تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816711728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سابق پژوهشكده غلات درگفت‌وگو با ايسنا: تعيين قيمت جديد نان بايد همراه با افزايش كيفيت و كاهش ضايعات باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سابق پژوهشكده غلات درگفت‌وگو با ايسنا: تعيين قيمت جديد نان بايد همراه با افزايش كيفيت و كاهش ضايعات باشد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

افزايش قيمت نان حتماً بايد با هدف و رضايتمندي مصرف كننده، افزايش كيفيت و كاهش ضايت نان انجام گيرد تا در كنار اتخاذ راه‌كارهاي مناسب مشكلات توليد كننده نان نيز رفع شود.

سيد حبيب عجايبي ـ رييس سابق پژوهشكده غلات ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني ايسنا فراهم كردن زمينه‌هاي ايجاد فضاي رقابتي در توليد آرد و نان را يكي از موثرترين راه‌كارهاي ساماندهي وضعيت يارانه‌هاي آرد و نان برشمرد.

عجايبي گفت: اگر موضوع رقابت با هدف بهبود كيفيت در خصوص توليد آرد و نان رخ دهد قطعاً منجر به كاهش هزينه‌هاي غير ضروري در اين حوزه خواهد شد.

به اعتقاد او يكي از بسترهاي مناسب ايجاد رقابت در بحث توليد آرد كه ماده اوليه نان تلقي مي‌شود اين است كه با سياست‌گذاري مطلوب كارخانجات به سمتي هدايت شوند كه ماده اوليه را تهيه ماده مورد نياز دولت و نانوا توليد شود.

وي تاكيد كرد كه براي تحقق فضاي رقابتي؛ كارخانه بايد به لحاظ تامين منابع سرمايه در گردش خريد ماده اوليه، بهبود سيستم توليد، افزايش ذخيره سازي و عوامل موثر در كيفيت توليد و عوامل موثر در كيفيت توليد سرمايه‌گذاري كند تا كالاي مطلوب عرضه شود.

عجايبي گفت: هدايت سرمايه گذاري كارخانجات به بخش‌هاي مذكور به شرطي به نتيجه مثبت خواهد داشت كه سياستگذاري‌ها هم راستا با هدف بهبود كيفيت و كاهش هزينه‌هاي غير ضروري قرار گيرد.

رييس سابق پژوهشكده غلات همچنين خاطر نشان كرد: قطعاً كارخانه‌اي كه سال‌هاي سال گندم اماني دريافت مي‌كرد اگر به يك باره گندم آزاد تهيه كند با مشكلاتي مواجه خواهد بود، بنابراين سياست‌هاي مناسب دولت در قالب برنامه كوتاه مدت اهداف پيش بيني شده دست مي‌يابد در غير اين صورت علاوه بر افزايش هزينه‌ها، بي نظمي بيشتري در اين حوزه حاكم مي‌شود.

وي با اشاره به بحث‌هاي اخيري كه درباره قيمت نان مطرح مي‌شود، گفت: قيمت نان بايد از منظر توليد كننده و دولت و مصرف كننده نهايي مورد بررسي قرار گيرد.

عجايبي تصريح كرد: محاسبه همين ميزان ضايعات در توليد نان بيانگر آن است كه هر درصد ضايعات حدود 20 ميليارد تومان بار مالي دارد، بنابراين براي كاهش هزينه‌هاي مردم و نيز هزينه‌هاي توليد بايد نسبت به كاهش ضايعات توليد نان برنامه‌ريزي جدي انجام دهيم.

به گفته او اينكه بايد برنامه‌ريزي كوتاه مدت و بلندمدت ضايعات توليد نان را سالانه كاهش دهيم، امكان پذير است و موجب كاهش بار مالي از يارانه‌ها مي‌شود كه مفهوم آن مي‌توان اجباري نبودن دستكاري قيمت نان هم تعبير شود.

عجايبي خاطر نشان كرد: با در نظر گرفتن ضايعات و افزايش هزينه‌هاي توليد براي توليد كننده ناچاراً بايد افزايش منطقي داشته باشد تا توليد كننده نان با توجه به آن بخشي از هزينه‌هاي خود را پاسخگو باشد البته اگر قرار است قيمت افزايش يابد قطعاً كيفيت نيز افزايش يافته و همزمان ضايعات آن نيز كاهش يابد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن