تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816786171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تحليل - اشپيگل/ مواضع دوگانه‌ي مك‌كين و چالش‌هاي وي در آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /تحليل - اشپيگل/ مواضع دوگانه‌ي مك‌كين و چالش‌هاي وي در آينده


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - گزارش و تحليل

آيا جان مك كين، جورج بوش دوم است يا جمهوري خواهي است كه به دنبال تجديد بناي آمريكا مي‌باشد. در رقابت‌هاي فعلي آمريكا، جان مك كين با اين دو صورت ظاهر شده است. مطمئنا اين مساله مشكلات زيادي را براي وي ايجاد خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پايگاه اينترنتي اشپيگل با بيان اين مطلب در تحليلي آورده است:‌ "در حال حاضر دقت در مورد مواضع جان مك كين كانديداي جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا، بسيار جالب و هيجان انگيز است. با تجزيه و تحليل جان مك كين و وجهه‌ي وي نمي‌توان به نتيجه قطعي رسيد كه كدام مك كين نهايتا به عنوان نامزد جمهوري خواهان ظاهر خواهد شد. حتي در برخي موارد در يك روز واحد وي با دو موضع كاملا متمايز ظاهر مي‌شود؛ يك صورت و موضع قبل از ظهر و صورت ديگر بعد از ظهر!!!".

در ادامه‌ي اين مطلب مي‌خوانيم: "دقت در برنامه‌هاي انتخاباتي وي و يا به عبارتي ترفندهاي انتخاباتي وي گوياي اين واقعيت است. براي مثال مك‌كين قبل از انتخابات در ويرجينياي غربي به همراه همسرش در فروشگاه اسلحه حاضر مي‌شود. بسياري از گروه‌هاي خبري در اين فروشگاه حضور دارند تا از حضور اين كانديداي جمهوري خواه در اين مركز فروش اسلحه گزارش تهيه كنند. اين در حالي است كه مك كين در اين فروشگاه اقدام به خريد هيچگونه سلاحي نمي‌كند و به‌رغم حضور در اين مركز فروش اسلحه بر تشديد هرگونه قانون مربوط به كنترل اسلحه هم تاكيد مي‌كند. در اين شرايط وي تلاش براي نشان دادن جان مك كيني دارد كه هيچ اسلحه‌اي در خانه نداشته و ندارد؛ شخصيتي كه مخالف لابي اسلحه آمريكا است.

با تعقيب خبر‌ها متوجه مي‌شويم كه ساعاتي بعد مك كين در كنتاكي ظاهر مي‌شود؛ جايي كه اعضاي لابي تسليحاتي آمريكا حضور دارند و وي مطمئنا نيازمند آراء اعضاي اين لابي مي‌باشد.

در اين شرايط است كه مك كين روي ديگر سكه را نشان مي‌دهد و با حضور بر روي تريبون، اين طور اظهار مي‌كند: دموكرات‌ها تلاش مي‌كنند حقوق شهروندان آمريكا را براي داشتن اسلحه از آن‌ها سلب كنند.

وي پس از آن با دست انداختن باراك اوباما كانديداي دموكرات انتخابات آمريكا، اين طور اظهار مي‌دارد كه اوباما حتي نمي‌داند با چه تفنگي بايد به شكار رفت و بدين ترتيب سعي در اتخاذ موضعي موافق با نگرش راي دهندگان و مخالف با مواضع قبلي خود دارد."

در بخش ديگري از اين تحليل آمده است: "جان مك كين تلاش مي‌كند بدون تاثيرگذاري منفي بر روي وجهه‌ي حزب جمهوري خواه، به طور همزمان خود را به عنوان جمهوري‌خواهي نشان دهد كه اندكي متمايز از ديگر جمهوري خواهان هم چون بوش است و همين مساله كار را براي وي مشكل كرده است؛ اما از ديگر سو تنها از اين طريق است كه وي خواهد توانست موافقت راي دهندگان مستقل يعني جمهوري خواهاني كه از سياست‌هاي بوش رنج مي‌برند را به سمت خود جلب كند.

80 درصد آمريكايي‌ها معتقدند كه آمريكا تحت رياست جمهوري بوش در مسيري اشتباه در حركت است. از ديگر سو، نتايج نظرسنجي‌ها حاكي از آن است كه بسياري از راي دهندگان مك كين را حامي ارزش‌هاي آمريكا مي‌دانند. تمام تلاش مك كين جلب آراء اين 80 درصد از جمهوري خواهان مخالف بوش است.

مطمئنا در حال حاضر مك كين يعني برنده جمهوري‌خواهان در انتخابات مقدماتي، به عامه‌ي مردم فكر مي‌كند؛ مردمي كه منتظر اظهارات و موضع گيري روشن وي هستند و اين مشكلي است كه حل آن براي مك كين چندان هم آسان نخواهد بود. وي تاكنون حركت در روندي زيگ زاگي را در پيش گرفته بود، البته اين شرايط و مواضع مربوط به وقتي مي‌شد كه رقابت دو طرفه و تنگاتنگ دو كانديداي دموكرات يعني اوباما و كلينتون نسبت به يكديگر تا حدي كار را براي وي آسان كرده و تا حدي اشتباهات وي را مخفي نگه مي‌داشت. اما آيا وي با انتخاب نهايي اوباما خواهد توانست مواضع آشكاري را اتخاذ كند يا نه؟ سوالاتي كه اكنون مطرح است اين است كه آيا رقابت نهايي اوباماي 46 ساله با مك كين 71 ساله دوئلي بين سادگي اوباما و تجربه و پختگي مك كين خواهد بود آنطور كه مك كين خواهان آن است؟ يا رقابتي بين آينده و گذشته همانطور كه اوباما آرزوي آن را دارد. البته در حال حاضر بسياري از جمهوري خواهان با انتقاد از تيم انتخاباتي مك كين معتقد هستند كه وي از هديه عرضه شده از سوي دموكرات‌ها كه رقابت و ستيز اوباما و كلينتون بود به خوبي استفاده نكرده است. چيزي كه اكنون در حزب جمهوري خواه باعث ايجاد نگراني شده است نيز سياست متزلزل و سست اين حزب مي‌باشد."

در بخش پاياني اين تحليل مي‌خوانيم: "مك كين اكنون از خطرات احتمالي كه ممكن است سدي بر سر راه موفقيت وي باشد، آگاه است. از ديگر سو، وي اجازه فاصله گرفتن بيش از حد از جورج بوش را هم ندارد چرا كه وي موثرترين و مهمترين فردي است كه مي‌تواند به جمهوري خواهان در جهت تامين نيازمندي‌هاي مالي‌شان كمك رسان باشد. مك كين با دوري جستن از بوش، مطمئنا از كمك‌هاي مالي وي هم دور خواهد شد. اكنون تنظيم اين سياست، يعني اتخاذ موضع درست در قبال بوش نيز چالشي است كه مك كين اكنون با آن روبرو است و در برخي موارد هم وي را وادار به اتخاذ مواضعي متناقض نمود. يكسان نبودن مواضع مك كين تنها به اين جا محدود نمي‌شود. براي مثال اگر چه وي هم چنان براي بستن زندان گوانتانامو قول مساعد داده است، اما هم‌چنان مخالف روش‌هاي بازجويي و شكنجه‌ي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) مي‌باشد. اكنون بسياري از جمهوري خواهان از مك كين مي‌خواهند كه هر چه زودتر اوباما را با صفاتي چون غيرميهن ناپرست، متمايز و متفاوت (به دليل رنگ پوستش) مورد حمله قرار دهد. مساله‌اي كه اكنون مورد توجه است اين است كه آيا رنگ پوست اوباما در رقابت وي با مك كين نيز نقشي خواهد داشت يا نه!!

و يا اينكه آيا مك كين تلاش خواهد كرد كه با كمك رقابتي كثيف و ناسالم بر رقيب خود يعني اوباما برتري يابد يا اين رقابت را با اتخاذ استراتژي درست پيش خواهد برد."

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن