تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814745555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روحاني: كشور،‌ كشور امام زمان است، يعني چه؟!/ عنايت امام زمان بر سر مردم ماست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روحاني: كشور،‌ كشور امام زمان است، يعني چه؟!/ عنايت امام زمان بر سر مردم ماست
خبرگزاري انتخاب : روحاني گفت: «اگر مي‌خواهيم راه امام را ادامه دهيم بايد اخلاق و ايمان امام (ره) در جامعه حاكم باشد و اين‌ها با شعارممكن نيست، ايمان،‌اخلاق،ايثار، جهاد و ... با حرف محقق نمي شود ،اين‌كه مرتباً شعار بدهيم، با شعار دادن، مشكلي از مشكلات ما حل نمي‌شود».


سخنراني حجة‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني، ‌نماينده مقام معظم رهبري در شوراي‌عالي امنيت ملي عصر سه‌شنبه ‌در مسجد امام خميني(ره) شهرستان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري انتخاب به نقل از آفتاب، در اين مراسم كه به مناسبت ارتحال حضرت امام خميني(ره) و سالگرد پانزده خرداد 42 به دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان سمنان برگزار مي‌شد، حسن روحاني با اشاره به اهميت 14 خرداد، آن را روز اندوه و غم و روز هوشياري و بيداري ملت ايران و همچنين روز كارآيي ساختار نظام جمهوري اسلامي عنوان كرد.

حسن روحاني با اشاره به اينكه مبارزات امام (ره) دستاوردهاي زيادي براي ملت ايران داشت،به وجود سه دستاورد عمده امام اشاره كرد و گفت: «امام (ره) عزيزترين شخصيت تاريخي براي ما بعد از معصومين (ع) است كه نه تنها براي كشور ما بلكه براي جهان اسلام منشا خدمات و بركات زيادي بود».

عضو مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به اهميت نقش امام و مبارزاتش براي احياي اسلام واقعي، آن را يكي از مهمترين رهاوردهاي ايشان برشمرد و ادامه داد: «امام اسلام واقعي را به ما معرفي كرد و امام محي اسلام و احياء‌كننده دين است».

وي با اشاره به تلاش‌هاي حضرت امام (ره) در دوراني كه اسلام در مهجوريت قرار داشت و از سوي روشنفكرنماها، سخن كهنه و موضوعي شخصي قلمداد مي‌شد كه برخي عالمان اسلام نيز آن را روش و مسلكي مي‌دانستند كه كاري به سياست و حكومت ندارد، افزود: «امام (ره) در اين شرايط گفت كه دين اسلام را بدون سياست نمي‌شناسد و رسول‌ا... و ائمه هدي زندگي‌شان توأم با سياست بود».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به آياتي از قرآن كريم كه در مورد حضرت ابراهيم نازل شده است، امام (ره) را نماد همه ملت ايران دانست كه سخن و احساسات و فريادها و ايستادگي‌هايش همه در قالب ملت بود و ادامه داد: «او نه يك ملت كه تمام يك امت بود و وقتي به نام اسلام و مسلمانان صحبت مي‌كرد، صداي يك امت از حنجره امام شنيده مي‌شد».

روحاني با اشاره به اينكه امام همواره در مسير حق بود،ادامه داد: «مگر مي‌شود يك انساني اين همه محبوب باشد ولي فاني در حق نباشد و آن عشقي كه مردم به امام (ره) دارند به خاطر اتصال ايشان به خداوند است».

وي ادامه داد: «امام اسلامي را به ما نشان داد كه از سياست و مسائل اجتماعي جدا نيست ،از مبارزه وجهاد جدا نيست و اسلامي كه از اخوت و صفا و صميميت جدا نيست و از مسائل جهاني جدا نيست و امام يك اسلام جامع را به ما معرفي كرد».

دبير اسبق شوراي‌عالي امنيت ملي،‌ دومين دستاورد بزرگ امام (ره) را آزادي ملت ايران از استبداد و استعمار عنوان كرد و گفت: «امام از همان ابتداي مبارزه با همان شمشيري كه بر سر استبداد مي‌كوبيد بر سر استعمار هم مي‌كوبيد».

روحاني با اشاره به دستگيري‌هاي حضرت امام (ره) در ابتداي مبارزه گفت:‌ «دستگيري اول امام از 15 خرداد 42 تا فروردين 43 به خاطزر مبارزه امام با شاه و نظام سلطنت بود و دستگيري دوم ايشان در آبان‌ماه سال 43 به خاطر مبارزه با استعمار و مخالفت با كاپيتالاسيون بود».

وي با اشاره به توافقات آمريكا و انگليس بعد از جنگ جهاني دوم براي كنترل منطقه خاورميانه توسط آمريكا به ذكر خاطره‌اي از حضور يكي از اعضاي جبهه ملي در نوفل لوشاتو و گفتگوي ايشان با امام (ره) پرداخت و به باورهاي حضرت امام اشاره كرد و گفت: «امام دو چيز را در زندگي‌اش باور كرده بود 1- قدرت خدا و اتكاي به قدرت لايزال الهي 2- باور به مردم و عظمت نقش آنها».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: «امام به توان مردم معتقد بود و مي‌گفت،‌ وقتي همه مردم به صحنه بيايند كسي هيچ كاري نمي‌تواند بكند چه شاه و چه آمريكا».

وي ادامه داد: «امروز ديگر يك ديكتاتور بر مردم مسلط نيست و مردم پاي صندوق‌هاي راي حاضر هستند و آنها هستند كه انتخاب مي‌كنند و برمي‌گزينند و براي كشور تصميم مي‌گيرند و هيچ ابرقدرتي نمي‌تواند براي مردم تصميم‌گير باشد و اين هديه دوم امام (ره) است».

روحاني با اشاره به دستاورد سوم حضرت امام، آن را احياي هويت اسلامي-ايراني ملت عنوان كرد و گفت: «امام هويت ما را به ما بازگرداند و به نسل جوان ما اين پيام را داد كه روي پاي خودش بايستد».

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام سپس به لزوم تكيه بر خويشتن و تلاش براي علم و پيشرفت پرداخت و گفت: «ما مي‌توانيم روي پاي خودمان بايستيم و راه علم و دانش و پيشرفت سخت است، نمي‌شود، دست روي دست گذاشت و گفت كه كشور،‌ كشور امام زمان (عج) است. يعني چه؟! اگر كار كرديم و لطف خدا و فيض و رحمت الهي و لطف ولي‌عصر هم هست و چرا بايد بار مسئوليت خودمان را به دوش اين و آن بياندازيم و چرا بار مسئوليت را روي دوش امام زمان(عج) مي‌اندازيم».

وي با اشاره به تلاش‌هاي گسترده‌اي كه براي دستيابي به صنعت هسته‌اي از سال 66 شروع شد ادامه داد: «اگر مي‌خواهيم راه امام را ادامه دهيم بايد اخلاق و ايمان امام (ره) در جامعه حاكم باشد و اين‌ها با شعارممكن نيست، ايمان،‌اخلاق،ايثار، جهاد و ... با حرف محقق نمي شود ،اين‌كه مرتباً شعار بدهيم، با شعار دادن، مشكلي از مشكلات ما حل نمي‌شود».

وي با نقل خاطره‌اي از شهيد رجايي كه در پاسخ به تبريك رئيس‌جمهور وقت فرانسه براي رياست‌جمهوري‌شان به ذكر مطالبي سياسي در رابطه با منافقين پرداخته بود، گفت: «امام (ره) ايشان را به حضور طلبيد و شهيد رجايي گفت‌كه ما ازشما اين سخنان را آموخته‌ايم و امام در جواب ايشان گفته بود؛ شما رئيس‌جمهور يك مملكت هستيد و من يك طلبه‌ام،‌ شعار آرماني‌ مال رهبري انقلاب و امت جهان اسلام است. ما بايد كار خودمان را بكنيم و كشور را هدايت و مسيرآن را اداره كنيم».

نمايده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري،‌ با برشمردن شرايط حساس پس از ارتحال امام (ره) به چگونگي انتخاب مقام معظم رهبري در روز 14 خرداد براي اداره نظام اشاره نمود،وگفت: «ابتدا بحث شورايي بودن رهبري مطرح شد ولي راي نياورد، گرچه آقاي هاشمي و رهبري براي آن راي دادند بعد بحث يك نفره شدن مطرح شد و پيشنهاد شد كه آيت‌ا... خامنه‌اي مسئوليت را بر عهده بگيرد و در آن هنگام چهره ايشان برافروخته شد كه اين كار را نكنيد و اين بار را بر روي دوش من نگذاريد».

روحاني با اشاره به توصيه امام (ره) به آقاي هاشمي درباره بحث رهبري آيت‌ا... خامنه‌اي ادامه داد: «اشاره امام(ره) به آيت الله خامنه‌اي براي آن جلسه مجلس خبرگان در روز 14 خرداد راهگشا شد و با راي قاطع ملجس خبرگان آيت‌ا... خامنه‌اي به رهبري برگزيده شد و نشان داده شد كه لطف و عنايت خدا و ولي‌عصر بر روي سر اين مردم هست».
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن