تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815298379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرخ جديد سود بانكي در انتظار ابلاغ بانك مركزي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نرخ جديد سود بانكي در انتظار ابلاغ بانك مركزي


پول‌و سرمايه- گروه اقتصادي:
بانك‌ها و مردم براي پرداخت و دريافت وام و تسهيلات بانكي در انتظار ابلاغ مصوبه جديد نرخ سود از سوي بانك مركزي هستند.

به گزارش خبرنگار همشهري، پرويز داوودي، معاون اول رئيس‌جمهوري، اخيراً بسته سياستي- نظارتي بانك مركزي را كه در كميسيون اقتصاد دولت با تغييراتي به تصويب رسيده بود، براي اجرا ابلاغ كرد، كه يكي از مهم‌ترين بندهاي آن فرمول جديد نرخ سود بانكي بود.

بر اين اساس نرخ سود براي دريافت‌كنندگان ۱۰ درصد و براي بانك‌ها ۱۲ درصد تعيين شد و دولت 2‌درصد يارانه به دريافت‌كنندگان درصورت تحقق اهداف تسهيلات بانكي پرداخت مي‌كند.

اين ابلاغيه اما براي عملياتي شدن و شكست بن‌بست جريان وام‌دهي بانك‌ها نيازمند ابلاغيه بانك مركزي است كه با وجود گذشت ۳ روز از ابلاغيه معاون اول رئيس‌جمهوري هنوز از سوي اين بانك ابلاغ نشده است.

از سوي ديگر با وجود اينكه گفته مي‌شد ابلاغيه داوودي با هماهنگي و موافقت رئيس‌كل بانك مركزي، صورت گرفته و عملا اختلاف نظر مظاهري با كميسيون اقتصاد دولت پايان پذيرفته، اما تاكنون بانك مركزي و رئيس‌كل و ديگر مقامات آن واكنشي مثبت يا منفي در قبال اين ابلاغيه نداشته‌اند.

اين مسئله ترديدها نسبت به تداوم اختلاف در دولت به ويژه ادامه مقاومت بانك مركزي را افزايش داده‌است.

پيش از اين مظاهري با تدوين و ارائه بسته سياستي - نظارتي بانك مركزي به دولت براي سال ۸۷ خواست اقتدار بانك مركزي را در مديريت اقتصادي و پولي و مالي كشور نشان دهد كه بلافاصله از سوي برخي مقامات دولت اين روند دچار توقف شد و مظاهري نيز در ابتداي راه با مقاومت‌هاي سنگيني مواجه گشت.

مداخله رئيس‌جمهوري در اين قضيه و توقف اجراي بسته بانك مركزي و سياست‌هاي آن اين برداشت را تقويت كرد كه بانك مركزي هنوز براي ايفاي نقش مؤثر خود فاصله زيادي دارد.

با اين حال بايد در انتظار روزهاي آينده نشست و ديد واكنش بانك مركزي نسبت به سرنوشت بسته سياستي – نظارتي و نقطه قوام آن يعني نرخ سود بانكي چيست؟ آيا سرگرداني مردم و بانك‌ها در ماه سوم سال، پايان مي‌پذيرد؟

تاريخ درج: 11 خرداد 1387 ساعت 22:50 تاريخ تاييد: 12 خرداد 1387 ساعت 00:19 تاريخ به روز رساني: 12 خرداد 1387 ساعت 00:18
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن