تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايت جمال شورجه از سرزمين‌هاي غرب‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: روايت جمال شورجه از سرزمين‌هاي غرب‌
جام جم آنلاين: جمال شورجه بزودي كارگرداني سريال «در سرزمين‌هاي غرب» را براي گروه حماسه و دفاع شبكه يك سيما آغاز مي‌كند. اين سريال در26 قسمت توليد خواهد شد و تهيه كننده آن حسين صابري و مهدي سجاده‌چي مشغول نگارش فيلمنامه آن است. شورجه چند روز پيش همزمان با سالروز آزاد سازي خرمشهر، نشان تنديس ملي ايثار را از سوي رئيس جمهور دريافت كرد.


او از معدود كارگرداناني است كه با تفكر پاسداري و اشاعه انقلاب اسلامي فعاليت سينمايي خود را با ساخت فيلم‌هاي جنگي شروع كرد و اكنون هم با همان تفكر به كارخود در سينما و تلويزيون ادامه مي‌دهد.

شورجه اولين فيلم خود را با نام روزنه در سال 67كارگرداني كرد و در ادامه فعاليت‌هاي سينمايي‌اش فيلم‌هاي شب دهم، عمليات كركوك، حماسه مجنون، عبور از خط سرخ، دايره سرخ، خلبان، باشگاه سري و وعده ديدار را كارگرداني كرد.

او اولين سريال تلويزيوني خود را با نام لبه تيغ سال 71 ساخت و سال 82 سريال وعده ديدار را به مناسبت ماه محرم براي شبكه 2 كارگرداني كرد و در ساخت سريال حضرت يوسف (ع) نيز به عنوان مشاور كارگردان در كنار سلحشور حضور داشت. اكنون شورجه 54 ساله با همان انرژي سال‌هاي قبل تصميم دارد سريال در سرزمين‌هاي غرب را كارگرداني كند. با وي همراه شديم تا با انگيزه‌هايش آشناتر شويم:

ابتدا از سريال در سرزمين‌هاي غرب بگوييد و از ويژگي‌‌‌هاي كار كه باعث شد كارگرداني آن را بپذيريد؟

سريال درسرزمين‌‌‌‌هاي‌غرب چند مقطع از تاريخ معاصر كشورمان را روايت مي‌كند. قصه پيش از انقلاب آغاز مي‌شود و به زمان پيروزي و سال‌هاي جنگ مي‌رسد. آقاي سجاده‌چي اين روزها مشغول نگارش فيلمنامه هستند و ما هم در حال انتخاب عوامل فني و بازيگران. اميدواريم نيمه دوم تير ماه بتوانيم كار را كليد بزنيم. ويژگي مهمي كه فيلمنامه در سرزمين‌هاي غرب داشت و باعث شد من كارگرداني آن را بپذيرم، توجه فيلمنامه به دوران انقلاب و دفاع مقدس بود كه هميشه مورد توجه من بوده است.

احتمالا شما هم مثل همه كارگردانان تمايل داريد، سريال جديدتان مورد توجه مخاطبان بخصوص جوانان قرار گيرد.براي رسيدن به اين خواسته چه تمهيداتي در ذهن داريد؟

پرداخت درست و اصولي به مضامين مختلف مي‌تواند يك اثر را ارزشمند كند اما در كنار ساختار مناسب، آنچه باعث جذابيت بيشتر اثر مي‌شود، داستان آن و نوع روايتي است كه نويسنده و كارگردان انتخاب مي‌كنند. مسلما اگرموضوع سريال خوب و جذاب باشد مخاطبان آن هم گسترده‌تر خواهند بود و طيف جوانان را نيز در بر خواهد گرفت. البته در اين زمينه بايد از حضور بازيگران معروف و كاربلد هم استفاده كرد كه ما در اين سريال تصميم داريم از بازيگران شاخص سينما، تلويزيون و تئاتر استفاده كنيم.

زمان انقلاب اسلامي و همچنين دوران دفاع مقدس اتفاقات زيادي رخ داد كه مي‌تواند براي جهانيان جالب باشد. به نظر شما آثار سينمايي و تلويزيوني ما بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشند كه در آن طرف مرزها هم مخاطب پيدا كنند؟

در اينجا من بايد به يك نكته اساسي اشاره كنم و آن اين است كه ما نبايد براي ساخت اثري كه در آن سوي مرزها قابليت نمايش داشته باشد ديدگاه‌هاي انقلابي و ارزشي خود را ناديده بگيريم.

تا كنون عرف اين بوده كه مجامع بين‌المللي و جشنواره‌‌‌هاي خارجي به دلايل سياسي از فيلم‌هاي جنگي و انقلابي ما استقبال نكرده‌‌اند. بنابراين ما نبايد براي خوشايند جشنواره‌ها فيلم بسازيم اما مي‌توانيم با برنامه‌ريزي، فيلم‌هاي جنگي و انقلابي خود را در كشورهاي اسلامي، كشورهاي غير متعهد و كشورهايي كه با ما رابطه دوستانه‌اي دارند اكران كنيم تا ملت‌هاي مختلف با ديدگاه‌‌‌‌هاي ما بيشتر آشنا شوند.

اكران فيلم‌هاي سينمايي در كشورهاي دوست به برنامه‌ريزي نياز دارد اين برنامه‌ريزي به عهده چه نهادهايي است؟

تهيه‌كنندگان و توزيع كنندگان بخش خصوصي ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حوزه هنري و بخش بين‌الملل سيما فيلم مي‌تواند اين برنامه‌ريزي‌ها را صورت دهد و در اين زمينه فعال‌تر عمل كند. البته در اين ميان نبايد نقش سفارتخانه‌ها را ناديده گرفت. آنها مي‌توانند با برگزاري هفته‌هاي فيلم در معرفي فرهنگ انقلابي، اسلامي ما به جهانيان نقش موثري داشته باشند.

به هرحال ما بايد بپذيريم كه سينما كارآمدترين ابزار دوران است و نبايد از اين ابزار پر مخاطب غافل باشيم و بايد از آن در جهت‌ ترويج اسلام ناب محمدي ‌ كه به گفته رهبر معظم انقلاب پيام آور رحمت و ظلم ستيزي است ‌ در تمام دنيا استفاده كنيم.

شما چند روز پيش تنديس ملي ايثار را دريافت كرديد. از اين تنديس و تاثير آن در روند فعاليتتان بگوييد.

ابتدا اين نكته را يادآور شوم كه دوستان لطف كردند و اين تنديس را به من اهدا كردند؛ چون كارگرداناني كه در زمينه دفاع مقدس فيلم ساخته‌اند، كم نيستند كه از ميان آنها مي‌توان به ابراهيم حاتمي‌كيا، كمال تبريزي، مجتبي راعي و... اشاره كرد بنابراين من خود را نماينده تمام سينماگراني مي‌دانم كه در زمينه دفاع مقدس كارهاي ارزشمندي ساخته‌اند. اين تنديس سال‌هاي گذشته به سينماگراني چون زنده ياد رسول ملاقلي پور و سعيد صادقي اهدا شد و اين دوره هم دوستان مرالايق دانستند و اين تنديس ارزشمند نصيب من شد.

احساستان بعد از دريافت اين تنديس چيست؟

مسووليتم سنگين‌تر شده است. حضورم در سينما و تلويزيون فقط به اين دليل است كه بتوانم به شهدا، ايثارگران، جانبازان و اهداف انقلاب خدمت كنم.اين نشان مرا در پيگيري اهدافم استوارتر كرد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن