تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820494041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابتكار در فعاليت‌هاي قرآني در سال نوآوري و شكوفايي مشاور قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:نوآوري، كار چهار ساله را در يك سال انجام دادن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ابتكار در فعاليت‌هاي قرآني در سال نوآوري و شكوفايي مشاور قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:نوآوري، كار چهار ساله را در يك سال انجام دادن است
گروه فعاليت‌هاي قرآني: شكوفايي و نوآوري يعني ميان‌بر و به منظور پيشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف عالي قرآني در كشور بايد كار چهار ساله را يك ساله انجام دهيم.
«محمدعلي خواجه‌پيري» مشاور قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير كل مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: كوتاه كردن مسير تحقق اهداف در هر زمينه و فعاليتي، نوآوري محسوب مي‌شود.

وي تصريح كرد: نوآوري در عرصه فعاليت‌هاي قرآني هم از همين اصل پيروي مي‌كند و با ابتكار بايد به واسطه برگزاري مسابقات قرآن در فضاي دانشگاهي، علاقه جوانان و دانشجويان را به كار قرآني بيشتر كنيم و بستري فراهم آوريم تا قرآن در زندگي يكايك جوانان كشور اسلامي ما نهادينه شود.

خواجه‌پيري با اشاره به فعاليت‌هاي خبرگزاري ايكنا، ابتكار در فعاليت‌ها را لازمه پيشرفت اين خبرگزاري دانست و تاكيد كرد: ايكنا در برخي كشورها نمايندگي و شعبه دارد و به همين دليل مي‌تواند توان و ظرفيت قرآني كشورهاي مختلف را به نمايش بگذارد.

مدير كل مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: به منظور رسيدن به ابتكار در حوزه فعاليت‌هاي ايكنا اين خبرگزاري مي‌تواند توان قرآني كشورهاي ديگر و جهان اسلام را روي پايگاه اينترنتي بياورد و به خبرنگاران آموزش كافي درباره استخراج مطالب و دريافت اطلاعات مهم قرآني بدهد.

خواجه‌پيري در ادامه افزود: خبرگزاري قرآني ايران بايد محققان جهان اسلام، كتابخانه‌هاي بزرگ جهان اسلام، پژوهش‌هاي ارزنده و كتاب‌هاي نوين قرآن در جهان اسلام را معرفي كند و در اين راستا مي‌تواند با توجيه سفارتخانه‌هاي مختلف، مجموعه‌اي از محققان جهان اسلام را نيز معرفي كند.

مديركل مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور با توصيه به اينكه خبرگزاري قرآني ايران نبايد تنها به مقوله خبررساني اكتفا كند عنوان كرد: منابع قرآني كم است و پرداختن به موضوعاتي كه مطرح كردم ايكنا را متحول خواهد كرد و سبب مخاطب قرار گرفتن فرهيختگان خواهد شد.

وي در ادامه افزود: جامعه ما به مجموعه‌اي براي اطلاع‌رساني سطوح مختلف آموزشي احتياج دارد به طور مثال معرفي كلاس‌هاي آموزشي و استادان مختلف قرآني توسط ايكنا سطح خبرگزاري را بالا خواهد برد و به طور قطع جامع الاخبار بودن خبرگزاري سبب افزايش مخاطبان خواهد ‌شد.

خواجه‌پيري عنوان كرد: خبرگزاري بايد در عرصه پژوهشي هم به صورت خبري وارد شود همچنين در عرصه مجازي هم مي‌تواند در معرفي سبك‌هاي آموزشي به افراد جامعه باشد يا در حوزه هنرهاي قرآني و در معرفي سبك‌هاي مختلف هنري با مضامين قرآني وارد شود كه به اين واسطه خبرگزاري تبديل به يك مجموعه كامل و جامع خواهد شد.

وي تأكيد كرد: ايكنا بايد حوزه‌هاي خود را وسيع كند و براي عام مردم هم خبر داشته باشد همچنين وارد كردن بخش آموزش و پژوهش، نظرخواهي و مشاوره قرآني آنلاين مي‌تواند سبب تحول و نوآوري در خبرگزاري قرآني ايران شود و به اين واسطه در حوزه عمومي هم حرفي براي گفتن داشته باشد و عموم مردم را مخاطب خود قرار دهد.

مديركل مركز توسعه، ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور عنوان كرد: خبرگزاري ايكنا بايد درصدد باشد تا براي عموم نيز برنامه داشته باشد در اين صورت است كه مردم خبرهاي قرآني را در كنار ساير مطالب مورد نياز خود مطالعه خواهند كرد.

وي در ادامه افزود: خبرگزاري قرآني ايران با وجود نداشتن رقيب بايد در صدد باشد كه همچنان با ارائه كار خوب به مخاطب احترام بگذارد و براي رسيدن به نوآوري مي‌تواند حداقل سه ماه يك بار با عناصر اصلي جامعه قرآني و كارشناسان علوم قرآني نشستي برگزار كند و پيشنهادات آنان را براي بهتر شدن فعاليت‌هاي خود مد نظر قرار دهد.

خواجه‌پيري با اشاره به حديثي در باب تضارب آرا و كسب كردن بهترين نظرها، تاكيد كرد: خبرگزاري ايكنا مي‌تواند نظرات خوب و افكار همراه با نوآوري را از طريق برپايي نشست‌هاي نقد و بررسي دريافت كند حتي در خلال برگزاري اين نشست‌ها مي‌تواند نيروهاي مبتكر و خلاقي را به منظور مشاور فعاليت‌هاي خبرگزاري شناسايي كند.

مشاور قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان سهم جامعه قرآني را در ايجاد نوآوري و شكوفايي در فعاليت‌هاي قرآني و مسائل مربوط به جوانان از همه بيشتر اعلام كرد و يادآور شد: جامعه قرآني با توجه به فعاليت‌هاي اخير خود در راستاي ترويج فرهنگ آموزش قرآن و موانست با قرآن كريم قادر است راه ميان‌بر را طي كند و مطالبات مقام معظم رهبري و نظام را متجلي كند.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن