صنعا و هم در مكه مكرمه اعلام كرده بوديم از اين ابتكار استقبال مي كنيم.

وي در اين حال بارديگر موافقت حماس را مشروط به آن كرد كه مذاكرات پيشنهادي كاملا فلسطيني و بدون مداخله بيگانگان باشد.

الزهار همچنين از كشورهاي عربي خواست راهكاري براي اين فراخوان محمود عباس تعيين و بر آن نظارت كنند تا به نتيجه دلخواه بينجامد و به مداخلات خارجي كه به منافع ملي فلسطين ضربه زده است، پايان دهد.

الزهار تاكيد كرد : حماس آماده است مذاكرات فراگير را بدون هيچ شرط و شروطي آغاز تا وحدت و يكپارچگي ملت فلسطين را حفظ كند.

اين رهبر جنبش حماس عامل اصلي ازسرگيري مذاكرات را پايان يافتن دوران رياست جمهوري بوش و متقاعد شدن همه قشرهاي فلسطيني درباره بي حاصل بودن دنباله روي از او دانست و گفت: به ويژه پس از نشستهاي اخير كه بوش آشكارا در اظهارتش به همه ثابت كرد قصد ندارد حداقل خواسته هاي فلسطيني را بر آورده كند.

وي تصريح كرد : به نظر مي رسد همه فشارهاي مشترك امريكا و اسرائيل براي به زانو درآوردن ملت فلسطين با ناكامي به پايان رسيده است.

محمود الزهار درباره زمان و مكان مذاكرات بين فلسطينيها تاكيد مي كند هرچه زودتر بهتر و خاطرنشان مي كند كه ما كشته و مرده مذاكرات بي فايده و بي نتيجه نيستيم بلكه اصرار داريم همه شرايط موفقيت را براي اين مذاكرات آماده و مهيا كنيم.

الزهار همچنين پيشنهاد تشكيل كميته اي را داد كه در آن حماس ، فتح و شماري از گروههاي فلسطيني عضويت داشته باشند و گفت : اين مذاكرات بايد زيرنظر دولتهاي عرب باشد و ضروري است كه در كشورهايي برگزار شود كه توافقنامه هاي قبلي بين گروههاي فلسطيني در آنجا امضا شده است ، خواه يمن و خواه مصر يا اماكن ديگر باشد، ما در اين باره هيچ گونه حساسيتي نداريم.

اسرائيل راهي جز عقب نشيني ندارد

شبكه تلويزيوني الجزيره در خبري فوري گزارش داد، محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در سخناني در رام الله گفتگوي ملي فراگير را براي اجراي ابتكار يمن به منظور پايان دادن به دودستگي در ميان فلسطيني ها خواستار شد.

براساس گزارش الجزيره ، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد : رژيم صهيونيستي راهي جز عقب نشيني كامل از سرزمين فلسطين ندارد.

محمود عباس گفت : مي خواهم به همه مردم فلسطين و امت عرب و مسلمان تاكيد كنم كه گذشت زمان از اشغال سرزمين ما ، ما را مجبور نخواهد كرد كه حتي از يك وجب خاك اين سرزمين صرف نظر كنيم يا كوتاه بياييم.

وي بارديگر تكرار كرد : اسرائيل اگر خواستار امنيت و صلح است راهي جز عقب نشيني كامل از سرزمين فلسطين و عربي تا خط مرزي چهارم ژوئن سال 1967 ندارد.

محمود عباس ادامه داد ، ما از صلح فراگير و عادلانه استقبال مي كنيم اما امكان ندارد صلح و امنيت با ادامه حملات اشغالگران و شهرك سازي برقرار شود و تصميمات اسرائيل به شهرك سازي و ساخت ديوار حائل نژادپرستانه باطل است و امكان ندارد صلح براساس اين اقدامات برقرار شود.

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين همچنين تاكيد كرد مردم فلسطين از قدس شريف صرف نظر نخواهند كرد و بر پايبندي كامل خود به حقوق ملي ثابت و حل عادلانه و مورد توافق مساله آوارگان فلسطيني براساس قطعنامه 194 تاكيد مي كنند.

وي از جامعه بين المللي نيز خواست براي پايان دادن به محاصره ظالمانه عليه مردم فلسطين در غزه وارد عمل شود و همچنين از امت عرب خواست در عرصه بين المللي براي پايان دادن به اين محاصره كه جنايت جنگي عليه مردم فلسطين به شمار مي رود ، اقدام كنند.

عباس بارديگر با تاكيد براينكه همه تلاش خود را براي برقراري آتش بس و پايان دادن به محاصره غزه بكار مي گيريم ، افزود: براساس تمايل به وحدت و آينده ملي خود و به منظور پاسخ مثبت دادن به بسياري از درخواستهاي فلسطيني و عربي براي پايان دادن به دودستگي و بازگرداندن اوضاع در غزه ، گفتگوي ملي فراگير را براي اجراي ابتكار يمن به منظور پايان دادن به دودستگي خواستارم زيرا اين دودستگي بيشترين آسيب را وارد كرده و موجب رنج ها و مشكلات مردم فلسطين در غزه شده است و خطري براي طرح ملي ما در استقلال و آزادي به شمار مي رود.

وي خاطرنشان كرد :‌اين تصميم پس از نشست ها و ديدارهاي پي در پي در كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين با نيروها و گروههاي ملي اتخاذ و اين تصميم از اتفاق نظر همه برخوردار شده است و اميدواريم اين تصميم زمينه مشترك و صفحه جديدي در حيات ملي ما ايجاد كند.

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين همچنين با اشاره به اينكه خواستار برگزاري انتخابات جديد رياست تشكيلات خودگردان فلسطين و پارلماني خواهد شد، گفت: كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين به منظور فراهم كردن شرايط مناسب براي به موفقيت رساندن گفتگوي ملي تلاش خواهد كرد و اميدواريم اين گفتگو وحدت را بازگرداند ، به محاصره ظالمانه مردم فلسطين پايان دهد و نظام سياسي چند حزبي و دمكراتيك و طرح ملي ما را حفظ و تقويت كند.
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن