تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816320860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال جام ملتهاي اروپا - يورو ‪۲۰۰۸‬ روماني يايي‌ها در سوداي فتح قله فوتبال اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فوتبال جام ملتهاي اروپا - يورو ‪۲۰۰۸‬ روماني يايي‌ها در سوداي فتح قله فوتبال اروپا
به عقيده ويكتور پيتوركا ، سرمربي تيم ملي روماني، ملي پوشان اين كشور مي توانند همان معجزه‌اي را بيافرينند كه تيم ملي يونان در دوره گذشته ( ‪ (۲۰۰۴‬در پرتغال با كسب عنوان قهرماني آفريد.

در آن سال نيز كسي حتي تصورش را نمي‌كرد كه يوناني‌ها بتوانند دور اول را پشت سر گذارند تا چه رسد كه قله فوتبال اروپا را فتح كنند.

تيم ملي فوتبال روماني چهارمين بار است كه توانسته به دور نهايي مسابقات جام ملت‌هاي اروپا صعود كند، در رقابت‌هاي سال‌هاي ‪۱۹۸۴‬در فرانسه و ‪۱۹۹۶‬ در انگليس، تيم ملي روماني دور از انتظار ظاهر شد و در همان دور اول، با جاي گرفتن در قعر جدول، اين رقابتها را وداع گفت.

روماني در مرحله گروهي جام ملت‌هاي اروپا كه هلند و بلژيك آن را مشتركا برگزار مي‌كردند، از جمله به تساوي يك بر يك در مقابل آلمان دست يافت و در نهايت به دور بعد صعود كرد. پايان راه روماني در اين دوره از بازي ها مرحله يك چهارم نهايي بود كه اين تيم مغلوب نتوانست از سد حريفي قدر به نام ايتاليا بگذرد.

در اين دوره از بازي‌ها كه در سوئيس و اتريش برگزار مي‌شود، ممكن است كه روماني همان ناكامي را تجربه كند كه اين تيم در سال‌هاي ‪ ۱۹۸۴‬و ‪ ۱۹۹۶‬طعم آن را چشيده بود، هر چه باشد روماني در گروهي قرار گرفته كه در آن سه تيم قدرتمند اروپا، يعني فرانسه، ايتاليا و هلند قرار دارند.

كيپريان ماريكا مهاجم تيم اشتوتگارت و تيم ملي فوتبال روماني بازيكنان روماني اگر چه بر دشواري وضعيت شان واقفند، اما آن قدرها هم مايوس نيستند ماريكا معتقد است: -ما در گروه سختي هستيم و وظايفي سنگين پيش رو داريم، با وجود اين معتقديم كه مي‌توانيم نشان دهيم كه فوتبال روماني روز به روز بهتر مي‌شود. ما از تيمي منسجم برخورداريم و به شانس مان باور داريم.> سرمربي روماني، بعد از برگزاري مراسم قرعه كشي دور نهايي مسابقات قهرماني اروپا و هم گروه شدن تيمش با فرانسه، ايتاليا و هلند، جواب اين كم اقبالي را با لبخندي تمسخرآميز داد و به خبرنگاران گفت: -اين گروهي زيبا و كاملا آسان است. در كنار ما، فقط و فقط سه تيم برتر اروپا قرار گرفته اند!>
سرمربي روماني نيز با وجود سنگيني اين ماموريت، آن قدرها هم بدبين نيست و عليرغم كمرنگ بودن نقش روماني در اين گروه، آينده را تيره و تار نمي بيند: -اين پيكارها تجربه‌اي عالي براي ما خواهد بود. اما چرا ما نتوانيم به دور بعد صعود كنيم؟
وي مي‌گويد: تيم‌هايي بهتر از ما در اين مسابقات شركت دارند، اما ما هم اين شانس را داريم كه به هدفي بزرگ دست يابيم، همان گونه كه تيم ملي فوتبال يونان چهار سال پيش با كسب عنوان قهرماني اروپا به آن رسيد.> آن چه در تيم ملي فوتبال روماني بيش از همه جلب توجه مي‌كند، يكپارچگي و همبستگي بازيكنان اين تيم است كه هم استعدادهاي جوان را در بر مي‌گيرد و هم مهره‌هاي قديمي و باتجربه را.

در اين ميان بايد از كريستيان چيوو ، مدافع كاركشته باشگاه صاحب نام اينتر ميلان، ياد كرد كه به زودي پنجاهمين بازي ملي خود را انجام خواهد داد و نقشي مهم در هدايت استعدادهاي جوان بازي مي‌كند.

كريستيان چيوو بازيكني بسيار خوبي است كه در يكي از باشگاه‌هاي بزرگ دنيا و در يكي از بهترين ليگ‌هاي دنيا توپ مي‌زند، او بهترين شاهدي است بر اين مدعا كه ما مي‌توانيم با پشتكار به اهداف بالا دست يابيم، او پشتيبان ما است و نقش مهمي در تيم ما دارد.>
يكي ديگر از ستارگان بزرگ تيم ملي فوتبال روماني، آدريان موتو ، مهاجم خلاق اين تيم است كه در طي سال‌هاي گذشته هم به خاطر گل هايش عنوان‌هاي خبري را به خود اختصاص داده و هم به خاطر مصرف كوكايين.

اگرچه سرمربي روماني پيوسته بر يكپارچگي و وحدت تيمش تاكيد مي‌كند و از برجسته ساختن نقش برخي از ستارگانش پرهيز مي‌ورزد، اما نقش و اهميت بازيكنان اين تيم يكسان نيست. در اين ميان آدريان موتو جايگاهي ويژه دارد و اگر او بتواند در فرم دلخواه ظاهر شود و قابليت‌هاي خود را نشان دهد، مي تواند براي تيم‌هاي بزرگي چون فرانسه و ايتاليا نيز خطرآفرين باشد.

موتو كه چهار سال پيش، تمايل چنداني به پوشيدن پيراهن تيم ملي كشورش نداشت، امروز به اميد بزرگ مردم روماني بدل شده است، اين ستاره بزرگ در طي سال‌هاي گذشته فراز و نشيب‌هاي زيادي را پشت سر گذاشته كه البته شمار نشيب‌ها كمتر از فرازها نبوده است.

شواين اشتايگر از تيم ملي فوتبال آلمان در سال ‪ ۲۰۰۴‬به خاطر مصرف كوكايين به مدت هفت ماه از حضور در رقابت‌ها محروم شد.

وي در سن ‪ ۲۱‬سالگي، در ازاي شش ميليون يورو، از باشگاه دينامو بخارست به باشگاه اينتر ميلان انتقال يافت، اما نتوانست جايي براي خود در اين تيم بيابد. ايستگاه بعدي فعاليت‌هاي او در سال ‪ ۲۰۰۲‬در تيم آ. ث. پارما بود و اين بار او موفق شد، انتظارات را برآورده سازد.

در سال ‪ ،۲۰۰۳‬باشگاه پرستاره چلسي لندن در ازاي پرداخت ‪ ۲۲‬ميليون يورو، موتو را به خدمت خود درآورد و او را به اين ترتيب به گران قيمت‌ترين فوتباليست تاريخ روماني بدل ساخت. ناگفته نماند مصرف كوكايين و محروميت موتو نيز به همين دوران بر مي‌گردد.

موتو در حال حاضر در خدمت باشگاه ايتاليايي آ. ث. فلورانس قرار دارد و در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ دسته اول ايتاليا، گل‌هاي مهمي براي باشگاهش و نيز در چارچوب بازي‌هاي مقدماتي قهرماني اروپا براي تيم ملي روماني به ثمر رسانده است.

تيم ملي روماني دوستدار فوتبالي تهاجمي است. ملي پوشان روماني در طي ‪۱۲‬ ديداري كه در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا انجام دادند، ‪۲۶‬ گل به ثمر رسانند.

اين عطش گلزني شايد از اين امر ناشي مي‌شود كه سرمربي اين تيم، ويكتور پيتوركا، در دوران فعاليت حرفه ايش به عنوان بازيكن، در خط حمله توپ مي زد و در طي ‪ ۱۷۵‬بازي خود در ليگ دسته اول روماني، ‪ ۱۳۷‬گل به ثمر رسانده بود.

سرمربي روماني همواره بر آن بوده كه پيشينه‌اش خود را به بازيكنان كنوني خود منتقل كند و تاكتيك تهاجمي را به جزيي جدايي ناپذير از تيمش بدل سازد . تلاش او اين است كه بازيكنان پست‌هاي متفاوت بتوانند، توپ را پخش كنند و باني ضربه‌اي تهاجمي شوند.

پيتوركا كه زماني سرمربيگري تيم ملي جوانان روماني را بر عهده داشته، انضباط و حفظ اتحاد ميان بازيكنان تيم را رمز موفقيت مي‌داند و مي‌گويد:
-عملكرد تيم من، بستگي به بازيكني خاص ندارد. بزرگترين نقطه قوت ما اين است كه به عنوان واحدي يكپارچه در ميدان حاضر مي‌شويم و يكايك بازيكنان براي موفقيت تيم مهم هستند.>
با توجه به هم گروه بودن روماني با تيم‌هاي قدرتمندي چون ايتاليا و فرانسه، ناكامي اين تيم دور از انتظار و مايه شرم نخواهد بود، اما بازيكنان روماني مي‌توانند با پيروزي بر اين حريفان قدر، همگي را غافلگير كنند و به اعتبار خود بيافزايند.

مسابقات جام ملتهاي اروپا يورو ‪ ۲۰۰۸‬از روز شنبه ‪ ۱۸‬خرداد ماه جاري در كشورهاي اتريش و سوييس برگزار خواهد شد.
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن