تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815412214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ و هنر از نگاه امام خميني(ره)/3 فاضل نظري: امام (ره) به ظرايف فعاليت‌هاي هنري توجه داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرهنگ و هنر از نگاه امام خميني(ره)/3 فاضل نظري: امام (ره) به ظرايف فعاليت‌هاي هنري توجه داشت
خبرگزاري فارس: عضو شوراي عالي شعر صدا و سيما گفت: امام به ظرايف فعاليت‌هاي هنري توجه داشت و لحن هنري ايشان در اشعارشان مشهود است، توجه امام به اين مسائل نشان دهنده اهميت آنهاست.


فاضل نظري شاعر و رئيس حوزه هنري استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ادبي فارس درباره فرهنگ و هنر در انديشه امام خميني (ره)‌گفت: امام يك نگاه ساختارمند داشت و وقتي آثار و فرمايشات ايشان را امروز مرور مي‌كنيم به نظر مي‌رسد يك ساختار مهندسي و در عين حال منعطف و به روز شده مبناي نقطه نظر ايشان است.
وي با بيان اينكه امام خميني (ره) يك مجتهد بود افزود: ايشان هم در مسائل ديني و هم در مسائل سياسي مجتهد بود و در همه حوزه‌ها يكپارچگي در انديشه ايشان وجود دارد.
رئيس حوزه هنري استان تهران ادامه داد:‌ نظرات و ديدگاه‌هاي امام ريشه در اعتقادات مبنايي ايشان داشت كه برخاسته از اسلام و تفكر ديني بود؛ در فرهنگ و هنر هم همين نگاه وجود دارد و فرهنگ، ساختاري بود كه زيربناي آن حوزه اعتقادي بود.
نظري با بيان اينكه امام خميني به نقش پايه‌اي فرهنگ در موضوعات ديگر مثل اقتصاد توجه داشت، عنوان كرد: توجه به انقلاب فرهنگي و رفتار فرهنگي و سازماني يك جامعه را در انديشه امام شاهديم.
اين شاعر نگاه مفهومي به آثار امام خميني (ره)را خواستار شد و تصريح كرد: توجه امام به ظرايف فعاليت‌هاي هنري مشهود است و لحن هنري ايشان مثلا در اشعار ايشان هست و توجه امام به اين مسائل نشان دهنده اهميت آنهاست.
وي بسياري از ديدگاه‌هاي امام خميني را فرازماني توصيف و اذعان كرد: با اين حال برخي توصيه‌ها و توضيحاتشان درباره برخي مصاديق محدود به برهه‌اي خاص از زمان است و واقعا محققان و نسل امروز را بايد اشارت و بشارت داد كه سرمايه عميق و معرفتي كه پيش روي آنها قرار داده را بشناسند كه واقعا ظرفيت براي كشف اين گنج پربها وجود دارد.
نظري در پاسخ به اين پرسش كه عملكرد مسئولان فرهنگ در اين سال‌ها چقدر منطبق با آراي امام خميني بوده است، گفت: اين سؤالي كلي است و با مبناي كمي نمي‌توان به آن پاسخ گفت. به نظر مي‌رسد تلاش شده كه اين نگاه منطبق باشد هم آن زمان و هم اين زمان. در همين روزگار هم به خصوص باتوجه به اهميت فرهنگ و هنر نگاه مقام معظم رهبري نگاه مشروح‌تري است.
اين استاد دانشگاه درباره اشعار عارفانه امام خميني صرف نظر از شخصيت حقوقي ايشان بيان داشت: هر اثري از آفرينشگرش جدا نيست و اهميت دارد كه فلان بيت را چه كسي و با چه مقام و شأني در حوزه‌هاي اجتماعي و سياسي سروده است. شايد چراغ‌هاي روشني كه در شخصيت امام است باعث شده كسي ايشان را به عنوان شاعر نشناسد و ايشان را بيشتر به عنوان يك عارف مي‌شناسند.
عضو شوراي عالي شعر صدا و سيما اضافه كرد: جلوه بيان برخي معارف براي امام شايد با شعر نوراني‌تر مي‌شود و شعر براي امام يك ابزار براي بيان همان معارف است.
رئيس حوزه هنري استان تهران تأكيد كرد: در ساليان بعد مواجهه مردم با امام به عنوان سرمايه‌اي كه منبع تفكر است بيشتر مي‌شود و درمي‌يابند ايشان فردي بود كه در حالي كه جهان را به پرسش مي‌گرفت و انقلاب مي‌كرد، به شعر و هنر هم توجه داشت.
انتهاي پيام/ش
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن