تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820998692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختلاف بورس و خصوصي‌سازي‌ در واگذاري سهام مخابرات


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اختلاف بورس و خصوصي‌سازي‌ در واگذاري سهام مخابرات


اخبار‌ بورس- گروه بورس:
سهام مخابرات اين بار در چالش مديران بورس و خصوصي‌سازي‌ گرفتار آمده است.

رئيس هيأت عـامل سـازمـان خصوصي‌سازي‌ درگفت‌وگو با همشهري به صراحت اعلام كرد: سهام شركت مخابرات قطعاً پس از تعطيلات عرضه مي‌شود.

اما لحظاتي پس از آن مدير عامل شركت بورس به همشهري گفت: به‌دليل پاره‌اي از مسائل عرضه سهام شركت مخابرات انجام نخواهد شد.

اين روزها داستان خصوصي‌سازي‌ به قصه طول و درازي تبديل شده است. براساس برنامه از پيش اعلام شده قرار بود سهام شركت مخابرات ايران پس از تعطيلات چند روزه در ۲۲ ‌خرداد ماه عرضه شود.

غلامرضا حيدري كرد زنگنه رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي‌سازي‌ در اين باره به همشهري گفت:اگر مشكل خاصي پيش نيايد سهام شركت مخابرات ايران 22‌خرداد ماه در بورس عرضه خواهد شد.

عرضه در ۲۲ خرداد

صابر فيضي مدير عامل شركت مخابرات هم در گفت‌وگو با همشهري تاكيد كرد: مذاكرات با سازمان بورس و سازمان خصوصي‌سازي‌ ادامه دارد و شركت مخابرات به‌دنبال تاييد عرضه در تاريخ ۲۲ خرداد است.

به گفته فيضي سازمان خصوصي‌سازي‌ تاريخ آغاز عرضه سهام مخابرات را به‌صورت كتبي ۲۲ خرداد اعلام كرده وخبر ديگري در اين خصوص هنوز رسما به دست مديران مخابرات نرسيده است.

او تاكيد كرد:از نظر مخابرات مشكلي براي واگذاري سهام وجود ندارد و تمام پيش شرط‌هاي تعيين شده به اجرا رسيده است اما در هر حال، تصميم نهايي در اين خصوص را سازمان خصوصي‌سازي‌ اتخاذ خواهد كرد.

اما علي رحماني، مديرعامل بورس تهران، در سخناني متفاوت درباره عرضه سهام شركت مخابرات ايران گفت:عرضه سهام شركت مخابرات به‌دليل اينكه هنوز كارهاي قانوني اين شركت انجام نشده به تعويق افتاد.

وي اشاره‌اي به تاريخ جديد عرضه سهام اين شركت نكرد ولي در عين حال گفت:شركت مخابرات هنوز به شركت سهامي عام تبديل نشده و در اداره ثبت اسناد به ثبت نرسيده است بنابر اين سهام اين شركت در روز ۲۲ ‌خرداد عرضه نمي‌شود.

شمارشگر خصوصي‌سازي‌

همه اين گفته‌ها باعث شده، موضوع واگذاري سهام شركت مخابرات ايران به بورس كه به اعتقاد كارشناسان پس از واگذاري به بزرگ‌ترين شركت بورس تبديل خواهد شد در هاله‌اي از ابهام فرورود.

شمارشگر خصوصي‌سازي‌ در سال جديد نشان مي‌دهد، سازمان خصوصي‌سازي‌ از ابتداي سال‌جاري تاكنون تنها موفق به عرضه سهام شركت كشتيراني در بورس شده و اين زنگ خطري است براي برنامه خصوصي‌سازي.

مسئولان سازمان خصوصي‌سازي‌ سال گذشته اعلام كرده بودند سهام شركت مخابرات ايران و چندين شركت دولتي ديگر، بلا فاصله پس از پايان تعطيلات نوروزي در بورس عرضه خواهد شد اما آخرين اخبار حاكي از آن است كه واگذاري سهام مخابرات به موانع جديدي بر خورد كرده و گويا به اين زودي‌ها وارد بورس نخواهد شد.

بحث تبديل نشدن سهام اين شركت به سرمايه جديد و فعاليت اين شركت همچنان با رقم سرمايه قبلي (۵۰۰ ميليون تومان) و تبديل نشدن اين شركت به سهامي عام درآستانه واگذاري سهام از جمله موضوعاتي است كه عرضه سهام مخابرات را با خطر تعويق مواجه كرده است، حتي به گفته مدير عامل شركت بورس هنوز مشخص نيست كه چرا با وجود گذشت يك سال از طرح واگذاري سهام مخابرات در بورس اقدامي درخصوص سهامي عام كردن اين شركت و موارد ديگر انجام نشده و چه كساني در اين زمينه مسئول هستند.

به اين ترتيب موانعي كه از ابتداي سال‌جاري بر سر راه خصوصي‌سازي‌ ايجاد شده حركت قطار خصوصي‌سازي‌ را در سال ۸۷ با مشكل مواجه كرده و اين پرسش را در ذهن فعالان بازار سرمايه ايجاد كرده كه آيا‌رؤياي بورس ۷۵ ميليارد دلاري در سال‌جاري محقق مي‌شود؟

تعويق در واگذاري‌هاي ديگر

به گزارش فارس، مديرعامل شركت بورس با تاكيد بر اينكه سهام مخابرات در خرداد ماه عرضه نخواهد شد گفت: هفته گذشته جلسه‌اي با مدير عامل اين شركت برگزار و طي آن مواردي چون وضعيت پروانه اپراتور و كاهش دارايي‌ها و ثبت اين موارد در دفاتر مطرح و بررسي شد.

وي ادامه داد: از سوي ديگر رقم سرمايه جديد و سهامي عام بودن شركت مخابرات در اداره ثبت و اسناد به ثبت نرسيده است.

وي همچنين از تعويق زمان عرضه سهام ۳ شركت سيمان كردستان، پالايشگاه‌هاي اصفهان و تبريز هم خبر داد وگفت: فروشنده سهام شركت سيمان كردستان يعني سرمايه‌گذاري غدير، منتظر تعيين تكليف وضعيت قيمت محصول سيمان است.

تاريخ درج: 12 خرداد 1387 ساعت 20:47 تاريخ تاييد: 12 خرداد 1387 ساعت 21:59 تاريخ به روز رساني: 12 خرداد 1387 ساعت 21:27
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن