تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805450329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلم‌هاي سيما در ايام سوگواري‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: فيلم‌هاي سيما در ايام سوگواري‌
جام جم آنلاين: «كيلومتر 14» (جواد افشار)، «آن سفر كرده» (مصطفي صفاري)، «بازگشت» (علي غفاري)، «لالايي براي بيداري» (سيروس مقدم)، «سكوت خدا» (راما قويدل)، «اگر باران ببارد» (سيدروح الله حجازي)، «ثانيه شمار» (حسين تبريزي)، «پاتوق» (جواد مزدآبادي)، «از كرخه تا راين» (ابراهيم حاتمي‌كيا) ، «خداحافظ رفيق» (بهزاد بهزادپور) ، «جنگلبان»‌ (منوچهر حقاني‌پرست)، «هيچ‌كس نمي‌دونه» (هيروكاز و كريدا)، «برج توكيو» (جوجي ماتسوكا)، «دو برادر» (درك چيو)، «طوفان ارغواني» (تدمي چان)، «آرزوهاي بزرگ» (ديويد لين)، «پدر» (مجيد مجيدي)، «زندگي مخفي كلمات» (ايزابل كونيكست)، «هفدهم اكتبر» (الين تاسما)، «تاوان» (رضا غفاري)، «نسيم شمال، باد جنوب» (مهدي عسگري‌پور)، «مردي از سرزمين دور» (فرانچس لوچياني)، «مردي در قطار» (پاتريك لكونتي) و «مه» (اكبر منصورفلاح) عنوان فيلم‌هاي تلويزيوني و سينمايي شبكه‌هاي سيما در ايام رحلت حضرت امام خميني(ره)، قيام 15 خرداد و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.


شبكه يك

به گزارش روابط عمومي سيما: فيلم تلويزيوني «كيلومتر 14» به كارگرداني جواد افشار دوشنبه 13 خرداد ساعت 30/23 از شبكه يك سيما پخش مي‌شود.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده: سعيد به خاطر پشيماني از خلاف‌هاي گذشته‌اش به همراه دايي پير خود به مرقد امام (ره) مي‌رود. دايي قرار است در مرقد امام (ره) به كارواني كه پس از برگزاري مراسم سالروز ارتحال امام (ره) راهي كربلاست بيپوندد.كامبيز ديرباز، مريم كاوياني، حسين سحرخيز و آتش تقي‌پور بازيگران اين فيلم هستند.

* فيلم تلويزيوني «آن سفر كرده» ساخته مصطفي صفاري سه‌شنبه 14 خرداد ساعت 22 از شبكه يك سيما روي آنتن مي‌رود.

در اين فيلم سلطاني، فرشيد زارعي‌فر، جواد هاشمي و ... بازي مي‌كنند.

عليجان در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از ولايت خود به همراه ديگر افراد عزادار به مقصد تهران در حركت هستند و در بين راه پيرمردي كهنسال به آنها ملحق مي‌شود. او كسي نيست جز استوار ژاندارمري سابق خسروشاهي كه در سال 42 فرمانده پاسگاهي در يك روستا بوده است. عليجان هم دوران سربازي خود را در آن پاسگاه گذرانده است. برخوردهاي عليجان و خسروشاهي برخي از حوادث آن سال‌ها و مبارزات مردم شهر و روستا را بازگو مي‌كند.

* فيلم تلويزيوني «بازگشت» به كارگرداني علي غفاري و تهيه‌كنندگي سيداحمد ميرعلايي چهارشنبه 15 خرداد ساعت 16 از شبكه يك سيما روي آنتن مي‌رود.آتيلا پسياني، حديث فولادوند، رامبد شكرابي، سميرا سياح، هرمز سيرتي، زهرا سعيدي، جواد شيداييان، كامبيز دارابي، جليل فرجاد و محسن زهتابي در اين فيلم بازي مي‌كنند.

«بازگشت» با داستاني تازه به روايت بخش‌هاي ناديده از تاريخ معاصر مي‌پردازد.

* اين شبكه همچنين براي چهارشنبه 15 خرداد ساعت 22 فيلم تلويزيوني «لالايي براي بيداري» را براي پخش در نظر گرفته است.

در اين فيلم كه سيروس مقدم كارگرداني آن را برعهده داشته، بازيگراني چون نسرين مقانلو، عبدالرضا اكبري، چكامه چمن ماه، مريم كاوياني، نيما رئيسي، پورانداخت مهيمن‌ و محمد بزرگمهر به ايفاي نقش پرداختند.

حميد آهنگساز و هانيه دانشجوي موسيقي، سال‌ها زير نظر دكتر يثربي پزشك متخصص ناباروري در مركز پزشكي رويان تحت مراقبت‌هاي ويژه پزشكي بوده‌اند. هانيه در زمان نازايي نذر كرده كه چنانچه باردار شود، كودكش را در عاشورا هر سال لباس حضرت علي‌اصغر (ع) به تن كرده و در گهواره قرار دهد.

او و حميد درصدد تهيه آلبومي از لالايي‌هاي گوناگون هستند تا همزمان در روز عاشورا در كنار گهواره حضرت علي‌اصغر(ع) به اجرا درآورند. صبح روز بعد آنها به قصد اجراي كارشان در جشن فارغ‌التحصيلي دانشجويان به شمال كشور سفر مي‌كنند اما در ادامه اتفاقات پيش‌بيني نشده‌اي مي‌افتد.

* روز پنجشنبه 16 خرداد شبكه يك سيما ساعت 22 فيلم تلويزيوني «سكوت خدا» به كارگرداني راما قويدل را پخش مي‌كند.

داستان اين فيلم درباره: رعنا كمالي است كه به عنوان پرستار وارد خانواده محموديان مي‌شود. نرگس محموديان زني 50 ساله است كه سال‌هاست به دليل بيماري ناشناخته‌اي كه بعد از سفر به مدينه عارضش شده رنج مي‌برد. نرگس ‌پسر جواني به نام محمد و دختري به نام هدي دارد. هدي با مهندسي به نام حامد ازدواج كرده است. رعنا عراقي و متولد كربلاست. اميرمحمد پس از آن كه همسرش او را ترك كرده مدتي دچار افسردگي شده و به تازگي از بيمارستان مرخص شده است. هدي مخالف حضور رعناست اما وقتي مي‌بيند مادر حس خوبي دارد و ديگر از مردن حرف نمي‌زند رضايت مي‌دهد بعد از چند روز يكي از دوستان نرگس به ديدنش مي‌آيد و انگشتري متبرك از كربلا برايش مي‌آورد. نرگس كه هميشه آرزوي سفر به كربلا را داشته منقلب مي‌شود و...

* فيلم تلويزيوني «اگر باران ببارد» به نويسندگي و كارگرداني سيدروح‌الله حجازي جمعه 17 خرداد ساعت 16 از شبكه يك سيما پخش مي‌شود.

مهتاب دانشجوي رشته معماري است كه پس از چند جلسه صحبت با استاد راهنمايش دلبسته او مي‌شود او با وجود مخالفت‌هاي خانواده‌اش با او ازدواج مي‌كند. اما زندگي با استاد كه يك جانباز قطع نخاعي است مهتاب را با واقعيت‌هاي تازه‌اي از زندگي روبه‌رو مي‌سازد.

در اين فيلم تلويزيوني مهراوه شريفي‌نيا در نقش مهتاب در كنار ديگر بازيگراني چون: فريبا جدي‌كار، هدايت هاشمي، فرهاد اصلاني و ... جلو دوربين هاشم‌ مرادي به ايفاي نقش پرداختند.

* فيلم تلويزيوني «ثانيه شمار» به كارگرداني حسين تبريزي و تهيه‌كنندگي محمدرضا شفيعي جمعه 17 خرداد ساعت 22 از شبكه يك سيما پخش مي‌شود.ثريا شفاي همسر جوانش را از خدا طلب كرده است. راز و نيازهاي خالصانه‌ او با معبودش مسيري تازه فرارويش قرار مي‌دهد. قلب جانبازي كه به شهادت رسيده است و در سينه شوهر ثريا قرار مي‌گيرد اجابت دعاي اوست.

حميرا رياضي، علي دهكردي، نگار فروزنده و سياوش تهمورث در اين تله فيلم بازي كرده‌اند.

شبكه دو

فيلم سينمايي «پاتوق» به كارگرداني جواد مزدآبادي دوشنبه 13 خرداد ساعت 21 از شبكه دو سيما روي آنتن مي‌رود.

پسري به نام مجيد كه سرپرستي خانواده‌اش را برعهده دارد. او براي امرار معاش خانواده به همراه دو نفر مبلغ 40 ميليون تومان را به سرقت مي‌برد. مجيد براي فرار از دست پليس به همراه كيف پول وارد امامزاده‌اي مي‌شود و از متولي آنجا كمك مي‌خواهد و كيف را نزد وي به امانت مي‌گذارد. دو همدست مجيد براي گرفتن سهم خود با او قرار مي‌گذارند اما وقتي با بي‌توجهي او مواجه مي‌شوند خواهرزاده‌اش را مي‌ربايند.

رامين راستاد و سولماز غني در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

* فيلم سينمايي «از كرخه تا راين»‌ به كارگرداني ابراهيم حاتمي‌كيا سه شنبه 14 خرداد ساعت 30/17 از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.

سعيد كه بر اثر بمب‌هاي شيميايي نابينا شده به همراه گروهي از همرزمانش براي معالجه به آلمان اعزام مي‌شود. ليلا خواهر سعيد كه سال‌هاست در آلمان با شوهر آلماني و پسرشان يوناس (يونس) زندگي مي‌كند، سعيد را در آسايشگاه مي‌بيند. بين سعيد و يونس رابطه عاطفي عميقي برقرار مي‌شود. يكي از همرزمان بسيجي سعيد قصد دارد پناهنگي كشور ديگري را بپذيرد و سعيد و دوستان ديگري نسبت به عمل او معترض هستند. با كوشش‌هاي پزشكان متخصص يكي از چشم‌هاي سعيد معالجه مي‌شود ولي اين پايان ماجرا نيست.

* فيلم سينمايي «خداحافظ رفيق» به نويسندگي و كارگرداني بهزاد بهزادپور چهارشنبه 15 خرداد ساعت 30/17 از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.

اين فيلم در سه اپيزود مي‌كوشد داستان‌هاي مختلفي را درباره حضور آدم‌ها در حماسه 8 سال دفاع مقدس به تصوير بكشد.

* شبكه 2 سيما پنجشنبه 16 خرداد ساعت 30/23 فيلم سينمايي «جنگلبان» را پخش مي‌كند. اوايل انقلاب عده‌اي سودجو به سركردگي قليچ خان براي به دست آوردن ثروت بيشتر دست به قطع درختان جنگل مي‌زنند. جنگلباني به نام رسول كه در تعقيب آنها است انبار چوب‌هاي قليچ خان را مي‌يابد، اما قبل از آن كه بتواند اقدامي صورت بدهد توسط عوامل قليچ خان بشدت مضروب مي‌شود. جنگلبان ديگري به نام گلكوه، كه در آن ناحيه زندگي مي‌كند و در مرحله بازنشستگي است، براي كمك به اداره جنگلباني مي‌رود.

* عصر جمعه 17 خرداد ساعت 30/17 فيلم سينمايي «هيچ‌كس نمي‌دونه» از شبكه 2 سيما روي آنتن مي‌رود. داستان «هيچ‌كس نمي‌دونه» درباره خانواده‌اي ژاپني متشكل از مادر و 4 فرزند است كه بسيار فقير هستند و حتي براي خوردن غذا هم پول به اندازه كافي ندارند. كياكو مادر و سرپرست خانواده به تنهايي زندگي را اداره مي‌كند. آنها به خانه جديدي در توكيو اسباب‌كشي مي‌كنند اما كياكو در ابتدا خود را صاحب يك پسر معرفي مي‌كند و بقيه بچه‌ها را به طور مخفيانه و داخل چمدان به خانه مي‌برد. پس از مدتي او براي پيدا كردن كار و تهيه مخارج زندگي به سفري مي‌رود و باز نمي‌گردد.

بچه‌ها با تمام شدن پس‌انداز دچار مشكلات مالي زيادي مي‌شوند.فيلم سينمايي«هيچ‌كس نمي‌دونه»‌به كارگرداني و تهيه‌كنندگي هيروكازو كريدا محصول سال 2004 ژاپن است و آياكيتانورا و يايا ياگيرا در آن به ايفاي نقش پرداختند.

* «برج توكيو» عنوان فيلم از جوجي ماتسوكا است كه شنبه 18 خرداد ساعت 30/17 از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.

پسر 3 ساله‌اي همراه پدر و مادرش در خانه مادربزرگش زندگي‌ مي‌كند. پدر او يك مرد بسيار بداخلاق است كه مرتب آنها را كتك مي‌زند، به همين دليل مادر تصميم مي‌گيرد تا از پيش آنها برود و نزد مادر خود در روستايي زندگي كند. سال‌ها مي‌گذرد و پسر براي ادامه تحصيل به توكيو مي‌رود، اين در حالي است كه مادر نيز به دنبال زندگي مستقل است و در نهايت با تلاش فراوان يك رستوران افتتاح مي‌كند.

فيلم سينمايي «برج توكيو» محصول سال 2007 است و موفق به دريافت جايزه از جشنواره نيكان فيلم و همچنين جايزه بهترين فيلم، فيلمنامه و كارگرداني جشنواره فيلم ژاپن سال 2008 شده است.

شبكه 3

شبكه سه سيما براي پنجشنبه شب 16 خرداد ماه ساعت 15/20 فيلم سينماي ي «دو برادر» را براي پخش در نظر گرفته است.

مردي به نام تين با سرپرستي يك گروه گانگستري و تبهكاري به يك پدرخوانده تبديل شده است و داراي دو پسر به نام‌هاي ايو و شون است.

پيشگوي خانوادگي تين از او مي‌خواهد كه برادرها را از هم جدا نگه دارد والا آنها يكديگر را خواهند كشت. تين برادر كوچك‌تر يعني پسر كوچك خود را به آمريكا مي‌فرستد و پسر بزرگ‌تر در هنگ‌كنگ بعد از بازنشستگي پدرش كارهاي او كه بيشتر آنها غيرقانوني است را مي‌چرخاند. آنها يك قانون مهم دارند كه نبايد دست به قاچاق مواد مخدر بزنند.

ايو با اعضاي قديمي باند به نام عموفاين و پسرش درگير مي‌شود و آنها طي يك توطئه دو بسته هروئين در ماشين او جاسازي مي‌كنند و در همان زمان پدرش را هم مورد سوء قصد قرار مي‌دهند. پدر ايو در بيمارستان مي‌ميرد، ولي باز هم به ايو اصرار مي‌كند برادرها بايد از هم جدا باشند. قبل از آن كه پدر بميرد ايو برادرش را از امريكا فرا مي‌خواند و خودش با قيد ضمانت و به علت داشتن سرطان مغز آزاد مي‌شود.

* شبكه 3 سيما صبح جمعه 17 خرداد ساعت 11 تكرار فيلم سينمايي «طوفان ارغواني» ساخته تدمي چان را پخش مي‌كند.

داستان اين فيلم درباره گروهي خلافكار است كه در گذشته از اعضاي خمرسرخ بودند و براي ماموريتي به هنگ كنگ مي‌آيند. يكي از آنان كه بسيار خشن و وفادار به گروه است به دليل ضربه مغزي حافظه خود را از دست مي‌دهد. در ادامه يك پليس به كمك يك روانپزشك سعي دارد وي را قانع كند كه قبلا پليس نفوذي در گروه خلافكاران بوده است.دانيل وو، كواك لونگ گان و اميل چاو در اين فيلم هنگ كنگي به ايفاي نقش پرداختند.

«طوفان ارغواني» برنده بهترين كارگرداني صحنه‌هاي رزمي، بهترين فيلمبرداري و بهترين افكت صوتي در فستيوال اسب طلايي سال شده است.

* فيلم سينمايي «آرزوهاي بزرگ» جمعه 17 خرداد ساعت 30/22 در قالب برنامه صد فيلم از شبكه 3 سيما پخش مي‌شود.پيپ در كودكي با استلا و خانم ‌هاويشام ثروتمند آشنا مي‌شود. روزي پيپ به يك محكوم فراري كمك مي‌كند و سال‌ها بعد در جواني ثروتي از يك ناشناس به او مي‌رسد. پيپ به لندن مي‌رود و زندگي مرفهي را در پيش مي‌گيرد، ثروتي كه به او رسيده از جانب همان محكوم است كه زماني او را نجات داده است. ديويد لين در سال 1946 كارگرداني «آرزوهاي بزرگ» را برعهده داشته است.

شبكه 4

فيلم سينمايي «پدر» به كارگرداني مجيد مجيدي سه‌شنبه 14 خرداد ساعت 30/20 از شبكه 4 سيما پخش مي‌شود.

مهرالله بعد از فوت پدرش، براي تامين خانواده‌اش در شهر ديگري به كار مشغول مي‌شود، اما هنگامي كه به ديدن مادر و خواهرش باز مي‌گردد مي‌فهمد كه مادرش با يك ژاندارم ازدواج كرده عصباني مي‌شود و بشدت مادر را براي ازدواج بازخواست مي‌كند.

اما در ادامه روند ماجراها به‌گونه‌اي پيش مي‌رود كه پسرك با پدر «جديد» كنار مي‌آيد.محمد كاسبي، پريوش نظريه، حسن صادقي، حسين عابديني، محسن روزبهاني، ندا ابراهيم‌‌زاده، صميم خضري و نسيم خضري از بازيگران فيلم سينمايي «پدر» هستند.

* فيلم سينمايي «زندگي مخفي كلمات» چهارشنبه 15 خرداد ساعت 30/20 از شبكه 4 سيما پخش مي‌شود.

فيلم ماجراي زندگي دختر جواني به نام هانا را روايت مي‌كند كه عادات عجيبي دارد. او كه كم حرف و پر از ابهام است، رازهايي در دل دارد كه تاكنون براي كسي نگفته است، او به يك مرخصي اجباري مي‌رود ... .

«زندگي مخفي كلمات» با بازي سارا پولي و تيم رابينز و كارگرداني ايزابل كوئيكست محصول سال 2005 اسپانياست.

* فيلم سينمايي «هفدهم اكتبر» ساخته الين تاسما جمعه 17 خرداد ساعت 30/20 در قالب برنامه سينما 4 پخش مي‌شود.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده: پاييز 1961 سران جبهه آزاديبخش الجزاير و ژنرال دوگل براي پايان دادن به جنگ خونين در حال مذاكره هستند؛ جنگي كه طي 7 سال هزاران كشته در پي‌داشته است. شهرهاي فرانسه هم از اين اتفاقات مصون نمانده است و جنگ به ميان شهروندان فرانسوي و مهاجران الجزايري هم كشيده شده است. فرانسوي‌ها از اتباع الجزايري فاصله مي‌گيرند، پليس‌هاي فرانسوي خيلي سرسخت به بازجويي جوانان الجزايري سرگرم‌اند و آنها را بشدت مورد تحقير و آزار قرار مي‌دهند.

اعضاي جبهه آزاديبخش الجزاير در پاريس هم با پليس‌هاي نژادپرست درگير مي‌شوند و عده‌اي كشته مي‌شوند. الجزايري‌هاي مهاجر به دليل كمك مالي به جبهه آزاديبخش، از طرف پليس‌ها دستگير و در حومه شهر بلافاصله به قتل مي‌رسند.

شبكه 5

در سالروز رحلت حضرت امام خميني(ره) ، (14 خرداد) فيلم سينمايي «تاوان»‌ساعت 10/14 از شبكه تهران پخش مي‌كند.«تاوان»‌داستان زندگي دو زوج را در فضاي «رئاليستي» به تصوير مي‌كشد. داستان اول درباره يك زوج به نام‌هاي مسعود كثيري و زهره موسوي است. زهره از بيماري‌نازايي رنج مي‌برد و مسعود براي درمان زهره بايد هزينه سنگيني را تقبل كند.

او براي هزينه درمان همسر به ناچار به قاچاق چوب در جنگل رو مي‌آورد و ناخواسته مرتكب قتل يكي از نگهبانان جنگل مي‌شود. داستان دوم درباره عباد توكلي و طاهره پورنبي است. طاهره از بيماري سرطان رنج مي‌برد و شوهر او عباد كه نگهبان جنگل است. در آستانه مرگ همسرش، توسط مسعود قهرمان داستان اول ناخواسته كشته مي‌شود و ...

كاظم بلوچي، كيهان ملكي، بهناز جعفري و شهره لرستاني در فيلم سينمايي «تاوان»‌به كارگرداني رضا غفاري اعتبار و تهيه‌كنندگي منوچهر هادي به ايفاي نقش پرداختند.

* فيلم سينمايي «نسيم شمال، باد جنوب» به كارگرداني مهدي عسگرپور چهارشنبه 15 خرداد ساعت 10/14 از شبكه تهران روي آنتن مي‌رود.

در خلاصه داستان فيلم آمده: روح‌الله و پسرش رحيم در روستايي زندگي مي‌كنند. او از كودكي آرزوي ديدار امام خميني(ره) را داشته است. وي به همراه كمال اعلاميه‌هاي امام (ره) را در روستا پخش مي‌كند. قهوه‌خانه رحمان محل تجمع آنهاست، به همين خاطر استوار آنجا را تعطيل مي‌كند. مراد يكي از افراد شرور روستا، قهوه‌خانه را آتش مي‌زند و روح‌الله به سختي مجروح مي‌شود. سال‌ها بعد روح‌الله در جبهه از رزمندگان مجروح پرستاري مي‌كند.

اسماعيل خلج، ايمان قرباني، حبيب‌الله ياري و كريم اكبر مباركه در اين فيلم بازي مي‌كنند.

* تكرار فيلم سينمايي «مردي از سرزمين دور» جمعه 17 خرداد ساعت 40 دقيقه بامداد در قالب برنامه سينما 5 از شبكه تهران پخش مي‌شود.

يك دكتر سياهپوست به نام آدلايد، اهل كارائيب به جاي يك دكتر سفيدپوست وارد شهر مي‌شود. او متوجه مي‌شود كه بيماران از آمدن به مطب او اجتناب مي‌كنند. او تصميم مي‌‌گيرد براي جلب اعتماد مردم به خودش، ابتدا اعتماد شهردار را به دست آورد. ولي شهردار و بزرگان شهر با حضور و پذيرش او در شهر به نوعي مخالفت مي‌كنند. فرانچس لوچياني فيلم سينمايي «مردي از سرزمين دور» را ساخته است.

* فيلم سينمايي «مردي در قطار» جمعه 17 خرداد ساعت 10/14 از شبكه تهران پخش مي‌شود. مرد جواني با ترن وارد شهري مي‌شود او مي‌خواهد با دوستان خلافكارش ملاقات كند، وقتي موفق به يافتن آنها نمي‌شود. به داروخانه مي‌رود و با پيرمردي به نام مانسكي آشنا مي‌شود و به خاطر پيدا نكردن جا و مكان به خانه وي مي‌رود.

مانسكي يك معلم پير و قديمي است ولي دوستان زيادي در شهر ندارد و سرش به كار خودش است. مرد جوان بالاخره دوستانش را ملاقات مي‌كند و صبح‌ها به ملاقات آنها مي‌رود و شب‌ها به خانه مانسكي برمي‌گردد. او و دوستانش مي‌خواهند از بانكي سرقت كنند.كارگردان اين فيلم فرانسوي پاتريك لكونتي و بازيگران آن ژان رژفورد و جاني هاليدي هستند.

* فيلم سينمايي «مه» با بازي علي دهكردي و سيدجواد هاشمي شنبه 18 خرداد ساعت 10/14 از شبكه تهران پخش مي‌شود.

اين فيلم حكايت مهرباني‌ها و گذشت‌ها است. مردي به قصد زيارت عمره مفرده از خانواده خود خداحافظي مي‌كند، ولي به جاي رفتن به سفر عازم شهري ديگر مي‌شود و در پي ملاقات با دوستش مي‌باشد. در راه ماشين كرايه‌اي خراب مي‌شود بقيه راه كه به ظاهر كوتاه است را پياده طي كرده و گم مي‌شود.

خانواده‌اش مي‌فهمند كه او به حج نرفته و پول سفر را به حساب ديگر واريز كرده است. همسرش شك مي‌كند كه شوهرش همسر ديگري را اختيار كرده باشد. مرد در برف و كوران به يك خانه روستايي برمي‌خورد و در آ‌نجا با پيرمردي خودساخته و عارف آشنا مي‌شود؛ به‌رغم ميل باطني‌اش به دليل سردي هوا و برف زياد، مجبور مي‌شود چند روزي را در خانه پيرمرد سپري كند. خانواده‌اش مي‌فهمند كه او... .

«مه» به كارگرداني اكبر منصورفلاح و تهيه‌كنندگي اميرحسين شريفي ساخته شده است.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن