تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816447697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني: اظهارات عبدالقديرخان تاثيري بر روند هسته اي ايران ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حسيني: اظهارات عبدالقديرخان تاثيري بر روند هسته اي ايران ندارد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد كه اظهارات عبدالقديرخان دانشمند هسته اي پاكستان تاثيري در روند هسته اي ايران نداشته و نمي گذارد.


سيد محمد علي حسيني در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره اظهارات جديد عبدالقديرخان خاطرنشان كرد كه اين اظهارات نيازي به توضيح ندارد و او اعلام كرده است كه تحت فشار ، برخي مسايل را مطرح كرده و اكنون منكر آن است.
**‌ هنوز بسته غرب را دريافت نكرده ايم
به گزارش ايرنا، سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران همچنين در نشست خبري خود اعلام كرد كه هنوز تهران به طور رسمي بسته پيشنهادي گروه پنج بعلاوه يك را دريافت نكرده است.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص پيشنهادات احتمالي خاوير سولانا مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در سفر به تهران نيز گفت كه اجازه بدهيد ايشان به تهران بيايد و بسته را ارايه بدهد ، بعد درباره آن سخن خواهيم گفت.
** بسته پيشنهادي ايران
حسيني در خصوص بسته پيشنهادي ايران نيز گفت كه اين بسته ، فرصت و زمينه مناسبي براي يك تصميم و حركت دسته جمعي پيرامون مهمترين مسايل بين المللي و منطقه اي است .
وي محورهاي بسته پيشنهادي ايران را سياسي ، اقتصادي ، امنيتي و همكاريهاي هسته اي دانست و آن را بسته اي عادلانه كه حق حاكميت كشورها را به رسميت مي شناسد، توصيف كرد.
**‌ توصيه هاي آژانس
حسيني در نشست خبري خود به برخي توصيه هاي آژانس در گزارش اخيرش نيز اشاره كرد و يكي از اين توصيه ها را اين دانست كه از ايران خواسته است در تعليق كد اصلاحيه سه / يك موافقتنامه جامع پادمان ، تجديد نظر كند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي توضيح داد كه اين تعليق به دليل صدور يكي از قطعنامه هاي شوراي امنيت بوده و ايران پس از قطعنامه شوراي امنيت اين تصميم را گرفته است.
حسيني همچنين يادآور شد كه در گزارش آژانس اشاره شده كه تهران به قطعنامه شوراي امنيت براي تعليق غني سازي عمل نكرده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد كه ايران اين درخواست را فراقانوني و غير حقوق مي داند.
حسيني با بيان اينكه غني سازي جزو حقوق اعضاي ان پي تي است گفت : صرف نظر كردن از حق غني سازي، بر خلاف قانون است.
سخنگوي وزارت خارجه گفت كه موضوع پروتكل الحاقي نيز يكي ديگر از محورهاي گزارش آژانس است و توضيح داد كه ايران اين پروتكل را به مدت دو سال و نيم به صورت داوطلبانه اجرا كرده است ولي در مقابل اين اقدام اعتماد ساز ايران ، آمريكايي ها و برخي كشورهاي هم پيمان ، موضوع هسته اي ايران را به شوراي امنيت ارجاع دادند .
حسيني خاطرنشان كرد: مجلس نيز با توجه به بد عهدي اين كشورها، تصويب كرد كه اقدامات داوطلبانه متوقف شود.
حسيني يادآور شد كه در حال حاضر 120كشور پروتكل الحاقي را اجرا نمي كنند و آژانس نبايد در اين زمينه استثنا قايل شود.
** نكات منفي گزارش ‌
سخنگوي وزارت خارجه باز گذاشتن موضوع سند اورانيوم فلزي را از نكات منفي گزارش اخير مديركل آژانس عنوان كرد و خاطرنشان كرد كه اين موضوع در چارچوب مداليته مطرح شده و آژانس رسما مختومه شدن آن را اعلام كرده است.
حسيني تصريح كرد: آژانس در اين زمينه به تعهدات خود عمل نكرده است و نبايد بهانه اي براي كشورهاي بهانه جو و نا آرام فراهم كند.
**‌ مطالعات ادعايي اصالت ندارد
حسيني با اشاره به بخشي ديگر از گزارش البرادعي در خصوص مطالعات ادعايي و اينكه ايران از بررسي آن خود داري كرده است گفت : در چارچوب مداليته موضوعات شش گانه حل و فصل شد و به آژانس اعلام كرديم كه براي يكبار هر آنچه را در دست دارد در خصوص مطالعات ادعايي به ايران ارايه كند و ما نيز بررسي و ارزيابي خود را ارايه كرديم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران ادامه داد: قبل از ارايه گزارش البرادعي ، آژانس اعلام كرد كه تحت فشار شديد از سوي برخي كشورهاست و تهران براي كمك به آژانس و خارج كردن اين نهاد بين المللي از زير فشار يكي دو كشور، توضيحاتي در خصوص اسناد اضافي ارايه كرد كه آژانس در حال بررسي و ارزيابي آن است.
حسيني تاكيد كرد: ايران به لحاظ اينكه به عملكرد خود اطمينان داشت اين همراهي را با آژانس به عمل آورد.
وي هدف طرح موضوع مطالعات ادعايي را فشار بر آژانس و طرح ادعاي غير مسالمت آميز بودن فعاليت هاي ايران دانست و گفت : اين درحالي است كه در گزارش آژانس بر مسالمت آميز بودن فعاليت هاي ايران تاكيد شده است.
حسيني با تاكيد بر اين نكته كه مطالعات ادعايي اصالت ندارد و بي پايه و اساس است توضيح داد كه در گزارش آژانس نيز تصريح شده است كه فعاليت هاي ايران صلح آميز است و اين نهاد بين المللي موردي را در تاييد مطالعات ادعايي شناسايي نكرده است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي با اشاره به اينكه آژانس مطالب اسناد ادعايي در قالب الكترونيك دريافت كرده و مجاز نبوده است اين اسناد را به ايران ارايه دهد ، پرسيد: "چرا ؟ چه كساني در كار فني آژانس دخالت مي كنند؟ "
**‌ از هيچ كانديدايي در انتخابات آمريكا حمايت نمي كنيم
حسيني همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا تهران از اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا حمايت مي كند، تصريح كرد كه ايران از هيچ كانديدايي در آمريكا حمايت نمي كند.
وي در عين حال يادآور شد كه ملت و نخبگان آمريكا خواستار تغيير در سياست هاي كاخ سفيد هستند.
**‌ درخصوص برخي سوء تفاهمات آماده مذاكره با امارات هستيم
سخنگوي وزارت خارجه در خصوص اظهارات اخير يكي از مقامات امارتي نيز تصريح كرد كه مالكيت ايران بر جزاير ايراني ابوموسي ، تنب بزرگ و كوچك ، قطعي و انكار ناپذير است .
وي در عين حال افزود: بارها آمادگي خود را در خصوص رفع سوءتفاهم احتمالي اماراتي ها پيرامون برخي مسايل اداري ابوموسي اعلام كردةايم و معتقديم از اين طريق مي شود سوء تفاهمات را حل و فصل كرد.
حسيني تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم دشمنان دو كشور از اين سوء تفاهم ، سوء استفاده كنند و در اين راستا نبايد شاهد اظهارنظرهاي غيرمسوولانه باشيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه يادآور شد كه به رغم اين سوء تفاهم ، مناسبات ايران و امارات در سطح خوبي قرار دارد و رو به رشد است ، هرچند برخي در تلاشند كه به اين روابط آسيب برسانند.
**‌ فعلا سخنگو هستم
شايعه تغيير سخنگوي وزارت خارجه سوال ديگري بود كه حسيني در پاسخ به آن گفت : فعلا هستيم.
**‌تمركز تصميمات هسته اي در شوراي عالي امنيت ملي
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به رياست علي لاريجاني بر مجلس شوراي اسلامي محوريت تصميمات در خصوص موضوع هسته اي به مجلس منتقل مي شود گفت : تمركز اصلي تصميمات در خصوص هسته اي در شوراي عالي امنيت ملي است و آقاي لاريجاني نيز در مصاحبه اخيرش به اين موضوع اشاره كرد.
**‌موضوع "تاجيك" را با جديت دنبال مي كنيم
موضوع استرداد "تاجيك " به آمريكا نيز از ديگر سوالات مطرح شده در اين نشست خبري بود كه سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به آن تصريح كرد كه مسئله تاجيك را با جديت و از نزديك در تهران و لندن دنبال مي كنيم و در گفت و گو با طرفهاي انگليسي تاكيد كرده ايم روند قضايي نبايد تحت تاثير فشارهاي سياسي قرار گيرد.
**‌ سياست آمريكا در قبال ايران ، جديد نيست
حسيني در پاسخ به سوالي درباره دستور جرج بوش به سازمان سيا براي ايجاد بي ثباتي در ايران، گفت : سياست دولت آمريكا در قبال ايران ، سياست جديدي نيست و آنها بارها اين طرح ها را آزموده اند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در عين حال گفت : البته اينكه صريحا به سيا دستور داده مي شود كه عليه ملت ايران اقداماتي انجام دهد ، ماهيت عملكرد و سياستهاي خصمانه آمريكا عليه منافع ملت ايران را بيش از گذشته نشان مي دهد و محكوم است.
**‌ سفر رييس جمهوري به ايتاليا
حسيني در پاسخ به سوالي در خصوص سفر رييس جمهوري اسلامي ايران به ايتاليا نيز گفت : سفر دكتر احمدي نژاد به ايتاليا براي حضور در اجلاس فائو صورت مي گيرد و در صورتي كه مقامات عالي ايتاليا بخواهند ديداري با رييس جمهوري ايران داشته باشند مي توانيم درخواست آنها را مورد توجه قرار دهيم.
**‌سفر احمدي نژاد به لبنان
سخنگوي وزارت خارجه در خصوص سفر دكتر محمود احمدي نژاد به لبنان نيز گفت : در سفر اخير آقاي متكي به لبنان و ديدار وي با ميشل سليمان رييس جمهوري لبنان، دعوت متقابلي صورت گرفت و ما موضوع دعوت طرف لبناني از آقاي احمدي نژاد را در دستور كار داريم.
**‌ سفر هاشمي رفسنجاني به عربستان
حسيني در خصوص سفر آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني به عربستان نيز يادآور شد كه اين سفر به دعوت مقامات عربستان سعودي صورت گرفته و قرار است آقاي هاشمي رفسنجاني در اجلاس علما و انديشمندان اديان الهي در عربستان حضور پيدا كند.
**‌سفر مالكي به تهران
حسيني در پاسخ به سوالي در خصوص سفر نوري مالكي به تهران نيز گفت كه مقدمات آن در حال فراهم شدن است .
وي با اشاره به روابط خوب تهران - بغداد ابراز اميدواري كرد كه اين سفر به سرعت انجام شود.
**‌ دو سه كشور در پي بزرگ نمايي هستند
حسيني در نشست خبري خود از تلاش دو سه كشور براي بزرگ نمايي برخي محورهاي گزارش اخير آژانس درباره ايران پرده برداشت و گفت : اينها درپي آن هستند كه اگر در گزارش روزنه اي پيدا كردند آن را بزرگ نمايي كنند و اگر هم دستشان كوتاه باشد در پي آن هستند كه مسايلي را جعل كنند و بسازند.
** ملت عراق در خصوص سرنوشتش تصميم مي گيرد
حسيني در پاسخ به سوالي درخصوص موضوع ايران درقبال توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا نيز گفت : ملت و نمايندگان منتخب ملت عراق و نخبگان اين كشور در خصوص آينده و سرنوشت خود تصميم مي گيرند.
وي در عين حال خاطرنشان كرد كه تهران مخالف سياست نيروهاي آمريكايي است آنجا كه حاكميت ملي ، استقلال سياسي و تماميت ارضي عراق را خدشه دار كند.
حسيني در پاسخ به اين سوال كه در سفر اخير معاون رييس جمهوري عراق به تهران در خصوص اين توافقنامه امنيتي نيز صحبت شده است گفت : صحبت ها با ايشان حول محور مسايل منطقه اي و دو جانبه بود.
** نشست همسايگان عراق و كمك يك يا 10 ميليارد دلاري
خبرنگاري از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد : در نشست همسايگان عراق قرار شده است كه ايران كمك 10 ميليارد دلاري به اين كشور داشته باشد ، نظر شما چيست؟
حسيني در پاسخ گفت : اين رقم را نمي دانم چقدر دقيق باشد چون يك ميليارد مطرح كرده بودند و حالا 10 ميليارد مطرح مي شود.
حسيني افزود: البته يك مبلغي براي بازسازي عراق تعيين شد كه با مشاركت شركت هاي ايراني در زمينه صدور خدمات فني و مهندسي به آن كشور اجرايي شود.
حسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا تهران در مذاكراتش با مقامات عراقي در خصوص غرامت جنگ نيز گفت و گو مي كند گفت: غرامت و برآوردي كه شده در دستور كار است و چيزي نيست كه مغفول بماند.
**‌ پاكستان قول استرداد ريگي ها را داد
حسيني در اين نشست خبري همچنين در پاسخ به سوالي خبر داد كه دولت پاكستان قول استرداد افراد دستگير شده مرتبط با گروهك ريگي را داده است.
سخنگوي وزارت خارجه ابراز اميدواري كرد كه اين اقدام در آينده نزديك صورت بگيرد.
** تلاش ايران براي نزديكي كشورهاي اسلامي
حسيني در پاسخ به سوال ديگري با اشاره به تلاش ايران براي نزديكي گروههاي مختلف اسلامي و همچنين كشورهاي اسلامي گفت : در خصوص لبنان نيز ، تهران هم در اين زمينه پيشگام بود و هم از اقداماتي كه در اين خصوص صورت گرفت، حمايت كرد.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين اقدامات برخي كشورهاي اروپايي در حمايت از برخي تلاشها در توهين به مقدسات اديان را محكوم كرد و از كشورهاي غربي خواست به طور منسجم عليه اين توطئه ها اقدام كنند. ‌
** از باز پس گيري بلندي هاي جولان حمايت مي كنيم
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي در خصوص مذاكرات سوريه و اسراييل نيز گفت كه ما از باز پس گيري بلندي هاي جولان توسط سوريه حمايت مي كنيم.
حسيني با بيان اينكه از مذاكرات غير مستقيم سوريه و رژيم صهيونيستي اطلاعي نداريم گفت : آنچه از اظهارات رژيم صهيونيستي بر مي آيد نشان دهنده مواضع متناقض است كه حاكي از مشكلات داخلي و سردرگمي اين رژيم است.
سيام * 1344 ‌** 1701
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن