تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دري نجف‌آبادي: شاگردان امام(ره) در همه جاي عالم خواهند درخشيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دري نجف‌آبادي: شاگردان امام(ره) در همه جاي عالم خواهند درخشيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: سياسي

دادستان كل كشور گفت: بي‌وفايي به آرمان‌هاي اسلام و امام(ره) ظلم بزرگي است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت السلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي در مراسمي كه به مناسبت ارتحال امام خميني از طرف توليت آستان قدس رضوي برگزار شد، با بيان اين كه " امام خميني(ره) خدمات بزرگي را به بشريت و ملت ما كردند كه نمي‌توان آن‌ها را در يك نشست و يا يك جلسه بيان كرد. " به نقش امام خميني در احياي اسلام ناب محمدي اشاره كرد و افزود: امام خميني(ره) به معناي واقعي احياگر اسلام در همه ابعاد معرفتي، سياسي، تربيتي، اجتماعي و اخلاقي بود.

وي ادامه داد: در طول تاريخ اسلام، همواره علما و بزرگاني داشته‌ايم كه براي احياي اسلام رنج‌ها بردند، اما هيچ يك به اندازه امام توفيق نداشتند. هر كدام از علما و بزرگان در صد سال اخير در احياي اسلام نقش مهمي داشتند كه سرانجام امام خميني با انقلاب اسلامي آن را كامل كردند و به توفيقات فراواني دست يافتند.

وي به تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي ميرزاي شيرازي، شهيد مدرس و ديگر بزرگان اشاره كرد و گفت: هر كدام از اين بزرگان به نوبه خود گام بلندي را در حوزه‌هاي علميه برداشتند، اما گامي كه امام(ره) براي احياي فرهنگ و هويت اسلامي برداشت، گام بلندتري بود و توانست مسير انحرافي جامعه اسلامي و حوزه‌هاي علميه را به مسير علم، اخلاق و تهذيب نفس وارد كند.

دادستان كل كشور افزود: مقدس‌ترين تكاليف حوزه‌ها، علما، محققان و دانشجويان در درجه اول احياي اسلام در همه زمينه‌هاست كه امام خميني(ره) در اين راه موفق بود و راه را براي ديگران و آيندگان هموار كرده است.

وي همچنين به استقرار همه‌ جانبه ميهن اسلامي به عنوان يكي ديگر از خدمات امام خميني(ره) اشاره كرد و گفت: خدمت بزرگي كه امام به ملت ما و به همه ملت‌هاي مسلمان و غيرمسلمان كرد آن بود كه درس استقلال ‌خواهي را به همگان ياد داد و به آن‌ها آموخت كه چگونه در برابر سلطه اجانب روي پاي خود بايستند و تسليم زورگويان و سلطه‌گران نشوند.

وي به پيشرفت‌هاي علمي ايران در سه دهه اخير اشاره كرد و گفت: اگر فداكاري‌هاي جوانان غيور و شهدا نبود امروز ايران اسلامي مظهر قدرت و عظمت نبود و اين پيروزي پر بركت به وجود نمي‌آمد.

دري نجف‌آبادي همچنين به كارشكني‌هاي دشمنان اسلام در پرونده هسته‌يي و ديگر دستاوردهاي علمي ايران اشاره كرد و گفت: كارشكني شيوه دشمنان اسلام است؛ چرا كه آن‌ها نمي‌خواهند ما روي پاي خودمان بايستيم اما دشمنان بدانند كه هر چه فشارها و تهديدها بيشتر شود، ملت ايران همچنان روي پاي خود مي‌ايستد.

وي به انتخاب شايسته خبرگان براي جانشين امام خميني(ره) اشاره و اظهار كرد: بعد از رحلت امام(ره)همه چيز به دليل رهنمودهاي روشنگرانه ايشان آماده بود تا خبرگان رهبري با تصميم بسيار حكيمانه خود حضرت آِيت‌الله خامنه‌اي را به رهبري ايران و جانشيني بر حق امام راحل انتخاب كنند و ايشان نيز در همه عرصه‌ها نشان دادند كه نايب بر حق امام راحل هستند.

دادستان كل كشور ادامه داد: فرزندان و شاگردان امام(ره) در همه جاي عالم خواهند درخشيد و اگر انقلاب ريزش دارد، در كنار آن رويش هم خواهد داشت و اگر بعضي‌ها لايق نيستند تا جز سربازان امام باشند، اشكالي ندارد بار اسلام روي زمين نخواهد ماند.

دادستان كل كشور با بيان اين‌كه " دشمن با جنگ رواني فرهنگي و سياسي، قصد دارد نظام، انقلاب و امام(ره) را تخريب كند" افزود: دشمنان ما از انقلاب ضربه سنگيني خورده‌اند.

وي همچنين اظهار كرد: بعضي از افراد هستند كه متاسفانه نمي‌توان باور كرد كه پيرو آرمان‌هاي امام و رهبر هستند، آنان همچون موريانه‌هايي هستند كه بنيان‌هاي انقلاب را از بين خواهند برد.

وي به حادثه شيراز، فسادهاي موجود و تهاجم فكري دشمن اشاره كرد و گفت: علما، بزرگان و دلسوزان بدانند كه دشمنان قصد مقابله با غيرت ديني و روحيه امام و رهبري را دارند و همه بايد هوشيار باشيم.

دري نجف‌آبادي به حضور پر شور مردم در نوزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در مرقد ايشان اشاره كرد و گفت: مردم عزيز از داخل و خارج كشور در مرقد امام خميني اجتماع كردند و به بيانات نوراني حضرت آيت الله خامنه‌اي گوش دادند و بار ديگر به فرزند حضرت زهرا(س) ابراز محبت و دوستي كردند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن