تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819708253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي فرهنگي- هنري ويژه سالروز رحلت امام خميني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برنامه‌هاي فرهنگي- هنري ويژه سالروز رحلت امام خميني


آيين‌ها- گروه ادب و هنر:
همزمان با سالروز رحلت بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني (ره)، برنامه‌هاي فرهنگي- هنري گسترده‌اي آغاز شده و در چند روز آينده ادامه خواهد داشت.

آغازگر اين برنامه‌ها، تجديد ميثاق اهالي فرهنگ و هنر با آرمان‌هاي امام بود كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حسينيه‌ جماران برگزار شد.

در اين برنامه، محمدحسين صفارهرندي و سيدحسن خميني درباره امام و ديدگاه او درباره اصحاب فرهنگ سخن گفتند.

فرهنگسراي روح‌الله

سازمان فرهنگي- هنري شهرداري، طبيعتا براي انجام فعاليت‌هاي خود، منتظر تصويب طرح شوراي شهر نمانده است و امسال هم مثل سال‌هاي گذشته و مناسبت‌هاي ديگر، برنامه‌هاي خود را اجرا مي‌كند.

از جمله پيش‌بيني احداث فرهنگسراي ويژه امام كه قرار است مثل فرهنگسراي كتاب در روزهاي برگزاري نمايشگاه، فرهنگسراي موقتي را با نام روح‌الله در ضلع شمال شرقي صحن يادگار امام راه‌اندازي كند.

اين فرهنگسرا در روزهاي سوگواري رحلت امام، فعاليت‌هاي ويژه‌اي خواهد داشت كه توزيع رايگان بسته فرهنگي امام دل‌ها يكي از مهم‌ترين آن‌هاست.

«امام دل‌ها» شامل آلبوم عكس امام است كه در آن ۱۱۳ عكس از دوران جواني تا رحلت حضرت امام با انتخاب كارشناسان تعبيه شده است.

آن طور كه روابط عمومي سازمان فرهنگي- هنري شهرداري نوشته است برخي از اين عكس‌ها تا به حال به‌صورت عمومي چاپ و توزيع نشده‌اند.

علاوه بر اين، در اين بسته، يك قطعه لوح فشرده با طراحي و گرافيك ويژه، افكار و انديشه‌هاي امام را از نگرشي اسطوره‌شناسانه معرفي مي‌كند.

روابط عمومي سازمان در توصيف اين لوح فشرده نيز مي‌نويسد: «تمهيدات به كار گرفته شده در اين اثر، موسيقي و فيلم با استفاده از سيستم پانوراماست كه مي‌توان با ابزارهاي گرافيكي و رايانه‌اي خاصي از جماران ديدن كرد.»

به جز اين، ۱۸ بسته فرهنگي ديگر نيز قرار است در فرهنگسراي روح‌الله به مردم اهدا شود.

اجراي نمايش و نمايش فيلم اما مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري هم براي ايام رحلت امام، ۴ نمايش خياباني ويژه را تدارك ديده است كه از امروز در مرقد حضرت امام اجرا خواهد شد.

«اول عشق» نوشته و كار خيرالله تقياني پور و «آبي» به نويسندگي محمدهادي عطايي و با كارگرداني خيرالله تقياني پور امروز و «نذر سرخ» و «كتاب عشق» به نويسندگي و كارگرداني محمدرضا سعادتي به‌ترتيب ۱۴ و ۱۵ خرداد، نمايش‌هايي هستند كه در اين ۳ روز اجرا خواهند شد.

به جز اينها، تالار اصلي تئاترشهر، تالار محراب و تالار وحدت نيز در اين ايام ميزبان ۳ نمايش خواهند بود.

در تالار محراب، نمايش «قرباني» نوشته و كار سيروس همتي در ايام فاطميه جز روزهاي ۱۳ و ۱۴ خرداد اجرا مي‌شود. اين تالار تنها در ۲ روز ۱۳ و ۱۴ خرداد و همزمان با ايام رحلت امام خميني ره تعطيل خواهد.

همچنين نمايش «كانال كميل» نيز در همين روزها در تالار اصلي تئاتر شهر روي صحنه مي‌رود. اين نمايش كه از ۳۱ ارديبهشت اجراهاي خود را آغاز كرده، در تعطيلات نيمه خرداد هم روي صحنه تالار اصلي خواهد بود و اجراي آن تا پايان خرداد در اين تالار ادامه مي‌يابد.

تالار وحدت نيز در ايام عزاداري و تعطيل ديگر تالارهاي نمايشي، ميزبان نمايش «شعله در زمهرير» است. اين نمايش نوشته ياسين حجازي و كاري از گروه فرهنگي- هنري تراب است كه در آن محمدرضا مداحيان، مهران شجاع و وحيد كريمي بازي مي‌كنند.

در حوزه فيلم هم، برنامه اين هفته كانون فيلم سينما حقيقت به نمايش فيلم‌هايي با مضامين ديني و مستندي درباره‌ حضرت امام ره اختصاص يافته ‌است.

به گزارش روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، در اين برنامه، فيلم‌هاي لحظه‌هاي ماندگار(حسين ستاره)، پسرم محمد(علي‌ زماني‌عصمتي)، هوشيدرماه(محمدجعفر باقري‌نيا)، هرچه تو را به ياد من بياورد زيباست(ليلي عاج)، نقش خيال تو(سيدمجتبي اسدي‌پور) و ماه عشق(محمدحسين شاه‌محمدي) به نمايش عمومي درمي‌آيند.

همايش ادبيات انقلاب و كتاب‌هاي امام

علاوه بر اين برنامه‌ها، به همت خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در هند، همايش «آشنايي با ادبيات انقلاب اسلامي با محوريت حضرت امام خميني ره» نيز ۱۶ خرداد در دهلي نو برگزار مي‌شود.

به نوشته ايسنا، ادبيات پايداري، ادبيات كودك و نوجوان، ادبيات داستاني، شعر طنز و ادبيات ديني از موضوعاتي هستند كه در اين همايش به آنها پرداخته خواهد شد.

براي برگزاري همايش يادشده، گروهي از شاعران و نويسندگان ايراني به هند سفر مي‌كنند كه علي موسوي گرمارودي، مصطفي رحماندوست، موسي بيدج، عبدالجبار كاكايي، رضا اميرخاني، ناصر فيض، علي هوشمند، عباس باقري، محمدرضا عبدالملكيان، سهيل محمودي، ابراهيم حسن‌بيگي، محمود اكرامي‌فر، ابوالقاسم حسينجاني، مجتبي رحماندوست، سعيد بيابانكي و افشين علاء، از اين جمله‌اند.

ترجمه آثار امام

پس از ترجمه‌ انگليسي مجموعه‌ ۲۲ جلدي «صحيفه‌ امام خميني» كه امسال در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران رونمايي شد، ترجمه‌ اين مجموعه‌ به زبان عربي هم انجام شده است و مراحل نهايي را براي چاپ در سال‌جاري مي‌گذراند.

همچنين «ديوان امام خميني» در حال ترجمه به زبان‌ انگليسي است كه پس از پايان اين ترجمه، در مورد زبان‌ عربي نيز ترجمه مي‌شود. اين كتاب به تازگي به زبان اردو هم ترجمه شده است.

تاريخ درج: 12 خرداد 1387 ساعت 21:23 تاريخ تاييد: 12 خرداد 1387 ساعت 22:25 تاريخ به روز رساني: 12 خرداد 1387 ساعت 22:22
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن