تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816708107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در دوماه از دور دوم ثبت نام عمره به‌اندازه‌ي ظرفيت شش سال وديعه‌گذاري شد! سازمان حج و زيارت: امكانات عربستان اجازه‌ي افزايش ظرفيت را نمي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در دوماه از دور دوم ثبت نام عمره به‌اندازه‌ي ظرفيت شش سال وديعه‌گذاري شد! سازمان حج و زيارت: امكانات عربستان اجازه‌ي افزايش ظرفيت را نمي‌دهد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: حج و زيارت

سه ميليون و 666 هزار و 36 نفر از آغاز دور دوم وديعه‌گذاري عمره، يعني از پنجم فروردين تا پنجم خردادماه در بانك عامل ثبت نام كرده‌اند كه با توجه به ظرفيت اعزامي ايران به عمره در هر سال، فقط در مدت دوماه به‌اندازه‌ي ظرفيت شش سال عمره وديعه‌گذاري شده است.

به گزارش خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وديعه‌گذاري عمره اوايل سال گذشته به‌دليل سامان‌دهي اطلاعات ثبت‌شده‌ي وديعه‌گذاران در بانك عامل، رسيدگي به فيش‌هاي آزاد و نظام‌مند كردن سيستم ثبت نام متوقف شد. از پنجم فروردين‌ماه امسال و پس از يك سال توقف، با اعمال تغييراتي در فيش ثبت نامي و تغيير بانك عامل، بار ديگر وديعه‌گذاري آغاز شد.

سازمان حج و زيارت با توجه به زمان آغاز وديعه‌گذاري عمره و هم‌زماني آن با تعطيلات نوروزي، تعيين اولويت اعزام وديعه‌گذاران عمره در دوماه نخست سال را براساس قرعه‌كشي اعلام كرد؛ اما پيش‌بيني‌هاي اين سازمان براي تعداد متقضيان عمره به‌اندازه‌ي وديعه‌گذاران كنوني، يعني سه ميليون و 666 هزار و 36 نفر نبود. بنابراين سازمان حج و زيارت با هدف سامان‌دهي نحوه‌ي قرعه‌كشي و تعيين نوبت متقاضيان، بار ديگر ثبت نام عمره را از پنجم خردادماه، يعني پايان زمان تعيين اولويت اعزام به عمره متوقف كرد.

عبدالله نصيري ـ مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت ـ در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: تاكنون براي آغاز دوباره‌ي وديعه‌گذاري در بانك عامل تصميم‌گيري نكرده‌ايم؛ اما اگر اين روند ادامه مي‌يافت، نوبت انتظار خيلي بيشتر از حال مي‌شد و با توجه به اين شرايط، سازمان حتا با وجود مراجعه‌كنندگان و درخواست‌هاي آن‌ها براي افزايش مدت ثبت نام در بانك عامل، نمي‌توانست زمان وديعه‌گذاري را تمديد كند.

وي ادامه داد: اصلا اين تعداد متقاضي، قابل پيش‌بيني نبود و اگر روند ثبت نام ادامه مي‌يافت، تعداد بيشتر مي‌شد و سال‌هاي انتظار افزايش مي‌يافت. اكنون در دوماه وديعه‌گذاري، يعني از پنجم فروردين تا پنجم خردادماه به‌اندازه‌ي ظرفيت پنج يا شش سال عمره ثبت نام كرده‌اند.

نصيري درباره‌ي اقدامات سازمان حج و زيارت براي افزايش ظرفيت اعزام به عمره با توجه به اين شرايط و اظهارات پيشين رييس اين سازمان براي مذاكره با عربستان با هدف افزايش ظرفيت، بيان كرد: عمره، سهميه‌يي نيست، بلكه ظرفيتي است. اگر امكانات در عربستان اجازه دهد، اين ظرفيت را مي‌توان افزايش داد؛ اما ظرفيت و شرايط اين كشور، اجازه نمي‌دهد كه ما ظرفيت را اضافه كنيم.

مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت اظهار داشت: در مرحله‌ي پيشين وديعه‌گذاري عمره و پيش از توقف ثبت نام در دور نخست، يك ميليون و 195 هزار نفر وديعه‌گذاري كردند كه در طول دو سال، اعزام مي‌شوند و نوبت اعزام متقاضياني كه از پنجم فروردين تا پنجم خرداد‌ماه ثبت نام كرده‌اند با قرعه‌كشي تعيين مي‌شود و از سال 1389 اعزام مي‌شوند.

نصيري افزود: وديعه‌گذاران پس از قرعه‌كشي مي‌توانند در نوبت بمانند پا يول خود را از بانك خارج كنند.

اما به‌نظر مي‌رسد، مردم فراتر از پيش‌بيني‌هاي سازمان حج و زيارت عمل كرده‌اند و ترديد خود را نسبت به اين موضوع كه اين دوره از ثبت نام عمره هم‌چنان ادامه داشته باشد،‌ نشان داده‌اند يا بنابر عقايدي، شايد جنبه‌ها و ارزش‌هاي ديگري از اين سفر براي مردم بيشتر مطرح‌اند.

قهرودي در اين نشست، يادآوري كرده بود كه وديعه‌گذاران عمره تا پايان سال 1385، يك ميليون و 200 هزار نفر هستند كه در سال‌هاي 1387 و 1388 به عمره مشرف مي‌شوند و از اين پس، افرادي كه ثبت نام كنند، در سال 1389 نوبت تشرف آنها فرا مي‌رسد.

اما تعداد وديعه‌گذاران به‌حدي افزايش يافت كه به‌نظر مي‌رسد، زمان اعزام آنها از پيش‌بيني‌هاي سازمان حج و زيارت نيز فراتر رود.

رييس سازمان حج و زيارت در آن زمان تأكيد كرده بود كه با توجه به تعداد ثبت نام‌شدگان كنوني و متقاضيان عمره، اين سازمان تلاش جدي مي‌كند كه ظرفيت اعزام سالانه‌ي عمره را افزايش دهد؛ اما اين افزايش در گرو هماهنگي‌ با دستگاه‌هاي مختلف در عربستان و مواجه نشدن با محدوديت‌هاي پروازي است كه در اين صورت، اين سازمان قابليت افزايش ظرفيت اعزام عمره را دارد.

درحالي‌كه از آغاز وديعه‌گذاري عمره، يعني پنجم فروردين تا پنجم خردادماه بيش از سه ميليون نفر ثبت نام كرده‌اند و هنوز يك‌سال ديگر از تعهدات سازمان حج و زيارت به وديعه‌گذاران بانك ملي باقي مانده و علاوه بر اين، به گفته‌ي مدير حج و زيارت استان تهران، ريزش ثبت نام وديعه‌گذاراني كه در اولويت اعزام امسال بودند، به‌اندازه‌ي دو سال است، امكان دارد كه زمان اعزام بيشتر از پيش‌بيني‌ها شود.

پيش از اين نيز در زمان افزايش نوبت انتظار حج تمتع در سال 1385، بسياري افراد از اين جريان، اظهار نگراني و راهكارهايي را ارايه كرده بودند؛ اما اين موضوع با توجه به سهميه‌ي ايران و شرايط عربستان، تاكنون بي‌نتيجه مانده است تا جايي كه نوبت انتظار حج تمتع در آخرين روزهاي ثبت نام به گفته‌ي مسؤولان حج و زيارت، به بيش از 17 سال رسيد. اين وضعيت در زمان توقف ثبت نام حج تمتع به عمره نيز با آغاز ثبت نام در دور دوم، تسري يافت و نوبت انتظار براي تشرف را افزايش داد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن