تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820938780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره آخرين منجي گامي موثر در راستاي همسوسازي برنامه‌هاي مهدوي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره آخرين منجي گامي موثر در راستاي همسوسازي برنامه‌هاي مهدوي است
به گزارش روابط عمومي جشنواره بين‌المللي آخرين منجي، حجت‌الاسلام سيد حامد حسيني تهراني، مدير دفتر قم مركز جهاني حضرت ولي عصر (عج) در تشريح لزوم پرداختن به مباحث مهدوي به بررسي تقسيم بندي اعصار از نگاه متفكران پرداخت و گفت: برخي معتقدند ما هنوز در تمدن مدرن هستيم و گروهي ديگر معتقدد كه ما از عصر تمدن مدرن در حال گذار به سمت سنت‌ها هستيم. در هر يك از اين تقسيم بندي‌ها تمدن بشري ريزش‌ها و رويش‌هايي داشته است و اين روند بشر را دچار انحطاط اخلاقي كرده است.

وي ادامه داد: بشري كه دچار انحطاط اخلاقي شده رويش‌هايي را هم در خود ايجاد كرده است. انسان‌هايي كه كمال گرا و آرمانگرا هستند وقتي جامعه را دچار انحطاط اخلاقي مي‌بينند خواه ناخواه واخوردگي پيدا مي‌كنند و اين امر باعث مي‌شود از فضاي جامعه فاصله بگيرند و به دنبال معنا و معنويت باشند كه اين فرصت مناسبي براي اديان مختلف جهت جذب افراد به خود ايجاد مي‌كند مدير دفتر قم مركز جهاني حضرت ولي عصر (عج) با اشاره به تلاش فرق و اديان مختلف چون يهود، مسيح و بودايي در بهره‌گيري از فرصت‌ها براي جذب گروه هاي مختلف مردم به خود اظهار داشت: يهودي‌ها براي استفاده از اين فرصت دست به فرقه‌سازي زدند. اين فرقه‌سازي ها خطر انحراف مسير بشر از ساحت دين را گوشزد مي‌كند.اين فرقه‌ها داعيه منجي گرايانه خود را براي بشر طوري تفهيم مي‌كنند تا بشر از هويت خود فاصله بگيرندو در خدمت اهداف آنها باشد.

وي با اشاره به گرايش و استقبال مردم جهان از مسئله مهدويت و منجي گرايي تبيين مباحث مهدوي را نياز امروز جهان و راهي براي رهايي مردم از دام فرقه‌سازي هاي دروغين دانست.

حجت‌الاسلام حسيني تهراني اسلامي شدن حكومت را در گرو تعريف صحيح مفهوم انتظار دانست و گفت: بايد افراد مختلف را با فرهنگ مهدوي آشنا و سعي كنيم با بررسي راهبردهاي فرهنگي، راهبردهاي مهدوي را به عرف و زندگي روزمره افراد تزريق كنيم و در اين صورت آرام آرام مي‌بينيم جامعه از آسيب ها مصون مي‌ماند.

وي با تاكيد بر لزوم معرفي و تبيين جذابيت‌هاي وجود امام زملن (عج) و انقلاب اين امر را عاملي براي پذيرش مكتب تشيع به عنوان كاملترين مكتب عنوان كرد.

مدير دفتر قم مركز جهاني حضرت ولي عصر (عج) تبيين مفاهيم مهدوي به جامعه را يكي از وظايف جشنواره و همايش‌هاي در حوزه مهدويت عنوان كرد و به آسيب شناسي اين همايش‌ها و جشنواره‌ها پرداخت و گفت: يكي از آسيب‌هايي كه به برنامه‌هاي مهدوي وارد است اين است كه اين برخي همايش‌ها مانند نمايشگاه شده است و به برگزاري يك برنامه مهدوي صرف تبديل شده است بدون اينكه در اينكار برنامه ريزي دقيقي صورت گيرد و هدفمند انجام شود.

وي تصريح كرد: همايش‌ها و جشنواره‌ها بايد راهبردي شوند. در برخي برنامه هاي مهدوي فراخوان ارسال مقاله اعلام مي‌شود اما بايد كاري كنيم كه اين مقالات به عنوان راهبرد در جامعه به منصه ظهور برسد و در بافت اصلي اجتماع تزريق شود. گاهي بايد براي قشر فرهيخته جامعه استراتژي تدوين شود و بعضي مواقع بايد در بافت اجتماع يك جهت دهي كلي ايجاد كرد تا باعث پويايي و نشاط در جامعه شويم.

حجت‌الاسلام حسيني تهراني هماهنگ‌سازي و همسوسازي برنامهه‌هاي مهدوي را يكي از وظايف جشنواره بين‌المللي آخرين منجي خواند و خاطر نشان كرد: بايد سعي شود جشنواره از صورت نمايش و كليدي خارج شود و براي اينكه اهداف متوازن و متقاطع تدوين كنيم اينها را به صورت طولي و عرضي در كنار هم بچينيم و در يك فرآيند فرهنگي به آنها جهت دهيم.

لازم به ذكر است كه معرفي ابعاد وجودي و معرفتي حضرت مهدي (عج) به جامعه جهاني، تبيين سياست‌هاي راهبردي نظام در معرفي منجي حقيقي بشريت در برابر ادعاي دروغين استكبار كه خود را منجي بشريت مي‌خواند و فرهنگ‌سازي جهت ايجاد آمادگي و زمينه‌سازي ظهور آخرين منجي در جامعه جهاني از جمله اهداف جشنواره آخرين منجي است.

حمايت و مساعدت گروه‌ها و نهادها و سازمان‌هاي دولتي و غير دولتي كه در مورد حضرت مهدي (عج) كوشش داشته و دارند از طريق اطلاع رساني مناسب ، ترويج تفكر ظهور به گونه‌اي كه مردم حضور را فراموش نكنند ، ايجاد روحيه اميد و نشاط در بين مردم از طريق اجراي يك جريان فكري فرهنگي همراه با برنامه‌هاي شاد و نشاط آفرين توسط تمامي ارگانهاي فرهنگي كشور.

_ معرفي كاركردهاي رسانه‌هاي نوين در جهت گسترش فرهنگ مهدويت و بررسي آراء و نظرات انديشمندان پيرامون منجي و چگونگي نقش انقلابي وي در نهضت توحيد و عدالت گستري نيز از ديگر اهداف اين جشنواره عنوان شده است.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن