تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815721006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه توانمندي‌هاي بازرگاني ايران دراربيل؛ استاندارآذربايجانغربي در ديدارمسعودبارزاني: ديپلمات‌هاي ايراني دربند نيروهاي آمريكايي بايدهرچه سريعتر آزادشوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نمايشگاه توانمندي‌هاي بازرگاني ايران دراربيل؛ استاندارآذربايجانغربي در ديدارمسعودبارزاني: ديپلمات‌هاي ايراني دربند نيروهاي آمريكايي بايدهرچه سريعتر آزادشوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس: شهرستان‌ها

استان آذربايجان‌غربي به‌دليل داشتن وضعيت جغرافيايي خاص و هم‌مرز بودن با سه كشور جمهوري آذربايجان، عراق و تركيه، داراي پتانسيل‌هاي خوبي در عرصه صادرات كشور است و به همين دليل مسوولان اين استان سعي در برقراري ارتباط اقتصادي با كشورهاي همسايه دارند كه مراودات مسوولان آذربايجان‌غربي با مسوولان استان‌هاي مرزي كشورهاي همسايه يكي از اين برنامه‌هاست.

در روزهاي اخير به همت سازمان بازرگاني و جمعي از تجار استان آذربايجان‌غربي، نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي ايران، در اربيل عراق با حضور مسوولان ارشد آذربايجان‌غربي و كردستان عراق گشايش يافت و تجار و بازرگانان ايراني از اين فرصت براي عرضه توانمندي‌هاي ايران در خارج از كشور استفاده كرده، محصولات و خدمات خود را در اين نمايشگاه عرضه كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، همچنين در حاشيه اين نمايشگاه مسوولان آذربايجان‌غربي و كردستان عراق ديدارهاي دو جانبه‌اي نيز انجام داده، بر گسترش روابط ميان دو استان تاكيد كردند.

استاندار آذربايجان‌غربي در ديدار مسعود بارزاني تاكيد كرد:

آزادي هرچه سريع‌تر ديپلمات‌هاي ايراني باقي‌مانده دربند نيروهاي آمريكايي

به گزارش ايسنا، دكتر رحيم قرباني، استاندار آذربايجان‌غربي، در ديدار با رييس كردستان عراق، با اشاره به اين كه هنوز سه نفر از ديپلمات‌هاي ايراني دربند نيروهاي آمريكايي آزاد نشده‌اند، بيان كرد: انتظار داريم با همكاري مسؤولان كردستان عراق، ديپلمات‌هاي دربند نيروهاي آمريكايي هرچه سريع‌تر آزاد شوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با برشمردن توانمندي‌هاي مختلف جمهوري اسلامي ايران به ويژه آذربايجان‌غربي در بخش‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و بازرگاني، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده است، همكاري‌هاي خود را با كشور عراق گسترش دهد.

به گزارش ايسنا، استاندار آذربايجان غربي با اشاره به مشتركات فرهنگي، اجتماعي، تاريخي و ديني دو سوي مرز، گفت: اين وجوه مشترك سبب شده مردم عراق به ويژه مردم شمال اين كشور در ساليان متمادي همكاري‌هاي خوبي در زمينه‌هاي مختلف با مردم ايران و به ويژه آذربايجان‌غربي داشته باشند.

وي، گشايش نمايشگاه توانمندي‌هاي ايران در عراق را، در راستاي توسعه روابط اقتصادي جمهوري اسلامي ايران با كردستان عراق بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي زيادي در زمينه‌هاي مختلف دارد كه اين مسأله زمينه حضور فعال بازرگانان و كارشناسان ايراني را در عراق فراهم كرده است.

استاندار آذربايجان‌غربي در ادامه ياد و خاطره شهداي جمهوري اسلامي ايران و كردستان عراق در جنگ با صدام ديكتاتور را گرامي داشت.

دكتر قرباني افزود: در كنار ارتباطات عاطفي و بسيار دوستانه مردم جمهوري اسلامي ايران و عراق، روابط ما نيز رسمي شده كه اين مسأله مي‌تواند در همكاري‌هاي دو جانبه بسيار موثر باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به قابليت‌هاي آذربايجان‌غربي در بخش فني و مهندسي، كشاورزي، صنعت و معدن، صنايع غذايي، علوم جديد از جمله نانو و بايو تكنولوژي، پزشكي و خودروسازي اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند با توانمندي‌هاي ويژه خود نقش مهم و اساسي در بازسازي عراق ايفا كند.

رييس كردستان عراق:

مردم كردستان عراق، ايران را همچون وطن دوم خود دوست دارند

به گزارش ايسنا، همچنين در اين ديدار، مسعود بارزاني، رييس كردستان عراق با تاكيد بر تقويت روابط بين كردستان عراق و جمهوري اسلامي ايران، گفت: برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف از محصولات شركت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در كردستان عراق، موجب رونق روابط اقتصادي بين دو طرف خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به مشتركات مختلف مردم كردستان عراق با مردم جمهوري اسلامي ايران، گفت: مردم كردستان عراق سابقه دوستي ديرينه با مردم ايران دارند و ايران را همچون وطن دوم خود دوست دارند.

بارزاني افزود: مردم كردستان عراق هرگز ميهمان‌نوازي‌هاي مردم ايران را فراموش نخواهد كرد.

در اين ديدار همچنين دو طرف بر روان‌سازي ترددهاي مرزي ميان اتباع ايران و عراق تأكيد كردند.

سرپرست كنسولگري ايران در اربيل عراق:

حدود 10 درصد سهم صادرات جمهوري اسلامي ايران به ديگر كشورها، مربوط به عراق است

به گزارش ايسنا، سهيل كرمانچي، سرپرست كنسولگري ايران در اربيل عراق در آيين گشايش نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در اربيل عراق، نيز با بيان اين مطلب اظهار كرد: در سال گذشته ميلادي ميزان صادرات جمهوري اسلامي ايران، 10 ميليارد و 400 ميليون دلار بود كه 10 درصد از اين ميزان مربوط به صادرات كالاهاي ايراني به كشور عراق بوده است.

وي افزود: روابط بين جمهوري اسلامي ايران و عراق به دليل مناسبات فرهنگي، تاريخي و اجتماعي بسيار محكم بوده و سقوط ديكتاتوري صدام نقطه عطفي در روابط ايران اسلامي با مردم عراق است.

سرپرست كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اربيل عراق، با اشاره به اينكه بازسازي در كشور عراق آغاز شده، افزود: جمهوري اسلامي ايران آماده است در بازسازي عراق و كمك به مردم اين كشور مشاركت جدي داشته باشد.

وي همچنين افزود: سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اربيل عراق، از سال گذشته فعاليت‌هاي خود را براي تسهيل در رفت‌وآمد تجار و بازرگانان آغاز كرده كه حاصل آن صدور 8 هزار رواديد است.

استاندار اربيل عراق:

برپايي نمايشگاه اختصاصي ايران در اربيل در پيشرفت و تحكيم روابط اقتصادي دو كشور مؤثر است

به گزارش ايسنا، نوزاد هادي، استاندار اربيل عراق نيز در اين مراسم با تقدير از ميهمان‌نوازي مردم ايران از مردم كردستان در زمان سختي‌ها، گفت: مردم كردستان عراق هرگز ميهمان‌نوازي مردم جمهوري اسلامي ايران را فراموش نخواهند كرد.

وي همچنين برپايي نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در اربيل را در جهت پيشرفت و تحكيم روابط اقتصادي و بازرگاني ايران با عراق بسيار مثبت ارزيابي كرد.

استاندار اربيل عراق در پايان از حضور فعال بازرگانان ايراني و همچنين مسئولان جمهوري اسلامي ايران در استان اربيل تشكر كرد.

گفتني است، نمايشگاه توانمندي‌هاي بازرگاني ايران در اربيل عراق با حضور 170 شركت ايراني و با استقبال پرشور و كم‌نظير مردم كردستان عراق به مدت 4 روز در شهر اربيل برگزار شد و تجار ايراني قابليت‌هاي ايران را براي صادرات اين محصولات نشان دادند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن