تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 31 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811960650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خميني (ره ) در تاجيكستان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خميني (ره ) در تاجيكستان برگزار شد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): دوشنبه - مراسم بزرگداشت نوزدهمين سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني (ره ) روز يكشنبه با حضور جمعي از انديشمندان ، نويسندگان و مقام هاي تاجيكستان و ايرانيان مقيم اين كشور در تالار نويسندگان شهر دوشنبه برگزارشد.


به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه شماري از عاشقان و دوستداران بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در تاجيكستان شركت داشتند ، سفير افغانستان و تني چند از انديشمندان تاجيك در باره زندگي ، شخصيت والا و انديشه هاي امام خميني(ره) سخن گفتند و شعراي تاجيك با سرودن اشعاري ، ياد و خاطره آن حضرت را گرامي داشتند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در تاجيكستان طي سخناني در اين مراسم گفت : حقيقت اين است كه ما ايرانيان عزت ، شرف و حيثيت خود را در جهان امروز مرهون و مديون نهضت و نظامي مي دانيم كه امام خميني (ره ) آن را بنيان گذاشت .
علي اصغر شعردوست افزود: در روزگاري كه انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل به اوج خود رسيد ،ايران توسط برخي قدرتها به سركردگي استكبار جهاني اداره مي شد بحدي كه عزت و افتخار مسلمانان ايران لگدكوب مستشاران آمريكايي شده بود.
وي اظهار داشت : در اين دوران ، ايرانيان بيداردل با الهام از پيامهاي امام خميني (ره) پاي در عرصه اي نهادند كه همگان مي گفتند نبرد شما نبرد مشت و سندان است ، اما مردم ما به مدد روح قدسي روح الله ، پيروزي خون برشمشير را ممكن ساختند و جهانيان را به شگفتي واداشتند.
شعردوست گفت : ما مفتخريم كه مريدان مرادي هستيم كه اولين سرمشق او عزت و عزت مداري و تن نسپردن به ظلم و حاكميت بيگانگان بود و اين راه عزت آفرين را پي گرفته و ادامه خواهيم داد.
وي افزود : ما از امام آموختيم كه اگر مردمان خردمند با ذكاوت براي پاسداري از هويت خود بپاخيزند ، هيچ قدرتي ياراي مقاومت در برابر آنها را نخواهد داشت
سفير ايران در تاجيكستان گفت : احياي معنويت در نيم قرن اخير در جهان بدون ترديد مرهون امام خميني(ره) است و ايشان احياي دين و دين مداري ، بازگشت به خويشتن خودباوري و ظلم ستيزي را براي ايرانيان و ديگر مسلمانان جهان به ارمغان آورد.
سفير افغانستان در تاجيكستان نيز در اين مراسم گفت : امام خميني (ره) منادي وحدت و اخوت اسلامي در ميان مسلمانان جهان بود و انديشه هاي او موجب آگاهي و خودباوري امت اسلامي شد.
"محمدخيرخواه" افزود : مردم ايران در سايه همين تفكرات و اخوت اسلامي همواره از مردم افعانستان حمايت كردند و هنوز بيش از يك ميليون افغاني در ايران در آرامش زندگي مي كنند.
وي گفت : ما در اندوه و شادي مردم كشور همسايه ، هم كيش و همزبان خود ايران شريك هستيم و پيشرفت آنها را پيشرفت خود مي دانيم .
رييس دانشگاه شرق شناسي تاجيكستان هم طي سخناني گفت : نقش و تاثير امام خميني (ره ) در نوسازي تفكرات و اعتقادات مسلمانان ، دين مداري و توسعه فرهنگي و اجتماعي جوامع اسلامي قابل تامل است و از مقوله هاي اساسي در دنياي اسلام بشمار مي رود.
"عمرصفر" افزود : در انقلاب اسلامي كه توسط امام خميني (ره) رهبري شد انگيزه هاي ديني بسيار قوي بود و اين در شرايطي بود كه كارشناسان سياسي به هيچوجه باور نداشتند انقلابي برپايه ايدئولوژي اسلامي پا به عرصه بگذارد.
وي گفت : بدون شك ، اين انقلاب حاصل تفكرات انديشمندان اسلامي بويژه امام خميني(ره) بود و با رهبري مدبرانه ايشان به پيروزي رسيد.
رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تاجيكستان هم در اين مراسم گفت : امام خميني تجسم آرمان ها،آرزوها و تجليات ملت ايران در جهان بود و نداي اين ملت كه در جهان پراكنده است پژواك آواي ملكوتي آن رهبر فرزانه مي باشد.
"قهرمان سليماني " افزود : افكار و انديشه هاي امام فراتر از ايران رفته و آموزه هاي او در آسيا و آفريقا و ديگر نقاط جهان تاثيرگذار بوده و اگر امروز اعتراضي و تلاشي براي تغيير وضعيت و اصلاح نابساماني هاي جهاني صورت مي گيرد حاصل اين آموزه ها است .
وي گفت : امام خميني (ره ) معمار بزرگ انقلاب اسلامي ، سمبل كلمه توحيد بود و مردي بود كه با مردم آمد ، با مردم زندگي كرد و بردوش مردم رفت .
در حاشيه اين مراسم كه از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در تاجيكستان برگزار شد، نمايشگاه عكس و آثار امام خميني(ره) و كتابهايي در باره زندگي و رهبري آن حضرت به خط فارسي ، انگليسي ، سرليك و عربي به نمايش در آمد.
آساق **305**1789**1513
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن