تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816858068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انديشمند نيجريه‌اي: حوزه علميه باقرالعلوم نيجريه، جايگاه نشر آراء فقهي امام خميني(ره) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: انديشمند نيجريه‌اي: حوزه علميه باقرالعلوم نيجريه، جايگاه نشر آراء فقهي امام خميني(ره) است
گروه بين‌الملل: حوزه‌هاي علميه شيعيان و اهل تسنن به عنوان مركزي مهم براي انتشار آراء فقهي و اصولي امام خميني(ره) در نيجريه فعاليت‌مي‌كنند كه در اين ميان حوزه علميه «باقرالعلوم» شهر «كانو» (واقع در شمال نيجريه) مهم‌ترين اين مراكز و يكي از اماكن انتشار كتاب‌ها و آثار بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران به شمارمي‌رود.
«محمد نور»، استاد حوزه علميه «باقر العلوم» شهر كانوي نيجريه در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار گروه بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در اين‌باره گفت: بسياري از احزاب و گروه‌هاي اسلامي نيجريه، آراء و انديشه‌هاي امام خميني(ره) را كه نشأ‌ت‌گرفته از مفاهيم و آموزه‌هاي قرآني و تعاليم و مبادي صحيح دين اسلام است، به عنوان الگوي خود قرارداده‌اند.

محمد نور ‌گفت: حوزه‌هاي شيعي نيجريه از آثار و انديشه‌هاي امام خميني(ره) تأثير زيادي پذيرفته و هم‌اكنون‌ كتاب‌هاي امام در زمينه آراء فقهي و برخي كتاب‌هاي علماي شيعه ايران ترجمه‌شده در اين حوزه‌ها براي طلاب علوم ديني تدريس‌مي‌شود و همچنين، حوزه‌هاي ديني اهل‌سنت نيجريه نيز امام راحل را به عنوان يك شخصيت ديني قابل احترام در جهان اسلام مي‌دانند كه دست‌آورد عظيمي براي مسلمانان عصر حاضر داشته‌است‌.

محمد نور افزود: بيشتر انديشمندان و علماي مذاهب اسلامي از انديشه‌هاي وحدت‌گرايانه و آزادي‌خواه امام خميني(ره) استقبال‌كردند، اما برخي علما كه تحت تأثير افكار غربي و صهيونيستي هستند، به دليل نگاه مغرضانه نمي‌توانند انديشه‌ها و آراء امام را بپذيرند و پيوسته از اختلافات بين شيعه و سني سخن به ميان مي‌آورند.

وي گفت: قبل از نهضت آزادي‌خواه خميني كبير(ره) مردم و به‌ويژه جوانان به نظام كمونيست و سرمايه‌داري گرايش‌داشتند، امام بنيانگذار انقلاب اسلامي هويت اصيل اسلامي را به جوانان مسلمان برگرداند و به مسلمانان عزت و كرامت انساني عطاكرد.

همچنين، افكار و انديشه‌هاي امام خميني(ره) به سلاطين و حكام جهان اين انديشه را داد كه در برابر ظلم و ستم، مقاومت‌ و براي حل مشكلات امت اسلام تلاش‌كنند.

محمد نور تأكيدكرد: امام خميني (ره) از ارزش‌ها و مبادي صحيح دين اسلام به خوبي دفاع‌كرد و آن را در سراسر جهان گسترش‌داد، چراكه قبل از نهضت عظيم انقلاب اسلامي ايران، تعاليم و ومبادي دين اسلام در برخي مناطق جهان مهجور بود و امام توانست با مجاهدت وصف‌ناپذير خود دين اسلام را در اروپا، آمريكاي لاتين و آفريقا گسترش‌دهد.

وي افزود: تقويت گفت‌وگوي اسلامي نيازمند همكاري گروه‌هاي مختلف شيعه و سني است و مسأله فلسطين، موضع‌‌‌گيري واحد در برابر توهين جوامع غربي به مقدسات اسلامي، برپايي همايش‌هاي ديني و فرهنگي مشترك، تأسيس دارالتقريب بين شيعيان و اهل‌تسنن، مسايل ديپلماتيك و ديدار بين نمايندگان مجالس كشورهاي اسلامي از راه‌هاي تقويت وحدت و همبستگي بين مسلمانان است.

محمد نور تصريح‌كرد: استكبار جهاني و دشمنان مسلمانان از ديرباز براي تحريف انديشه‌هاي امام خميني(ره) تلاش‌كرده‌اند و اين وظيفه ماست كه از ارزش‌هاي والاي اخلاقي و اسلامي امام راحل دفاع‌كنيم و اگر مسلمانان وحدت داخلي خود را حفظ‌ و از تفرقه و اختلافات طايفه‌اي و مذهبي خودداري‌كنند، دشمن هرگز نمي‌تواند به صفوف مسلمين ضربه واردكند كه نمونه آن وحدت داخلي جنبش حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) است.

وي در ادامه اين گفت‌وگو اظهاركرد: به ثمررساندن نظام اسلامي در ايران بزرگترين دست‌آورد امام خميني(ره) به شمار مي‌رود كه اين به بركت تلاش و مجاهدت ايشان اتفاق‌افتاد و همچنين، روز جهاني قدس نيز از ديگر دست‌آوردهاي انقلاب اسلامي و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران است كه مسلمانان با راهپيمايي در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در برابر سياست‌هاي غيرانساني رژيم اشغالگر قدس اعتراض خود را سرمي‌دهند.
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن