تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804661446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد در ديدار نخست وزير ژاپن: ايران و ژاپن بايد خود را براي دنياي بعد از آمريكا آماده كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: احمدي‌نژاد در ديدار نخست وزير ژاپن: ايران و ژاپن بايد خود را براي دنياي بعد از آمريكا آماده كنند
خبرگزاري فارس: رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران و ژاپن بايد خود را براي دنياي بعد از آمريكا آماده كنند، تشكيل جبهه‌اي واحد براي پيشبرد خلع سلاح جهاني را ضروري دانست.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان بعدازظهر ديروز (سه شنبه) در حاشيه برگزاري اجلاس فائو در شهر رم در ديدار با فوكورا نخست وزير ژاپن گفت: وقت آن رسيده تا دو كشور افق همكاري‌هاي بلند مدت خود را ترسيم كنندو دشمنان را كه نمي‌خواهند ايران و ژاپن به جايگاه تاريخي و حقيقي خود برسند، ناكام بگذارند.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه سلطه آمريكا رو به افول است، اظهار داشت: ايران و ژاپن بايد به عنوان دو ملت متمدن و تاثيرگذار خود را براي جهان بدون آمريكا آماده كنند.
رييس جمهور با اشاره به اينكه بر اساس شواهد تاريخي ايران همواره مروج صلح و ثبات در منطقه و جهان بوده است، خاطر نشان كرد: هيچ فرد و قدرتي نمي‌تواند ايران را از صحنه جهاني حذف كند و البته ملت ايران مي‌تواند فعاليت‌هاي خود را در چنين فضايي به خوبي مديريت كند.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه پيشرفت‌هاي ايران عليه هيچ كشوري نيست، گفت: گسترش روابط دوستانه و مبتني بر احترام متقابل با همه كشورها سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران است .
وي با بيان اينكه ايران به دليل اطمينان از صلح آميز بودن فعاليت هسته‌اي خود، براي نخستين بار پيشنهاد تشكيل كنسرسيوم هسته‌اي را مطرح ساخت، خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران حتي براي رژيم صهيونيستي به عنوان تنها رژيم جعلي جهان نيز راه حل و پيشنهاد انساني دارد كه همان برگزاري همه پرسي با شركت همه فلسطينيان است.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران و ژاپن نمي‌توانند مطالبات زياده خواهانه را قبول كنند، گفت: ايران و ژاپن بايد عليه كشورهايي كه از فناوري هسته‌اي بهره‌برداري غير صلح آميز و نظامي مي‌كنند، اقدامات و فعاليت‌هاي هماهنگي انجام دهند و به عنوان قربانيان سلاح‌هاي كشتار جمعي جبهه‌اي را براي پيشبرد خلع سلاح هسته‌اي تشكيل دهند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به گواهي گزارش‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صلح‌آميز بوده است و به همين دليل ملت ايران در ادامه اين مسير مصمم است .
رييس جمهور با بيان اينكه ايران از همكاري در زمينه فناوري صلح آميز هسته‌اي با ژاپن استقبال مي‌كند، اظهار داشت: مناسبات و همكاري‌هاي تهران و توكيو در عرصه‌هاي مختلف مي‌تواند بطور روزافزون توسعه يابد.
نخست وزير ژاپن نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از ديدار با رييس جمهور اسلامي ايران، بر گسترش مناسبات دو كشور تاكيد كرد و گفت: ايران داراي تمدن ديرينه و فرهنگ غني بوده و همين باعث نزديكي ملت‌هاي دو كشور شده است .
فوكورا افزود: ژاپن اميدوار است روابط خود را با ايران در همه زمينه‌ها توسعه دهد و مسوولان دو كشور در آينده ديدارهايي را در پايتخت‌هاي يكديگر داشته باشند .
وي همچنين از مساعدت‌هاي كشورمان براي زمينه سازي جهت آزادي گروگان‌هاي ژاپني قدرداني كرد.
نخست وزير ژاپن در ادامه با تاكيد بر اينكه توكيو معتقد است، فعاليت‌هاي هسته‌اي تهران صلح آميز و غيرنظامي است، تصريح كرد: ايران حق دارد براي دسترسي به انرژي، از فناوري صلح آميز هسته‌اي استفاده كند، در عين حال بايد زمينه‌هاي بهينه سازي مصرف انرژي را هم پيگيري نمايد و ژاپن آمادگي دارد در اين باره به جمهوري اسلامي ايران كمك كند.
فوكورا همچنين بر صرف جويي در مصرف نفت تاكيد كرد و گفت: با روش‌هاي جديد مي شود در استفاده از ذخاير نفتي تا 10 برابر صرف جويي كرد.
نخست وزير ژاپن با اشاره به فناوري جديد در ساخت نيروگاه هاي اتمي خواستار بهره برداري از تجربيات كشورش در اين باره شد.
انتهاي پيام/
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن