تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813265413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خشونت جنسي در فرانسه دو برابر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خشونت جنسي در فرانسه دو برابر شد
طبق اين گزارش، خشونت هاي جنسي بين زنان 20 تا 24 ساله در سال 2000 حدود 4/1 درصد بوده است كه اين ميزان در سال 2006 به 9/7 درصد رسيده است. به طور كلي 16 درصد از زنان و 5 درصد از مردان ابراز داشتند كه مورد آزار و اذيت و خشونت هاي جنسي قرار گرفته اند


باشگاه جواني برنا/ فرشيد روحاني - بحران جهاني غذا موجب شده كه مردم در گوشه و كنار جهان راهپيمايي هايي را برگزار كنند. در اردن دختر صدام با پولهاي بيت المال عراق در حال انجام فعاليت بازرگاني است. در امريكا چند زن مسلمان به خاطر حجابشان از كار اخراج شده اند. همچنين دو نفر ركورد طولاني دست دادن با هم را شكستند. كشف گور دستجمعي در فرانسه، افزايش بيكاري در آلمان و افزايش خشونت جنسي در فرانسه از جمله خبر هاي امروز است.

راهپيمايي براي غذا

دهها هزار نفر در سراسر جهان براي جمع آوري پول و آگاهي رساني درباره افزايش بهاي غذا دست به تظاهرات مي زنند. اين تظاهرات به زودي در سواحل شرقي آسيا آغاز در ساير كشورها ادامه و سپس در سواحل غربي آمريكا خاتمه مي يابد.

شعار اين راهپيمايي "به گرسنگي پايان دهيد، راهپيمايي جهاني كنيد" است كه در يك دوره 24ساعته در سراسر جهان برگزار خواهد شد. سازمان جهاني غذا كه برگزار كننده اين راهپيمايي است اميدوار است بتواند كمك هاي مالي براي تغذيه كودكان مدرسه اي جلب كند. همچنين كمك 500 ميليون دلاري عربستان سعودي بخشي از نياز فوري برنامه جهاني غذا را تامين كرده است.

ركوردي براي دست دادن

ركورد جهاني دست دادن شكسته شد. طولاني ترين مدت دست دادن به مدت 5/9 ساعت در كتاب ثبت ركوردهاي جهان "گينس" به ثبت رسيد. بر اساس اين گزارش دو دوست در شهر سانفرانسيسكو در ايالت كاليفرنياي امريكا اعلام كردند توانسته اند با نه ساعت و نيم دست دادن، ركورد جهاني دست دادن را بشكنند. اين ركورد قبلا در اختيار دو دوست آلماني بود كه به مدت 9 ساعت با يكديگر دست داده بودند.

همكاري اقتصادي دختران صدام و ملك حسين

"رغد " دختر صدام و " هيا" دختر ملك حسين كه همسر امير امارات است با به كارگيري صدها ميليون دلار از جمله پول هاي خارج شده از عراق با اهدافي خاص به فعاليت اقتصادي در بصره مشغول شده اند.

افراد نامبرده مركزي با نام مركز آباداني و سرمايه گذاري جنوب عراق در خاك امارات عربي متحده راه اندازي كرده اند كه " محمد بن راشد آل مكتوم " حاكم دبي و همسرش هيا ـ دختر ملك حسين شاه سابق اردن ـ و رغد صدام حسين دختر صدام نيز در آن همكاري دارند.

كشف گور دسته‌جمعي در فرانسه

بقاياي اجساد انساني در يك منطقه جنگي در يكي از مناطق جنگي در خاك فرانسه كشف شد. كارشناسان باستان شناس، تاريخ دفن اين اجساد را در زمان جنگ جهاني دوم ذكر مي كنند. به باور كارشناسان، اين اجساد متعلق به يك گردان از سربازان استراليايي و انگليسي است كه در زمان جنگ جهاني دوم در منطقه فرومل در شمال فرانسه كشته شده اند. حفاري ها تا زمان بررسي هاي بيشتر از سوي مقامات رسمي فرانسوي به حالت تعليق درآمده است.

اخراج به خاطر نپوشيدن لباس تنگ

شش زن مسلمان در امريكا به دليل امتناع از پوشيدن لباسهاي تنگ و چسبان توسط كارفرماي خود از كار اخراج شدند. اين 6 زن مسلمان كه در يك كمپاني بسته بندي در "مينه سوتا" آمريكا كار مي كردند به دليل امتناع از پوشيدن لباسهاي تنگ و چسبان كه يونيفورم آنها در محل كارشان به حساب مي آمد، از كار بركنار شدند.

رييس جديد شركت بسته بندي كه اين زنان در آن كار مي كردند با نقض قوانين حقوق بشر و آزاديهاي مذهبي در آمريكا اين 6 زن مسلمان را از كار بركنار كرد. بر اساس گزارش شوراي روابط اسلام - امريكا ، اجبار در پوشش براي زنان از قوميت هاي مذهبي متفاوت در اين كشور امري خلاف و غير قانوني تلقي مي شود. بر اساس قانون حقوق مدني ايالت مينه سوتا در امريكا مصوب سال 1964، كارفرمايان بايد در خصوص پوشش كارگران و كارمندان خود با توجه به مذهب و مليت افراد با آنها برخورد كنند.

افزايش خشونت جنسي در فرانسه

بر اساس تحقيقات انجام شده يك موسسه در فرانسه، بين سالهاي 2000 تا 2006 ميزان خشونت هاي جنسي در اين كشور دو برابر شده است. طبق گزارشات منتشر شده ميزان آزار و اذيت و خشونتهاي جنسي در فرانسه نسبت به شش سال گذشته دو برابر شده است. بر طبق اين گزارش 3/2 درصد از زنان 45 تا 59 در سال 2000 مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته اند ولي اين ميزان در سال 2006 به 9/4 درصد رسيده است. طبق اين گزارش، خشونت هاي جنسي بين زنان 20 تا 24 ساله در سال 2000 حدود 4/1 درصد بوده است كه اين ميزان در سال 2006 به 9/7 درصد رسيده است. به طور كلي 16 درصد از زنان و 5 درصد از مردان ابراز داشتند كه مورد آزار و اذيت و خشونت هاي جنسي قرار گرفته اند.

افزايش بيكاري در آلمان

به گفته مقامات وزارت كار آلمان نرخ بيكاري در پايان ماه مارس سال جاري افزايش يافته است كه بر اين اساس حدود 4 هزار نفر به شاغلان فصلي و جويندگان كار در اين كشور اضافه شده است. سال جديد براي دولتمردان آلماني خوشايند نبوده است چرا كه اين كشور علاوه بر ركود اقتصادي، شمار بيكاران و كارگران فصلي نسبت به سال گذشته در اين كشورافزايش يافته است. به گفته مقامات وزارت كار آلمان، نرخ بيكاري در اين كشور در پايان ماه مارس سال جاري به 9/7 درصد رسيده است. بر اساس همين گزارش از جمله عوامل افزايش بيكاري در اين كشور ركود اقتصادي و بحران مالي در چند ماهه گذشته بوده است.
***
در باشگاه جواني برنا ثبت‌نام كنيد: [email protected]
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن