تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821113760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنفرانس تبيين انديشه‌هاي امام خميني (ره ) در باكو برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كنفرانس تبيين انديشه‌هاي امام خميني (ره ) در باكو برگزار شد
باكو- كنفرانس تبيين انديشه‌هاي نوآوري امام خميني (ره ) با حضور مسوولان و شخصيت‌هاي مختلف ديني و مذهبي در باكو برگزار شد.

اين مراسم روز سه شنبه به مناسبت نوزدهمين سالگشت ارتحال رهبر انقلاب از سوي نمايندگي ولي فقيه و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در جمهوري آذربايجان و با شركت اساتيد دانشگاه ها، شرق شناسان ، مسوولان و كاركنان نهادهاي ايراني ، اديبان ، مسئولان حزب اسلامي و اقشار مردم در تالار تورال باكو برپا شد.

سفير ايران در باكو در اين همايش يك روزه گفت : در زمان دوران مبارزاتي امام خميني (ره ) عالمان و شخصيت‌هاي ديني برجسته‌اي وجودداشتند ولي نوآوري امام به عنوان مرجع بزرگ تقليد مورد تصديق آحاد و اقشار مختلف مردم قرار گرفت و به پشتوانه همين مردم ، انقلاب اسلامي ايران به پيروزي رسيد.

ناصر حميدي زارع افزود: ارتش و ديگر قواي مسلح ايران نيز با درك واقعي اهداف امام خميني (ره ) و باالهام از بيانات اين رهبر گرانقدر دركنار مردم در جهت اهداف مشخص براي تامين امنيت و آسايش مردم تلاش كردند.

وي اضافه كرد: بدنبال پيروزي انقلاب اسلامي كه قدرت‌هاي شرق و غرب باانجام توطئه‌هاي مختلف و محاصره اقتصادي سعي در مهارپيشرفت انقلاب داشتند امام با بيان اين مهم كه ما مي‌توانيم مردم ايران را به اين باور رساند كه مي‌توانند بااتكاي به خود روي پاي خود بايستد و اين مهم بارها درعرصه‌هاي مختلف محقق شده و به همين خاطر ايران اسلامي به موفقيت‌هاي بزرگي در بخش‌هاي مختلف علمي دست يافته است .

#‪;۱۶۰‬زارع درادامه گفت : بعضي قدرت‌ها سعي دارند با تروريست قلمداد كردن مسلمانان ، مانع پيشرفت اسلام شوند ولي با اراده خداوندي حق پيروز است .

واصم محمدعلي اف رييس دانشكده الهيات دانشگاه دولتي باكو نيز دراين مراسم با گراميداشت سالروز ارتحال امام خميني (ره )، پيام تسليت رييس اداره مسلمانان قفقاز را كه در سفر آلمان به سر مي‌برد به اين كنفرانس ابلاغ كرد.

عضو شوراي علمي اداره مسلمانان قفقاز افزود : امام خميني (ره ) يكي از شخصيت‌هاي محبوب و برجسته قرن بيستم بود كه فرهنگ اسلام را در سراسر جهان زنده كرد و اسلام واقعي را به جهانيان شناساند.

محمد علي اف اضافه كرد: درطول تاريخ اسلام اين طور تلقي مي‌شد كه اسلام تنها دين عبادت است ولي امام به بشريت ثابت كرد كه اسلام دين حاكميت ، اخلاق و اجتماعي است و قادر به اداره حكومت با الهام از دستورات خداوندي است .

وي گفت : پس از ‪ ۷۰‬سال حكومت ماركسيستي مردم به روشني دريافتند كه اين حكومت براي تامين نيازهاي بشري ايجاد نشده ولي تصورات اسلامي امام خميني (ره ) ديدگاه‌ها را در ممالك اسلامي و غيراسلامي تغيير داد و اسلام به عنوان دين انقلابي كه قصد ايجاد عدالت و برابري را در ميان انسانها دارد از سوي آحاد مختلف مردم جهان پذيرفته شد.

رييس دانشكده الهيات دانشگاه دولتي باكو گفت : امام خميني (ره ) معناي حقيقي اسلام را به دنيا ارايه كرد و با صدور فتواي برگزاري نماز در كنار مردم مسلمان اهل تسنن در عربستان سعودي بدون استفاده از مهر تاثير مهمي در وحدت مسلمانان برجاي گذاشت .

محمد علي اف افزود: نامگذاري هفته وحدت درسالروز مولود پيامبر اكرم (ص ) بناي وحدت مسلمانان پايه ريزي شد و از آن زمان كنفرانس‌هاي بين‌المللي مهمي درخصوص وحدت اسلامي با شركت شخصيت‌هاي مختلف ديني ، مذهبي و سياسي دنيا اعم از سني و شيعه برگزار مي‌شود.

#‪ ;۱۶۰‬وي با اشاره به اينكه بعد از حكومت علي (ع ) ، امام خميني (ره ) اولين حكومت اسلامي را تشكيل داد اضافه كرد : جذابيتي كه دين اسلام دارد ، مردم اقصي نقاط مختلف جهان را به خود جذب مي‌كند و با اراده آنها پذيرفته مي‌شود و اين يكي از تاثيرات مهم اسلام به رهبري امام خميني (ره ) است .

عضو شوراي علمي اداره مسلمانان قفقاز گفت : امام آثار بي‌نظير و ارزشمندي در عرصه‌هاي مختلف اسلام ، سياست و دين دارد و كتب جديد، مهم و نوآوري‌هاي وي پاسخگوي اسلام است .

رييس دانشكده الهيات دانشگاه دولتي باكو افزود : در فقه اسلام و قرآن ، عرفان ، منطق و فلسفه موضوعي نيست كه امام خميني (ره ) به آن پاسخ نداده باشد.

محمد علي اف در پايان اضافه كرد: امام خميني (ره ) ثابت كرد كه انسانها با پيش گرفتن راه حق به حقوق و حقه خود در برابر ظلم و تجاوز و زورگويي خواهند رسيد.

نماينده ولي فقيه درجمهوري آذربايجان نيز با بيان اينكه امام خميني ( ره ) درتاريخ ذات الابعاد (شخصيتي چند وجهي ) ثبت شده گفت : هر وجه امام راحل درياي ژرف و عميقي است و جستجو درآثار امام از نظر علمي ، اخلاقي ، عرفاني ، فلسفه ، اجتماعي و سياسي كاري دشوار و زمان بر است .

حجت‌الاسلام اجاق نژاد افزود: امام خميني (ره ) با ايجاد نظامي ، اصول اداره حكومت را براي تمام مردم دنيا شناساند.

وي اضافه كرد: زماني كه در ايران بردن نهج البلاغه به دانشگاه جرم بود و نمازگزار براي خواندن نماز خجالت مي‌كشيد با اين وضعيت امام خميني (ره ) به عنوان مرجع تقليد با شناخت كامل از فلسفه و عرفان قدرتي ايجاد كرد كه با درهم شكستن طاغوت و برقراي نظام اسلامي همانند پيامبر اسلام (ص ) اقدام به امر به معروف كرد. #‪;۱۶۰‬
نماينده ولي فقيه در جمهوري آذربايجان گفت : امام با ايجاد نظام اسلامي جوان‌هاي با اراده‌اي را تربيت كرد كه حافظ اسلام هستند.

حجت‌الاسلام اجاق نژاد افزود: اگر امروز از سوي دشمنان اقدامي عليه اسلام انجام و پيامبر اسلام را تحقير مي‌كنند به جهت رشد اسلام به تاثير از امام خميني (ره ) است و به اين خاطر به مقابله و مبارزه با اسلام برخاسته اند.

شاهين اسد از ديگر شخصيت‌هاي اسلامي جمهوري آذربايجان نيز گفت :
امام به دنياي اسلام روح جديدي بخشيد و مالك اسلامي را از رنج استكبار و ظالمان رها كرد.

وي شجاعت امام راحل را ناشي ازمعنويت وي دانست وافزود: امروز غرب براي توسعه و پيشرفت ايران اسلامي بهانه حمايت از تروريسم و تلاش براي دستيابي به سلاح اتمي را مطرح مي‌كند و اين به دليل اين است كه ايران با برخورداري از دين و معنويت در مقابل آنان ايستاده است .

استاد عسگر از ديگر سخنرانان گفت : امام خميني (ره ) حكومت شيطاني و ظالم را بر هم ريخت و جكومت اسلامي را برپا كرد.

در ادامه اين مراسم چند شخصيت ديگر جمهوري آذربايجان در خصوص فضايل ، نوآوري ها، آثار و مقام والاي امام خميني (ره ) سخنراني كردند .

خاورم ** ‪۱۳۶۶**۱۴۴۰**۲۴۵‬

---> ايرنا.
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن