تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819780359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقدم فر در گفتگو با مهر :انتظار فارس از رئيس جمهور / نبايد بهانه به دست معاندين نظام داد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مقدم فر در گفتگو با مهر :انتظار فارس از رئيس جمهور / نبايد بهانه به دست معاندين نظام داد
مديرعامل خبرگزاري فارس درباره توقعش از رئيس دولت نهم با توجه به مواضع احمدي نژاد در حمايت از اين خبرگزاري گفت: ما تنها از دكتر احمدي نژاد مي خواهيم به دوستان وزارت ارشاد توصيه كند كه سعه صدر بيشتري در مواجهه با رسانه ها به خرج دهند.

دكتر حميدرضا مقدم فر در گفتگو با خبرنگار سياسي مهر از نوع عملكرد وزارت ارشاد خصوص توقيف سه روزه اين خبرگزاري ابراز تأسف كرد و با توجه به شايعات منتشره در سايت ها و انتساب اين تصميم به رئيس جمهوري توسط برخي رسانه هاي غير رسمي افزود: آقاي احمدي نژاد اعلام كرده اند از موضوع توقيف و علت آن بي خبر هستند.

مديرعامل خبرگزاري فارس با اشاره به جوابيه منتشر شده در خبرگزاري متبوعش در اين باره گفت : ما نسبت به مستندات ارائه شده در اين خصوص و نحوه مقابله با آن كه به نظرمان موضوعي ساده و به راحتي قابل حل بود و طي يك هفته اخير نيز به كرات در رسانه ها به صورت گمانه زني مطرح شده ، حرف داريم.

وي ضمن ارائه توضيحاتي در خصوص انتشار اخبار مربوط به احتمال تغيير رئيس كل بانك مركزي در خبرگزاري فارس افزود : با توجه به فضايي كه در اين خصوص در اغلب رسانه هاي داخلي وجود داشت خبرگزاري فارس نيز اين مسئله را صرفا به عنوان يك احتمال مطرح نمود و اين طبيعي است كه مي توان براي يك احتمال دو حالت صدق و كذب را هم در نظر داشت.

مقدم فر با بيان اينكه مستندات ارائه شده براي توقيف سه روزه خبرگزاري فارس از نظرش قابل قبول نيست، ادامه داد : عليرغم اين مسئله ما براي تمكين در برابر قانون و در ساعت 30/11 امروز پس از دريافت نامه رسمي موضوع را پذيرفتيم و به رغم عدم رفع ابهامات موجود كار را متوقف كرديم.

مديرعامل خبرگزاري فارس درباره توقعش از رئيس دولت نهم با توجه به مواضع احمدي نژاد در حمايت از آن خبرگزاري اظهار داشت : ما تنها از دكتر احمدي نژاد مي خواهيم به دوستان وزارت ارشاد توصيه كند كه سعه صدر بيشتري در مواجهه با رسانه ها داشته و آنگونه كه شاهد بوديم به صورت شتابان به برخورد با رسانه ها نپردازد.

مقدم فر همچنين گفت : هر چند كه توقيف موقت خبرگزاري فارس در شرايط كنوني ما را ناراحت كرده اما بيش از آن در اين خصوص موضوع ناراحت كننده سوءاستفاده رسانه هاي خارجي و صهيونيستي از اين مسئله بوده است. متاسفانه پس از انتشار اخبار مربوط به توقيف فارس اين موضوع به بهانه اي در دست رسانه هاي معاند نظام مبدل گشت كه بر اساس آن ، موضوع برخورد با رسانه ها در داخل كشور را مورد پردازش و جوسازيهاي هميشگي شان قرار دهند.

وي با تاكيد بر اينكه ما نبايد با دست خودمان به رسانه هاي معاند نظام بهانه بدهيم، اظهار داشت : به هر صورت يك رسانه اگر جسارت و ريسك پذيري را كنار بگذارد بدون شك به ورطه محافظه كاري وارد خواهد شد و اين چيزي است كه نظام اسلامي ، مردم و افكار عمومي از رسانه ها انتظار ندارند.

مدير عامل خبرگزاري فارس با اشاره به سابقه پيش بيني تحولات سياسي در اين خبرگزاري، ادامه داد : پيش از اين بسياري از پيش بيني هاي فارس در خصوص تغيير وزرا درست از آب در آمده بوده و در اين خصوص نيز صرفا احتمال يك موضوع مطرح شد و ما به بيان آن پرداخته بوديم، اما ما حتي در خصوص اين خبر يك تذكر هم دريافت نكرديم ولي حتي به محض آنكه شفاها از ناراحتي مسئولان نسبت به انتشار آن آگاه شديم نيز خبر را از روي سايت برداشته و آن را تكذيب نموديم.

مقدم فر افزود : به نظر ما براي خبرگزاري اي همچون خبرگزاري فارس كه از جمله رسانه هاي مدافع نظام و حامي رويكردهاي دولت محترم بوده و حتي گاهي به عنوان رسانه دولت نيز معرفي شده است، چنين برخوردي شايسته نبود ولي همانطور كه گفتم ناراحتي ما بيشتر به سبب مطرح شدن بهانه اي جديد براي رسانه هاي غربي است.

وي تصريح كرد : به هر صورت ما درون يك خانواده قرار داريم و مسائل ما تماما درون نظام است. در اين خصوص نيز اگر يكي از مسئولان از داخل دولت حتي به صورت تلفني به من اطلاع مي داد كه لازم است براي مصالح ملي حتي خبرگزاري فارس يك هفته تعطيل شود با كمال ميل آن را مي پذيرفتم.

مديرعامل خبرگزاري فارس افزود : اما اينكه دو ساعت پيش از آن كه حتي به صورت شفاهي در اين باره اطلاعي به ما داده شود خبرگزاري فارس از سوي خبرگزاري ايرنا به دروغ پراكني متهم شده و مطالبي قابل تامل در آنجا مطرح مي شود، مسئله اي است كه هيچگونه توجيهي ندارد.

وي در پايان گفتگو با مهر اظهار داشت : انتظار ما از مسئولان وزارت ارشاد اين است كه با خويشتنداري، سعه صدر و صبر به دور از تصميمات شتاب زده در خصوص رسانه ها عمل كنند چرا كه برآيند چنين تصميماتي به سود نظام نخواهد بود.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 450]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن