تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحويل 20 اتوبوس به اهواز در چند روز آينده


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تحويل 20 اتوبوس به اهواز در چند روز آينده


اتوبوس- مديرعامل اتوبوسراني شهر اهواز خبر داد تا چند روز آينده 20 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اين شهر اضافه مي‌شود.

به گفته قضايي بر اساس برنامه پيش‌بيني شده با همكاري شهرداري اهواز و شوراي شهر در سال 86 مبلغ 000/000/000/35 ريال اعتبار به‌ صورت يكجا به حساب سازمان شهرداري‌ها جهت خريد 199 دستگاه اتوبوس واريز شده كه تا اين تاريخ تعداد 110 دستگاه تحويل شده و 20 دستگاه ديگر تا چند روز آينده تحويل داده مي‌شود.

قضايي افزود: «قبل از سهميه‌بندي بنزين اتوبوسراني متولياني با اين سبك و سياق نداشتند و آماري دقيق نيز براي برنامه‌ريزي حال و آينده در دست نبود. اما بعد از سهميه‌بندي بنزين كه يك عزم ملي بود و با همكاري مردم به اجرا درآمد، ستاد تبصره13، سازمان حمل‌ونقل وزارت كشور و سازمان شهرداري‌ها و همياري‌هاي كشور و حتي اتحاديه اتوبوسراني شهري كشور فعال شده و با جمع‌آوري آمار و ارقام دقيق نسبت به تخصيص اعتبارات و اتوبوس‌هاي مورد نياز همت گماشتند.»

به گفته مديرعامل اتوبوسراني اهواز براي تامين اتوبوس‌هاي شهرها به‌ويژه كلانشهرهاي كشور اتوبوس‌هاي ايويكو از طريق شركت زامياد و اسكانيا به‌جز شركت‌هاي فعال قبلي شهاب‌‌خودرو و شركت گواه از 3شركت سازنده ديگر هم كه به جمع توليد اتوبوس پيوستند، استفاده شد.

قضايي در ادامه افزود: «از جمله در مشهد، تبريز و اصفهان، با اندك زمان ممكن اقدام مؤثري در رفع كمبودها صورت گرفت.»

به گفته قضايي با افزايش اتوبوس‌ها هزينه‌هاي سازمان نيز افزايش خواهد يافت چرا كه سازمان‌هاي اتوبوسراني سازمان‌هاي انتفاعي محسوب نمي‌شوند در واقع سازمان‌هاي خدماتي هستند، از اين‌رو در بودجه سال 86 مقرر شده يك‌سوم هزينه سازمان را شهرداري‌ها و يك‌سوم آن را دولت محترم تقبل نمايد كه در سال 86 شهرداري اهواز كمك‌هاي بسيار خوبي را براي رفع تنگناهاي مالي به اين سازمان گسيل داشته است.

وي تاكيد كرد كه مبالغي نيز از سوي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها پرداخت شد كه سبب شد تا سال 86 با شرايط خوبي در بخش اتوبوسراني براي اهوازي‌ها به پايان برسد.
البته وي تاكيد كرد كه سازمان‌هاي اتوبوسراني نيازمند كمك و مساعدت هستند: «در سال 87 هم بنا به اقدامات دولت در بخش حمل‌ونقل اعتبارات مناسبي مدنظر قرار گرفته شده است. يكي از اقدامات خوبي كه در تحويل اتوبوس‌ها پيش آمد و جاي تشكر از دولت دارد اين بود كه مقرر شد به 8 كلانشهر كشور اتوبوس ديزلي تحويل نشود و به جاي آن اتوبوس‌هاي گازسوز اختصاص يابد.»

وي افزود: «به لحاظ آلايندگي شهرها اگر چنين اتفاقي مي‌افتاد اهواز از اتوبوس كولردار محروم مي‌شد و تمامي 199 دستگاه بدون كولر تحويل مي‌شد. به گفته مديرعامل سازمان اتوبوسراني اهواز و حومه پيگيري‌هاي اين سازمان و همكاري دولت سبب شد تا مصوب هيأت محترم دولت با دستور شفاهي رئيس‌جمهور لغو و اتوبوس كولردار و ديزلي به اهواز تحويل داده شود.»

موضوع بعدي بحث كيفيت اتوبوس‌ها بوده كه به‌ دليل تقاضاي زياد كمتر به كيفيت توجه مي‌شد اما به گفته مديرعامل اتوبوسراني اهواز، عملكرد بازرسان و نمايندگان ويژه از سوي وزارت كشور و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور سبب شد تا نظارت بر كيفيت ساخت افزايش يابد و اين بخش هم فعال شود.

تاريخ درج: 12 خرداد 1387 ساعت 15:04 تاريخ تاييد: 12 خرداد 1387 ساعت 16:50 تاريخ به روز رساني: 12 خرداد 1387 ساعت 16:48
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن