تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814677507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه مصر: ظهور امام خميني(ره) نقطه عطفي در تاريخ معاصر جهان بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: استاد دانشگاه مصر: ظهور امام خميني(ره) نقطه عطفي در تاريخ معاصر جهان بود
گروه بين‌الملل: تأثير امام خميني(ره) بر سياست خارجي جهان و عرصه بين‌الملل بر هيچ‌كس پوشيده‌نيست و ظهور امام خميني(ره) نقطه عطفي در تاريخ معاصر جهان بود.
«مدحت حماد» استاد زبان و ادبيات فارسي دانشگاه «طنطا»ي مصر در گفت‌و‌گوي اختصاصي با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: تأثير افكار و انديشه‌هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران از دو جنبه قابل بررسي است؛ نخست ميزان تأثير‌پذيري جامعه بين‌الملل و جهان معاصر از افكار امام(ره) و دوم تأثير بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در كشورهاي عربي و اسلامي كه در حال حاضر بسيار مهم است.

حماد افزود: جهان تا قبل از پيروزي انقلاب ايران، تجربه چنين جنبش عظيمي را نداشت، امام با آمدن خود نظام پارلماني، ليبرالي و پادشاهي را برانداخت و جمهوري اسلامي را كه در نوع خود بي‌نظير بود به‌عنوان نظام سياسي جديد در جهان معاصر به وجود آورد و همچون رهبري بزرگ در سراسر جهان شناخته‌شد.

استاد دانشگاه طنطاي مصر در ادامه تصريح‌كرد: طرح جديد امام(ره) و انقلاب ايشان تهديدي مستقيم براي منافع اروپا و آمريكا در منطقه بود، بنابراين غرب با سياست جديد خود براي از بين‌بردن اين نظام تلاش خود را آغاز‌كرد و سرانجام با تحميل جنگ عراق عليه ايران براي تحقق اهداف شوم خود گام‌برداشت.

اين انديشمند و پژوهشگر مصري اظهار‌كرد: برخي ويژگي‌هاي بارز شخصيتي امام (ره) در اشعار ايشان نهفته است؛ چرا‌كه وي در تاريخ ادبيات معاصر ايران به شعر علماي دين جايگاه ويژه‌اي بخشيد و با شخصيت عرفاني خود فرصت سرودن شعر را به مردان دين اعطا‌كرد.

وي افزود: با خواندن شعر امام، عرفان و روحانيت زيبايي تمام وجودم را فرا‌مي‌گيرد؛ چراكه عرفاني خالص در شعر او وجود دارد به گونه‌اي كه مي‌توانم بگويم وي فرشته‌اي بود كه شعر مي‌سرود و عرفان را در رباعيات خود تركيب‌كرد.

مدحت حماد با بيان اين‌كه پيش‌بيني‌هاي امام(ره) درباره آينده نيز بسيار جالب و زيباست، گفت: ايشان در يكي از رباعياتش از «صدام» سخن گفته و آينده‌اي شبيه آنچه امروز براي رهبر مستكبر رژيم بعث عراق اتفاق افتاد براي وي پيش‌بيني‌مي‌كند و مي‌گويد: «جمهوري اسلامي ما جاودان است و صدام سرانجام در صد دام گرفتار خواهد‌شد» و اين غزل امام نبوغ و عرفان امام (ره) را به خوبي نشان‌مي‌دهد.

استاد دانشگاه طنطاي مصر دشمني با باطل و مبارزه‌طلبي امام خميني براي رسيدن به حق و تحقق اهدافي كه به آن ايمان داشت را از ديگر ويژگي‌هاي امام (ره) دانست و تصريح‌كرد: امام خميني رهبري كامل بود كه در سن 63 سالگي با عزم فولادين خود مبارزه با شاه خائن را آغاز‌كرد و اين امر بيانگر اين است كه كهولت سن هرگز نمي‌تواند انسان را از اهداف انقلابي خود دور‌كند و حتي شهادت پسر بزرگوارش «مصطفي خميني» نيز اين رهبر بزرگ را از تلاش براي رسيدن به اهدافش منصرف‌نكرد.

اين انديشمند مصري در ادامه تلاش براي تحقق وحدت اسلامي را از محورهاي مهم اهداف انقلابي امام توصيف‌كرد و گفت: وحدت مهم‌ترين و نخستين عامل در تشكيل هر حكومت و نيروي بزرگ در كشورهاي عربي به‌ويژه جهان اسلام است، امام معتقد بود اگر كشورهاي اسلامي با يكديگر متحدنشوند كشورهاي بزرگ و قدرتمند به راحتي خواهند توانست بر جهان اسلام مسلط شوند؛ اما متأسفانه كشورهاي عربي در بهره‌مندي از رهنمودهاي امام(ره) اشتباه‌كرده و در حال حاضر نتيجه اين اشتباه را در تسلط اسراييل بر فلسطين و نفوذ آمريكا براي كسب تمامي ثروت‌ اين كشورها به‌ويژه در منطقه خليج مشاهده‌مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار‌كرد: امام خميني(ره)، «مهاتما گاندي» رهبر و پيشواي سياسي و اخلاقي هند و «نلسون ماندلا» رهبر مبارزات ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي و رييس‌جمهور سابق اين كشور، سه شخصيت بزرگ جهان معاصر بودند كه با مبارزه‌طلبي و نبرد با باطل و صبر در برابر مشكلات، اهداف انقلابي خود را محقق‌كرده و تأثيري شگرف بر جهان معاصر گذاشتند.

مدحت حماد در پايان اين گفت‌وگو با اشاره به تلاش‌ آمريكا و اسراييل براي كم‌رنگ جلوه‌دادن افكار و انديشه‌هاي امام خميني افزود: حوادث كنوني منطقه و شكست‌هاي پي‌درپي اسراييل بهترين پاسخ براي ناكامي تلاش‌هاي صهيونيسم در اين‌باره است؛ چراكه قدرت دروغين اسراييل ضعيف شده و اين رژيم در حال نابودي است و اين امر تحقق پيش‌بيني‌هاي امام خميني(ره) و شكست قدرت‌هاي استكبار را به خوبي نشان‌مي‌دهد.
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن