تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820215278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشجويان خراسان شمالي بر شناخت ابعاد شخصيت امام خميني تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دانشجويان خراسان شمالي بر شناخت ابعاد شخصيت امام خميني تاكيد كردند
شماري از دانشجويان خراسان شمالي بر لزوم آشناسازي بيشتر جامعه با تمام زواياي شخصيتي حضرت امام خميني(ره) تاكيد كردند.

آنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي تاكيد كردند امام راحل با جنبه‌هاي قوي شخصيت خود در پيروزي انقلاب اسلامي نقشي بي‌نظير داشت كه اين ابعاد بايد هر چه بيشتر براي مردم به ويژه نسل جوان شكافته شود.

يك دانشجوي بجنوردي در اين خصوص گفت: آشنايي با شخصيت علمي، ديني، فرهنگي، سياسي و اجتماعي امام راحل مي‌تواند نسل سوم نظام را در هر يك از اين زمينه‌ها راهبري كند.

تكتم نيستاني ادامه داد: اكنون تنها نقش مذهبي امام خميني(ره) پر رنگ شده حال آنكه امام راحل جامعه‌شناس، فيلسوف و اديب نيز بوده‌اند كه نگاه از هر يك از اين زوايا عمق شخصيت ايشان را روشن‌تر مي‌سازد.

وي اظهار داشت: اكنون بسياري از رسانه‌هاي صهيونيستي و غربي برآنند كه شخصيت امام را واژگونه جلوه دهند لذا آشنايي بيشتر با مستندات، شخصيت و كتابهاي ايشان مي‌تواند اين توطئه‌ها را خنثي كند.

يكي از دانشجويان شيرواني نيز گفت: لازم است تاثير شخصيت و اقتدار امام در مقابله با مشكلات نيز شناخته شود.

اكبر كاظم‌پور افزودت: امام خميني نه تنها مرجعي مذهبي و بنيانگذار انقلابي سياسي است بلكه شخصيتي علمي نيز بوده‌اند.

وي وجود شخصيتي بزرگ مانند امام(ره) را ذخيره‌اي براي نظام اسلامي، نسل امروزي و پشتوانه‌اي براي ادامه حيات انقلاب اسلامي خواند.

او ادامه داد: بايد در دانشگاهها برنامه‌ها و سمينارهايي به‌منظور آشنايي با چهره واقعي و شخصيت ايشان برگزار شود.

رقيه شمس نيز با اشاره به اينكه اكنون خرد و بزرگ اين جامعه از امام به عنوان اسوه‌اي فراموش‌ناشدني ياد مي‌كنند گفت: بايد تمام زواياي شخصيت ايشان فراموش نشدني باشد.

وي افزود: همانگونه كه در كتابهاي آموزش و پرورش از امام خميني ياد شده نياز است دانشجويان مركز آموزش عالي نيز در واحدهاي درسي خود بيشتر با شخصيت و انديشه‌هاي حضرت امام آشنا شوند.

مسوول تشكل سياسي استادان دانشگاههاي خراسان شمالي و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد نيز بر لزوم پرداختن به تمام ابعاد شخصيتي حضرت امام(ره) تاكيد و بيان كرد: دليل محبوبيت امام در بين عموم تنها به خاطر رهبري سياسي ايشان نبوده است.

دكتر جواد هروي به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: ويژگيهاي اخلاقي، مذهبي، علمي، فلسفي و ادبي امام خميني(ره) بود كه ايشان را به رهبري برتر و محبوب همگان تبديل كرد.

وي افزود: در تاريخ، رهبران سياسي زيادي بوده‌اند كه هيچ يك به اندازه امام خميني(ره) محبوبيت عام ندارند.

او گفت: لازم است در فضاي دانشگاهها به شخصيت بسياري از الگوها پرداخته شود.

وي با توجه به وضعيت كنوني جامعه و دوران گذار نسلها از سنتي به پيشرفته، آشنايي جامع با شخصيت امام راحل را در مراكز علمي ضروري دانست.

او ادامه داد: لازم است كه علاوه بر سياسيون، صاحبنظران دانشگاهي نيز در همايشها و كلاسهاي درس خود به ويژگيهاي شخصيت علمي، ادبي و فلسفي امام‌راحل بيش از پيش بپردازند. ك/‪۴‬
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن