تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821095868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با محسن خليلي، آقاي گل ليگ برتر و مهاجم جديد تيم ملي‌ يا بوندس‌ليگا يا دوري الامارات‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با محسن خليلي، آقاي گل ليگ برتر و مهاجم جديد تيم ملي‌ يا بوندس‌ليگا يا دوري الامارات‌
جام جم آنلاين: آقاي گل ليگ برتر مثل سرمربي تيمش پس از قهرماني قصد خداحافظي در اوج را دارد. 18‌گل بدون پنالتي يك فصل رويايي را براي محسن خليلي رقم زد، اما مهاجم اين روزهاي تيم ملي مي‌خواهد فصل بعد در يكي از ليگ‌هاي اروپايي توپ بزند.


بوندس ليگا هدف اول محسن، آقاي‌گل است و اگر نشد، خودش دوست دارد يك فصل حضور در دوري الامارات را تجربه كند. او كه هنوز پايش به گلزني براي تيم ملي فوتبال باز نشده، از علاقه‌اش براي حضور ثابت در تركيب اين تيم مي‌گويد و معتقد است مي‌تواند مثل سرمربي فعلي تيم ملي سال‌ها خط حمله تيم ملي را بيمه كند.

او كه با 61 درصد راي مردم به عنوان بهترين و تاثيرگذارترين بازيكن فصل پرسپوليس در برنامه 90 انتخاب شد، نام تيم فصل بعدش را نگفت، اما نويد داد كه در روزهاي آينده يك سورپرايز خوب براي
روزنامه جام‌جم داشته باشد.

به عنوان آقاي گل ليگ برتر، انتظار فيكس بازي كردن در تيم ملي را داري؟

بازيكني كه انتظار ثابت بازي كردن نداشته باشد، بهتر است بازي نكند. بدترين روز زندگي من روزي است كه روي نيمكت بنشينم. حتي وقتي از روي نيمكت به زمين مي‌روم و گل مي‌زنم هم برايم لطف چنداني ندارد.

به نظر خودم، لياقت و تجربه‌اش را دارم كه براي تيم ملي به صورت ثابت بازي كنم.

مهاجمان تيم ملي بتازگي از زير سايه علي دايي بيرون آمده‌اند. قبول داري كار دشواري در پيش داري؟

پس از خداحافظي دايي از تيم ملي مردم دنبال كسي مي‌گردند كه بخوبي او گل بزند. توقعات از مهاجمان ملي را دايي با گل‌هايش بالا برده است. من نمي‌توانم بگويم جاي او را مي‌گيرم، اما سعي مي‌كنم مفيد باشم.
مي‌كوشم در تيم ملي هم مثل پرسپوليس توقعات را برآورده كنم.

در 6 بازي ملي ثبت شده هنوز گلي نزده‌اي.

در بيشتر اين بازي‌ها به صورت ثابت در زمين نبوده‌ام. مهاجم براي گل زدن احتياج به زمان و هماهنگي با هافبك‌ها دارد. بتازگي در كنار بازيكنان تيم ملي قرار گرفته‌ام. اين ركورد را با گل‌هايم جبران خواهم كرد.

ظاهرا تيم ملي هم با سيستم تك‌فوروارد بازي مي‌كند. اين موضوع كار تو را سخت‌تر نمي‌كند؟

الان سيستم 1324 در فوتبال دنيا باب شده است، اما اين سيستم به 2 بازيكن كناري قوي و يك بازيساز‌ متبحر نياز دارد. هر تيمي كه با اين سيستم بازي كند و در اين 3 پست بازيكنان خوب داشته باشد، موفق مي‌شود. البته به نظرم چون در ايران تازه استفاده از اين سيستم رايج شده است، شايد كمي طول بكشد تا به بازدهي مطلوب برسد. در پرسپوليس هم نتوانستيم اين سيستم را بخوبي پياده كنيم.

اما شنيده‌ام خودت دوست داري در خط حمله يك زوج مكمل داشته باشي؟

با پتانسيلي كه در ايران هست، استفاده از 2 مهاجم بيشتر جواب مي‌دهد. من هم به همين دليل سيستم دو فوروارد را بيشتر دوست دارم. در گذشته هم با هر بازيكني كه كنارم بازي كرده، خيلي سريع هماهنگ شده‌ام؛ اما فعلا قرار است تيم ملي با يك فوروارد بازي كند و من هم براي بازي در اين شرايط آماده مي‌شوم.

علي دايي به عنوان يك مهاجم، بيشترين گل ملي را در فوتبال دنيا زده است. حالا به عنوان سرمربي تيم ملي، تمرين خاصي با مهاجمان مي‌كند يا تمريناتش كلي است؟

مربي‌اي كه قبلا پست مهاجم داشته، سعي مي‌كند تجربياتش را در اختيارفوروارد‌ها قرار دهد؛ اما آقاي دايي با توجه به سال‌ها تجربه حضور در فوتبال اروپا به تمام بازيكنان يكسان تمرين مي‌دهد. فعلا تمرينات تيم ملي درخصوص هماهنگي بازيكنان با سيستم‌ است؛ چون بيشتر بازيكنان در تيم‌هاي باشگاهي خود با سيستم ديگري بازي مي‌كرده‌اند.

شنيده‌ام پيش دوستانت گفته‌اي پس از يك فصل رويايي مي‌خواهي مثل قطبي در اوج از پرسپوليس جدا شوي؟

وقتي به پرسپوليس آمدم، با سايپا قهرمان شده بودم و جام باشگاه‌هاي آسيا را در پيش داشتيم. من بايد تصميم مي‌گرفتم و به نظرم بهترين تصميم را گرفتم. الان هم همين شرايط براي من حاكم است. فعلا تمركزم روي بازي‌هاي ملي است و منتظر فرصتي هستم تا در جلسه‌اي با كاشاني درخصوص تيم فصل بعدم تصميم بگيرم.

فاكتورهايت براي انتخاب تيم، نام تيم است يا پول بيشتر يا موارد ديگر؟

مهمترين فاكتور موفقيت من در آن تيم است. اول جايي كه در آن بازي مي‌كنم، برايم مهم است و مبلغ قرارداد در درجه دوم اهميت قرار دارد. با چند باشگاه اروپايي صحبت كرده‌ام آنها هم مشتاق هستند چون 18 گل در يك فصل بدون حتي يك پنالتي، ركورد جالب و بي‌سابقه‌اي محسوب مي‌شود.

ممكن است مثل ديگر بازيكنان ايراني ابتدا حضور در ليگ امارات را تجربه كني؟

انتخاب اولم اروپاست، اگر نشد يك سال در دوري‌الامارات توپ خواهم زد. مي‌خواهم به جايي بروم كه بازي كنم. اگر قرار باشد در يك تيم اروپايي نيمكت‌نشين باشم، ترجيح مي‌دهم در فوتبال امارات بازي كنم. يك پيشنهاد خيلي جدي از يك تيم اماراتي دارم كه بتازگي از دسته پايين به دسته يك آمده است. اما مي‌خواهم تيمي را انتخاب كنم كه از پرسپوليس قوي‌تر باشد. اما خودم فكر مي‌كنم به آن سطح رسيده‌ام كه در فوتبال اروپا بازي كنم.

با توجه به بازي كم ملي در برخي ليگ‌هاي اروپايي نمي‌تواني بازي كني.

نه به انگليس فكر نمي‌كنم. با چند تيم آلماني صحبت كرده‌ام. مي‌توانم در بوندس ليگاي يك بازي كنم.

به تو ايراد نمي‌گيرند كه بازي ملي‌ات كم است؟

از ليگ ما شناخت دارند و علي دايي را مي‌شناسند. مي‌دانند كه با وجود او طبيعي است كه بازي ملي ديگر مهاجمان ايراني كم باشد. در كشور برزيل هم مهاجمان زيادي به اروپا مي‌روند، اما فقط رونالدو مهاجم تيم ملي است.

پس حضور تو در ليگ هشتم حرفه‌اي منتفي است. نه در پرسپوليس و نه در هيچ تيم ديگري.

چون قرارداد رسمي نبسته‌ام، نمي‌توانم صددرصد بگويم. اما در ايران نمي‌توانم در تيم ديگري غير از پرسپوليس بازي كنم؛ چون هنوز يك سال ديگر قرارداد دارم، ضمن اين كه در ايران تيمي بهتر از پرسپوليس وجود ندارد. احمقانه است كه اين تيم را ترك كنم.

هادي اصغري هم مثل تو 18 گل زد، اما از تيم ملي خط خورده. جاي او بودي چه كار مي‌كردي؟

تنها كاري كه مي‌توانستم بكنم اين بود كه با تمرين بيشتر نقاط ضعفم را برطرف كنم تا دفعه بعد قوي‌تر از قبل وارد اردوي تيم ملي بشوم. فكر كنم بزرگ‌ترين مشكل هادي اين بود كه در اردوهاي ملي تجربه كمي داشت. اما در همين مدت هم نشان داد كه بازيكن شايسته‌اي است.

اگر 2 بازي رفت و برگشت مقابل امارات را ببريم، نيمي از راه صعود را پيموده‌ايم.

پيشرفت تيم ملي امارات در چند سال اخير محسوس بوده فرق آنها با ما اين بوده است كه ما يك تيم تازه شكل گرفته را داريم، اما آنها مدت‌هاست كنار هم تمرين و بازي مي‌كنند. اميدوارم پس از پيروزي مقابل امارات، كويت و سوريه براي دور بعد با برنامه جامع‌تري به سراغ مسابقات مقدماتي جام جهاني برويم.

اختلاف شما و نيكبخت واحدي در پرسپوليس تا حدودي تيم را به حاشيه برد. در تيم ملي هم با او اصطكاك‌خواهي داشت؟

آن حواشي حوالي تيم پرسپوليس بود. الان از آن حواشي خبري نيست. اواخر فصل سوءتفاهم‌هاي ميان من و علي برطرف شد و الان با او مشكلي ندارم. رابطه‌اي كه در بيرون از زمين با علي دارم، به من خيلي كمك مي‌كند.
تجربه‌اي كه هر دو از آن روزها به دست آورده‌ايم، خيلي از مشكلات را حل كرد. كساني بودند كه نمي‌خواستند پرسپوليس نتيجه بگيرد و بهترين راه ضربه‌زدن به تيم را از كار انداختن خط حمله تيم مي‌ديدند.

هم با سايپا قهرماني را تجربه كردي، هم با پرسپوليس كدام بيشتر چسبيد؟

هر كدام طمع خاص خودش را داشت، اما قهرماني با پرسپوليس هيجان بيشتري داشت. هيچ‌وقت در زندگي ورزشي‌ام چه در سختي و چه در خوشي گريه نكرده بودم؛ اما پس از پايان بازي با سپاهان در رختكن اشك شوق ريختم. پيش از آن خودم را آدم محكمي مي‌دانستم.

مي‌گويند نظم و انضباط خاصي در اردوي تيم ملي حاكم است.

در سايپا هم كه بوديم، اولين فاكتوري كه دايي بر آن تاكيد داشت، نظم بود. او نظم و انضباط را از فوتبال آلمان ياد گرفته است. الان در اردوي تيم ملي نظم خيلي خوبي حاكم است و كوچكترين خطاي بازيكنان با جريمه نقدي مواجه مي‌شود. مثلا اگر سر ميز شام با موبايل صحبت كني، 100 دلار جريمه مي‌شوي.

در اين دو سال به وحيد طالب‌لو خوب گل زدي. او به اردوي تيم ملي دعوت نشده است، نظرت در اين باره چيست؟

وحيد گلر شايسته‌اي است. من به همه گلرهاي ليگ گل زده‌ام و بدشانسي او بوده است كه در اين 2‌سال 5 گل از من خورده است.

نظرت راجع به محروميت علي كريمي چيست؟

در خصوص مصاحبه وي اجازه ندارم صحبت كنم، اما اميدوارم مشكلات او هر چه زودتر برطرف شود و دوباره تيم ملي علي كريمي را داشته باشد چون بازيكن مفيدي است و مي‌تواند خيلي به تيم ملي كمك كند.

عنايتي پس از بازي با زامبيا تصميم به خداحافظي گرفت، اما علي دايي از او حمايت كرد.

خيلي خوشحال شدم كه ديدم سرمربي تيم حامي بازيكن است و از اين حركت دايي قوت قلب گرفتم. پس از اين مي‌دانم حتي در سختي‌ها يك حمايت‌كننده دارم.

در طول اين مصاحبه از كساني كه از تو انتقاد كرده و پشت سرت حرف زده بودند، به نيكي ياد كردي. چرا؟

ياد گرفته‌ام موشك جواب موشك نيست. اگر بخواهم به مسائل خارج از زمين بازي توجه كنم، خيلي زود از دور خارج مي‌شوم. توجه نكردن به حاشيه‌رمز موفقيت من بوده است. مثل فصل گذشته تمام حرف‌هايم را در ميدان مسابقه مي‌زنم.

مي‌گويند رابطه قديمي با علي دايي حضور تو در تيم ملي را تضمين مي‌كند.

وقتي علي آقا سرمربي تيم ملي شد، سعي كردم رابطه‌ام با او را كاملا اصولي كنم تا تعبير سوءاستفاده از اين رابطه نشود.

شنيده‌ام به مسائل معنوي و مذهبي هم اعتقاد مخصوصي داري.

2 سال هر هفته مي‌رفتم جمكران. فصل پيش هم پس از هر بازي كه براي پرسپوليس گل زدم، به مشهد رفتم. نذر داشتم فرداي هر گل به پابوس امام رضا (ع)‌ بروم. دوست دارم بنده‌اي باشم كه خدا به من نگاه كند. خوشبختانه تا به حال هر وقت خدا را صدا زده‌ام، جوابم را داده.

اميرحسين متقي‌
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن