تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در حاشيه اولين سفر اروپايي احمدي نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: در حاشيه اولين سفر اروپايي احمدي نژاد
در حاليكه يك هفته پيش از سفر يك روزه احمدي نژاد به ايتاليا براي شركت در نشست فائو ، روزنامه هاي اين كشور به جوسازي عليه رييس جمهور كشورمان دست زدند ، اما بسته پيشنهادي 8 ماده اي احمدي نژاد براي حل مشكلات جهان خبرگزاري ها و روزنامه ها را باز هم غافلگير كرد .


به گزارش سرويس سياسي برنا، محمود احمدي نژاد روز گذشته (سه شنبه) براي شركت در نشست 44 تن از سران دولت هاي عضو سازمان خواروبار و كشاورزي سازمان ملل متحد (فائو) عازم رم پايتخت ايتاليا شد و اين نخستين سفر اروپايي وي در مقام رييس جمهور ايران بود.
تبليغات ضد ايراني روزنامه هاي ايتاليايي
در حاليكه كمتر از يك هفته به ورود محمود احمدي‌نژاد به شهر رم براي شركت در كنفرانس سازمان خوار و بار و كشاورزي يا فائو مانده بود ، رسانه‌هاي ايتاليايي واكنش‌هاي مختلفي بر سر مذاكره و يا عدم مذاكره دولت جديد ايتاليا با رئيس جمهور ايران نشان دادند.

ابوالفضل زهره وند سفير ايران در ايتاليا در مصاحبه‌اي با روزنامه "لارپوبليكا" گفته بود "رئيس جمهور ايران در نظر دارد بسته پيشنهادي اش براي حل مشكلات جهان را در ميان بگذارد و همچنين قصد دارد در جريان سخنراني اش در اجلاس فائو پيشنهاد‌هايش براي مقابله با بحران گرسنگي را ارائه دهد."

در همين حال روزنامه هاي مطرح كشور ايتاليا همچون "ايل رفورميستا" "لارپوبليكا" "كوريره دلا سرا" "لا استامپا" و رسانه هاي ايتاليايي همزمان با سفر رئيس جمهور احمدي نژاد شروع به جوسازي كردند و روزنامه "ايل رفورميستا" در توهيني آشكار از "جاني آلمانو" شهردار جديد رم خواست كه خياباني را كه ساختمان سفارت ايران در آن قرار دارد به نام يكي از دانشجويان زنداني ايراني نام گذاري كند .

همچنين روزنامه هاي ايتاليايي كه پيش از سفر احمدي نژاد به ايتاليا به تبليغات گسترده اي عليه وي دست زده بودند علت حاضر نشدن احمدي نژاد در ضيافت شام سران فائو را دعوت نشدن وي دانستند ، در حاليكه در برنامه از پيش تعيين شده رئيس جمهور جايي براي حضور در اين ضيافت نبود و قرار بود ، وي همان روز به تهران بازگردد .

عصر ديروز نيز تعدادي از افراد احزاب راديكال ايتاليايي و صهيونيست هاي مقيم اين كشور كه به دعوت روزنامه هاي ايتاليايي به خيابان ها آمده بودند به حضور هيات ايراني در نشست فائو اعتراض كردند .

راهكارهاي ايراني براي حل مشكلات جهاني

نشست سه روزه "فائو" به دنبال بحران جهاني افزايش بهاي مواد غذايي و به منظور بحث بر سر يافتن راه حل اين بحران تشكيل شد . نخست وزيران ايتاليا، فرانسه و اسپانيا، رؤساي جمهور برخي از كشورهاي عمده توليدكننده موادغذايي مانند برزيل و آرژانتين، رابرت موگابه رييس جمهور زيمبابوه و بان كي مون، دبيركل سازمان ملل مهمترين شركت كنندگان نشست فائو در ايتاليا بودند. منوچهر متكي، وزير امور خارجه، محمد رضا اسكندري، وزير كشاورزي و مجتبي ‌هاشمي ثمره، مشاور ارشد رييس جمهور از جمله همراهان احمدي نژاد در اين سفر بودند.

احمدي نژاد پيش از ترك تهران اعلام كرد كه راهكارها، پيشنهادها و برنامه هاي روشني براي توزيع عادلانه و مناسب مواد غذايي دارد كه در نشست مطرح خواهد كرد.

رئيس جمهور كشورمان در سخنراني خود برنامه ‌اي را در هشت بند براي بهبود بحران غذا مطرح كرد كه تشكيل يك نهاد مستقل و قدرتمند براي تنظيم عادلانه بازار مواد غذايي و سازماندهي كليه مناسبات از توليد تا مصرف اولين بند آن بود.

وي سپس اعلام كرد "سهم مناسبي از هزينه نظامي كشورها صرف بهبود توليد مواد غذايي و يارانه غذا براي فقرا شود و گفت بدون گسترش سلاح‌ هاي مرگبار و با مهرورزي مي توان امنيت را برقرار كرد ولي بدون غذا نمي‌توان زندگي كرد."
احمدي نژاد پس از آن كشورهاي پيشرفته را موظف به مسئوليت پذيري بيشتر در قبال تحولات جهاني و مشاركت در تنظيم غذايي كرد و افزود: قدرت‌هاي بزرگ براي حفظ محيط زيست انساني و جلوگيري از توسعه آلودگي و تخريب جو به كنوانسيون ‌هاي مربوطه بپيوندند تا از انهدام بيشتر زمين‌هاي كشاورزي و گسترش خشكسالي جلوگيري شود.

وي همچنين پيشنهاد كرد: قدرت ‌هاي زورگو وادار شوند به جاي اشغال‌ گري و جنگ به صلح و دوستي روي آورند و هزينه‌ هاي نظامي‌ گري را خرج اصلاح وضع كشاورزي جهان و كمك به مردم فقير كشورهاي خود و ساير كشورها كنند. اين به نفع همه است.

"اد شفر" وزير كشاورزي آمريكا كه از شركت كنندگان نشست فائو در رم است از حضور محمود احمدي نژاد در نشست فائو استقبال كرد اما گفت وي و ديگر اعضاي هيئت آمريكايي شركت كننده در نشست، ديداري با احمدي نژاد نخواهند داشت.
در حاشيه سفر
احمدي نژاد پس از ورود به ايتاليا نيز، در فرودگاه كامپينوي رم به خبرنگاران گفت: مردم اروپا بيش از همه از صهيونيسم آسيب ديده اند و اكنون هم هزينه هاي سياسي و اقتصادي اين رژيم دروغين به دوش مردم اروپا افتاده است.
احمدي نژاد در نخستين حضور رسمي خود در اروپا به عنوان رييس جمهور ايران و با وجود حساسيت هاي فراواني كه در اتحاديه اروپا، نسبت به مواضع ضدصهيونيستي وي است، در جمع خبرنگاران در توضيح صحبت هاي دو روز قبلش درباره رژيم صهيونيستي ، اعلام كرد: روند نابودي اين رژيم توسط خودش آغاز شده و اسرائيل چه با دخالت ايران و چه بدون دخالت ايران، قطعاً از صفحه روزگار محو خواهد شد.

احمدي نژاد در اين نشست خبري، علاوه بر اينكه از نابودي اسرائيل سخن گفت، سياست هاي جورج بوش، رييس جمهور آمريكا را در خاورميانه مورد حمله قرار داد و گفت كه بوش بسيار علاقه مند به حمله به ايران است و چند بار كوشيده است بهانه اي براي چنين حمله اي پيدا كند اما هر بار شكست خورده است.

وي همچنين در گفتگو با خبرنگاران به دفاع از برنامه اتمي ايران پرداخت و تصريح كرد كه فعاليت اتمي ايران، قانوني و شفاف است و اين كشور چيزي جز حق خود را نمي خواهد.

بازتاب خبري اولين سفر اروپايي
با اينكه در ايران سفر اروپايي رئيس جمهوري به علت تعطيلات ؛ فقط در خبرگزاري ها مطرح و پرداخته شد اما خبرگزاري هايي همچون "بي بي سي" "دويچه وله" "ريانووستي" و خبرگزاري "آنسا" خبرگزاري رسمي ايتاليا و مطبوعات اين كشور داتش كه اينبار به موضوع پيشنهادهاي راهبردي رئيس جمهوري كشورمان پرداختند تا به جنجال سازي .
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن