تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820951299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رایان گیگز ، ستاره ولزی منچستر یونایتد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: رایان گیگز، ستاره ولزی منچستر یونایتد

یك باردیگرمنچستریونایتد قهرمان لیگ برتر می شود و رایان گیگز ستاره ولزی تیم با غرور زیاد این عنوان را به كلكسیون بزرگ افتخاراتش اضافه می كند.به عقیده او، این فصل شیاطین سرخ نشان دادند كه درهرشرایطی می توانند برتری های خود را به رقیبانشان تحمیل كنند. با این حال او تیم رقیب، آرسنال را نیز تحسین می كند و می گوید كه از این رقابت نزدیك لذت برده است.گیگز، قهرمانی این فصل منچستر یونایتد را حاصل برتری های ذهنی و بازی گروهی تیم می داند.قهرمانی منچستر یونایتد را در روزهای یكه تازی آرسنال در لیگ برتر، پیش بینی می كردی؟ما درگذشته هم در شرایطی مشابه این فصل، قهرمان شده ایم. به همین دلیل اصلاً روی قدرت آرسنال حساب نمی كردم. اطمینان بیشتر داشتم كه اگر به بازی ایده آل خود برسیم ، بر آرسنال غلبه می كنیم. این قهرمان فصل قبل بود كه با روحیه ای خوب بازی می كرد. اما حفظ روحیه و آمادگی در طول یك فصل مهم نیست. ما درست درجایی كه آرسنال عقب می نشست، اوج می گرفتیم و امتیاز كسب می كردیم. من همیشه به قدرت منچستر یونایتد متكی بودم. می دانستم كه می توانیم تیم برتر فصل باشیم به همین دلیل وقتی در بعضی ازبازیها ضعیف كار می كردیم و نتیجه دلخواه به دست نمی آمد، عصبی می شدم.

امروز چه احساسی داری؟خیلی خوشحالم، همراه اولدترافورد احساس غرور می كنم. ما یك بار دیگر در نوك قله افتخار نشسته ایم و پرچم منچستر یونایتد را تكان می دهیم. ما شایسته این پیروزی بودیم. من با تمام وجودم قدرت را حس می كنم.بازی آرسنال و لیدز را تماشا می كردی؟بله، همه ما این بازی را تماشا كردیم. بازی حساسی بود . نمی توانستیم به آن فكر نكنیم.و از شكست آرسنال كه با قهرمانی شماهمراه بود، خوشحال شدید؟این یك واكنش طبیعی است، ما درانتظار یك لحظه بودیم. همه آرزو داشتیم رقیب ما یك اشتباه كند و عقب بكشد و آرسنال مقابل لیدز شكست خورد.قبل از این بازی چقدر به پیروزی لیدز امید داشتی؟نمی توانستم نتیجه بازی را پیش بینی كنم. واقعاً كار سختی بود. این بازی برای هر دو تیم مهم بود. لیدز به سه امتیاز بازی نیاز داشت وآرسنال می خواست فاصله اش را با ما به حداقل برساند. در واقع برای حفظ قهرمانی اش بازی می كرد.در برابر گل كیول چه واكنشی نشان دادی؟دستهایم را محكم به هم زدم. گل زیبایی بود كه ما را به قهرمانی نزدیك كرد.

در طول بازی اضطراب داشتی؟اضطراب نه، اما با هیجان و لذت زیادی بازی را دنبال كردم. ما در صدر جدول موقعیتی مستحكم داشتیم. دلیلی برای نگرانی و اضطراب وجود نداشت. پیروزی  آرسنال چیزی را عوض نمی كرد، اما باخت این تیم حكم قهرمانی ما بود.پس از این بازی جشن گرفتید؟نه، اما همه خوشحال بودیم. ما قهرمان لیگ برتر شدیم. برای كسب این عنوان ، یك فصل مبارزه كردیم. یك فصل لیگ برتر خیلی طولانی است. از بازیها و رقابتی كه وجود دارد،  لذت می برید، اما خستگی، چیزی نیست كه بتوانید آن را پنهان، یا از آن فرار كنید. فقط با فكر پیروزی و به شوق آن براین خستگی غلبه می كنید و پیروزی نهایی خیلی شیرین است.این رقابت نزدیك با آرسنال تو را نگران نمی كرد؟بیشترازآن كه نگران باشم، از بازیهایی كه انجام می دادیم و از این رقابت نزدیك لذت می بردم . نتیجه هر بازی مهم بود و بازیها هیجان بیشتری داشت. با هر پیروزی ، پرواز می كردیم و جشن می گرفتیم.اما موقعیت و فرصت بزرگی را در لیگ قهرمانان اروپا از دست دادید؟بله، متاسفانه در مرحله یك چهارم بازیها حذف شدیم، شكست سختی بود. ما از مدعیان عنوان قهرمانی اروپا بودیم و برای رسیدن به این مرحله، بازی های بزرگی را پشت سر گذاشتیم و نتایج چشمگیری كسب كردیم، اما در نهایت ناباوری برابر رئال مادرید شكست خوردیم.شكست بازی رفت در سانتیاگوبرنابو عامل اصلی حذف شما بود. اینطور فكر نمی كردی؟بله، ما به خاطرهمین شكست حذف شدیم. دراولدترافورد رئال مادرید را شكست دادیم . اگر در این بازی گل نمی خوردیم، صد در صد در فینال اولدترافورد حضور داشتیم.

در مورد سه گلی كه رونالدو در بازی برگشت وارد دروازه بارتز كرد، چه نظری داری؟رونالدو فرصت طلب است؛  فرصت برای او فراهم شد. ما در دفاع محكم كار نكردیم. در غیر این صورت رئال مادرید نمی توانست به راحتی به هدف برسد. ما حتی در سانتیاگوبرنابو هم این تیم را تحت فشار گذاشتیم.برای تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان به اولدترافورد می روی؟البته این فینال از رویدادهای بزرگ فوتبال اروپاست و این بار، اولدترافورد میزبان است. نمی توانم یك بازی دیدنی را از دست بدهم. بازیهای فینال ازاهمیت خاصی برخوردار است و باعث می شود هیجان و لذت فوتبال را كاملاً حس كنیم.و اگر منچستر یونایتد یكی از دو تیم این فینال می بود...دیگر به آن فكر نمی كنم... اما اگر در این فینال حضور داشتیم، آن را رؤیایی می كردیم.می گویند پیشنهادهای زیادی برای خرید تو به اولدترافورد می رسد؟بله، اما فكر می كنید منچستر یونایتد به آنها جواب می دهد؟ فكر نمی كنم. من سه فصل دیگر با باشگاه قرارداد دارم و تصمیم ندارم اولدترافورد را ترك كنم. تیمهای ایتالیایی به بازیكنی ولزی كه فوتبال را انگلیسی بازی می كند، نیازی ندارند.تو هم فكر می كنی بازیكنان انگلیسی یا ولزی در فوتبال باشگاهی اسپانیا و ایتالیا موفق نمی شوند؟من زیاد به این مساله فكر نكرده ام، اما درانگلستان بازیكنان با احتیاط و تردید از بازی در ایتالیا و اسپانیا حرف می زنند. آنها عقیده دارند در بازی تیمهای اسپانیایی و ایتالیایی، توپ بیشتر روی زمین است...

رایان گیگز از ولز تا انگلستان" رایان گیگز" در 29 نوامبر 1973 در "كاردیف" به دنیا آمد. مادراو  ولزی، و پدرش انگلیسی است.اولین سالهای دوران كودكی را در ولز گذراند." من عاشق كاردیف هستم. آنجا رنگ سبز طبیعت، تندتر است."هفت سال بیشتر ندارد كه همراه خانواده كاردیف را ترك می كند و برای زندگی به منچستر آمد. كودكی سالم، باهوش، پر جنب و جوش ، و بسیار مهربان بود. درس می خواند و مثل تمام كودكان هم سن و سالش از بازی و شیطنت خسته نمی شد. اما ابرهای تیره و تار به تدریج آسمان زندگی اش را پر می كرد و برای مدتی به شادیها و جنب و جوشهای كودكانه اش پایان می داد. پدر و مادر از هم جدا می شدند.جدایی آنها روی روحیه حساس رایان كوچك اثر می گذاشت. او را افسرده و گوشه گیر می كرد، اما دوستان و همكلاسی ها به كمكش می آمدند و او را كه سخت احساس تنهایی می كرد، به جمع خود عادت می دادند.آنها فوتبال بازی می كردند، رایان هم با آنها بازی می كرد. " آن روزها یازده سال داشتم. اوایل فقط از دویدن خوشم می آمد، اما خیلی زود به فوتبال علاقه مند شدم و توجه مربیان تیم مدرسه را جلب كردم. طولی نكشید كه از بازیكنان ثابت تیم شدم."رایان خیلی سریع پیشرفت می كرد. دیگر از فوتبال لذت می برد و با سرعتی كه داشت، تمام حریفانش را پشت سر می گذاشت. " سرعت بالایی داشتم، اما از همان روز تكنیك را هم اساس كارم قرار دادم. فوتبال ورزشی بسیار ساده است. می توانید آن را همانطور ساده بازی كنید، اما تكنیك شما ، فوتبال را زیبا و دیدنی می كند."رایان فوتبال را جدی می گرفت. درمین رود و مدرسه فوتبال منچسترسیتی شرایط برای پیشرفت او فراهم بود.او هم از تمام این امكانات استفاده می كند.او با یپراهن آبی باشگاه، بازی و تمرین می كرد، اما الگوها و بازیكنان مورد علاقه اش، یپراهن سرخ منچستر یونایتد را به تن داشتند." با كسانی تمرین و بازی می كردم كه همه از هواداران منچستر سیتی بودند، اما قلب من با تیم سرخ پوش شهر بود. ستاره های محبوب من، مارك هیوز، برایان رابسون و یان راش در اولد ترافورد بازی می كردند...."شانس خیلی زود به سراغ رایان می آمد وبازی او مورد توجه مردی قرار می گرفت كه فقط به كشف استعدادها برای آینده ای رؤیایی و باشكوه فكر می كرد.آلكس فرگوسن مربی شیاطین سرخ ، از او كه دیگر نوجوان چهارده ساله ای بود، دعوت می كرد به مدرسه فوتبال منچستر یونایتد برود. " خیلی زود استعدادم را نشان دادم. سرآلكس خیلی به من توجه داشت. طولی نكشید كه به عنوان یك هافبك چپ نفوذی در تیم نوجوانان باشگاه مطرح شدم. آن روزها استعدادهای بزرگی در این تیم بازی می كردند.بكام، اسكولز، بات و..."دو سال بعد، در شانزده سالگی رایان اولین بازی خود را برای منچستر یونایتد انجام می داد.در دیدار با منچستر سیتی وارد زمین شد و تنها گل بازی را به ثمر رساند و به این ترتیب به عنوان پدیده جوان باشگاه مطرح  شد.رایان در كنار منچستر یونایتد پیشرفتی سریع داشت. انگلیسی ها خیلی مایل بودند این هافبك چپ پا را برای خود حفظ كنند، اما او ترجیح می داد ملیت ولزی داشته باشد.در سال 1991 پیراهن تیم ملی ولز را پوشید و اولین بازی ملی اش را مقابل تیم آلمان غربی قهرمان جام جهانی 1990 انجام داد. " من وطنم را دوست دارم و از بازی برای تیم ملی ولز لذت می برم..."

از كانتونا سیلی خوردم..." شاید یكی از بزرگترین افتخارات من این باشد كه در منچستر یونایتد با بازیكنانی بزرگ كه نام آنها در تاریخ باشگاه ابدی است، همبازی بوده و هستم، یكی از این اسطوره ها سلطان اولدترافورد بود. كسی كه تمام استادیوم یكصدا نام او را فریاد می زد. اریك شخصیتی منحصر به فرد داشت . برای اینكه او رابشناسید، باید با او زندگی كنید. شناخت او در مدت كوتاه غیر ممكن است. به همین دلیل هم خیلی ها او را خودخواه، متكبر و حتی یك بعدی می بینند.من از اریك خاطرات زیاد و خوبی دارم اما هرگز سیلی محكمی را كه از او در یكی از تمرینات تیم خوردم فراموش نمی كنم. آن روز صبح من یك ساعت زودتر وارد زمین تمرین شدم و شروع به دویدن كردم.وقتی دوستانم وارد زمین شدند از شدت خستگی روی نیمكت خوابم برده بود. با سیلی محكم اریك بیدار شدم. "كجایی پسر ، بلند شو!" نمی دانستم این تنها یك شوخی است یا اینكه كاپیتان می خواست من را سرزنش كند. هر چه بود آنرا پذیرفتم و حتی با یك لبخند از اریك تشكر كردم. او بازیكنی استثنایی و دوستی بسیار مهربان بود. اغلب تمام احساساتش را با یك جمله یا یك حركت بیان می كرد. ما هنوز هم دوستانی نزدیك و صمیمی هستیم."





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 550]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن