تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806890739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگان گروههاي مختلف در حسينيه جماران ايراد كردند: راه دفاع از انديشه هاي امام(ره) مبارزه با تحجر است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: نمايندگان گروههاي مختلف در حسينيه جماران ايراد كردند: راه دفاع از انديشه هاي امام(ره) مبارزه با تحجر است
آفتاب: مراسم بزرگداشت نوزدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، از سوي بنياد باران و با سخنراني حجت‌الاسلام سيدحسن خميني و با حضور جمعي از فعالان سياسي و دانشجويي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب در اين مراسم كه ديروز بعد از نماز مغرب وعشا و در حسينيه شماره يك جماران برگزارشد، قبل از سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني، نمايندگان گروه‌هاي حاضر به ارائه ديدگاه‌ها و نظرات خود درباره انديشه‌هاي حضرت امام خميني(ره) پرداختند.

در ابتدا، "پاليزبان "نماينده دانشجويان فعال در عرصه محروميت‌زدايي، به تاكيدات حضرت امام(ره) درباره رسيدگي به مستضعفان اشاره كرد و گزارشي از فعاليت‌هاي دانشجويان فعال در اين عرصه را ارايه كرد.

همچنين خانم زهرا مبلغ در اين مراسم به نمايندگي از تشكل‌هاي اسلامي دختران با اشاره به نقش بي‌بديل حضرت امام(ره) در پيوند دادن سياست و حكومت با دين و معنويت، براي دفاع از انديشه‌هاي حضرت امام(ره) پيشنهاد كرد كه خانواده و علما و نزديكان حضرت امام(ره) خردمندانه نسبت به ارشادسازي انحرافاتي كه در انديشه ايشان صورت مي‌گيرد، همت گمارند.

وي تداوم مجدانه و كوشش براي بازخواني انديشه‌هاي امام(ره) را راه ديگر دفاع از تفكرات ايشان برشمرد.

همچنين "سيدعباس اشرف واقفي" دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي در اين مراسم به نامه معروف «تحكيم برادري»، كه حضرت امام (ره) خطاب به محمدعلي انصاري به نگارش درآورده‌اند، اشاره و مواردي از نقطه نظرات تشكل متبوع خود را برشمرد.

گفتني است نامبرده به دليل طولاني شدن خطابه‌اش موفق به ارائه تمام ديدگاه‌هاي تشكل مطبوع خود نشد و با صلوات‌هاي اعتراض‌آميز و مكرر حاضران مجبور شد سخنان خود را نيمه‌كاره به پايان برساند.

سيد شهاب‌الدين طباطبايي به نمايندگي از تشكل‌هاي جوانان با اشاره به اصول قانون اساسي‌، گفت: «ما چيزي فراتر از قانون اساسي نداريم و همه در برابر قانون يكسان هستند و همه آحاد مردم در جمهوري اسلامي آزادند و هيچ كس حق هتك حرمت آنان را ندارد و اينگونه اعمال ممنوع است».

رئيس شاخه جوانان حزب مشاركت، ادامه داد: «اگر به راستي امروز امام(ره) زنده بود و تورم بالاي 20 درصدي و آمار بيكاري و قطعنامه‌هاي تحريم سازمان ملل و سرمايه‌گذاري منفي خارجي و گراني لجام گسيخته و صداي خرد شدن استخوان هاي مستضعفين را مي‌ديد

” روح‌ا... اوحدي: اگر وجود امام(ره) نبود بدون شك ما دچار يك نوع شبه طالبانيسم مي‌شديم.... “

و هتك حيثيت افراد را مي‌ديد بدون شك سكوت را جايز نمي‌دانست و نهيب مي‌زد و به خواب رفتگان يا خود به خواب رفتگان را بيدار مي‌كرد».

وي ادامه داد: «امام(ره) كه تحجر و خرافه‌پرستي و سوءاستفاده از مقدسات را آفت انقلاب مي‌دانست، اگر مي‌شنيد كه امام زمان(عج) به ياري حكومت كنندگان مي‌آيد چه مي‌كرد؟ و مي‌ديد كه برگزاركنندگان انتخابات چگونه جمهوريت نظام را به سخره گرفته‌اند و بر سر ياران و نزديكانش چه آورده‌اند چه مي‌كرد؟ نمي‌دانم اگر امام امروز زنده بود و بر اصول و اعتقاداتش پافشاري مي كرد از گزند آنها كه مدعي ادامه راهش هستند، در امان مي‌ماند؟!».

طباطبايي گفت: «نسل جوان نمي‌پذيرد كه هيچ چيز يا هيچكس به دليل اينكه در هاله‌اي خودساخته از تقدس پيچيده شده است از نقد مصون بماند».

وي ادامه داد: «امروز كساني با گفتار و كردار خويش انقلاب را از مسير خويش منحرف كرده و به مسيري نامعلوم مي‌برند و حرف ما چيست؟ و جز اين است كه نگران بر باد رفتن اين كشور هستيم و آنچه امروز بر سر ايران و ايراني مي‌گذرد شايسته مردم اين مرز و بوم نيست و آيا پدران ما براي اين روزها انقلاب كرده‌اند و آيا امام چنين مي خواست؟».

وي ادامه داد: «هنوز

” مدرسي: اجتهاد به اين معنا كه آرا و سلوك امام(ره) را بر مبناي روش امام (ره) بازيابي كنيم امروز تنها راه بقاي سيره ايشان است.... “

اعتقاد داريم كه اصلاحات در درون براي رفع مشكلات كشور گزينه‌اي بي‌بديل است».

در ادامه اين مراسم فريد مدرسي به نمايندگي از روزنامه‌نگاران جوان با اشاره به اينكه امروز لازم است كه آراي مراجع تقليد را به صحنه عمومي جامعه بياوريم، اظهار كرد: «اجتهاد به اين معنا كه آرا و سلوك امام(ره) را بر مبناي روش امام (ره) بازيابي كنيم امروز تنها راه بقاي سيره ايشان است».

وي ادامه داد: «اگر خميني يك مكتب بود، بايد در مكتب و آراي او باز تعريفي صورت گيرد و براي اينكار به اجتهاد نيازمنديم كه براي عمل به آن بايد از دو عنصر زمان و مكان كمك گرفت».

سپس روح‌ا... اوحدي مسئول شاخه جوانان حزب اعتماد ملي در اين مراسم با اشاره به انتخابات سوم تير 84 و دوم خرداد 76، گفت: «در هر دو انتخابات عده‌اي در قدرت مي‌خواستند كه فرد ديگري رئيس جمهور شود ولي اگر نظام ما دمكراتيك نبود، بدون شك آقاي خاتمي و آقاي احمدي نژاد انتخاب نمي‌شدند و اتفاقات طور ديگري رخ مي‌داد و اين نشان مي‌دهد كه آنچه امام(ره) به عنوان جمهوري اسلامي برپا كرده است از بنيان‌هاي انديشه اي بسيار درستي برخوردار است».

وي ادامه داد: «اگر وجود امام(ره) نبود بدون شك ما دچار يك نوع شبه طالبانيسم مي‌شديم و ايشان ما را از شبه طالبانيسم نجات داد».

در حاشيه اين مراسم مرتضي حاجي مديرعامل بنياد باران، مصطفي معين وزير سابق علوم در دوره خاتمي، معصومه ابتكار، عضو شوراي اسلامي شهر تهران و رئيس سابق سازمان محيط زيست، زهرا اشراقي، نوه امام راحل و همسر سييد محمدرضا خاتمي و هادي خانيكي نيز حضور داشتند.

در اين مراسم نماز مغرب و عشا به امامت سيد حسن خميني اقامه شد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن