تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804522626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طلاب خارجي مقيم قم:امام (ره) درس آزادگي را به مستضعفان جهان آموخت.


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طلاب خارجي مقيم قم:امام (ره) درس آزادگي را به مستضعفان جهان آموخت.
بانوان خارجي مشغول تحصيل در جامعه الزهرا(س) قم، معتقدند: امام خميني (ره) محبوب‌ترين رهبر جهان اسلام است و با احياي تفكر اسلامي، درس آزادگي را به همه مستضعفان جهان آموخت.

تعدادي از اين طلاب دختر كه به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) در ميز گردي در خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز قم شركت كردند، افزودند: انقلاب اسلامي نقطه آغازش از ايران بود اما هيچگاه به ايران محدود نشد و از همان ابتدا پيامي براي تمام جهانيان داشت.

راضيه بتول يكي از اتباع كشور پاكستان، به خبرنگار ايرنا گفت: انقلاب امام خميني (ره) عليه استكبار جهاني شكل گرفت و توانست عزت و عظمت به مسلمانان ببخشد.

وي ادامه داد: پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل جايگاه آمريكا و اسرائيل را در جهان تنزل داد و هر روز باعث تضعيف بيشتر آنان مي‌شود.

وي اضافه كرد: امروز آنچه از حيات تشيع در جهان مشاهده مي‌شود به ايران و انقلاب اسلامي بر مي‌گردد، بعداز حكومت علوي هيچ حكومتي را نمي‌توان جز انقلاب اسلامي سراغ داشت كه بتواند دين خدا را تجديد كند.

وي كه مبلغ ديني در كشورهاي مختلف جهان است مي‌افزايد: امام راحل روحانيت مرده را در جوامع اسلامي جاني دوباره بخشيد و مسلمانان و حتي غير مسلمانان را شيفته ديدگاههاي خود كه برگرفته از اسلام ناب بود، كرد.

راضيه بتول، افزود: امروز به بركت انقلاب اسلامي با ايجاد حوزه هاي علميه خواهران و افزايش آن در داخل و خارج از ايران از جمله ‪ ۵۰‬شعبه در پاكستان، باعث پيشرفت علمي زنان در حوزه دين شده است.

وي ادامه داد: اكنون دنيا تشنه شناخت افكار امام خميني (ره)است كتب امام راحل بايد به زبانهاي مختلف دنيا ترجمه شود تا افكار ايشان كه منطبق بر مباني اسلامي است را منتشر كرد.

طلبه ديگري از كشور عربستان نيز دراين گفت و گو بيان داشت: امام خميني (ره) نمي‌خواست انقلاب كند تا تنهاايران از زير سلطه رژيم ستم شاهي آزاد شود بلكه ايشان قصد داشت تسلط دشمنان را در خاورميانه از بين ببرد.

فاطمه النمر طلبه سطح تكميلي جامعه الزهرا(س) افزود: امروز انديشه و آرمانهاي امام را مي‌توان در لبنان شاهد بود، مقاومت حزب الله برگرفته از انديشه هاي امام و راهي ديگر براي عزت بخشي به مسلمانان در برابر صهيونيست است.

وي گفت: قبل از حركتهاي انقلابي امام راحل، مذهب تشيع تنها نامي داشت و شيعيان در مظلوميت كامل به سر مي‌بردند اما انقلاب توانست اين مكتب را بعنوان يك فرهنگ در جهان معرفي كند و حياتي مجدد به آن ببخشد.

رمزيه چليك طلبه ديگر از كشور تركيه نيز در اين گفت و گو اظهار داشت:
"رابين وردزورس" متفكر آمريكايي بنيانگذار جمهوري اسلامي را اينگونه توصيف مي‌كند در ملاقات باامام وقتي ايشان وارد اتاق ملاقات شدند عظمت و شخصيت معنوي وي بسيار برجسته يافتم.

وي ازامام به موسي زمان تعبير مي‌كند و مي‌افزايد: امام همانند موسي فرعون را از ايران بيرون كرد و نقش استكبار جهاني را در كشورهاي مسلمان تضعيف ساخت و اين نقش مي‌رود تا به نابودي بينجامد.

چليك، امام را رهبري قاطع و استوار دانست و اظهار داشت: امام در برخورد با سلمان رشدي از تهديد كشورها براي خارج كردن سفرا از ايران ذره اي ترديد بخود راه نداد.

اين طلبه به نقل از "آيت لله محمد باقر صدر" افزود: ‪ ۱۴‬قرن بعد از پيامبراكرم(ص) هيچ انقلابي نيامد تا مدينه فاضله ايجاد كنداما امام راحل با انقلاب خود اين اقدام را انجام داد.

چليك ادامه داد: امروز براي معرفي هرچه بيشتر حضرت امام خميني (ره) به دنيا لازم است تا علاقه مندان به تفكرات ايشان را به ايران دعوت كنيم تاآنان از نزديك با شخصيت واقعي امام، زندگي شخص ايشان و شهدا آشنا شوند.

مواهب الخطيب از كشور عراق نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، هدف بعثت انبياء را هدايت بشر و اقامه عدل دانست و افزود: امام راحل بعنوان ولي فقيه و انساني آگاه سعي كرد تا اين رسالت را در زمان غيبت وليعصر (عج) دنبال كند.

وي اضافه كرد: امام چون نوري درخشنده تلاش كرد تا انوار اسلامي را با شعار استقلال و آزادي به بشريتي كه در تاريكي و ظلمت به سر مي‌برد هديه كند.

اين طلبه علوم ديني ادامه داد: نظريات امام تمام معادلات جهاني و بشري را بهم ريخت و با شعار نه شرقي و نه غربي نظام جمهوري اسلامي را درايران پايه گذاري كردند تا از اين مركز اسلام به دنيا منتشر شود.

مواهب الخطيب تاكيد كرد: امام عليه ظلم و ستم قيام كرد تا الگويي براي جهانيان و آزاديخواهان ارايه دهد و از اين طريق عدالت در جهان گسترش يابد و زمينه ظهور منجي فرا رسد.

وي افزود: مردم عراق نيز اگر از امام خميني (ره) بعنوان يك الگو بهره برداري كنند مي‌توانند دست استعمار و استكبار را از كشور عراق كوتاه و آمريكا را از اين كشور اسلامي بيرون برانند. ك/‪۴‬
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 714]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن