تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815400429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضرت امام خميني (ره) از ديدگاه مقام معظم رهبري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حضرت امام خميني (ره) از ديدگاه مقام معظم رهبري
بيانات مقام معظم رهبري در ‪ ۵‬محور شخصيت ممتاز حضرت امام خميني(ره)، خصوصيات و ويژگي‌هاي راه حضرت امام خميني(ره)، نتايج و بركات حركت و راه حضرت امام خميني(ره)،
وظيفه ما در قبال راه و خط حضرت امام خميني(ره) و خاطرات تنظيم شده است خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) با تسليت ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ، ديدگاه‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي را درباره حضرت امام خميني (ره) در آستانه ‪۱۴‬خرداد ماه سالروز رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي منتشر كرده است.

** شخصيت ممتاز حضرت امام خميني(ره) / شخصيت استثنايي و ممتاز
---------------------------------------------------------------------- ----------- خصوصيات امام، استثنايي و ممتاز و بينظير است و هرچه در ابعاد شخصيت ايشان تامل كنيم، اين استثنا و امتياز را بهتر و بيشتر مييابيم. حال كه اين داغ بزرگ، دلهاي ما را گداخته است و غم سنگيني قلبهاي ما را ميفشارد، خلا وجود او را بيشتر احساس ميكنيم....

(فرازي از بيانات مقام معظم رهبري در مراسم بيعت نخست وزير و هيئت وزيران ‪( ۱۳۶۸/۳/۱۶‬

********************************************************
**محو در اراده ي الهي و تكليف شرعي
شخصيت امام تا حد بسيار زيادي به اهميت و عظمت آرمانهاي او مربوط ميشد.

او با همت بلندي كه داشت، هدفهاي بسيار عظيمي را انتخاب ميكرد. تصور اين هدفها، براي آدمهاي معمولي دشوار بود و ميپنداشتند آن هدفهاي والا، دستنيافتني هستند؟ ليكن همت بلند و ايمان و توكل و خستگيناپذيري و استعدادهاي فراوان و تواناييهاي اعجابانگيزي كه در وجود اين مرد بزرگ نهفته بود، به كار ميافتاد و در سمت هدفهاي مورد نظرش پيش ميرفت و ناگهان همه ميديدند كه آن هدفها محقق شدهاند.

نقطهي اساسي كار او، اين بود كه در ارادهي الهي و تكليف شرعي محو ميشد.

هيچ چيز برايش غير از انجام تكليف، مطرح نبود. واقعا او مصداق ايمان و عمل صالح بود. ايمانش به استحكام كوهها ميمانست و عمل صالحش با خستگيناپذيري باورنكردني توام بود. آنچنان در تداوم عمل صبور و كوشا بود كه انسان را دچار حيرت ميكرد. به همين خاطر، هدفهاي بزرگ قابل وصول شد و دست يافتن به قلهها امكان پذير گرديد.

(فرازي از بيانات مقام معظم رهبري در مراسم بيعت نخست وزير و هيئت وزيران ‪( ۱۳۶۸/۳/۱۶‬

*****************************************************
** شخصيتي عظيم با جامع صفات
شخصيت عظيم رهبر كبير و امام عزيز ما، حقا و انصافا پس از پيامبران خدا و اولياي معصومين، با هيچ شخصيت ديگري قابل مقايسه نبود. او وديعهي خدا در دست ما، حجت خدا بر ما، و نشانهي عظمت الهي بود. وقتي انسان او را ميديد ، عظمت بزرگان دين را باور ميكرد.

ما نميتوانيم عظمت پيامبر(ص)، اميرالمومنين(ع)، سيدالشهداء(ع)، امام صادق (ع) و بقيهي اوليا را حتي درست تصور كنيم؟ ذهن ما كوچكتر از آن است كه بتواند عظمت شخصيت آن بزرگمردان را در خود بگنجاند و تصور كند؟ اما وقتي انسان ميديد شخصيتي با عظمت امام عزيزمان و با آن همه ابعاد گوناگون:
ايمان قوي، عقل كامل، داراي حكمت، هوشمندي، صبر و حلم و متانت، صدق و صفا ، زهد و بياعتنايي به زخارف دنيا، تقوا و ورع و خداترسي و عبوديت مخلصانه براي خدا، دستنيافتني است، و مشاهده ميكرد كه همين شخصيت عظيم، چگونه در برابر آن خورشيدهاي فروزان آسمان ولايت، اظهار كوچكي و تواضع و خاكساري ميكند و خودش را در مقابل آنها ذرهيي به حساب ميآورد، آنوقت انسان ميفهميد كه پيامبران و اولياي معصومين(ع) چهقدر بزرگ بودند.

(فرازي بيانات مقام معظم رهبري در مراسم بيعت گروهي از فرماندهان و اعضاي سپاه ‪( ۱۳۶۸/۳/۱۷‬

********************************************************
**فاتح فتح الفتوح
در پيامي به مناسبت يكي از فتوحات ارزندهي شما در جبهه فرمودند:
فتحالفتوح، عبارت از ساختن اينگونه انسانها و جوانهاست. در حقيقت، فاتح اين فتحالفتوح، خود او بود. او بود كه اين انسانها را ساخت. او بود كه اين فضا را مهيا كرد. او بود كه مسير را به وجود آورد. او بود كه ارزشهاي اسلامي را بعد از انزوا و خمول، دوباره احيا كرد. ميراث او، همين ارزشها و همين جمهوري اسلامي است. هر كدام از ما در هر مسووليتي كه هستيم، عشق و محبت وافرمان را به آن عزيز، بايد در حفظ و تداوم ارزشها و نظام جمهوري اسلامي مجسم كنيم.

(فرازي از بيانات مقام معظم رهبري در مراسم بيعت گروهي از فرماندهان و اعضاي سپاه ‪( ۱۳۶۸/۳/۱۷‬

**********************************************************
** عبد صالح و نيايشگر گريان نيمه شب ها
شخصيتي آنچنان بزرگ بود كه در ميان بزرگان و رهبران جهان و تاريخ، به جز انبيا و اولياي معصومين (عليهمالسلام) ، به دشواري ميتوان كسي را با اين ابعاد و اين خصوصيات تصور كرد.

آن بزرگوار، قوت ايمان را با عمل صالح، و ارادهي پولادين را با همت بلند، و شجاعت اخلاقي را با حزم و حكمت، و صراحت لهجه و بيان را با صدق و متانت، و صفاي معنوي و روحاني را با هوشمندي و كياست، و تقوا و ورع را با سرعت و قاطعيت، و ابهت و صلابت رهبري را با رقت و عطوفت و خلاصه بسي خصال نفيس و كمياب را كه مجموعهي آن در قرنها و قرنها بندرت ممكن است در انسان بزرگي جمع شود، همه و همه را با هم داشت. الحق شخصيت آن عزيز يگانه، شخصيتي دستنيافتني، و جايگاه والاي انساني او، جايگاهي دور از تصور و اساطيرگونه بود.

او، رهبر و پدر و معلم و مراد و محبوب ملت ايران و اميد روشن همهي مستضعفان جهان و بخصوص مسلمانان بود. او، عبد صالح و بندهي خاضع خدا و نيايشگر گريان نيمهشبها و روح بزرگ زمان ما بود.

او، الگوي كامل يك مسلمان و نمونهي بارز يك رهبر اسلامي بود. او، به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. او، ملت ايران را از اسارت بيگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصيت و خودباوري بخشيد. و او، صلاي استقلال و آزادگي را در سراسر جهان سرداد و اميد را در دلهاي ملل تحت ستم جهان زنده كرد و او، در عصري كه همهي دستهاي قدرتمند سياسي براي منزوي كردن دين و معنويت و ارزشهاي اخلاقي تلاش ميكردند، نظامي بر اساس دين و معنويت و ارزشهاي اخلاقي پديد آورد و دولت و سياستي اسلامي بنيان نهاد.

او، جمهوري اسلامي را ده سال در ميان طوفانهاي سهمگين و حوادث سرنوشتساز، قدرتمندانه اداره و حراست و هدايت كرد و به نقطهيي مطمئن رسانيد. ده سال رهبري او براي مردم و مديران ما، يادگاري فراموشنشدني و ذخيرهيي بس گرانبهاست.

(فرازي از پيام به ملت شريف ايران در تجليل از امام امت ‪( ۱۳۶۸/۳/۱۸‬
******************************************************
** شخصيت ممتاز
شخصيت امام(ره) با هيچكدام از رهبرهاي دنيا قابل مقايسه نيست؟ او را فقط با پيامبران و اوليا و معصومان(ع) ميتوان مقايسه كرد. او شاگرد و دنبالهرو آنها بود و به همين خاطر نميتوان با رهبرهاي سياسي دنيا مقايسهاش كرد.

(فرازي از بيانات مقام معظم رهبري در مراسم بيعت فرماندهان و اعضاي كميته هاي انقلاب اسلامي ‪( ۱۳۶۸/۳/۱۸‬

******************************************************
**انساني حكيم ، حليم و آينده نگر
امام(ره) انساني بسيار عاقل، دورانديش، حكيم، آدمشناس، تيزبين، حليم، متين و آيندهنگر بود؟ كه هركدام از اين صفات، كافي بود كه شخصي را در مرتبهيي والا جاي دهد و احترام همگان را جلب كند. متانت و بردباري و حلم امام بهگونهيي بود كه اگر صد نفر در مجلسي سخناني ميگفتند كه او آنها را قبول نداشت، تا لازم نميدانست، حرفي نميزد و سكوت ميكرد؟ در صورتي كه اگر در حضور آدمهاي معمولي كلمهيي گفته شود كه برخلاف عقيدهي آنها باشد، طوفاني در روحشان به وجود ميآيد كه سريعا پاسخ بدهند.

(فرازي از بيانات مقام معظم رهبري در مراسم بيعت فرماندهان و اعضاي كميته هاي انقلاب اسلامي ‪( ۱۳۶۸/۳/۸‬

*******************************************************
** امير بر هوي‌ها و خواهش ها
حقيقتا براي انسان بزرگ و شخصيت بينظيري مثل امام عزيز و بزرگوارمان، جا دارد كه برگزيدهترين انسانها و هوشمندترين ذهنها و صافترين و پاكترين دلها و جانها، از احساس تعظيم و تكريم سرشار شوند. فرق است ميان شخصيتي كه به خاطر مقام و سمت ظاهريش مورد احترام و تجليل واقع ميشود، و كسي كه شخصيت و عظمت و عمق وجود و آراستگيهاي گوناگون او، هر انسان بزرگ و قوي و هوشمندي را به تعظيم و تجليل و ستايش و تكريم وادار ميكند. امام عزيز ما ، از اين نوع انسانها بود.

امام(ره)، خصلتهاي گوناگوني داشت: بسيار خردمند و عاقل و متواضع و هوشيار و زيرك و بيدار و قاطع و رئوف و خويشتندار و متقي بود. نميشد حقيقتي را در چشم او واژگونه جلوه داد. داراي ارادهيي پولادين بود و هيچ مانعي نميتوانست او را از حركت باز دارد. انساني بسيار دلرحم و رقيق بود؟ چه در هنگام مناجات با خدا كه از خود بيخود ميشد، و چه در هنگام برخورد با نقطههايي از زندگي انسانها كه بهطور طبيعي دلها را به عطوفت و رافت وادار ميكند. انگيزههاي نفساني، جاذبههاي مادي، هويها و هوسها، نميتوانست به قلهي رفيع وجود باتقواي او دستاندازي كند. او امير هويها و خواهشهاي خود بود؟ ولي خواهشها بر او حكومت نميكردند. صبور و بردبار بود و سختترين حوادث در اقيانوس عظيم وجود او، تلاطم ايجاد نميكرد.

*******************************************************************
**شخصيت درخشنده
من قادر نيستم خصلتهاي انساني و والاي اين مرد بزرگ را كه مثل خورشيد در تاريخ ايران درخشيد، توصيف كنم. سالهاي متمادي خدمت امام بودم. از سال ‪۳۷‬ با ايشان آشنا شدم و به درس او ميرفتم. در دورههاي مختلف زندگي و در بحرانهايي كه پيش ميآمد، رفتار حسابشدهي آن مرد را ديده بودم. اين انسان استثنايي، اصلا از نوع مردم زمان ما نبود. واقعا نميتوانم خصلتها و خصوصيات اين مرد بزرگ را توصيف كنم.

(فرازي از بيانات مقام معظم رهبري در مراسم بيعت نماينده ي امام در ارتش، وزير دفاع و ... ‪(۱۳۶۸/۳/۱۸‬

*******************************************************
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن