تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806616042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميزگرد بررسي انديشه هاي فلسفي امام (ره) در مسكو برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ميزگرد بررسي انديشه هاي فلسفي امام (ره) در مسكو برگزار شد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مسكو- جمعي از فيلسوفان روسيه در ميزگردي به مناسبت سالروز ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، انديشه هاي فلسفي امام خميني (ره) را مورد بررسي قرار دادند.


اين ميزگرد به همت رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در روسيه و با همكاري انجمن فلاسفه روسيه در محل انستيتو فلسفه آكادمي علوم روسيه برگزار شد و در آن بيش از 50 نفر از انديشمندان و فلاسفه روسيه شركت كردند.
"عبدالسلام حسين اف" رييس انستيتو فلسفه روسيه با اشاره به اينكه اين نشست مي تواند درآشنايي دانشمندان روسيه با افكارفلسفي امام خميني (ره) موثر باشد، گفت: كارهاي تحقيقاتي زيادي در اين انستيتو در ارتباط با فلسفه شرق و نيز فلسفه اسلامي صورت مي گيرد و خوشحاليم كه به موازات كارهاي تحقيقاتي و آموزشي چنين ميزگردهايي برگزار مي گردد.
سپس پيام حجت الاسلام "سيد حسن خميني" نوه حضرت امام (ره) به اين ميزگرد توسط "ابوذر ابراهيمي" رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران براي حضار قرائت گرديد.
در بخشي از اين پيام ضمن اشاره به اينكه امام خميني (ره) يكي از بزرگترين مدرسان فلسفه در ايران بودند كه شاگردان زيادي تربيت نموده اند، گفته شد كه اين نشست فرصت مناسبي براي شناخت ابعاد وجودي ديگر امام راحل براي اهل فكر و انديشه خواهد بود.
در اين پيام با اشاره به نامه امام خميني (ره) به گورباچف رييس جمهوري شوروي سابق آمده است: اين نمونه اي ازتسلط ايشان بر مشكل ترين مباحث فلسفي مي باشد كه در قالب الفاظ ساده و روان وبه صورت سهل وممتنع نگاشته شده است.
سپس سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه ضمن تشكر از برگزاركنندگان اين نشست و اظهار خرسندي از روابط روبه گسترش دو كشور در عرصه هاي مختلف از جمله سياسي، اقتصادي، فرهنگي اظهار داشت: غرب 30 سال است كه در صدد ضربه زدن به ايران مي باشد، ولي بهتر اين است كه دوران جديدي را رقم بزنند و آن اينكه ايران را به عنوان يك كشور مهم بهتر بشناسند.
"غلامرضا انصاري" گفت: اين جلسات، بهترين راه براي شناخت افكار امام خميني (ره) و ايران پس از انقلاب مي باشد.
وي افزود: در اين روزها ايران شاهد دو سالروز مهم بود.
سفير ايران گفت: روز 14 خرداد نوزدهمين سالروز ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي و روز 15 خرداد سالگرد قيام مردم ايران در سال 1962 بود كه در واقع آغاز انقلاب اسلامي مي باشد.
ابوذر ابراهيمي رايزن فرهنگي ايران در روسيه نيز به ارايه مقاله خود پيرامون بازگشت به اسلام از ديدگاه امام خميني (ره) پرداخت و گفت: امام (ره) ضمن رد دو ديدگاه غرب پذيري مطلق و غرب ستيزي مطلق به ديدگاه بازگشت به اسلام توجه كرده است و تنها راه برون رفت جوامع از تنگناهايي كه غرب براي آنان پديد آورده، بازگشت به اسلام مي داند.
وي افزود: امام (ره) از همين رو همواره تاكيد مي فرمودند كه بازگشت به اسلام به مثابه بازگشت به عصر گذشته نيست بلكه بازگشت به اسلام به اين معني است كه تمدن اسلامي ياراي برتري بر تمدن غربي را دارد و راه سعادت جوامع را ترسيم مي كند.
سپس "دميتري ژوكوف" نويسنده كتاب امام خميني (ره) به زبان روسي كه مورد استقبال فراوان مردم روسيه قرار گرفته است، امام راحل را از شخصيتهاي ممتاز عصر كنوني دانست كه توانست انديشه هاي معنوي خود را پياده كند.
وي با اشاره به چهار سفر خود به ايران گفت: دريكي از اين سفرها در دهه 90 كه براي شركت در كنفرانسي در تهران انجام گرفت به منزل حضرت امام (ره) رفتم.
نويسنده روس گفت: اتاق ساده 12 متري كه تختخواب و جانماز اسباب منزل رهبر ايران را تشكيل مي داد مرا بشدت تحت تاثير قرار داد.
ژوكوف با اشاره به نامه امام(ره) به گورباچف گفت: گورباچف در پاسخ به اين رهنمون امام به شيوه رهبران كمونيست گفت كه "ملت شوروي راه خود را در سال 1917 تعيين كرد" و دو سال بعد شاهد فروپاشي اتحاد شوروي بوديم.
"ايگور يسييف" رييس جامعه فلاسفه مسكو و دبير اين ميزگرد، امام خميني(ره) را فيلسوف بزرگ عصر معاصر خواند و گفت: اين بعد از شخصيت رهبر فقيد ايران هنوز براي بسياري ازجمله در روسيه ناشناخته مانده است كه اميدواريم با برگزاري چنين ميزگردهايي آن را بهتر بشناسانيم.
در ادامه ميزگرد چند فيلسوف درباره انديشه هاي آن امام (ره) به بحث و گفت و گو پرداختند.
درحاشيه اين نشست ، نمايشگاه كتاب با موضوع امام خميني (ره) به زبان روسي تشكيل شده بود كه مورد توجه شركت كنندگان قرار گرفت.
همچنين تصاوير رايانه اي از امام خميني (ره) با زير نويسي ازسالشمار زندگي ايشان به زبان روسي براي حضار به نمايش گذاشته شد.
در خاتمه از ژوكوف به خاطر زحمات زيادي كه در معرفي ايران، انقلاب اسلامي و خصوصا امام خميني (ره) كشيدند با اهداء يك لوح تقدير و هديه اي از سوي رايزني فرهنگي تقدير به عمل آمد.
اروپام**2242**1440**1651
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن