تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820976707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه‌هاي مراسم ارتحال امام: غيبت هاشمي و احمدي‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حاشيه‌هاي مراسم ارتحال امام: غيبت هاشمي و احمدي‌نژاد
ــ «دكتر علي لاريجاني» نماينده مردم قم و رييس جديد مجلس شوراي اسلامي در كنار «آيةالله هاشمي شاهرودي» در جايگاه ويژه نشسته بود. اين اولين حضور رسمي لاريجاني به عنوان يكي از سران سه قوه بود.

ــ حضور «دكتر حداد عادل» و «حجة‌الاسلام كروبي» دو رييس مجلس‌هاي هفتم و ششم در نزديك يكديگر و دور از جايگاه مخصوص نيز به اندازه صحنه‌ي بالا توجه خبرنگاران را به خودش جلب كرد.

ــ شايد براي اولين بار در طول اين 19 سال بود كه «آيةالله هاشمي رفسنجاني» رييس مجلس خبرگان رهبري و نيز رييس جمهوري در مراسم سالگرد امام (ره) غايب بود. آيةالله هاشمي به مكه مكرمه مشرف شده است و «دكتر احمدي‌نژاد» نيز براي شركت در اجلاس اضطراري "فائو" صبح امروز عازم رم پايتخت ايتاليا شد.

ــ پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب، مراسم مرثيه‌سرايي و سينه‌زني برگزار شد و سپس «حجةالاسلام سيد حسن خميني» توليت آستان مقدس امام (ره) ‌به ايراد سخن پرداخت.

ــ حضور دسته‌هاي عزاداري سنتي (سينه‌زن، زنجيرزن، سنج‌زن و ...) از نكات بارز مراسم امروز بود.

ــ بسياري از حاضران در اين مراسم، جوانان و نوجواناني بودند كه در زمان رحلت امام (ره) هنوز به دنيا نيامده بودند. رهبر انقلاب نيز به اين نكته اشاره فرمودند.

ــ به علت ازدحام جمعيت، عده‌اي از شركت‌كنندگان جوان مراسم با بالا رفتن از ستون‌ها و داربست‌ها به بيانات رهبر انقلاب گوش فرا مي‌دادند.

ــ‌ آيةالله مهدوي كني، آيةالله ابراهيم اميني، دكتر داودي، آيةالله جنتي، دكتر عارف، آيةالله بجنوردي، برادران آيةالله فقيه يزدي، حجةالاسلام والمسلمين پورمحمدي، دكتر قاليباف، حجةالاسلام والمسلمين يونسي، حجةالاسلام والمسلمين حجازي، حجةالاسلام والمسلمين كعبي و سفراي كشورهاي خارجي از ديگر حاضران اين مراسم بودند.

ــ حجةالاسلام حسن خميني كه در ابتداي مراسم در جايگاه ويژه قرار داشت پس از ديدن «حجةالاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي» كه زير جايگاه بود خود را به وي رساند و در كنار وي نشست.

ــ حضور موبدان و هموطنان اقليت زرتشتي در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل نيز توجه خبرنگاران و عكاسان را به خود جلب كرد.

ــ ورزشكاران رزمي و دوچرخه‌سوار نيز كه پاي ثابت اينگونه مناسبت‌ها و مراسم هستند.

ــ‌هيأت‌هاي خودجوش شيعيان پاكستاني نيز در بين مردم عزادار به چشم مي‌خوردند كه با لباس محلي پاكستاني در مرقد امام حضور يافته بودند.
.......................
منبع: خبرگزاري ابنا
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن