تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816491387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*امام راحل و شهيدان* نگاهي به وصيتنامه‌هاي شهيدان در دعوت مردم به پشتيباني از ولايت و رهبري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *امام راحل و شهيدان* نگاهي به وصيتنامه‌هاي شهيدان در دعوت مردم به پشتيباني از ولايت و رهبري


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

دوران دفاع‌مقدس به عنوان برگ زريني از تاريخ كشورمان همواره مايه مباهات بوده و خواهد بود و آيندگان نيز افتخار خواهند كرد كه در گذشته كساني از همين كشور در سخت‌ترين شرايط و در شرايطي كه انقلاب اسلامي تازه به پيروزي رسيده بود،در مقابل دشمن متجاوز ايستادند و نه تنها اجازه ندادند حتي يك وجب از خاك كشور در دست متجاوزان باقي بماند، بلكه آسايش و امنيت امروزي آنها نيز مديون از جان گذشتگي ايثارگران و شهيداني است كه بي‌هيچ چشمداشتي، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

يكي از عوامل اساسي و تأثيرگذاري كه باعث شد ملت ايران از جنگ هشت ساله تحميلي سرافراز بيرون بيايد،رهبري و مديريت قاطعانه همراه با اطمينان قلبي حضرت امام خميني(ره) بود كه اين مديريت را در طول سال‌هاي جنگ و در مقاطع مختلف حتي زماني كه در جنگ گره‌هايي ايجاد مي‌شد به وضوح مشاهده مي‌كنيم كه شكست حصر آبادان،حفظ جزاير مجنون و... از اين موارد محسوب مي‌شوند.

به اعتراف بيشتر فرماندهان و اداره‌كنندگان جنگ تحميلي، بسياري از رزمندگان اسلام هم كه براي دفاع از كشور در جبهه‌هاي حق عليه باطل حضور يافته بودند حضرت امام خميني (ره) را از نزديك نديده بودند اما نفس قدسي حضرت امام راحل آن چنان در روحيه آنها تاثير گذاشته بود كه اين تأثيرگذاري در وصيتنامه‌هايشان و يا نامه‌هايي كه به خانواده‌هايشان ارسال مي‌كردند به وضوح قابل مشاهده است.

سرويس فرهنگ وحماسه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در زير به نمونه‌هايي از اين تاثيرگذاري اشاره مي‌كند.

شهيد ميرزا محمدبيكي در بخشي از وصيتنامه‌اش مي‌نويسد: وقت اين است كه به ياري امام حسين(ع) و حسين زمان بشتابيم و به نداي رهبر عزيزمان كه به حق نداي حسين(ع) است، لبيك گوييم. يكي از راه‌هايي كه مي‌شود انقلاب را به انقلاب حضرت مهدي(عج)، متصل كرد، رهبري حضرت امام در راس انقلاب است و با رهبري ايشان مي‌شود اين حكومت را به صاحبش تحويل داد.

حرف‌ها،گفته‌ها و كردار امام الهام گرفته از وحي و دستورات غيبي ولي‌عصر (عج) است و همواره دعاگوي او باشيم و طول عمرش را از خدا بخواهيم.

شهيد يعقوب مهدي‌زاده‌اصل هم مي‌نويسد: هميشه هوشيار و آماده باشيد و مشت خود را بر دهان ياوه‌گويان و كساني كه مي‌خواهند انقلاب را به انحراف بكشانند بكوبيد و نگذاريد خون شهيدان عزيزمان پايمال شود و دست بيعت با امام محكم كنيد و نگذاريد حسين زمان تنها باشد كه اگر غفلت كنيد به عذاب الهي دچار خواهيد شد.

شهيد محمودصحرائي اردكاني هم مي‌نويسد: من شما را به پيروي از امام خميني و اطاعت بي‌چون و چرا از راهش كه همان راه امام زمان(عج) است توصيه مي‌كنم. من به شما توصيه دارم با هر كسي كه از روي عناد با اين انقلاب دشمن است به مقابله برخيزيد.

شهيد سيدمحمد ابراهيمي مي‌گويد: هميشه به ياد خدا باشيد و به دستورات شرعي و الهي عمل كنيد و از امت شهيدپرور ايران و به خصوص همشهريان عزيز مي‌خواهم دست از اسلام،امام و انقلاب برندارند. برادران عزيز،ملاك و خط مشي شما بايد دستورات خدا،قرآن،چهارده معصوم(ع) و امام عزيزمان خميني كبير باشد و با حضور در صحنه‌هاي جنگ و انقلاب، روح شهداي اسلام را شاد كنيد و دشمن را به هراس و وحشت بياندازيد.

شهيد جواد هرمزپور هم اينگونه مردم را به پشتيباني از ولايت دعوت مي‌كند: ما انقلاب نكرديم براي شكم. منظور اين است كه اگر كمبودي باشد از نظر اقتصادي، تحمل كنيد، دولت را تضعيف نكنيد، تضعيف دولت، تضعيف امام است،تضعيف امام،تضعيف اسلام است. نگذاريد كه دشمنان داخلي و خارجي بين شما نفوذ كنند. روز به روز وحدت خودتان را حفظ كنيد كه ما پيروزيم.

دانشجوي شهيد يوسفي هم مي‌گويد: اي معبود من،اي آنكه دل‌ها در لقاي تو مي‌تپد، من با ايمان قلبي خود نسبت به دين اسلام و در پي اجابت امر رهبرم و با احساس مسوؤليت براي دفاع از دين تو و دين برگزيده رسول تو به ميدان جنگ آمدم. خدايا من با تو در شهادت دوستانم، در پرپر شدن لاله‌هاي جوان گلستان ايران عزيز، من به هنگام بلند شدن ناله‌هاي كودكان مادر از دست داده در بمباران‌هاي دشمن، با تو پيمان بستم و عهد نمودم كه تا پايان راه بروم و حال بر پيمان خود وفا كرده‌ام. الهي من به وفاداري و خلوص عمل نمودم، تو نيز مرا بپذير.

دانش‌آموز شهيد جواد پاكپور هم نوشته است: هرگز امام را تنها نگذاريد يعني اگر امام را ياري نكنيد به اسلام پشت كرده‌ايد و اين خيانتي است به اسلام. و اميدوارم كه همه مسلمين جهان با هم وحدت كلمه داشته باشند تا اسلام مستحكم و پايدار باشد.

شهيد باب‌اله رفعتي هم در بخشي از وصيتنامه‌اش گفته است: براي امام عزيزمان در سر نمازهايتان دعا كنيد و از خدا طول عمر آن رهبر بزرگ را بطلبيد. ‌آرزو داشتم به حضور امام برسم و او بر روي من لبخند بزند،زيرا تنها چيزي كه قلب مرا تسكين مي‌دهد، لبخند رهبر مي‌باشد، ولي چون سعادت آن را نداشتم از پدر و مادرم مي‌خواهم كه عكسي زيبا از امام را كه در حال لبخند زدن است به روي قبرم بزنند شايد قلبم با ديدن آن گرم گردد.

دانش‌آموز شهيد وحيد فريدي نيز گفته است: پيرو ولايت فقيه باشيد تا خداي ناخواسته به انحراف كشيده نشويد.

شهيد سيدحسن فدايي نوشته است: اين بنده حقير با چشم باز و دلي روشن و محكم به نداي رهبرم لبيك گفته و پا به كربلاي مقدس خونين ايران گذاشتم و با جان و دل، راه شهيدان را با رهبري امام امت ادامه خواهم داد و دشمنان اسلام هر كجا و هر كه هستند اين را بدانند كه ما عاشق شهادت هستيم و ما را از مرگ نترسانند.

براي ما رگبار مسلسل و آتش خمپاره و بمب‌هاي شيميايي شربت است و لذت‌آور و اين را بدانند كه ما با رزم بي‌امان خود به دشمن قدرت فكر كردن نداده و بلكه فكر كردن را از او گرفته و از هيچ چيز نمي‌ترسيم؛ مگر بنده خالص خدا از چيزي ترس دارد؟هرگز، هرگز ما تن به ذلت نخواهيم داد و دشمنان اسلام را به ياري خداوند خوار و ذليل نگه داشته‌ايم و اين نصرت خداوند است و درس بزرگي است براي جنايتكاران و تجاوزگران. قدر امام عزيز را بدانيد كه براي ملت ايران نعمت بزرگ الهي است.

دانشجوي شهيد علي رضا كريمي هم نوشته است: به ولايت فقيه كه استمرار حركت انبياء است چنگ بزنيد چرا كه در زمان غيبت امام زمان(عج)،تنها ولي‌فقيه است كه مي‌تواند رهبري جامعه اسلامي را عهده‌دار شود و زمام امور مسلمين را در دست گيرد و قدر علما را بدانيد كه ذخائر انقلاب هستند.

شهيد عليرضا نجاري هم مي‌گويد: لبيك اي زاده زهرا(س)،لبيك اي رهبر عزيز، لبيك،اميد است{مردم} مسير مرا و ديگر شهداي اسلام را كه برادران عزيزمان هستند،طي نمايند و پشتيبان انقلاب اسلامي و رهبر عزيزمان باشند.

شهيد جلال اميدي هم در بخشي از وصيتنامه‌اش نوشته است: من از تمام اقوام و دوستان و آشنايان مي‌خواهم كه امام را تنها نگذاريد و سلام مرا به رهبر عزيزم برسانيد و بگوييد كه تا آخرين قطره خونم سنگر اسلام را ترك نكرده و نخواهم كرد. با خداوند پيمان مي‌بندم كه در تمام عاشوراها و در تمام كربلاها با حسين (ع) همراه باشم.

اي دوستان و آشنايان كه اين درد دل مرا مي‌شنويد،شما را به خدا قسم مي‌دهم كه برويد جبهه‌ها را پر كنيد. الان جنگ به مرتبه‌اي رسيده كه احتياج به نيرو دارد،برويد تا به فرمان امام لبيك گفته باشيم.

هميشه دعاگوي امام باشيد كه همين دعاهاست كه تا به حال جنگ را پيش برده است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 436]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن