تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816957799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اين تيم در دور اول حذف مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اين تيم در دور اول حذف مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): در آستانه برگزاري رقابتهاي جام ملتهاي اروپا شصت درصد از طرفداران اين تيم با توجه به سابقه فوتبال كشورشان معتقدند كه اين تيم در مرحله اول مسابقات حذف خواهد شد.


بنابر نظرسنجي‌اي كه مجله ورزشي هلندي "Voetbal International" ‌به تازگي منتشر كرده است، شصت درصد هواداران تيم ملي فوتبال هلند بر اين عقيده‌اند كه تيم‌شان در همان مرحله اول مسابقات قهرماني اروپا حذف خواهد شد.
تيم ملي فوتبال هلند اگر چه تا كنون هيچ‌گاه عنوان قهرماني جهان را از آن خود نكرده، اما در رقابت‌هاي اروپايي، چهره‌اي موفق‌تر از خود نشان داده است.
در طول تاريخ كم و بيش پنجاه ساله مسابقات جام ملت‌هاي اروپا، هلند يك بار به‌عنوان قهرماني دست يافت و يك بار نيز مقام سوم را كسب كرد است.
دوره موفقيت هلندي‌ها به اواخر دهه 1980 ميلادي برمي‌گردد، يعني زماني كه ستارگاني چون "فرانك رايكارد" ، "رود گوليت" و "ماركو فان باستن" ، از بهترين‌هاي دوره خود بودند. به ويژه ماركو فان باستن كه اكنون سرمربيگري تيم ملي هلند را برعهده دارد، از مهاجماني محسوب مي‌شد كه مهار او بسيار دشوار بود.
هلند در سال 1988 موفق شد، ميزبان بازي‌ها، آلمان را در مرحله نيمه‌نهايي 2 بر يك شكست دهد و در ديدار فينال نيز تيم ملي شوروي سابق را با گل‌هاي گوليت و فان باستن 2 بر صفر مغلوب كند.
اكنون بيست سال از آن تاريخ مي‌گذرد و بيستمين سالگرد اين پيروزي، مناسبتي بس نيكو براي تكرار اين موفقيت مي‌بود، اما بعيد به نظر مي‌رسد كه هلندي‌ها بتوانند از پس اين ماموريت سنگين برآيند.
تيم ملي هلند در دوران اخير كمتر به خاطر بازي تهاجمي و جذابش، كه بيشتر به دليل مشاجرات درون تيمي و هم‌چنين اختلافات ميان سرمربي تيم و بازيكنانش، عنوان‌هاي خبري را به خود اختصاص داده است.
"مارك فان بومل" ، هافبك بايرن مونيخ، "رود فان نيستلروي" ، مهاجم رئال مادريد، "كلارنس سيدورف" ، هافبك آ.ث. ميلان و "آريئن روبن" ، هافبك رئال مادريد، از جمله ستارگاني هستند كه به علت اختلافات شديد با ماركو فان باستن، سرمربي تيم، در دوره‌هايي در تيم ملي غايب بودند يا هنوز هم هستند.
ماركو فان باستن در سال 2004 در حالي هدايت كشتي هلندي‌ها را برعهده گرفت كه انتظارات فوتبال‌دوستان هلند نيز بالا بود.
او پس از آغاز كارش اعلام كرد كه قصد دارد فوتبال تهاجمي‌اي را به نمايش بگذارد كه تيم اسطوره‌اي هلند در سال 1974 از خود نشان داده بود.
البته اين آرزو در طي چهار سال گذشته در همان سطح حرف باقي ماند و نارنجي‌پوشان هلند در عمل نتوانستند حتي تا اندازه‌اي به كيفيت تيم هلند در دهه هفتاد ميلادي دست يابند، تا چه رسد كه با آن تيم برابري كنند.
در جام جهاني 2006 آلمان، تيم ملي فوتبال هلند در مرحله يك‌هشتم نهايي در ديداري جنجال برانگيز و پركارت، يك بر صفر مغلوب پرتغال شد و حذف گرديد.
در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا نيز هلند نتوانست با قاطعيت ظاهر شود و در نهايت با جاي گرفتن در مكان دوم جدول، بليت ورود به دور نهايي را دريافت كرد.
"فيليپ كوكو" ، كاپيتان اين تيم، پس از ناكامي هلند در جام جهاني 2006، خود را از جمع ملي‌پوشان كنار كشيد.
در مقابل، كلارنس سيدورف و رود فان نيستلروي كه در مراحلي در تيم ملي غايب بودند، دوباره پيراهن نارنجي كشورشان را بر تن كردند و از آن گذشته استعدادهاي جوان زيادي اين فرصت را يافتند كه توانايي‌هايي خود را در تيم ملي محك زنند.
ماركو فان باستن بر آن بوده كه از سطح توقعات و انتظارات بكاهد و از رؤياي كسب عنوان قهرماني سخني به ميان نياورد.
به اعتقاد او، تيم ملي فوتبال هلند بازيكناني جوان و با كيفيتي خوب در اختيار دارد كه هنوز بايد تجربيات لازم را بدست آورند تا هلند دوباره بتواند در چنين رقابت هاي مهمي شانس موفقيت داشته باشد.
"رافائل فان در فارت" ، كاپيتان هامبورگ، كه ضمن مقايسه تيم فعلي با تيم سال 2006 مي‌گويد: «در حال حاضر تيمي كاملا متفاوت با قبل داريم، بايد از خود صبوري نشان دهيم، در حال حاضر مي‌توانيم زياد حرف بزنيم، اما مسئله بر سر اين است كه در داخل زمين عملكرد خوبي داشته باشيم و آن زمان به اهدافي دوردست هم خواهيم رسيد.»
فان در فارت، كسب عنوان قهرماني اروپا را رؤيايي بزرگ مي‌داند و معتقد است كه به‌دست آوردن اين عنوان به همان اندازه دشوار است كه كسب عنوان قهرماني جهان.
در مراسم قرعه‌كشي و تعيين گروه‌هاي دور نهايي مسابقات قهرماني اروپا در سوئيس و اتريش، بخت چنداني با تيم ملي فوتبال هلند همراه نبود و اين تيم در كنار فرانسه، ايتاليا و روماني در گروه C جاي گرفت؛ گروهي كه به «گروه مرگ» مشهور شده است.
اين گروه ساده نيست، اما صعود از آن هم غيرممكن نيست و تيم هلند با بهره گيري از نيروهاي لازم و كار آمد مي تواند از سد حريفان خود عبور كند.
ماركو فان باستن، سرمربي هلند كوشيده است كه تركيبي از بازيكنان قديمي و استعدادهاي جوان پديد آورد.
ستون‌هاي اصلي تيم در خطوط مختلف را بازيكنان كهنه كار و باتجربه تشكيل مي‌دهند، از جمله "ادوين فان در سار" ، دروازه بان قديمي هلند، كه در خدمت باشگاه منچستر يونايتد است؛ "جيواني فان برونك هورست" ، يكي از مدافعان پرسابقه، كه در باشگاه فاينورد توپ مي‌زند و بالاخره "رود فان نيستلروي" كه براي باشگاه صاحب‌نام رئال مادريد به ميدان مي‌رود.
كلارنس سيدورف يكي از هافبك‌هاي كليدي آ.ث. ميلان كه تا كنون چهار بار عنوان قهرماني ليگ قهرمانان را كسب كرده، به تيم ملي دعوت شده بود، اما چند هفته پيش از آغاز بازي‌هاي قهرماني اورپا، اعلام كرد كه از حضور در اين رقابت‌ها به همراه تيم ملي كشورش، صرف نظر مي‌كند.
از ميان ستارگان جواني كه به تيم ملي فوتبال هلند جاني تازه بخشيده‌اند، مي‌توان به "رافائل فان در فارت" اشاره كرد كه عليرغم داشتن سن نسبتا كم، كاپيتان تيم هامبورگ است.
در كنار او، "وسلي اسنايدر" ، هافبك رئال مادريد، نقش مهمي در تيم ملي بازي مي‌كند و همچنين "كلاس يان هانته لار" ، مهاجم 24 ساله آژاكس آمستردام، كه در رقابت‌هاي باشگاهي هلند، تقريبا در هر ديدار اين تيم، دست‌كم يك گل وارد دروازه حريف كرده است.
ماركو فان باستن پس از پايان رقابتها و اينكه تيم هند چه جايگاهي را كسب مي كند جاي خود را به "برت فان مارويك" خواهد داد.
رقابتهاي جام ملتهاي اروپا يورو 2008 از روز شنبه 18 خرداد ماه جاري در كشورهاي سوييس و اتريش برگزار خواهد شد.
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن