تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793273104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقاضا براي خودرو با نزديكي به تعطيلات افزايش يافتتندباد گراني وزيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تقاضا براي خودرو با نزديكي به تعطيلات افزايش يافتتندباد گراني وزيد
حميدرضا بهداد- با نزديك شدن به تعطيلات چند روزه پيش رو، بازار خودروي داخل باز هم در معرض تندباد گراني قرار گرفت و قيمت‌ها افزايش يافت.


اين در حالي است كه به گفته نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت، اين گراني نسبتا محسوس تنها به خودروهاي پلاك شده و آماده تحويل مربوط بوده و ناپايدار است به نحوي كه طي هفته آينده و با توجه به پايان تعطيلات، بازار رو به آرامش گذاشته و قيمت‌ها پايين خواهد آمد.
در واقع دليل گراني فعلي در بازار خودرو كشور به افزايش تقاضاي مشتريان كه براي مسافرت نياز به خودرو دارند مربوط است چرا كه ميزان عرضه با تقاضا همخواني ندارد، بنابراين طبيعي است كه اين بازار با شرايط مذكور در معرض گراني قرار گيرد. به هر حال با توجه به گفته نمايشگاه‌داران، طي هفته جاري، بازار خودروهاي داخلي روزهاي گراني را پيش رو داشته، اما با اتمام تعطيلات تقاضا پايين آمده و هفته آينده آرامش نسبي در آن حكمفرما خواهد شد اين در حالي است كه احتمالا اين آرامش نسبي نيز دوام چنداني نخواهد آورد چرا كه در حال نزديك شدن به فصل تابستان و آغاز مسافرت‌هاي تابستاني هستيم كه اين نيز مي‌تواند بهانه‌اي باشد براي سير صعودي قيمت‌ها در سطح وسيع‌تر در بازار خودرو كشور.
ريو هم ...
در حال حاضر با چشم‌پوشي از پرايد، معروف‌ترين محصول شركت كيا كره جنوبي، ريو به حساب مي‌آيد كه در سايپا مونتاژ مي‌شود. اين در حالي است كه هم اكنون پس از زانتيا و پرشيا كه به يكباره با افزايش قيمت روبه‌رو شدند، اين خودرو نيز قدم در مسير آنها گذاشته و روندي صعودي را در قيمت به خود گرفت. به نحوي كه در حال حاضر ريو با قيمت 13ميليون و 800هزار تومان در بازار داخل خريد و فروش مي‌شود. به گفته نمايشگا‌ه‌داران دليل گراني اين خودرو، به پايان عرضه ريوهاي 12ميليون و 600هزار توماني توسط سايپا برمي‌گردد. ريو تا همين مدت اخير قيمتي حدود 13ميليون و اندي داشت.
نوسان ماكسيمايي
طي يكي دو هفته اخير ماكسيما با نوساني اندك در نمودار قيمت خود روبه‌رو شد. اين محصول نيسان ژاپن كه با تيراژي پايين در پارس‌خودرو مونتاژ مي‌شود در پي فروش نقدي‌اش طي هفته گذشته اندكي ارزان و پس از مدتي كوتاه به قيمت سابقش بازگشت اين در حالي است كه هم‌اكنون ماكسيما باز هم كمي ارزاني شامل حالش شد به نحوي كه اين خودرو در حال حاضر با قيمت 41ميليون و 500هزار تومان در بازار داخل به فروش مي‌رسد. اين محصول معمولا در صدر جدول رده‌بندي خودروهاي توليد داخل از لحاظ سطح كيفي قرار دارد.
گراني دوباره پژو پارس
پس از آنكه پژو پارس محصول پرفروش ايران‌خودرو طي هفته گذشته اندكي ارزان شد، طي هفته جاري باز هم قيمت‌اش افزايش يافت. اين خودرو به‌رغم مصرف سوخت نسبتا بالايش داراي مشتريان پروپاقرصي در بازار داخل بوده و هم‌اكنون با قيمت 18ميليون و 500هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. اين در حالي است كه چندي پيش بروز نقص فني در برخي پژو پارس‌هاي توليدي سال گذشته نگراني‌هايي را براي دارندگان آن به وجود آورد كه ظاهرا به گفته ايران‌خودرويي‌ها هم‌اكنون اين مشكل در حال برطرف شدن است.
زانيتا در مسير ثبات
زانيتا فعلا آرام است. اين را نمايشگاهداران پايتخت، مي‌گويند. اين خودرو كه زماني تنها 17ميليون تومان قيمت داشت و با افزايش استقبال مشتريان داخلي به 24ميليون طي اوايل سال گذشته رسيد، پس از سهميه‌بندي بنزين به لحاظ مصرف سوخت نسبتا مناسبش، بيش از پيش با اقبال خريد روبه‌رو شد و طي روزهاي پاياني سال 86 به مدت دو ماه روند صعودي عجيبي را در قيمت به خود گرفت و قيمت آن به 32ميليون تومان نيز رسيد اما با فروش فوري يك هزار و 200 دستگاه زانتيا، اين خودرو اندكي ارزان شد و هم‌اكنون نيز با قيمت 30ميليون و 400هزار تومان در بازار داخل خريد و فروش مي‌شود.
پژو405
هر چند كه كمتر كسي تهديد سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت مبني بر خروج پژو405 محصول پرفروش ايران‌خودرو را از خط توليد باور كرد، اما تنها انتشار اين خبر كافي بود تا بازار اين خودرو، هر چند اندك تكان خورده و دستخوش تغيير شود. به نحوي كه هم‌اكنون پژو405 بنزين‌سوز پلاك شده با قيمت 14ميليون تومان در بازار داخل خريد و فروش مي‌شود و مدل دوگانه‌سوز آن نيز قيمتي معادل 14ميليون و 400هزار تومان دارد. اين خودرو پس از پژو روآ، پرتيراژترين محصول ايران‌خودرو به حساب مي‌آيد كه بازار بسيار گرمي ميان مشتريان داخلي دارد.
گراني 206 تيپ2
در ميان اعضاي خانواده پژو206، مدل تيپ 2 آن، طي روزهاي اخير با افزايش قيمت روبه‌رو شد و قيمت آن به 14ميليون و 600هزار تومان رسيد. اين در حالي است كه خودروي مذكور جزو پرفروش‌ترين محصولات ايران‌خودرو محسوب مي‌شود كه ظاهرا از خط توليد اين شركت نيز وداع كرده است تا ايران‌خودرويي‌ها تمركز بيشتري روي توليد ساير مدل‌هاي پژو206 داشته باشند. هم‌اكنون 206 تيپ 6 كه تمام اتوماتيك به حساب مي‌آيد قيمتي معادل 18ميليون و 200هزار تومان در بازار دارد در حالي كه تيپ‌هاي 3 و 5 آن به دليل توقف توليد، در بازار نايابند. از ميان مدل‌هاي صندوق‌دار اين خودرو نيز، مدل V1 آن با قيمت 15ميليون و 700هزار تومان در بازار داخل به فروش مي‌رسد و پژو 206 صندوق‌دار V8 نيز قيمتي برابر با 17ميليون تومان دارد.
سورن همچنان گران
محصولات خانواده سمند طي هفته جاري تغييرات خاصي را تجربه نكرده و تنها به لحاظ افزايش تقاضا براي تعطيلات پيش‌رو اندكي گران شده‌اند، به نحوي كه هم‌اكنون سمند معمولي قيمتي معادل 13ميليون و 750هزار تومان در بازار داخل دارد و سمند LX نيز با قيمت 15ميليون و 550هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.
اين در حالي است كه سورن مدل پيشرفته سمند همچنان روزهاي گراني را سپري كرده و به‌رغم وعده ايران‌خودرويي‌ها كه قرار بود سورن تنها يك و نيم ميليون تومان از سمند سال LX گران‌تر باشد، هم‌اكنون اين خودرو قيمتي معادل 18ميليون و 150هزار تومان (بيش از 2ميليون گران‌تر از LX) در بازار داخل دارد. اين در حالي است كه سرير كه به سمند ليموزين شهرت يافته نيز قرار بود حضوري بسيار كمرنگ را در بازار خودروي كشور تجربه كند، كه هنوز خبري از آن نيست.
... تندر-90
تعطيلات چند روزه پيش رو بر قيمت تمام مدل‌هاي تندر-90 نيز تاثير گذاشته و افزايش قيمت آنها را در پي داشته است. به نحوي كه هم اكنون تندر-90اE2 فول با قيمت 14ميليون و 800هزار تومان در بازار داخل خريد و فروش مي‌شود. اين مدل داراي دو اير‌بگ بوده و به فرمان هيدروليك و ترمز ABS مجهز است و اتفاقا 80درصد ثبت‌نام‌كنندگان داخلي تندر-90، اين مدل را براي خريد انتخاب كرده‌اند. ديگر مدل اين خودرو يعني E1 كه داراي ترمز ABS بوده و يك ايربگ نيز دارد، هم اكنون با قيمت 13ميليون و 100هزار تومان در بازار داخل به فروش مي‌رسد.
در حالي كه تندر-90اE0 بدون كولر كه كم تقاضاترين مدل اين خودرو در بازار ايران به حساب مي‌آيد قيمتي معادل 10ميليون و 700هزار تومان دارد.
پرايد و روآ
بسيار طبيعي به نظر مي‌رسد، پرايد در روزهايي كه تقاضاي خريد خودرو در كشور بالا مي‌رود، پيشرو در خريد و فروش باشد. چرا كه هم ارزان‌ترين خودروي توليد داخل به حساب مي‌آيد و هم پرتيراژترين.
البته اين خودرو نيز تحت تاثير جو تعطيلات پيش رو قرار گرفته و اندكي گران شده است. به نحوي كه هم اكنون مدل بنزين‌سوز آن 7ميليون و 850هزار تومان در بازار داخل قيمت داشته و پرايد دوگانه‌سوز نيز با قيمت 8ميليون و 250هزار تومان
خريد و فروش مي‌شود. پژو روآ نيز ديگر خودروي زير 10ميليون تومان توليد داخل، هم اكنون با قيمت 8ميليون و 300هزار تومان در مدل بنزين‌سوز و 8ميليون و 900هزار تومان در مدل دوگانه‌سوز در بازار داخل به فروش مي‌رسد.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن