تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813174962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور : امام(ره) براي همه بشريت الگو و اسوه است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رييس جمهور : امام(ره) براي همه بشريت الگو و اسوه است
جام جم آنلاين: رئيس جمهور بزرگداشت امام خميني(ره) را ادامه راه امام دانست و با تأكيد بر اينكه اعتقاد به كار براي خدا و انجام تكليف انديشه امام را جاودانه و جهاني كرده است، تصريح كرد: ضروري است انديشه‌هاي خميني عزيز بيش از پيش و با سرعت در اقصي نقاط جهان منتشر شود چرا كه امروز دنيا با خلاء فكري و ايدئولوژيك مواجه است.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه امروز (شنبه) در آستانه نوزدهمين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستاد مركزي بزرگداشت امام(ره) با بيان اينكه اعضاي اين ستاد ياران امام و خط نوراني ولايت هستند، گفت: ترديد نكنيد كه قرار گرفتن در اين ستاد توفيق و عنايتي از جانب خداست.

وي با اشاره به اينكه امام پرچمدار همه خوبي‌ها و زيبايي‌ها براي بشريت امروز است، اظهار داشت: همه وجود حضرت امام(ره) درس بود. ايشان هم راه بودند، هم راهنما و هم پشتيبان رهروان و دست‌گير افتادگان در مسير.

دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه كار براي خدا و انجام تكليف دو وجه بارز شخصيت حضرت امام(ره) بود، خاطر نشان كرد: كار براي خدا و انجام تكليف عين پيروزي است و تنها راهي است كه در آن شكست معنايي ندارد، كسي كه در اين مسير حركت كند، انديشه، نوع نگاه، اراده و تصميم‌گيري او از ديگران متفاوت مي‌شود و افق نگاهش جهاني شده و ابدي مي‌گردد.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأكيد كرد: كار براي خدا و انجام تكليف رمز ماندگاري است كسي كه براي خدا كار كند مناسبات شكل‌گرفته بر اساس انديشة مادي نمي‌تواند مانعي در راه حركت وي ايجاد كند.

وي اضافه كرد: كسي كه براي خدا كار كند با خدا پيوند مي‌خورد و در اين صورت همه قدرت‌ها در اختيار اوست و هيچ قدرت ديگري در برابر او وجود ندارد. حضرت امام(ره) نيز بخاطر اعتقاد به اين دو وجه مهم، بهترين سياستمدار، زاهد،‌ مجاهد، تحليل‌گر سياسي و نظامي، مدير اجرايي، ‌معلم اخلاق و فرهنگ بود.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه امام(ره) نه فقط براي ملت ايران بلكه براي همه بشريت جهان الگو و اسوه است، گفت: هر چه زمان مي‌گذرد و هر چقدر كه ملت‌ها بيدار مي‌شوند، امام درخشنده‌تر و شناخته ‌شده‌تر مي‌شود.

وي تأكيد كرد: آن تبري كه امام(ره) به حركت درآورد و بت‌ها را به زمين ريخت امروز نيز، همان تبر بت‌هاي زمان را در هم مي‌شكند و انديشه‌اي كه امام راحل ايجاد كردند هر روز نوراني‌تر و توفنده‌تر جلو مي‌رود.

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: كساني كه اميد داشتند با جدا شدن ظاهري و جسمي امام(ره) اين موج توفنده در جهان آرام خواهد گرفت، اين افراد جاودانگي يك انسان الهي را درك نمي‌كنند. بدون ترديد امروز امام در دنيا شناخته‌شده‌تر از 20 سال قبل است.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه دست پرتوان امام راحل يكي از بت‌هاي حاكم بر نيمي از جهان را فرو ريخت، تصريح كرد: به فضل الهي بزودي شاهد فرو ريختن نيم ديگر نيز خواهيم بود. قدرت‌هايي كه به‌لحاظ نظري دنيا را تحت سيطره اهريمني خود قرار داده بودند با آمدن امام(ره) در انفعال فرو رفتند و هنوز هم در انفعال هستند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز به لطف خدا و قيام الهي امام راحل و مجاهدت ملت بزرگ ايران و خط ولايت دشمنان بشريت بطور كامل خلع سلاح شده‌اند و پيامي براي بشريت ندارند، گفت: امروز قدرت‌هاي زورگو در عرصه‌هاي مختلف در بن‌بست كامل قرار گرفته‌اند و حتي قادر به حل كوچكترين مسائل دنيا نيستند.

وي تأكيد كرد: ترديد ندارم با فرهنگ و پرچمي كه امام(ره) عرضه كردند اگر در هر نقطه عالم فرهنگ امام راحل با جبهه ظلم و استكبار رودررو شود، پيروزي با جبهه فرهنگ امام است.

دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه كار براي خدا نيازمند حجم بالا نيست بلكه نيازمند كيفيت است، گفت: پيامبران و شخص حضرت امام(ره) با اعتقاد به كار براي خدا و انجام تكليف الهي يك‌تنه در راه خدا قيام كردند اما به مرور موج عظيم خداخواهي دنيا را فرا گرفت.

رئيس‌جمهور ذكر و نام و ياد امام(ره) را ذكر همه خوبي‌ها دانست و تصريح كرد: اگر انسان‌هاي كوته‌فكر نبودند، صراحتاً مي‌گفتم كه ذكر امام(ره) ذكر خداست براي اينكه امام راحل، ذكر خدا پرستي را در جهان زنده كرد و همه با شنيدن نام امام(ره) ياد خدا مي‌افتند.

وي با اشاره به اينكه وجود امام(ره) براي همه بشريت و حتي دشمنان رحمت بود، اظهار داشت: امام نفخه الهي را در بشريت امروز دميد و شجاع‌ترين شجاعان در مقابل زورگويان و فاسدها بود اما اگر مي‌شنيدند در عين حال براي آنها رحمت بود و پيام رحمت مي‌فرستاد.

دكتر احمدي‌نژاد اضافه كرد: امام(ره) اولين پايبند اصول و ارزش‌ها بود و تا روز آخر سرسوزني از اصول و ارزش‌ها تخطي نكرد چرا كه به تكليف الهي پايبند بود. امام(ره) با ناراحتي و عصبانيت فاسدها و زورگويان و دزدها نه تنها در مسير حركت خود انحرافي ايجاد نمي‌كرد بلكه بشاش‌تر و مصمم‌تر مي‌شد.

وي با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن ياد و نام امام(ره) گفت: امروز اگر در كشور به دنبال خدمت هستيم به عشق امام راحل و براي اين است كه ياد و نام امام(ره) در دنيا منتشر شود.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه خوشبختانه در ايران سال به سال خط امام(ره) بيشتر شناخته و راه امام، نوراني و مستحكم‌تر مي‌شود، گفت: مراسم سالگرد به عنوان يك سمبل است والا لحظه بر لحظه ما مشحون به ياد امام خميني(ره) است.

دكتر احمدي‌نژاد تأكيد كرد: ملت ايران، امام خميني را به خوبي شناخت و بر روي ميثاقي كه با ايشان بست تا امروز ايستاده و ترديد ندارم به فضل الهي تا آخر خواهد ايستاد.

وي با تأكيد بر اينكه امروز دنيا با خلاء فكري مواجه شده است و ليبراليسم و اومانيسم به پايان راه رسيده‌اند و هيچ گونه جذابيتي براي ملت‌ها ندارد و جهانيان به دنبال راه نو و الهي هستند خطاب به دست‌اندركاران ستاد بزرگداشت امام(ره) گفت: بايد مراسم سالگرد امام(ره) را از محدوده ايران خارج كنيد و بخش خارجي ستاد را فعال‌تر نماييد چرا كه جهانيان نيازمند شنيدن حرف‌هاي امام(ره) هستند.

رئيس‌جمهور اضافه كرد: امام جهاني است و نبايد ايشان را در جغرافياي ايران محصور كنيم. بعضي در داخل معرفي امام را با مقياس خودشان مي‌سنجند كه اين خيلي مقياس كوچكي است، امام از ظرفيت بالاي جهاني برخوردار است و آرمان‌هايي كه امام معرفي كرد در آستانه تحقق جهاني است

وي تصريح كرد: اين ظرفيت و همچنين قدرت برنامه‌ريزي و اجرايي آن در كشور وجود دارد كه انديشه‌هاي امام را به سرعت در دنيا منتشر كنيم.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن