تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820445107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خميني(ره) از منظر انديشمندان و سياستمداران جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام خميني(ره) از منظر انديشمندان و سياستمداران جهاني
همه انديشمندان و متفكرين جهان در طول حيات پربركت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با همه وجود به انديشه‌هاي آن بزرگوار اعتقاد داشتند. اين اعتقاد، امروز راسخ تر از گذشته است و هر روز كه مي‌گذرد عمق انديشه‌هاي ناب امام(ره) تجلي مي‌يابد...

زندگي، رفتار و انديشه‌هاي امام خميني (ره) الگويي تمام عيار براي همه مردم دنيا است. امروز اين اعتقاد راسخ چون گذشته وجود دارد كه پس از گذشت ‪ ۱۹‬سال از دوران پرالتهاب خرداد سال ‪ ۶۸‬انديشه و افكار امام(ره) راهگشاي همه دوران تاريخ خواهد بود.

انديشه‌هاي امام(ره) به عنوان الگو، چشم انداز و راهبرد زندگي مردم جهان است و همه متفكرين و انديشمندان جهان با الهام از اين انديشه‌ها چشم انداز جديدي براي خود ترسيم كرده اند.

نگاهي به آنچه برخي انديشمندان و سياسيون عالم در خصوص شخصيت وجودي امام خميني(ره) بيان كردند، گواه اين موضوع است.

علامه فضل الله در مورد امام(ره) مي‌گويد: امام خميني(ره) پيامبرگونه رسالت الهي خويش را حمل كرد و سرانجام شهيد جهاد و رنج شديد خود شد.

حزب الله لبنان نيز در خصوص بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: خبر وفات امام خميني(ره) رهبر بزرگ اسلام، قلب همه را شكست، كمرها را خم و چشمها را اشكبار كرد. او پناهگاه همه بود. امام خميني(ره) گوهر يگانه‌اي بود كه در ظلمت تاريخ معاصر درخشيد.

رييس جمهوري پاكستان نيز در تبيين انديشه‌هاي امام(ره) گفت: عزتي كه امام خميني(ره) براي اسلام برگرداندند، تا ابد باقي خواهد ماند.

رهبر حركت اسلامي پاكستان پس از وفات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت:
جهان اسلام رهبر بزرگ خود را از دست داد، امامي كه رهبري شايسته براي همه محرومين و مستضعفين بود.

دبير كل سازمان ملل متحد در مورد امام(ره) گفت: مردم ايران رهبري بزرگ را از دست دادند و من عظمت اندوه مسلمانان اين كشور را به خوبي درك مي‌كنم.

فيدل كاسترو كه بيش از ‪ ۵۰‬سال در عالم سياست نقش دارد، در مورد امام(ره) گفت: اينجانب مفتخر به برخورداري از امتياز آشنايي نزديك با يكي از بزرگترين شخصيت‌هاي تاريخ شدم، يك آشنايي بسيار نزديك با خلوت آخرين سال ها ، روزها و دقايق زندگي در كنار نزديكترين افراد خانواده و دوستانش، تنها مي‌توانم از عميق‌ترين گوشه قلبم بگويم و تكرار كنم كه او يك نمونه بود، يك نمونه واقعي.

پاپ ژان پل دوم، رهبر فقيد كاتوليك‌هاي جهان درباره شخصيت وجودي امام خميني(ره) گفت: بر ما لازم است كه ضمن اداي احترام در برابر همه دستاوردهاي آيت الله خميني(ره) كه با رهبري سياسي و ديني خود براي ملت و امت خويش به ارمغان آورد، تامل عميق و تشكر تقدير نماييم.

فرانچسكو فرانجيلا دبير كل سازمان جهاني گردشگري نيز در مورد اين اسوه دين و دينداري گفت: به نظر من امام خميني(ره) كه داراي شخصيت جهاني بود، نه تنها تاريخ معاصر ايران، بلكه تاريخ معاصر جهان را تحت تاثير افكار و انديشه‌هاي والاي خود قرار داد.

دبير كل كنگره آفريقا نيز در مورد امام خميني(ره) گفت: رهبر ايران در واقع تحسين و احترام همه مردم جهان بود، او براي مظلومين و مستضعفين رهبري افسانه‌اي و براي ملل مستقل، مرجعي الهام بخش بود. تعليمات و ديدگاه‌هاي روشنفكرانه او راهنما و اميد بخش مردمي بود كه با مقاومت و مبارزه به سوي آزادي وعدالت اجتماعي حركت كنند.

وزير آموزش و پرورش بوسني وهرزگوين در مورد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: امام(ره) به ما نشان داد كه اسلام زنده است. درباره امام خميني(ره) ما خيلي زياد و خوب مي‌دانيم چگونه شخصيتي است، زماني كه ما در برنامه هاي تلويزيون تصوير مردمي را ديديم كه آشكارا و مكرر مي‌گويند استعمار و ويراني كافي است، ما مسلمان هستيم، بسياري از استادان جوان در سارايوو و بوسني وهرزگوين به امام خميني(ره) عشق ورزيدند.

وي گفت: در حقيقت بسياري از ما و همه مسلمانان بوسني وهرزگوين طرفدار و مدافع انديشه‌هاي امام خميني(ره) هستند، خوب است شما بدانيد كه از زمان انقلاب اسلامي تاكنون در بوسني و هرزگوين ما نام امام خميني(ره) را به عنوان پدربزرگ تلفظ مي‌كرديم و ما مي‌دانيم كه پدربزرگ چه كسي بود و چقدر در بيداري وهدايت انسان موثر بود. من مي‌دانم تاكنون بسياري از مقالات و سخنراني‌هايي كه توسط امام(ره) نوشته و انجام شده به زبان بوسنيايي ترجمه شده است، آنچه شخصيت امام خميني(ره) به ما نشان داد، آن بود كه اسلام زنده است.

سرگشي بابورين معاون دوماي روسيه در مورد شخصيت امام خميني(ره) گفت:
جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از تعيين‌كننده ترين كشورهاي منطقه در جهان مطرح است و امام خميني(ره) به عنوان پرچمدار اين حركت بزرگ در مراكز علمي جهان مي‌درخشند، اگر گورباچف به پيش بيني‌ها و توصيه‌هاي پيامبر گونه امام خميني(ره) عمل مي‌كرد، روسيه امروز در دام شيطان بزرگ گرفتار نمي شد.

روژه گارودي فيلسوف و انديشمنمد فرانسوي در مورد شخصيت تابناك امام خميني (ره) گفت: انقلاب كه به رهبري امام خميني(ره) روي داد، متعلق به تمدن بشري بود و به يك جامعه و ملت خاص اختصاص نداشت.

فرانسيس نيكولاس سفير فرانسه در ايران در مورد امام(ره) گفت: ما ملت فرانسه بسيار خوشحاليم كه با پذيرش امام خميني(ره) در پيش از پيروي انقلاب اسلامي، وارد تاريخ انقلاب اسلامي ايران شديم .

هيتوشي موتوشيما، شهردار تاكازاكي ژاپن نيز در مورد شخصيت امام خميني(ره) گفت: به جرات مي‌توان گفت كه رهبري امام خميني(ره) و تابعيت ملت ايران از ايشان و نفوذ رهبر در دل‌هاي مردم در تاريخ معاصر، باورنكردني و منحصر به فرد است.

كاپوچي اسقف اعظم بيت‌المقدس نيز گفت: به يقين امام خميني(ره) براي همه مسلمانان و مردم آزاد جهان به عنوان اسطوره مقاومت و مبارزه جاودانه خواهد ماند وهمچنان در قلب مردم جهان جاي خواهد داشت. امام(ره) پدر مستضعفين جهان بود و از دست دادن ايشان غم بزرگ براي همه محرومان دنياست.

پروفسورعبدالمالك نيسان بايف قزاق نيز در مورد امام(ره) گفت: امنيت اخلاقي بهترين نوع امنيتي است كه امام خميني(ره) آن را پايه ريزي كرد. در نتيجه مجاهدت‌هاي كشورهاي اسلامي خود باور كردند و امروز شاهد رشد سريع آنها هستيم .

مصطفي يعقوب از مالزي در مورد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: تنها ايرانيان نيستند كه به امام خميني(ره) عشق مي‌ورزند، بلكه او يك رهبر مورد احترام همه كشورهاي مسلمان بود كه رحلتش ضايعه بزرگي براي جهان است.

كيشو لعل رييس جبهه حقوق اساسي بشر و عضو سابق پارلمان هند در مورد امام( ره) گفت: در تاريخ صد ساله اخير، هيچ رهبري با نفوذ آيت الله خميني(ره) كه بتواند مردمش را عاشقانه مريد خود سازد، وجود نداشته است، لذا رهبريت جديد ايران مسووليت بسيار سنگين ادامه راه ايشان، جلب اعتماد كامل مردم و بازسازي كشور را به عهده دارد.

امام بخاري رهبر مسلمانان هند نيز در مورد شخصيت امام(ره) گفت: او مردي مومن، مجتهد و تاريخ ساز و معمار سده اخير بود. آنچنان مرد مجاهدي مثل او در صد سال اخير وجود نداشته است.

دمزج بن عاشق از يمن در مورد امام(ره) گفت: امام بزرگوار! روز رحلت تو، روز غم و اندوه بود و اين حزن و اندوه نه تنها ملت ايران، بلكه همه مسلمانان و مستضعفان را در سوگ و ماتم فرو برد. از جهاد تو بود كه روح ايمان بر قلب و جان ما دميد وعدل و صبر و شكيبايي، معناي تازه‌اي يافت.

موسوويني رييس جمهور سابق اوگاندا در مورد امام خميني(ره) گفت: امام خميني(ره) رهبر روحاني و بزرگي بود كه نه تنها مسلمانان ايران، بلكه جهان از او الهام مي‌گرفتند.

نلسون ماندلا رييس جمهوري سابق آفريقاي جنوبي نيز در مورد امام(ره) گفت:

رهبري منحصر به فرد امام خميني(ره) بود كه توانست با دست خالي ملت ايران را به پيروزي برساند.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن