تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيرفرهنگ و ارشاداسلامي: امام راحل اقشار‌ جامعه را احيا‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزيرفرهنگ و ارشاداسلامي: امام راحل اقشار‌ جامعه را احيا‌كرد
جام جم آنلاين: محمد حسين صفارهرندي وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه اصحاب رسانه و هنر روز يكشنبه در حسينيه جماران با آرمانهاي امام راحل تجديد ميثاق كردند. وي گفت: بزرگترين درسي كه امام به ما داد، نگاه به هستي به گونه اي ديگر بود و آنچه امام ما را به آن دعوت كرد، تخلف از مشهودات بيجاي زمانه بود.


به گزارش ايرنا ، وزير فرهنگ وارشاد اسلامي به همراه معاونان، اصحاب رسانه ، مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي وهنرمندان با حضور درحسينيه جماران با آرمانهاي امام راحل ميثاق دوباره بستند.

در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: براي اصحاب فرهنگ و هنر، حضور در حسينيه جماران و مرقد مطهر براي تجديد ميثاق با آرمانهاي امام راحل يك فرصت و افتخار است.

محمدحسين صفارهرندي افزود: اين تجديد پيمان با آرمانهاي امام راحل همان چيزي است كه از خود امام آموختيم و بايد به آنها وفادار باشيم تا كشور از اين به بعد دچار آسيب نشود و مسير تعالي بيشتري را تجربه كند.

وي گفت: بزرگترين درسي كه امام به ما داد، نگاه به هستي به گونه اي ديگر بود و آنچه امام ما را به آن دعوت كرد، تخلف از مشهودات بيجاي زمانه بود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: اين نوع نگاه باعث شد كه امام راحل به عنوان يك شخصيت تحول آفرين و در زمره انبياي الهي قرار گيرد.

صفارهرندي افزود: حركت بزرگ ديگر امام راحل اين بود كه جلوه نگرش صحيح به جهان را پيش روي جهانيان قرارداد، امام راحل بار ديگر جهانيان را متوجه حركت در مدار خداوند هستي كرد.

وي اظهار داشت: حق بزرگ امام راحل به جامعه اسلامي اين بود كه بعد از پيروزي انقلاب قشرهاي مختلف جامعه را احيا كرد.

وزير فرهنگ وارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: ظلمي كه رژيم شاه قبل از انقلاب اسلامي بر اهل فرهنگ و هنر روا داشت اين بود كه آنان را در كنار سياهي قرار داد كه در سالهاي پاياني عمر اين رژيم اين ظلم در حق اهل فرهنگ و هنر بيشتر شد.

وي گفت: امام براي زدودن اين ابهامات و سياهي ها تعريفي از فرهنگ و هنر متعارف با هويت ملي و ديني ملت ايران ترسيم كرد. اين مقوله باعث شكل گيري فراز نويني از فرهنگ و هنر در انقلاب اسلامي شد.

صفارهرندي تصريح كرد: نبايد اجازه داد ارزشهاي واقعي كه امام به عناوين فرهنگ و هنر آورده اند به بهانه هاي مختلف از مسير اصلي خود كه رونق هنر است خارج شود.

وي افزود: اهالي فرهنگ وهنر با علم به اين بار سنگين كه بر دوش آنان است و با تجسم سايه پر مهر پدر ملت به عنوان ناظر و شاهد در حوزه فرهنگ و هنر، اين حضور را به علامت تجديد پيمان براي تكرار خوبي هايي كه در اين حوزه انجام شده ، حركت در اين مسير را وجهه همت خود قرار خواهند داد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن